K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-12-2011, 22:17   #31
Rie82
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2011
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 75
Styrke: 13
Rie82 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
. Dog skal du her være din egen "oppasser", men husk også at få oplyst hvordan kommunen viser sig under en sådan afprøvning.

Nu da det er i Kh. regi har du så fået bekræftet at afprøvningen stadig tæller mhp. den samlede afklaring af dig og din arbejdsevne ? Grunden til jeg spørger der fordi at vi ofte hører om at folk på kh. sendes i praktik i en uendelighed uden af komme videre eller blive afsluttet.
Hvad mener du mad jeg skal være min egen oppasser??

Den første sagsbehandler jeg har snakket med i Kh.regiet har lagt stor vægt på vi skal afklare inde for de områder hvor kommunen mener der mangler afklaring. og så hurtig som muligt så jeg ikke skal komme til at gå forlænge. og hun sagde det ville tælle med i et samlet billed bagefter.
Problemmet er at jeg desvære ikke kan beholde denne SB. alligevel så jeg ved ikke hvad den nye mener..

Men jeg må nok bare indstille mig på at skal ud i endnu en privat praktik

Måske er det en bedre vudering og det går hurtigr som hun nævnte..

Mange tak for dit svar

Jeg har jo indsendt min klage i sidste uge, ved du hvor langtid det kan gå før kommunen sender den til BAN?
Rie82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 22:19   #32
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
med den udtalelse fra pyskiater og lægekonsulent
så har du en super chance for at få medhold af BAN
den ligger jo lige til en forlængelse til fleks eller pension.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 22:27   #33
Rie82
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2011
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 75
Styrke: 13
Rie82 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
med den udtalelse fra pyskiater og lægekonsulent
så har du en super chance for at få medhold af BAN
den ligger jo lige til en forlængelse til fleks eller pension.
Tusin tak det håber jeg virkelig også de gør. er stadig udforståen overfor at kommunen ikke selv forlængede mig. Men Jeg/vi skal jo ikke have det for nemt

Hvor utrolig den end lyder varmer dine ord rigtig meget og en af mine sten rundt om hjerte faldt væk. du giver mig håb.
Rie82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 22:35   #34
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rie82 Se meddelelser
Hvad mener du mad jeg skal være min egen oppasser??

Den første sagsbehandler jeg har snakket med i Kh.regiet har lagt stor vægt på vi skal afklare inde for de områder hvor kommunen mener der mangler afklaring. og så hurtig som muligt så jeg ikke skal komme til at gå forlænge. og hun sagde det ville tælle med i et samlet billed bagefter.
Problemmet er at jeg desvære ikke kan beholde denne SB. alligevel så jeg ved ikke hvad den nye mener..

Men jeg må nok bare indstille mig på at skal ud i endnu en privat praktik

Måske er det en bedre vudering og det går hurtigr som hun nævnte..

Mange tak for dit svar

Jeg har jo indsendt min klage i sidste uge, ved du hvor langtid det kan gå før kommunen sender den til BAN?

Hej Rie82,

Det jeg mener med, at du skal være din egen oppasser under en "privat" afprøvning, det er, at det er dig der skal sige til og fra. Det er dig der skal sætte grænserne for tider og pauser. Et godt råd er at tænke over dette forinden og få set på plads. Tillige skal du henadvejen huske at stoppe op hvis det ikke går for dig og du ikke kan leve dit nogen lunde normale liv når du kommer hjem fra arb.

Har ikke lige læst din sdp. sag, hvornår regner du med at høre fra BAN ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 22:47   #35
toppe
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2011
Indlæg: 11
Styrke: 14
toppe er ny på vejen
hej

Prøv at kontakte en advokat der er nogle advokater der har en 1 times gratis vejledning eller hvis du er i en fagforening. der er også en gruppe
http://www.osf-syd.dk/ som hjælper sygdomsramte det er ikke gratis
toppe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 22:51   #36
Rie82
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2011
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 75
Styrke: 13
Rie82 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser

Har ikke lige læst din sdp. sag, hvornår regner du med at høre fra BAN ?
Hej Enteneller

Jeg har indsent min klage for ca. 2 uger siden men jeg har ikke hørt noget fra kommunen. jeg ringede selv i sidste uge for at sikkere mig de havde modtaget den. hvilket de første ikke havde, men da de kiggede posten igennem havde de ved det er dumt jeg ikke afleverede den personligt.

Men jeg venter jo egentlig kun på de sender den videre til BAN. og det skriver de vel når de gør?? Efter hvad jeg ved har BAN så 5 mdr. tid til at kigge på sagen, men hvor lang tid har kommuen til at kigge på den?
Rie82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 22:57   #37
Rie82
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2011
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 75
Styrke: 13
Rie82 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af toppe Se meddelelser
hej

Prøv at kontakte en advokat der er nogle advokater der har en 1 times gratis vejledning eller hvis du er i en fagforening. der er også en gruppe
http://www.osf-syd.dk/ som hjælper sygdomsramte det er ikke gratis
Hej
Mener du de kan hjælpe med klagen over stoppet af sygedagpengene??

Jeg har jo indsent en klage. så umiddelbart kan jeg vel ikke gøre mere her en at vente på svar..
Tro ikke de kan hjælpe med en yderlig afklaring eller kan de??
Rie82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 23:06   #38
Rie82
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2011
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 75
Styrke: 13
Rie82 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Rie82,

Det jeg mener med, at du skal være din egen oppasser under en "privat" afprøvning, det er, at det er dig der skal sige til og fra. Det er dig der skal sætte grænserne for tider og pauser. Et godt råd er at tænke over dette forinden og få set på plads. Tillige skal du henadvejen huske at stoppe op hvis det ikke går for dig og du ikke kan leve dit nogen lunde normale liv når du kommer hjem fra arb.
?
Hov glemte lige at svare på det andet Dette gjorde jeg egentlig også i den sidstre praktik. men du har ret. for jeg fik lært at det hele også skulle dokomenteres ellers kan det ikke bruges til noget Så en job dagbog skal jeg bruge flitigt.
Den sagsbehandler jeg snakkede med (som jeg ikke skal have alligevel) var så sød at vi lavede en aftale om at de dage hvor jeg ikke kunne fremmøde skulle jeg ringe til praktik steddet melde mig syg og så kontakte hende så hun fik et billed af hvordan jeg har det når det går dårligt. Hun ville være tovholder på det hele.

Hmmm når jeg skriver det bliver jeg endnu mere sur over jeg skal skifte SB igen. For hende her virkede virkelig som om hun ville hjælpe mig sikkeret og hurtigt i mål..
Rie82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 23:09   #39
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rie82 Se meddelelser
Hej Enteneller

Jeg har indsent min klage for ca. 2 uger siden men jeg har ikke hørt noget fra kommunen. jeg ringede selv i sidste uge for at sikkere mig de havde modtaget den. hvilket de første ikke havde, men da de kiggede posten igennem havde de ved det er dumt jeg ikke afleverede den personligt.

Men jeg venter jo egentlig kun på de sender den videre til BAN. og det skriver de vel når de gør?? Efter hvad jeg ved har BAN så 5 mdr. tid til at kigge på sagen, men hvor lang tid har kommuen til at kigge på den?
Hej Rie82,

Du skal vente på kommunens svar, de har 4 ugers frist til at vende tilbage og holder de på deres ryger den automatisk til BAN og det vil de også skrive i evt. fastholdelse af sdp. stop.

Mit råd er at lade være med at indvolvere evt. advokat indtil du har hørt fra BAN og er total desperat i øvrigt.

Det er rigtigt godt at du, såvidt du kan og kun i forhold til hvad du kan, fortsætter din afklaring i kh. regi. Du kunne evt. spørge din sagsbehandler der om hvorvidt den kommende afprøvning kan indgå i en sdp. afklaring i fald din sag der bliver hjemvist af BAN. Dette skete jo for tlf. damen herinde og kort efter blev hun tilkendt ftp. endda med indføjelse af afprøvning fra kh. regi og der jo korrekt for tiden der skal jo heller ikke være spildt.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 23:10   #40
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rie82 Se meddelelser
Hej
Mener du de kan hjælpe med klagen over stoppet af sygedagpengene??

Jeg har jo indsent en klage. så umiddelbart kan jeg vel ikke gøre mere her en at vente på svar..
Tro ikke de kan hjælpe med en yderlig afklaring eller kan de??
Nej jeg synes da heller ikke man skal bruge tid på en advokat eller fagforeningen. Nu har de fået klagen, og her har de så 4 uger til at finde ud af, om de vil fastholde klagen eller ej.

Og hvis de fastholder deres oprindelige afgørelse, sender de den til nævnet. Her vil nævnet så undersøge klagen og finde ud af, om der er begået nogen fejl fra kommunens side - f.eks. noget i lovgivningen som ikke er overholdt.

Så lige nu er det bare at afvente. Hvis du ikke har hørt fra noget dem indtil ca. 1 uge før de 4 uger er gået, synes jeg, du må lige kontakte dem og høre, hvordan det går med at behandle din klage.

Jeg mener at have set nogen herinde har skrevet, at de ikke fik at vide, at sagen var sendt til nævnet, før de selv ringede derind. Andre har fået brev om det, at de fastholder afgørelsen. (det er her det rigtige at gøre at meddele borgeren under alle omstændigheder)
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor langt har i på arbejde ? Bobbi Spørgsmål ang fleksjob 6 28-04-2012 11:02
Hvor langt er jeg? Mulle83 Dit og Dat 2 12-01-2012 15:10
Hvor langt er vi nået i processen??? Hero Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 07-01-2012 10:20
Hvor langt må de gå? Peppe Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 14-06-2010 15:19
hvor langt er man Fodfolket Alt det andet 13 21-12-2009 23:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension