K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-04-2013, 08:34   #31
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
Jeg tror ihvertfald næppe du kan finde meget meningsfuldt arbejde på kun 2 timer desværre. Det vil måske også føles lidt nederen at gøre sig klar, bad, transport, osv. for bare 1-2 timers arbejde.

Håber du finder noget godt.
jeg måske i mit negative hjørne ,men hvem siger det skal være meningsfyldt ?

jeg mendes ikke keg hav været afprøvet i noget der føles miningsfyldt .

Men jeg tror at alle os der har de få timers arbejdsevne der er det mere end rigligt bare det at skulle kunne komme ud af døren på et bestemt tidspunt hver dag.Selv har jeg det sådanne at jeg ville ønske at jeg selv kunne sætte start tide selv,for nogle dage er kroppen bare længer om at komme igang,og så er det allerede en dårlig dag når ens granser skal overskrides inden man er nået ud på gaden.

Jeg tror desvære at pensionerne er afskaffet med mindre man er døende.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2013, 20:09   #32
Moi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2013
Lokation: Sjælland
Indlæg: 172
Styrke: 12
Moi er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Whoknows Se meddelelser
Hej :-)
Må jeg spørge, hvad de begrunder deres vurdering i? Hvad tænker de man skal lave i to timer om ugen. Er du tilfreds eller ville du hellere have haft pension?
I hvert fald tillykke med at du har en afgørelse. Jeg er også lige blevet godkendt til fleks, men har ikke fået noget timeantal på, men regner med at det bliver et noget højere tal, måske 15 eller noget i den stil.

Nu er den længe ventede "Rehabiliteringsteamets indstilling" landet på skrift.
Jeg er dog stadig dig et svar skyldig

Teamet vurderer at jeg "har massive skånehensyn i forhold til et kommende job, skånehensyn der kan imødekommes i et flexjob" et job hvor jeg kan trække på genkendelige rutiner og erfaringer...

Jeg var meget spændt på hvilken type flexjob teamet mener vil være velegnet til mig men her langer teamet aben videre... "Deres vurdering er, at den optimale arbejdsplads og funktion skal findes i samarbejdet mellem Moi og jobkonsulenten i flexjobgruppen"

Afsnittet om særlige behov og støtte fra kommunen er super godt beskrevet og på det punkt er jeg rigtig godt tilfreds

Nu er jeg så ledig flexjobber... Efter hvad jeg kan læse i J.R. og c.l.e.o`s indlæg omkring længden af deres ledighed kan jeg vist godt sænke pulsen og trække vejret stille og roligt for en tid
Moi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2013, 13:27   #33
Moi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2013
Lokation: Sjælland
Indlæg: 172
Styrke: 12
Moi er ny på vejen
Afgørelse

Nu er brevet med afgørelsen landet, 8 uger efter mødet med rehabiliteringsteamet. Jeg er bevilliget et midlertidigt fleksjob fra den 17/6 og 5 år frem med revurdering efter 4½ år.
De skriver at jeg har en effektiv arbejdsevne på 2 timer om ugen men også at jeg skal møde op 8-10 timer for at yde denne arbejdsindsats Jeg ved ikke lige hvor de har de mange timer fra men det er vel her en praktik før jobbet kommer på tale, for at fastlægge det endelige timeantal? Eller er det mon noget jeg skal reagere på?
Straks efter kom et brev om at jeg skal oprette et CV på jobnet indenfor 3 uger for ikke at blive trukket i ledighedsydelse... Så pyha det er allerede op ad bakke
Moi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2013, 14:15   #34
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du skrev det her :

"På team-mødet blev det slået fast at jeg ikke selv skal være aktivt arbejdssøgende, en jobkonsulent skal gøre fodarbejdet og finde mit job.
Jeg bliver ikke sendt i aktivering eller på kursus og jeg får hjælp til transport til og fra arbejdet samt tildelt en mentor."

Så tænker at du kan starte med at henvende dig til jobcentret og bede om mentorstøtte til at oprette et cv...
Hvis du har fået at vide at et af dine skånebehov er at du ikke selv skal bruge energi på at søge, så find ud af om de har glemt det.. og forventer at du nu søger flere gange om ugen osv...
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2013, 15:20   #35
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Enig med pip - jeg bed også mærke i den diskrepans mellem ikke at skulle noget, til nu at skulle op af bakke med lynets hast. Det hænger jo ikke rigtig sammen, med mindre du er blevet solgt varm luft (hvilket før er set), desværre.

Håber du har alt på skrift, angående de konklusioner der er gjort på Teammødet.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2013, 22:49   #36
Moi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2013
Lokation: Sjælland
Indlæg: 172
Styrke: 12
Moi er ny på vejen
1000 tak skal i have

Det lyder som en rigtig god plan at starte op med mentor-ordningen på den måde.

Jeg havde selv i tankerne (blev rigtig gal da jeg fik brevet) at oprette mit CV og så bare scanne indstillingen og afgørelsen ind, så havde jeg da oprettet noget

Ja jeg har det hele på skrift men blev alligevel overrasket over de der standard-skrivelser de sender ud, hvor de truer med bål og brand hvis ikke man gør dit og dat. Jeg er ikke blevet så hårdhudet endnu, at jeg kan modtage et brev fra Jobcentret uden at ryste på hånden, selvom kampen har stået på længe.
Moi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2013, 10:58   #37
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal heller ikke underskrive et dokument, der ikke er korrekt, uden at du evt. tilføjer/rette oplysningerne.

Alternativt vil de bruge det imod dig senere. Feks det med timerne, og de kan dermed sanktionere dig.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2013, 11:16   #38
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Jeg tænkte lidt på de 10 timers aktivering om ugen, er grænsen for hvornår kommunen kan få refusion.

Det kan da blive et kæmpe problem for de ledige fleksjobbere, der ugentligt er visiteret under 10 timer, da ens skånebehov ikke bliver tilgodeset.

Endnu et hul i reformen der bare skulle hastes igennem.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2013, 19:57   #39
Moi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2013
Lokation: Sjælland
Indlæg: 172
Styrke: 12
Moi er ny på vejen
Tak for hjælpen mht det med timerne
Det vil jeg lige tygge lidt på og vender tilbage en anden dag (min overskuds-kvote er ved at være opbrugt)

Jasch: Jeg tror desværre du har ret mht os der har de lave timetal.
Jeg har en alenlang liste med skånehensyn og jeg nævner lige nogle her, som jeg føler der har noget med opstarten af bevillingen at gøre...

Ikke ad hoc opgaver (her kommer mit CV vist ind)
Forudsigelighed
Forberedes på forandringer
Ikke opgaver der kræver forståelse af læst tekst
Ikke opgaver der kræver selvstændig overblik og planlægning
Tydelige og afpassede krav
Fast struktur

Jeg har nu også fået et brev om første møde med en ny jobkonsulent/sagsbehandler om en uge samt 2 breve i e-boks omkring CV igen igen.
Så lige nu føler jeg at jeg er kommet fra asken til ilden.

Jeg skal vist lige have nogle af mine hjælpere på banen igen
(der er vist ikke noget at sige til at de også håbede på en førtidspension til mig)

Sidst redigeret af Moi; 27-06-2013 kl. 20:12.
Moi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2013, 22:31   #40
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej, det er ikke altid det er lykken at havne på fleks - synes ikke systemet kan være det bekendt at presse syge på den måde......føler virkelig med dig og håber du klare den! Og at det kun er begynder vanskeligheder.

Jeg kender efterhånden mange fleksere der er så stresset og hårdt prøvede, at de ville ønske de var tilbage på kontanthjælp og kun havde udsigt til et skide møde hver 3 måned. Og sådan burde det jo ikke være. Men deres glæde over at være kommet på fleksordningen er for længst slukket


Sidst redigeret af Ninja; 27-06-2013 kl. 22:33.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fradrag og dagpenge ved 17 timer/ugen joey Dit og Dat 5 11-09-2013 10:36
Arbejdsprøvning 25 timer om ugen... Helenevind Alt det andet 51 29-04-2009 18:18
arbejdsprøvning/praktik under 10 timer om ugen pinballs Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 10-02-2009 17:59
Flexjob på 15-17 timer om ugen findes de ? lone t Spørgsmål ang fleksjob 7 05-11-2008 11:50
Flekjob under 20 timer om ugen andi1975 Minimums Arbejdstidsgrænse for Fleksjob/Førtidspension 4 04-03-2008 09:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension