K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-11-2010, 11:38   #71
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg er selv en af dem der har levet på en sten som man siger,og synte at pension beløbet tjhhhh det ville ikke være til at kimse af,så mange penge har jeg jo enlig aldrig haft,det mere end 6 år siden jeg fik udbetalt en løn for ufaglærte.

Føler mig sendsyg heldig at jeg nåde at være længe nok i en a-kasse til at jeg kunne få ledighedsydelse efter sygedoms ophør,Hvorfor heder det enlig det,sygdoms ophør,nå det gør det måske heller ikke .

Og så tabte jeg tråden-jo en skrev noget og jeg ville enlig bare sige at tilfredsheden med pensions beløbet er jo forskelligt fra den der er kommet fra lav løn og den der har haft det dobbelte engang.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2010, 11:53   #72
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ADHD- Se meddelelser

Der er mange i vores samfund der knokler røven ud af bukserne i dårlige lønnede job, fordi de ikke evner at videreuddanne sig af enten den ene eller anden grund,- skal de så også KOMPENSERES for manglende evne til at blive jurister og få de høje lønninger.

Jeg synes det er skammligt at man kan sidde og nedgøre en nettoindtægt på 12.000 kr......
Jeg giver dig helt rat i at mang knokler til en lav løn,men dem der får en førtidspension har ikke evnen til at knokle røven ud af bukserne.
det er kun rimeligt at der udbetales noget der minder om en laveste løn,men dem der havner på pension som før har været højt lønnet de for jo lige som ikke den samme kompentation .

så jeg kan ikke give dig rat i at det altid er skamligt at ned gøre en udbetaling på 12000kr for det er jo igen noget med hvad man kommer fra,og hvor mange der skal brødfødes for beløbet,nogel sider med flere børn og skal klare sig for de penge,der er altså også nogle ekstre udgifter når arbejdsevnen svinder ind.

Men ja.har man ikke prøvet andet end bistand og lavløn og måske klarget sig for mindre så kan det måske virke provokerende.man husk vi kommer fra noget forskelligt alle sammen.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 08-11-2010 kl. 11:59.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2010, 12:25   #73
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Jo og så kan man jo håbe på at de lavtlønnede der knokler røven ud af bukserne brokker sig nok og højt... altså før de ender som pensionister og er slidt op...

Uanset hvad status man har så er det sk. rimeligt at man brokker sig over forringelser... og pensionister brokker sig altså på her på siden som er vores fristed...de lavtlønnede må brokke sig andre steder indtil de syge og nedbrudte ender her sammen med os andre...

gad vide om der på et tidspunkt bliver lagt afgifter og moms på brokkeri
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2010, 12:38   #74
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
problemer efter min mening er at alle vil have mere og mere generalt man må lære at kunne klare sig for det man har alså lære st spare på vand varme strøm indkøb osv osv osv noget som man har vel lært fra barns ben af det er så min mening og ja sgu svært at se man bliver kørt ned om 10 år og havner i kørestol og ikke kan arbejde

men derfor kan man da godt tænke hvad nu hvis der sker ngoet kan jeg klare mig hvis det væreste sker
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2010, 13:20   #75
ADHD-
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2010
Indlæg: 94
Styrke: 14
ADHD- er ny på vejen
Ok

Jeg mangler ikke noget - og jeg har aldrig været på kontanthjælp, starthjælp, sygepenge eller ledighedsydelse.

Når man har børn man skal brødføde og fx. er enlig og har mange penge i løn, så betaler man faktisk mere i institution fx. end hvis man kommer på FTP og får nedsat betaling og ydermere boligsikring - så nette bliver det stort set det sammen.

Ydermere får man som enlig formentlig også børnepenge fra den anden forældre, plus forhøjet børnepenge. Og der er ekstra tillæg så man får højere boligsikring pr. barn man har.

fx. prøvede jeg for sjov at beregne hvad jeg ville få i FTP og boligsikring (bor i toværelses alene)

Jeg ville få omtrent 14600.

For at få det i et job, skal jeg tjene ca. 25000, da der også skal bruges på transport og på fagforening/a-kasse.

Måske er 25000 lav løn for nogle men det er startløn i job, hvor man har en mellemlang videregående uddannelse: folkeskolelærer, pædagog, sygeplejerske, socialrådigver etc.

En SOSU Hjælper har vel 19.000 før skat - og en SOSU ASS har måske 21000. butiksassistenter de har måske 20000

Ufaglærte - ja ved ikke hvad de tjener i dag men kommunalt er det 116 i timen ca.

Så uanset hvor man kommer fra, og socialt lag, så kunne man, hvis man var så rig, havde forsikret sig og sparet op til pension, så man kunne få bedre vilkår end andre uden de muligheder.

En FTP skal ikke beregnes ud fra tidligere indkomst.. det er bare min mening

En sidste ting er,- fordi man sidder i kørestol, kan man godt arbejde,- hovedet behøver ikke fejle noget fordi man ikke kan gå... Problemet er bare, at det som man i Regeringen kalder for det rummelige arbejdsmarkedet,- det er RØV OG NØGLER- der er ingen der gider ansætte nogen med 'fejl og mangler' hvis de kan få dem der lever op til normen....

ADHD- er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2010, 17:48   #76
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ADHD- Se meddelelser
Altså:
Førtidspension får man fordi man ikke kan forsørge sig selv og fordi man ikke har mulighed herfor på ngoet som helst tidspunkt.

Det er for så vidt en rigtig godt ting, at man kan få denne ydelse.

Når jeg ser på de nye satser, som er .16500 pr måned ca. før skat, og man kan se at der udbetales omkring 12000 hver måned og derudover får man en boligsikring (afhængig af husleje selvøflgelig), men denne er OGSÅ højere end hvis man er almindelig lønmodtager.

Således får man altså i nogle tilfælde det der svarer til en fuldtidsløn, som en lavtlønnet, ufaglært, sosuhjælper, butiksassistent eller lignende.

Jeg bliver sgu lidt harm over, at folk de brokker sig og siger ' vi skal ikke fedes'... helt ærligt hvor meget havde folk forventet de skulle have udbetalt??????

Der er mange i vores samfund der knokler røven ud af bukserne i dårlige lønnede job, fordi de ikke evner at videreuddanne sig af enten den ene eller anden grund,- skal de så også KOMPENSERES for manglende evne til at blive jurister og få de høje lønninger.

Jeg synes det er skammligt at man kan sidde og nedgøre en nettoindtægt på 12.000 kr......
Kan godt være at jeg er langsom opfattende, men kunne du ikke lige forklare mig, hvad du mener, Gerne skåret ud i pap, hvem er det som nedgøre 12.000 kr.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2010, 18:05   #77
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
En sidste ting er,- fordi man sidder i kørestol, kan man godt arbejde,- hovedet behøver ikke fejle noget fordi man ikke kan gå
ja ja det er rigtigt nok og hvis nogen du skulle komme bagefter og læse nek det er ikke nedværdigt ment
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2010, 18:06   #78
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
en fp der får 12.000 + boligsikring + børnehave betalt idreætforening betalt osv vil have mere en kasse damen det er rigtigt nok hvorfor osv vil jeg ikke gå ind i for har ikke rigtigt nogen mening om det for det vil få den post lukket sikkert er selv heldig at få betalt BH osv
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2010, 18:43   #79
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af ADHD- Se meddelelser
En sidste ting er,- fordi man sidder i kørestol, kan man godt arbejde,- hovedet behøver ikke fejle noget fordi man ikke kan gå... Problemet er bare, at det som man i Regeringen kalder for det rummelige arbejdsmarkedet,- det er RØV OG NØGLER- der er ingen der gider ansætte nogen med 'fejl og mangler' hvis de kan få dem der lever op til normen....

Det er nemlig rigtigt... jeg kommer selv fra et rimeligt betalt job... absolut langt fra lavtlønsjobbene... da jeg blev syg og bagefter prøvede at kæmpe mig tilbage på arbejdsmarkedet var det bare lukket land... og jeg må krumme tæer over alle de undskyldninger jeg har hørt fra Arbejdsgivere der valgte mindre kvalificeret arbejdskraft frem for en med et sygeforløb...
(jeg har også betalt min del til skattefar i årenes løb og jeg har ingen skam overhovedet ved igennem min pension at få nogen af dem igen...)
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Satser falentin Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 27-08-2013 08:04
Samtlige sociale satser 2011 Ragdoll Et godt link! 6 21-05-2011 09:14
Satser for ledighedsydelse 2011 Ida1977 Alt det andet 3 15-12-2010 18:18
fpp satser -øhh... buster Dit og Dat 4 03-11-2009 15:34
Satser Pippi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 08-08-2008 16:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension