K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-01-2014, 01:07   #11
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Jeg har lige været inde og udfylde en blanket digitalt på borger.dk.

Troede jeg.

Til sidst stod der; "print din kvittering og send den med posten"

Men ingen adresse eller hvad jeg ellers kunne forvente.

Digitalisering med posten. Ok-jeg troede ellers jeg havde hørt alt.

Typisk når der kommer noget der er tvang og som sparer penge.

Sådan en luske måde, hvor de bare lader som om de er digitale.

Mon man også kan afregne efter "bytte-princippet" nede hos købmanden?

Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2014, 01:42   #12
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Lige netop sådan noget Frida er så typisk for borger.dk og en af grundene til at det aldrig vil komme til at virke som det skal...

Ang dankort vs andre kort...ja det er også helt hen i vejret at de ikke vil tage alle de andre kort og også derfor vil det heller komme til at virke 100 %..

Det hele virker meget statsligt og ikke som om det er lavet for at alle skal kunne bruge det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2014, 03:34   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tror også grunden til at man løber sur med ansøgninger mm, er at de ikke altid forstår at formulere spørgsmålene så man forstår dem - mener de det ene, eller mener de det andet - og så opgiver man, for man vil jo ikke lave fejl og muligvis blive knaldet for at opgive urigtige oplysninger.

Kender også den Frida nævner med, at der til sidst står at man skal printe ud......hvilket jo ikke er digitalisering, men et irritationsmoment, specielt når man som jeg, ingen printer har.
Og så det faktum, at man så alligevel skal have gang i kuvert, frimærke og postkasse. GAB!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2014, 09:30   #14
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Jeg ved ikke lige hvad de har tænkt sig.

I årevis har man som forbruger vænnet sig til lækre og brugervenlige løsninger.
Stramt design og funktionalitet.

Tænk bare hvad tablets og facebook har gjort ved vores digitale skills.

Os så kommer regeringen humpende bagefter, år bagud, og præsenterer deres version af et digitalt Danmark, hvor det er lige før man tror der sidder en mand inde i kassen og tramper på pedalerne.

Så primitivt forekommer det mig.

Print og send med posten!

Så har jeg fxxxx hørt den med.

Men det er jo smart, at kalde det digitalisering af Danmark, så borgerne ikke protesterer men ærligt tror de får noget for pengene.

For hvis man selv skal printe, sende, finde adresser, fremgangsmåde og blanketter frem, skal vi så ikke bare kalde det hvad det er; endnu en spareøvelse, der pakket ind i digitaliseringens gyldne gavepapir er blevet solgt på falske forudsætninger.

For reelt set er borgerne blevet deres eget "borgerservice" nu. De ansatte på borgerservice der for at agere bindeled mellem borger og forvaltning.
Nemlig for at netop at printe, sende, finde adresser og fremgangsmåde.

Og hvem gør det nu? Mig.

Jeg må bare spørge mig selv hvilken systemudvikler, der vil lave og sælge et offentligt digitaliserings-system baseret på at brugeren skal printe og sende med posten og ikke baserer hele systemet på det fundament der var tiltænkt: digital kommunikation mellem borger og det offentlige?

Hvilken del af opgaven forstod de ikke, de hundredvis af mennesker der har testet og haft med systemets opstart at gøre.

Måske en der gerne vil tjene flere penge på at fixe fejlene bagefter?

Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2014, 11:22   #15
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
ja jeg er på den...aner ikke en dyt om at gå ind på borger dk..skat mv,.,netbank...

jeg har lige bestil de blå sygesikringskort pr tlf..men havde nok ikke fået dem - havde det været på nettet

så er der rejsekort -ja uha bare gå ind og bestille det - det er så let..

hvad med alle os der ikke kan hitte ud af det...har de tænkt på os..synes det er grænseoverskridende at blive pålagt så meget...

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension