K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-04-2014, 11:35   #11
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja foreslå din søn at finde billigere bolig evt nærmere uddannelsessted. Måske han kan få hjælp til flytteudgifter. Som 36-årig er det jo nok ham selv, der skal agere.
Der kan jo være forskellig opfattelse af, at kommunen har lovet at hjælpe. Altid vigtigt at afstemme forventningerne, så man ikke får opfattelsen af, at nogen er svigtet. Heldigvis er det jo en midlertidig situation at være under uddannelse. Som personer på SU.

Sidst redigeret af stampe; 04-04-2014 kl. 11:37.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2014, 11:51   #12
Folmand
Elsker at være her på K10
 
Folmands avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2012
Indlæg: 75
Styrke: 12
Folmand er ny på vejen
Lige en ting jeg bider mærke i, nu da du ikke har skrevet så meget

Du skriver nemlig at det er dig der skriver og foreningen, men er han umyndiggjort eller har du fået skrifteligt lov til at repræsentere ham i hans sag, fordi så er det derfor du nok ikke får svar da de så ikke må give personfølsomme oplysninger, også selvom det er din søn...

jeg forstår ikke det du mener med kronikerbevilling, da det jo netop som der også er skrevet skulle gøre det billigere efter han har betalt mere end 3750 kroner (mener jeg det er), og det er hans læge og ikke kommunen der skal gøre dette.

Det er altid uheldigt med boliger, i sær da det nogen steder kan være enormt dyrt, og det er rigtigt øv, men jeg må erkende at hvis han betaler næsten alt udbetalt til hans lejlighed, så er vurderingen, ligesom alle andres at så lever han over evne, og ja det er enormt øv at skulle flytte, men der må være noget der er billigere og måske også tættere på i det du skriver at 1000 kroner går til transport

Men på trods af alt det jeg skriver, er det da superfedt at høre han er krampefri, og igen er det jo også dejligt at høre at han klare sig godt i skolen, så det hele er jo ikke kun "lort i lagkagen"
__________________
Socialrådgiver
Folmand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2014, 09:50   #13
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Der findes da ingen boliger som er gratis vel?

Hej. Det er fint at I skriver han må finde en billigere bolig. Men hvor skal de penge lige komme fra? Her hvor vi bor er det prisen for en bolig. Ja jeg har fuldmagt i hans sag i kommunen, da han også har hjerneskade. Lige nu er vi startet forefra med det hele. søgte revalidering i januar, hans sagsbehandler intet gjort ved dette.

Ikke før jeg presser for svar her i maj, og beder om en ankemulighed. Det viser sig at sagsbehandler sammen med sin leder har vurderet han ikke høre til gruppen der kan få revalidering.

Dette bliver jeg selvfølgelig lidt over og siger på hvilket lægefagligt grundlag han har vurderet dette?

For der foreligger intet nyt lægefagligt, og han skriver så også at det kun er pga. min søn klare sig så godt det er vurderet.

Så som sagt nu starter vi forefra med at søge revalidering med lægeatt.

Ja det er så super dejligt at han ingen kramper har, og at han på trods af ingen penge, stadig har modet og helbredet til at kæmpe for denne uddannelse.

Vi må se hvad tiden bringer. Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2014, 10:16   #14
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det er en urimelig behandling han får.. det vil på sigt være langt billigere for kommunen at støtte ham nu, og han så får den uddannelse og bliver selvforsørgende fremover..

Søg den revalidering med næb og klør, få hans læge til at skrive et notat om at han pga hjerneskaden ikke er i stand til at tage et bijob nogle timer som andre i hans situation gør for at klare udgifterne under uddannelsen.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2014, 10:32   #15
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Indiansummer Se meddelelser
Hej. Det er fint at I skriver han må finde en billigere bolig. Men hvor skal de penge lige komme fra? Her hvor vi bor er det prisen for en bolig. Ja jeg har fuldmagt i hans sag i kommunen, da han også har hjerneskade. Lige nu er vi startet forefra med det hele. søgte revalidering i januar, hans sagsbehandler intet gjort ved dette.

Ikke før jeg presser for svar her i maj, og beder om en ankemulighed. Det viser sig at sagsbehandler sammen med sin leder har vurderet han ikke høre til gruppen der kan få revalidering.

Dette bliver jeg selvfølgelig lidt over og siger på hvilket lægefagligt grundlag han har vurderet dette?

For der foreligger intet nyt lægefagligt, og han skriver så også at det kun er pga. min søn klare sig så godt det er vurderet.

Så som sagt nu starter vi forefra med at søge revalidering med lægeatt.

Ja det er så super dejligt at han ingen kramper har, og at han på trods af ingen penge, stadig har modet og helbredet til at kæmpe for denne uddannelse.

Vi må se hvad tiden bringer. Indiansummer
Fik du/I ikke en skriftlig afslag på revalidering? Det har man altså ret til, og så klage over afgørelsen. Skriv evt. til jobcenterchefen og klag over sagsbehandlingen og at jeres retssikkerhed jo bliver krænket, da I jo har krav på en skriftlig afslag på revalidering. Og kontakt gerne borgerrådgiveren.

Sidst redigeret af curls; 16-05-2014 kl. 10:39.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2014, 11:27   #16
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Få endelig afklaret om en uddannelse er en mulighed for ham. Uddannelse er godt, men hvis man ikke kan, kan det jo være et utroligt stort pres, som måske ikke fører til noget positivt for nogen af parterne. Men få fuld udredning. Alle kan kun være interesserede i, at man bliver selvforsørgende.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension