K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-08-2012, 10:15   #1
Marolle
Hjemmevant på K10
 
Marolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Alder: 40
Indlæg: 218
Styrke: 17
Marolle er ny på vejen
Jobansøgning som flekser, hvordan ?

Jeg har søgt og søgt, men bliver overhovedet ikke indkaldt til samtale. Jeg ved der er mange om budet i øjeblikket, og jobbene hænger absolut ikke på træerne. Jeg tænker at arbejdsgivere bliver skræmt væk ved at, jeg er fleksjobber.

Jeg er meget i vildrede hvordan jeg skal formulere min ansøgning og CV. Hvor meget skal man skrive og forklare, og hvordan ?

Jeg har både prøvet at skrive ledig fleksjobber søger..XXXX .. i overskriften og så ikke nævnt mere. Og har prøvet at skrive noget lignende dette:

Er blevet udfordret lidt af livet og var i xxxx ude for et trafikuheld, hvor jeg fik et piskesmæld. Pga. de fysiske begrænsninger, blev jeg i xxxx fleksjobberettiget.
Jeg er nu nået til et punkt, hvor jeg brænder for at komme ud og bruge mig selv, gøre et godt stykke arbejde, og bruge mig selv og evner på en god måde. Et job hos jer, er jeg sikker på, vil være en god start.

Det har heller ikke givet pote.

Hjælp! hvordan gør/har I andre gjort, når I skulle søge jobs ?
Marolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2012, 10:27   #2
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg har prøvet at gå rundt og søge job og sætte en annonce i avisen..og jeg har aldrig fået ledighedsydelse..har haft 2 fleksjob..et jeg selv søgte og senere startede min mand virksomhed og så blev jeg ansat hos ham..
men det kommer måske også an på hvad job du gerne vil ha..jeg har hele mit liv været inden for landbruget på den ene el.anden måde og har ikke haft problemmer..
jeg tog ud og snakke med folk - landmænd og det var sådan jeg fik job..fortalte lidt om hvorfor og hvordan..og havde selvfølgelig jobkonsulent og fagforening med v..alt det praktiske..
jeg ved godt du ka få hjælp til at søge job,men det havde jeg slet ikke tålmodighed til at vente på..
men sådan gjorde jeg og har som sagt aldrig gået ledig indtil ulykken..men ved godt der er trængt om jobbene og forskel på hvad man laver..
min branche var bare let for mig..jeg var uddannet i det og havde flere års erfaring,så selvom jeg ikke ku lave de hårde ting,var der stadig masser af arb..
synes dog de ødelægger det hele for fleksjobbere næste år..det er ikke fair og det blir ikke nemmere
men ø'nsker dig al held og lykke med din jobsøgning og krydser fingre for det hurtig lykkedes

mvh stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2012, 10:35   #3
Marolle
Hjemmevant på K10
 
Marolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Alder: 40
Indlæg: 218
Styrke: 17
Marolle er ny på vejen
tak for dit svar

Det jeg er uddannet som, kan jeg ikke arbejde mere længere
Derfor søger jeg butiksarbejde og andet arbejde som der ikke skal en lang uddannelse til. Jeg har desværre ikke andre muligheder
Marolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2012, 10:48   #4
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Jeg kan kun anbefale at møde op personligt, ligesom jeg selv gjorde og som min søn nu gør, det giver de bedste forudsætninger for at få job, synes jeg....
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2012, 10:52   #5
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Marolle

Du kan prøve at lave din egen "folder".

Brug et A4 ark, fold det på midten.
Nu har du 4 sider i alt.

Side 1 : Et vellignede foto af dig, evt. med dit navn.

Side 2: Dit CV ( det skal helst kunne være på siden ).

Side 3: Beskriv, ganske kort, årsagen til fleksjobbevillingen,
og dernæst hvilke opgaver du kan udføre,
hvilke skånehensyn, du har, ( arbejdsfrie dage, timetal, pauser.......)

Side 4: Her beskrives fleksjobordningen
med oplysninger til arbejdsgiver om refusionsreglerne.
(Husk den med refusion ved sygdom fra dag 1).

Mange arbejdsgivere er desværre ikke inde i,
hvad det indebærer at ansætte en fleksjobber,
og de gider / har ikke tid til at sætte sig ind i det.
Derfor er det meget nemmere
at ansætte en "normal" på de "opslåede" timer.


Når du har fået "folderen" færdig
(på computeren, så du kan printe en masse ud),
kan du (uopfordret) tage ud på de arbejdspladser,
du er interesseret i, og aflevere den personligt,
eller sende den med,
hvis du søger en ledig stilling.

Jeg fik lavet mig en rigtig god én,
men desværre var løbet kørt for mit vedkommende,
der var INGEN arbejdsevne tilbage i mig,
så jeg fik aldrig givet folderen til nogen.

Held og lykke med din job-jagt.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN

Sidst redigeret af Florken; 14-08-2012 kl. 10:55.
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2012, 10:55   #6
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
florken

super super ide..det havde jeg slet ikke tænkt på..ved godt det ikke er min tråd,men ville bare lige rose dig..
jeg holder altid på personlig fremmøde er nr.1...

stribe førtidspensionst
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2012, 07:22   #7
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Fleksjob søgning

Citat:
Oprindeligt indsendt af Marolle Se meddelelser
Jeg har søgt og søgt, men bliver overhovedet ikke indkaldt til samtale. Jeg ved der er mange om budet i øjeblikket, og jobbene hænger absolut ikke på træerne. Jeg tænker at arbejdsgivere bliver skræmt væk ved at, jeg er fleksjobber.

Jeg er meget i vildrede hvordan jeg skal formulere min ansøgning og CV. Hvor meget skal man skrive og forklare, og hvordan ?

Jeg har både prøvet at skrive ledig fleksjobber søger..XXXX .. i overskriften og så ikke nævnt mere. Og har prøvet at skrive noget lignende dette:

Er blevet udfordret lidt af livet og var i xxxx ude for et trafikuheld, hvor jeg fik et piskesmæld. Pga. de fysiske begrænsninger, blev jeg i xxxx fleksjobberettiget.
Jeg er nu nået til et punkt, hvor jeg brænder for at komme ud og bruge mig selv, gøre et godt stykke arbejde, og bruge mig selv og evner på en god måde. Et job hos jer, er jeg sikker på, vil være en god start.

Det har heller ikke givet pote.

Hjælp! hvordan gør/har I andre gjort, når I skulle søge jobs ?
Du kan lave cv som Florken foreslår. Og du kan henvende dig til job på særlige vilkår, de har en ordning man kan være tilmeldt, de sender ledige job annoncer 3 stk. pr mail hver måned som svarer til de hensyn du har. Du kan se om det er job du er interesseret i, hvis du ønsker et af jobbene ringer eller mailer du til job på særlige vilkår, de ordner resten og bistår dig ved ansættelsen.
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2012, 07:37   #8
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Alt den snak om flexreform,så kunne jeg godt forestille mig at arbejdskiverne ikke vil ansætte lige nu,hvis de kan vente -det ville jo være ærveligt hvis de kunne måske slippe billiger ved at vente på de nye regler.

Floken Det var da en fin måde at lave en ansøgning på -selv ville jeg ikke kunne koge tingene sammen,en del ville være blank og andet alt for langt

Men jeg vil da se om jeg kan diagere min næste jobkonsulent i den retning til ansøgningen,nu skulle jeg jo have 5 af dem-gu ved hvad de laver ,jeg skulle jo senest starte arbejdsprøvning 16/7
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2012, 07:53   #9
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Fleksjob søgning.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Marolle Se meddelelser
Jeg har søgt og søgt, men bliver overhovedet ikke indkaldt til samtale. Jeg ved der er mange om budet i øjeblikket, og jobbene hænger absolut ikke på træerne. Jeg tænker at arbejdsgivere bliver skræmt væk ved at, jeg er fleksjobber.

Jeg er meget i vildrede hvordan jeg skal formulere min ansøgning og CV. Hvor meget skal man skrive og forklare, og hvordan ?

Jeg har både prøvet at skrive ledig fleksjobber søger..XXXX .. i overskriften og så ikke nævnt mere. Og har prøvet at skrive noget lignende dette:

Er blevet udfordret lidt af livet og var i xxxx ude for et trafikuheld, hvor jeg fik et piskesmæld. Pga. de fysiske begrænsninger, blev jeg i xxxx fleksjobberettiget.
Jeg er nu nået til et punkt, hvor jeg brænder for at komme ud og bruge mig selv, gøre et godt stykke arbejde, og bruge mig selv og evner på en god måde. Et job hos jer, er jeg sikker på, vil være en god start.

Det har heller ikke givet pote.

Hjælp! hvordan gør/har I andre gjort, når I skulle søge jobs ?
Jeg fik at vide at man kan søge alm. deltidsjob som svarer til det timeantal man kan yde. At man selv bestemmer hvor meget man vil oplyse om grunden til man er tildelt fleksjob.

Tror det bedste er at man starter med at skrive at man ønsker job, skriver hvad man kan tilbyde arbejdspladsen. og til sidst skriver at man er fleksjobber, at det betyder at arbejdspladsen modtager løntilskud fra kommunen. At du ikke mener du vil få sygdoms fravær, men hvis du bliver syg er det kommunen der dækker udg.til løn under sygefravær fra første dag.

Hvis der er skånebehov og du mener du skal have det i dit nye job, tror jeg du skal tilføje hvilke og skrive det til sidst i ansøgningen, ellers bliver din ansøgning slet ikke læst af arbejdsgiver men sorteret fra.
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2012, 20:56   #10
Andepigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: København
Indlæg: 157
Styrke: 14
Andepigen er ny på vejen
Min ansøgning og CV var ganske kort, da jeg var jobsøgende.
Den fortalte udelukkende de gode ting - naturligvis også, at jeg er fleksjobber visiteret til så og så mange timer om ugen.

Jeg ser fordelen i først at uddybe hvorfor, man er i fleksjob, i forbindelse med en eventuel samtale.

Arbejdsgivere kan måske godt blive lidt skræmte/afskrækkede af at få alle "elendighederne" (forstå mig ret) listet op i en ansøgning - det kan man uddybe til en samtale. Så får de også samtidig sat ansigt og person på dig, det er altid en god ting
Andepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Syg som flekser mand Spørgsmål ang fleksjob 3 11-02-2013 14:08
Nu ny flekser mand Spørgsmål ang fleksjob 32 04-01-2013 10:27
jobansøgning som fleksjobber nolle123 Spørgsmål ang fleksjob 6 06-03-2012 03:22
Afslag på jobansøgning med henvisning til alder var ulovligt – godtgørelse på 25.000 Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 04-05-2010 10:00
Jobansøgning som førtidspensionist Lena4700 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 26-08-2009 23:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension