K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-06-2013, 08:45   #11
syrenen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-10 2012
Indlæg: 72
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
syrenen er ny på vejen
Tusind tak for alle jeres gode råd.Min situation er sådan, at jeg har tilbud om at starte i en privat virksomhed imorgen som fleksjobber,det er på kontor, og jeg har været der i virksomhedspraktik, så de ønsker at ansætte mig,de kender mig og ved hvordan jeg ser ud.Men kommunen har kørt mig rundt i manegen det sidste halve år, og nu hvor jeg ikke har flere sygedagpenge, kommer de med det krav om BMI.i 11.time.
Efter den private virksomhedspraktik har jeg haft yderligere 2 afprøvninger, det forlangte kommunen, og er endnu ikke visiteret til fleksjob.Jeg har ellers altid gennem 35 år passet mit fysisk krævende arbejde med min nuværende vægt, og har endda for år tilbage smidt 30 kilo, og den vægt jeg har nu er stabil.
Men nogen skal nok smides ud til 0 kr. forsørgelse???Jeg tror det er en skjult spareplan!
syrenen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2013, 09:41   #12
Louise-Lotus
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2013
Indlæg: 24
Styrke: 12
Louise-Lotus er ny på vejen
Det tror jeg ikke de må.

og heller ikke altid et vægttab hjælper, har selv tabt mig fra 135 kg til 75 kg og er førets der efter blevet syg med kronisk smerter, og jeg tabt mig for og få det beder .

der er ikke nogle beviser på at et vægttab hjælper på ondt i ryggen eller ander smerter
Louise-Lotus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2013, 11:05   #13
hejhejhej
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2012
Indlæg: 163
Styrke: 12
hejhejhej er ny på vejen
Tragisk!

Specielt når bmi tal er så værdiløse som de er. (fx. har man bare lidt extra muskelmasse bliver man hurtigt klassifiseret som overvægtig)

http://en.wikipedia.org/wiki/Body_ma...d_shortcomings
hejhejhej er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2013, 12:02   #14
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Louise-Lotus Se meddelelser
Det tror jeg ikke de må.

og heller ikke altid et vægttab hjælper, har selv tabt mig fra 135 kg til 75 kg og er førets der efter blevet syg med kronisk smerter, og jeg tabt mig for og få det beder .

der er ikke nogle beviser på at et vægttab hjælper på ondt i ryggen eller ander smerter
Lige præcis den samme oplevelse jeg havde da valgte at ville tabe mig, jeg gik fra 75kg til 65kg. og i dette forløb blev jeg dårligere og dårligere. Og har i dag fået pension, så det er ikke altid af et vægttab gør tingene bedre.
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2013, 20:44   #15
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Plus ens størrelse på bryster gør noget..

Kendte engang en som fik fjernet sit bryst og det nye kunstige bryst som hun gik rundt med i bhén indtil hun fik genskabt det som det gamle...
Vægt.. 5kg du, hun fik afvide at det var skam hvad hendes andet bryst vejede hvis man skar det af og vejede det.. ja tak for kasse det er så 10k kasser...
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2013, 21:14   #16
gje
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2012
Indlæg: 25
Styrke: 12
gje er ny på vejen
Ny forskning

Faldt lige over denne artikel på www.dr.dk "Du skal veje mere end du tror" der fortæller om den nyeste forskning i vægt og BMI:

http://www.dr.dk/Nyheder/Levnu/Dinkr...0219152556.htm

Et enkelt citat her fra: "Er du til gengæld lidt rund med et BMI på op mod 30, så er der ingen grund til at gå på slankekur, hvis du ellers motionerer, spiser sundt og ikke har sygdomme."

Du kan evt. bede din sagsbehandler om at læse op på lektien, inden hun/han kommer med gode råd til din livsførelse.

Et krav om at du taber dig er simpelthen helt hen i vejret. Ikke mindst hvad angår sygdomsramte, når man tager i betragtning at medicin ofte betyder vægtøgning, samt sygdom ofte betyder at motion er besværligt..

Det er simpelthen under alt kritik.


Venlig hilsen gje
gje er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2013, 07:38   #17
hejhejhej
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2012
Indlæg: 163
Styrke: 12
hejhejhej er ny på vejen
Yes og saa er der noget der hedder gener!

P-T, sjovt og informativt som altid:
http://www.youtube.com/watch?v=dCYvc9F838E
hejhejhej er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2013, 04:44   #18
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af hejhejhej Se meddelelser
Yes og saa er der noget der hedder gener!
Ja det er der jo ... ;-)


Citat:
P-T, sjovt og informativt som altid:
http://www.youtube.com/watch?v=dCYvc9F838E
Nu kan man så sige, at overdrivelse fremmer forståelsen ... omvendt skal man passe på, at den genetiske vinkel ikke blive en ren sovepude.

I langt de langt fleste tilfælde er det fortsat det næringsoverskud man stopper i roen, som man bliver fed af ...

Og så er der lige den epigenetiske finte ...

Epigenetik handler om genekspressionen / at "tænde og slukke" for bestemte gener ...

På samme vis kan man sige, at hvis man kender sin genprofil og her spotter, at man har anlæg for fedme, så kan man på et tidligt tidspunkt gå ind og (forsøge at) forebygge en egentlig sundhedsskadelig fedme ... på samme vis som man kan forebygge ift. fx diabetes type II eller D-vitamin mangel (der afledt kan medføre fx knogleskørhed - her kan man ud fra rs2282679 pinpointe om man fx tilhører den ca. 4,4% CEU gruppe, der har lavere D-vitamin niveau end gennemsnittet).
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2013, 12:25   #19
pineapple
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2013
Indlæg: 1
Styrke: 0
pineapple er ny på vejen
Jeg synes det grænser sig op mod det dummeste jeg har hørt. Det prøver bare at finde undskyldninger. Gab. Jeg har lige beregnet mit BMI til 27,2 - skulle det afholde mig fra et job? Nej, slet ikke.

Op på hesten
pineapple er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2013, 16:30   #20
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
Jeg har hørt den før med BMI den bruger de ofte i Silkeborg kommune ved ikke om du også høre under denne kommune.

Men jeg har dog aldrig selv fået afvide at min BMI skal ændres og mit er for lavt men typisk kommuner at lave deres egne regler for at komme uden om
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad har jeg krav på? fireman Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 27 25-02-2013 20:20
nyt om Førtidspensionister eller lov/krav dennis guzel Nyttigt at vide for Førtidspensionister 3 17-11-2012 19:04
mærkelig krav.. havheks Alt det andet 32 23-06-2012 15:14
Flexjob/Får du den løn du har krav på? viola Spørgsmål ang fleksjob 17 29-12-2009 01:34
Der kan dispenseres for krav om arbejdsprøvning Stella Skal kommuner ikke overholde loven? 19 02-09-2009 13:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension