K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-07-2013, 20:51   #41
Moi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2013
Lokation: Sjælland
Indlæg: 172
Styrke: 12
Moi er ny på vejen
Tak helenekr det varmer dejligt med noget medfølelse.

Jeg har nu været til første møde med ny sagsbehandler og jobkonsulent og det gik rigtig godt. Stille og roligt uden stress (altså udover det man lægger på sine egne skuldre)

Det var en positiv oplevelse og med fokus på fremtiden i et helt andet lys end det der møder en mens syge-sagen kører.

Det med timerne i afgørelsen er der nu klaget over... Kommunen fastholder og dermed videresendt som anke.
Moi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2014, 16:43   #42
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Stuen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Jeg tænkte lidt på de 10 timers aktivering om ugen, er grænsen for hvornår kommunen kan få refusion.
Hvad mener du med "refusion"?
__________________
Fleksjobber
Lyt til andre men mist ikke din egen stemme...
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2014, 13:40   #43
Moi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2013
Lokation: Sjælland
Indlæg: 172
Styrke: 12
Moi er ny på vejen
Nu er jeg godt nok ikke jasch men jeg tror det har noget med det her link at gøre... Der står ihvertfald noget om større refusion af ledighedsydelse til kommunen, ved min. 10 timers aktivering om ugen.

http://prodstoragehoeringspo.blob.co...20refusion.pdf
Moi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2014, 00:12   #44
Moi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2013
Lokation: Sjælland
Indlæg: 172
Styrke: 12
Moi er ny på vejen
Opdatering

Kommunen fik medhold i Ankestyrelsen.

Ankestyrelsen skriver desuden at der er behandlingsmuligheder mht min personlighedsforstyrelse og depression

Ja altså jeg fatter ikke en meter
Min psykiater skriver mht forstyrelsen, at alt er afprøvet, både medicinsk og terapi og jeg er stationær uden behandlingsmuligheder...

Og hvordan i alverden kan jeg blive behandlet for en depression når jeg ikke har en sådan?

Meget vand er løbet i åen det sidste år og helbredet er desværre stadig for nedadgående
men hvad hulen kan man gøre ved en ny diagnose givet af Ankestyrelsen???

Sidst redigeret af Moi; 16-05-2014 kl. 00:29.
Moi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2014, 00:46   #45
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Moi Se meddelelser
...hvad hulen kan man gøre ved en ny diagnose givet af Ankestyrelsen???
Man læser sine papirer igennem og ser om der overhovedet er noget der understøtter diagnosen, hvorefter man går til ombudsmanden og spørger hvad i alverden det skal forestille.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2014, 11:40   #46
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Spørg ind til, hvordan din depression defineres - det er jo et vidt begreb og defineres bl.a. som en forstyrrelse i hjernen. Det er vi nok ikke mange, der ikke har i en eller anden grad..
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2014, 11:54   #47
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Er den sunde fornuft da helt fordampet fra kommunerne

Kære Moi

Det er i mit univers et skrækeksempel på hvordan kommunerne udnytter lovgivningen til deres egen fordel, selvom lovgivningen er klar, nemlig om at den enkelte skal være i centrum, dette er svært at få øje på.

Jeg har et par spørgsmål til dig som jeg håber du har overskud og lyst til at svare på.

Hvad har kommunen gjort for dig siden din visitation til fleksjob?
Har de forsøgt at finde tilbud til dig?

Stod der i din afgørelse ved din visitation, noget om , hvorvidt du havde en mulighed/chance for at øge din arbejdstid, altså om du havde en reel chance for at forbedre din arbejdsevne?

Jeg spørger bla. fordi jeg er i en lign. situation. blev visiteret til fleks i 3 x 1 time om ugen, med en laaaaang række skånehensyn. jeg har nu søgt pension på foreliggende grundlag. Den bliver jo nok afvist , men er nød til at forsøge.

Jeg håber for dig at du passer på dig, og ikke lader dig presse til noget din krop ikke kan holde til, og at du ikke lader kommunen forringe din livskvalitet med gak-gak tilbud, blot for at de har deres ryg fri , i forhold til at fedte for Beskæftigelsesministeren og co,.

fra Sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2014, 18:48   #48
Moi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2013
Lokation: Sjælland
Indlæg: 172
Styrke: 12
Moi er ny på vejen
Tak for din respons sortepigen

Jeg prøver efter bedste evne at svare på dine spørgsmål herunder med rød skrift.


Citat:
Oprindeligt indsendt af sortepigen Se meddelelser
Kære Moi

Det er i mit univers et skrækeksempel på hvordan kommunerne udnytter lovgivningen til deres egen fordel, selvom lovgivningen er klar, nemlig om at den enkelte skal være i centrum, dette er svært at få øje på.
stampe skriver at der er forskellig definision af depression men det er ikke her mit problem ligger. Jeg er vildt fortørnet over at Ankestyrelsen giver kommunen et redskab (behandlingsmulighed) uden det har hold i sagens agter... Jeg har masser af papirer på at jeg IKKE lider af depression, så hvordan kan de tillade sig at skrive at jeg kan behandles for det i afgørelsen


Jeg har et par spørgsmål til dig som jeg håber du har overskud og lyst til at svare på.

Hvad har kommunen gjort for dig siden din visitation til fleksjob?
Har de forsøgt at finde tilbud til dig?
INTET...(og det har jeg været glad for) Jeg har været til et enkelt job-møde hvor jeg skulle vælge anden aktør Dette er ikke en mulighed for mig og mine skånehensyn og jeg gik helt i sort.
Jeg fik "lov" til at få en mentor tilknyttet 1 time om ugen men ordningen gik i vasken allerede inden den var startet, da jeg i november fik genoptaget min sag... Som om jeg ikke kunne bruge hjælp til papirene så


Stod der i din afgørelse ved din visitation, noget om , hvorvidt du havde en mulighed/chance for at øge din arbejdstid, altså om du havde en reel chance for at forbedre din arbejdsevne?
Nej det stod der intet om i afgørelsen, der stod heller ikke noget om hvilket job jeg evt kunne varetage.

Jeg spørger bla. fordi jeg er i en lign. situation. blev visiteret til fleks i 3 x 1 time om ugen, med en laaaaang række skånehensyn. jeg har nu søgt pension på foreliggende grundlag. Den bliver jo nok afvist , men er nød til at forsøge.
Klart et forsøg værd, du har alt at vinde og intet at tabe Det er jo totalt umenneskeligt hvad de byder os ledige micro-fleksere.
Min oplevelse er at jobcenter/sagsbehandlere slet ikke er klar til at imødekomme de krav der stilles til dem, at skulle håndtere os med så mange handicaps/problemer/udfordringer.


Jeg håber for dig at du passer på dig, og ikke lader dig presse til noget din krop ikke kan holde til, og at du ikke lader kommunen forringe din livskvalitet med gak-gak tilbud, blot for at de har deres ryg fri , i forhold til at fedte for Beskæftigelsesministeren og co,.
Jeg har gudskelov nogle søde ihærdige mennesker omkring mig der gør hvad de kan for at hjælpe
Jeg har været til nye undersøgelser og fået lavet 2 speciallæge-erklæringer mere. Har lige lavet en ny "indledende del" og som jeg har forstået det skal papirene nu en tur forbi klinisk funktion.


fra Sortepigen

Sidst redigeret af Moi; 16-05-2014 kl. 21:55. Årsag: Besvarelse i små-bidder.
Moi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2014, 18:19   #49
Moi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2013
Lokation: Sjælland
Indlæg: 172
Styrke: 12
Moi er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Man læser sine papirer igennem og ser om der overhovedet er noget der understøtter diagnosen, hvorefter man går til ombudsmanden og spørger hvad i alverden det skal forestille.
Det var mærkeligt med dit indlæg her Nøgne tær, jeg kan først se det nu og den tikkede ind på min mail i dag kl 15.21
Men 1000 tak for dit råd.

Er ombudsmanden den/ham der holder Ankestyrelsen i ørerne og hvordan får man mon fat i vedkommende?

Jeg har grublet længe over hvor den nye diagnose kunne komme fra...
Et bud er en test jeg fik lavet i december lavet af en medarbejder på et reva-center. Vedkommende er ikke læge og testens resultat var helt skudt forbi, der blev klaget samme dag.

Kan det være muligt at kommunen har eftersendt resultatet af denne test til Ankestyrelsen uden mit vidende???
For hvis det er tilfældet er afgørelsen jo gjort på et helt forkert grundlag...
Ej det må ikke være muligt at sådan noget kan ske, for så er vi jo totalt lovløse, åhh ja i kender det godt det der med at sagen rumsterer i knolden ikk
Moi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2014, 20:19   #50
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Stop, jeg mindes en screening....

Kære Moi.

.... som jeg for et par år siden, beskrev ..... men jeg kan ikke finde den i mine tråde.

Det var netop en screening, som jeg mener var Jobcentrenes embedsmænd, som tidligt i borgerens forløb, skulle udfører denne screening. Et langt spørgeskema, som efterfølgende skulle følge journalen, med resultatet.

Om det var i Jobcentrene er jeg ikke 100% sikker på, men sikker er jeg på at jeg og andre reagerede over at embedsmænd nu skulle screene borgerne.

Hvis jeg får nye tanker og finder det, vender jeg tilbage.

Det er muligvis her din nye diagnose dukker op? Hvad har du af aktindsigt fra ALLE afdelinger?

Jeg Googlede følgende "screening for depression jobcentre" https://www.google.dk/#q=screening+f...sion+jobcentre og bemærk følgende http://www.aarhus.dk/~/media/eDoc/1/...2385-1-pdf.pdf på side 22 og 23:

"Som udgangspunkt skal screeningen foretages i almen praksis dvs. af den praktiserende læge.
Den kommunale sagsbehandler kan anvende screeningsværktøjet SC8-ADL som støtteværktøj til opsporing af mulig depression hos borgere sygemeldt med somatisk diagnose. Ved mistanke om psykisk lidelse/sygdom, herunder depression, er det imidlertid vigtigt, at den kommunale
sagsbehandler straks henviser til den praktiserende læge
"

Side 24

At jobcentret:

Efter 8 ugers sygemelding med uforklarlig manglende bedring afholder samtale med anvendelse af systematisk screening (fx SCL-8AD)

• Ved mistanke om depression opfordrer borgeren til at gå til praktiserende læge med henblik på diagnosticering

• Indenfor 8 uger i samarbejde med borgeren faciliter er kontakt med arbejdsgiver og praktiserende læge med henblik på etablering af hensigtsmæssige vilkår for opgavevaretagelse, arbejdets udførelse og nærmeste reference - i komplicerede sager overvejes muligheden for et fysisk møde

• Oplyser borgeren om muligheden for sundhedssamtale i kommunalt regi


Side 29


At jobcentret

Indenfor max 8 uger i samarbejde med patienten faciliterer kontakt med arbejdsgiver og praktiserende læge med henblik på arbejdsfastholdelse eller kontakt tilarbejdspladsen

Fremsender opdateret opfølgningsplan til patienten, så der er tydelighed omkring, hvor patienten er i forløbet, hvad der skal ske hvornår,
og hvem der er involveret


Tilbyder sagsbehandlere efteruddannelse om psykiske lidelser, deres betydning for funktionsevnen, herunder mestring og egenomsorg samt hvilke muligheder, der er for at støtte patienter med psykiske problemstillinger.

Her kunne man spørge om hvilken uddannelse og hvor mange SB har modtaget en sådan for at kunne samtale med borgere, som man har mistanke om depression.???

Hvad er screeningsværktøj? SC8-ADL https://www.google.dk/#q=SC8-ADL

Side 22 nævnes det at sagsbehandleren kan bruge dette værktøj
http://ipaper.ipapercms.dk/RandersKo...ssion/?Page=22

Kunne det tænkes, at på et tidspunkt har du været ude for en screening SC8-ADL udført af en kommunal sagsbehandler, som netop har fået en SC8-ADL i hånden, udført den og ikke gået igennem din praktiserende læge, som reglerne siger. Så har den ligget der for til sidst læs af en kommunal lægekonsulent, som så smiler og kræver en ny behandling "Patienten er depressiv" så kan vi udskyde en afgørelse som vi jo plejer?

Naturligvis kan Ankestyrelse ikke gå imod det, fordi at Ankestyrelsen naturligvis ikke ved en dyt om at du IKKE er depressiv. Hvis det står i din kommunale journal at du er depressiv, ja så er du depressiv.

Du kunne da også være lidt samarbejdsvillig, ikke?

Mit råd: undersøger om din kommune har ansat en Borgerrådgiver og fremlægger sagen for denne.

Påny søger aktindsigt ved alle også Ankestyrelsen selv om du skal betale for denne aktindsigt, hvis du tidligere har søgt om dette.


Bedste hilsner

Peter

PS http://www.psykiatri-regionh.dk/proj...enu/Screening/

"Pilotundersøgelse af et screeningsinstrument for ikke-psykotiske lidelser i jobcenterregi."

http://www.kora.dk/media/763524/beha...depression.pdf side 61

"Hvis en sagsbehandler vurderer, at en borger muligvis lider af angst eller depression, vil
han/hun bede lægekonsulenten (en kommunalt ansat læge) om at foretage et lægeligt skøn
af sagen. På baggrund af en helbredserklæring eller statusattest fra egen læge vurderer læge-
konsulenten borgerens behov. En helbredserklæring er en relativt omfattende beskrivelse af
patientens fysiske og psykiske helbred. En statusattest kan være opfølgning på en helbredser-
klæring. Den beskriver, hvad den praktiserende læge har foretaget sig, og hvordan behandlin-
gen skrider frem. Sammen med sagsbehandlerens beskrivelse danner det grundlag for læge-
konsulentens vurdering af sagen. Han afgør, om der ud fra en lægelig synsvinkel kan forbedres
i indsatsen for at gøre borgeren arbejdsdygtig hurtigere"

Sidst redigeret af phhmw; 17-05-2014 kl. 21:39.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fradrag og dagpenge ved 17 timer/ugen joey Dit og Dat 5 11-09-2013 10:36
Arbejdsprøvning 25 timer om ugen... Helenevind Alt det andet 51 29-04-2009 18:18
arbejdsprøvning/praktik under 10 timer om ugen pinballs Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 10-02-2009 17:59
Flexjob på 15-17 timer om ugen findes de ? lone t Spørgsmål ang fleksjob 7 05-11-2008 11:50
Flekjob under 20 timer om ugen andi1975 Minimums Arbejdstidsgrænse for Fleksjob/Førtidspension 4 04-03-2008 09:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension