K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-12-2014, 12:49   #1
VilSelvKanIkke
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2014
Indlæg: 35
Styrke: 10
VilSelvKanIkke er ny på vejen
Psykisk syg - studerende.

Når man har post traumatisk stress og man gerne vil studere, er der så slet ingen hjælp at hente!?

I dette tilfælde påtænker jeg økonomisk hjælp til transport. Vedkomne er ikke i stand til at benytte offentlig transport, da han så går helt i baglås.
Derfor har han anskaffet sig en bil. Men med ca. 50 km hver vej til/fra skole, kan det i sidste ende blive en dyr/umulig udgift.

Han har snakket med hans SB, men hun mente ikke der var noget at gøre.
VilSelvKanIkke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2014, 14:45   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Måske vedkommende kunne flytte tættere på uddannelsesstedet.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2014, 05:55   #3
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Jeg tænker, at nogle af svarene herinde, desværre er underlagt de nye reformer og medfølgende doxa'er som nogle kommer til at læne sig ubevidst op af.

Her handler det om et menneske, som har en psykisk lidelse og en ven spørger på hans vegne, om der ikke er noget at gøre?
Jeg ved det desværre ikke. Men jeg håber det da!
For stort at tage en uddannelse med post traumatisk stress.
Desværre er eneste svar, at han kan flytte?
Måske og nok ikke lige det bedste og allerlettelse for en person med den diagnose...

Savner medfølelse.Savner den gang, hvor svarene ikke bare var i reformernes tid.
Jeg håber, at der bliver fundet en god løsning for ham.

Mella
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.

Sidst redigeret af Mella; 09-12-2014 kl. 06:05.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2014, 07:10   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Desværre er vi i reformenes tid.....der er strammet op og det er hårdt at være syg..

Det er selvfølgelig ikke med vores gode vilje men noget der er bestemt at dem folk har valgt ind i folketinget og de kommuner der administrere reglerne..

En grund til at der måske ikke er flere svar kan være at der ikke bliver givet nogen info om personen det omhandler osv...

Det er yderst svært at svare på noget når man intet kender til personen eller dennes sag....hvorfor det altid er en god ide at smide noget mere info ind om sagen...

Er personen førtidspensionist, fleksjobber, revalidend, sygemeldt eller på kontanthjælp....

Svarene kommer an på hvad man kommer fra...lige ud over det alm kørselsfradrag https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1988906

Feks kan man godt søge om hjælp til transport hvis man er revalidend....se her https://www.ug.dk/flereomraader/maal...e/revalidender

Men det er jo en ren gætteleg når man ikke ved mere om personen det drejer sig om...

Man skal lige huske på at de fleste herinde selv er syge og mange har desværre ikke energien til at skrive en kæmpe afhandling som dækker alle muligheder og som svare på alt uanset hvilken ydelse personen får i øjeblikket...

Jeg skriver ikke dette for at være efter nogen....men for at folk bliver opmærksomme på at de får de bedste svar hvis de selv oplyser de mest basale ting..

Hvilken ydelse man får...

Hvilken alder man har...

Har man lægelig dokumentation...

Er ens arbejdsevne blevet afprøvet...

Har man søgt aktindsigt...

Osv osv

Man kan evt kigge på vores Om K10 side hvor der står hvad der er smart at få med af info når man stiller spørgsmål http://www.k10.dk/index.php?pageid=Om_K10

Når man ved nogle af disse ting ja så bliver det så meget nemmere at svare på spørgsmål...

Hvis man ikke ved disse ting...ja så er eneste mulighed for at svare jo at skrive et kæmpe indlæg som dækker alle muligheder...og det har mange desværre ikke energien til..

Det er mange gange også grunden til at det ikke er så godt at stille spørgsmål på andres vegne da man som regel ikke ved alt om sagen og kan give denne info...

En mulighed er at man kunne bede personen selv tilmelde sig og stille spørgsmålet....altså hvis det er muligt..

Så jeg tror ikke at det er medfølelse der mangler herinde på siden...alene fordi de fleste herinde er i samme båd i denne reformtid...og det er virkelig blevet meget sværere at være syg i dette system..

Jeg savner dog medfølelsen ude i blandt den alm raske del af befolkningen....den har diverse medier og politikere...som kun er ude efter en ting og det er at spare en masse penge...sørget for er væk ved at konstant at sige at folk bare er dovne og ikke gider arbejde..

Det er også blevet meget mere generelt svært at komme med en masse gode råd da borgernes muligheder er blevet indskrænket rigtig meget i disse tider efter diverse reformer og nye love...

Igen...jeg skriver ikke ovenstående for at være efter nogen eller til nogen specielt...men for at fortælle at jo flere oplysninger man selv kan komme med jo bedre svar får man som regel...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2014, 12:53   #5
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Hej Mella

Spørgeren er en ven af den som er syg. Hvis jeg spurgte på vegne af en ven ville jeg hellere have foreslag til det jeg spørger om, end medfølelse.

Jeg ved det kan være umuligt at komme igennem med godtgørelse af kørsel, så derfor foreslår jeg at de overvejer andre måder at løse problemet på. Sommetider når nogen brainstormer med en dukker en løsning op. Ikke nødvendigvis mit foreslag, men noget helt andet. That is the magic of sharing and brainstorming
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2014, 18:28   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af VilSelvKanIkke Se meddelelser
Når man har post traumatisk stress og man gerne vil studere, er der så slet ingen hjælp at hente!?

I dette tilfælde påtænker jeg økonomisk hjælp til transport. Vedkomne er ikke i stand til at benytte offentlig transport, da han så går helt i baglås.
Derfor har han anskaffet sig en bil. Men med ca. 50 km hver vej til/fra skole, kan det i sidste ende blive en dyr/umulig udgift.

Han har snakket med hans SB, men hun mente ikke der var noget at gøre.
Hej eftersom din ven må være på Su, er der den mulighed at søge om handicaptillæg, det vil nok hjælpe lidt på det:

http://www.su.dk/saerligstoette/hand...r/default.aspx

I ovenstående link står der hvad der skal til for at få det.

Jeg faldt lige over det her punkt på su hjemmeside
http://www.su.dk/Nyheder/Sider/su-re...vedtaget.aspx:

Øget støtte til befordring. Befordringsgodtgørelsen til studerende, der ikke har mulighed for at benytte offentlig transport bliver justeret på tre områder:
1) Egenbetalingen på 587 kr. fjernes.
2) Der udbetales kun godtgørelse til den del af rejsen, som overstiger 24 kilometer dagligt.
3) Kilometersatsen øges fra 13,59 kr. til 17,22 kr. (2013-niveau).


Loven er først gældende fra januar 2016, men jeg synes din ven/eller du kan ringe til SU og tage en snak med dem om det, hvordan man kan få hjælpen på det punkt i øjeblikket. Tænker der er en lignende eksisterende hjælp.

Kontakter til dem: http://www.su.dk/kontakt/danmark/Sider/default.aspx

Og håber du får set den her indlæg.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension