K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-10-2008, 21:03   #1
mrbonn
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-10 2008
Lokation: Holstebro
Indlæg: 7
Styrke: 0
mrbonn er ny på vejen
Maks tilskud til fleksjob

Hej

Jeg blev for nogle år siden revalideret efter et færdselsuheld hvor jeg kom meget slemt til skade.
Jeg har siden da arbejdet på fuldtid, og er idag servicechef i et stort internationalt firma (Firmaet hvor jeg blev revalideret).

Pga. af ulykken har jeg dagligt hovedpine, og har i alle årene næsten ugentligt gået til fysiotereapeut for at holde denne hovedpinen nede.
Jeg har i længere tid haft problemer med at når der er gået ca. 4-5 timer så kan jeg ikke længere koncentrere mig, og jeg behøver derefter at ligge mig til at sove for at få koncentrationen tilbage.

Nå til mit spørgsmål. Er der nogen der ved hvordan man forholder sig til løn kompemsationen til firmaet? Jeg har forstået det sådan at man udregner lønen ud fra en maks løn på ca. 415.000. pr. år. Jeg ligger på ca. 480.000 om året + ca. 70.000 som er værdien af min frie bil, alstå i omegnen af en brutto løn på 500.000.
Jeg ved godt at mange vil sige at det er et luksus problem, men når man i flere år har vænnet sig til at ligge på denne løn og lagt sit liv an på det, så vil det være svært at gå væsentligt ned i løn, og kunne fastholde bopælen mm. Det kan selvfølgelig blive nødvendigt, hvis jeg skal holde til at arbejde ret meget længere.
Hvis jeg bliver sat til ca. ½ tid, får firmaet så "kun" dækket halvdelen af de 415.000? altså 207.500?
Jeg er jo bange for at de syntes det er i dårlig ide, da de fortsat har den fulde udgift til bilen, den halve udgift til lønnen og kun mig i den halv tid, men de får kun 207.000 refunderet i stedet for den reelle udgift på ca. 250.000.
Det er lidt svært at erkende sit problem, og jeg vil så nødigt præsentere mit problem for firmaet, hvis ikkke jeg selv tror på at de vil købe den.
mrbonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2008, 00:04   #2
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Mulighed for tilskud

Hej,

Jeg har fundet flg. til dig om fleksjob. (17. udgave).

Løn

Lønnen fastsættes som udgangspunkt efter den på området gældende overenskomst, herunder de sociale kapitler. Hvis ansættelsen finder sted inden for et ikke-overenskomstdækket område, anvendes overenskomsten på sammenlignelige områder. Det fremgår af overenskomsten, om der indgår en aftale om arbejdsmarkedspension.

Der kan aftales tillæg for anciennitet eller andre former for løntillæg, men disse indgår ikke i løntilskuddet.

Arbejdsgiveren udbetaler lønnen til den ansatte, og lønnen i et fleksjob er almindelig skattepligtig A-indkomst for lønmodtageren.
Løntilskud

Kommunen betaler et løntilskud til arbejdsgiveren. Tilskuddet er 1/2 eller 2/3 af lønnen afhængig af graden af den nedsatte arbejdsevne hos den ansatte. Hvis den ansatte eksempelvis har en arbejdsevne på 1/3, vil arbejdsgiveren modtage et tilskud på 2/3 af lønnen. Tilskuddet kan dog maksimalt udgøre 1/2 eller 2/3 af den lokale mindste overenskomstmæssige timeløn på det aktuelle ansættelsesområde, eller af den løn der sædvanligvis gælder for tilsvarende arbejde. Mindstelønnen i landsoverenskomsten skal alene anvendes, hvis der ikke er en lokal aftale, der supplerer overenskomstens bestemmelser på dette punkt.

Desuden refunderes arbejdsgiverens bidrag til ATP samt eventuelle udgifter til andre arbejdsgiverbidrag med samme andel som lønudgiften.

Hvis der i overenskomsten indgår en aftale om en obligatorisk arbejdsmarkedspension, vil arbejdsgiverens bidrag også blive refunderet med samme andel som lønudgiften.

På Arbejdsmarkedsstyrelsens hjemmeside www.ams.dk, under Tal og Love, skrivelser findes en skrivelse, der oplister eksempler på, hvilke ydelser, der kan indgå ved beregningen af løntilskuddet.

For fleksjob oprettet efter 1. juli 2006 kan løntilskuddet højst beregnes ud fra en løn på 404.480 kr. (2007) på årsbasis eller 210,23 kr. (2007) på timebasis. Det betyder i praksis, at man som lønmodtager i fleksjob godt kan aftale sig frem til en løn, der ligger over 404.480 kr. på årsbasis, men virksomheden vil maksimalt få et løntilskud fra kommunen på 269.653 kr., hvis der gives et løntilskud på 2/3. Herudover gives tilskud til udgifter til ATP samt eventuelle udgifter til andre arbejdsgiverbidrag. Da loftet er beregnet ud fra en fuldtidsansættelse, er det timelønnen på 210,23 kr. (2007), der skal lægges til grund for beregningen af lønloftet for deltidsansatte.

Hvis der senest den 30. juni 2006 er indgået aftale om et fleksjob, eller personen allerede er i et fleksjob, får reglen om loft over løntilskuddet kun betydning, såfremt man mister det nuværende fleksjob og bliver ledig. Ved indgåelse af aftale om et nyt fleksjob, vil man blive omfattet af den nye regel om loft over løntilskuddet. En person, der overgår direkte fra et fleksjob til et andet uden ledighed, berøres ikke af loftet over løntilskuddet. Det samme gælder for selvstændige erhvervsdrivende, der overgår fra økonomisk tilskud til fleksjob uden forudgående ledighed.

Det løser ikke dit problem; men jeg syntes lige at jeg ville give dig de generelle oplysninger, der er på området.

Ellers kan jeg henvise til pjecen i sin helhed:

http://www.dch.dk/publ/fleksjob/clea...mozTocId900657

og så må vi jo efterspørge om der er nogle højere-lønnede flekserer herinde, der har praktisk erfaring med din problemstilling.
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2008, 22:30   #3
mrbonn
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-10 2008
Lokation: Holstebro
Indlæg: 7
Styrke: 0
mrbonn er ny på vejen
Takker

Hej

Tak for dit indput, jeg har læst flere af de beskrevne vejledninger, men jeg mangler stadig detaljerne omkring f.eks. firmabil etc. Men tak for dit super indput
mrbonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Findes der mere end 2/3 tilskud ved fleksjob? dorthe76 Spørgsmål ang fleksjob 9 31-10-2010 22:16
Maks tilskud? Agnes XXX Spørgsmål ang fleksjob 4 09-10-2010 12:25
Mindre tilskud til fleksjob Webmaster K10 Nyheder 0 21-08-2009 11:10
Fleksjob tilskud.... Pmuts Spørgsmål ang fleksjob 11 25-06-2009 04:57
udregninge af tilskud vedr. fleksjob anicegirl Spørgsmål ang fleksjob 7 15-11-2008 13:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension