K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-02-2008, 00:17   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Angry DF: Flere arbejdsprøvninger til psykisk syge

Helt tavse er de altså IKKE om fleksere/førtidspensionister.


Citat:
S: DF vil føre jagt på psykisk syge

Dansk Folkepartis Christian H. Hansen, der er formand for folketingets Socialudvalg, foreslår, at psykisk syge, skal gennemgå flere arbejdsprøvninger, end de allerede gennemfører i dag.

18. januar 2008

På denne måde vil han mindske antallet af førtidspensioner. Baggrunden er, at Ankestyrelsen har gennemgået 50 sager og fundet mangelfuld kommunal dokumentation i 15 sager.

- Allerede i dag kan man opleve, at borgerne sendes ud i 10-12 forskellige arbejdsprøvninger. Det er et meget stort tal, og man kan sagtens forestille sig, at så mange forskellige forløb i sig selv kan være belastende for psykisk syge , siger Thomas Adelskov.

Han peger på, at kommunerne i stedet burde bllive bedre til at lave relevante arbejdsprøvninger, hvor der tages større hensyn til den enkeltes ressourcer.

- Dansk folkepartis forslag vil blot stresse den enkelte person yderligere, og det vil føre til endnu længere sagsbehandlingsforløb, siger Thomas Adelskov.
http://socialdemokraterne.dk/A-Thoma...view&id=218800
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2008, 00:37   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg forstår mig ikke på politik... de siger et, og gør noget andet???!!!!

Men Socialdemokratiet gør HELLER IKKE noget for fleksjobbere, så det er IKKE for at starte en politisk diskussion - blot en konstatering af, at de ALLE SAMMEN snakker og snakker, men INGEN gør noget for fleksjobbere.

Citat:
Socialpolitik

Vi står vagt om de svage

Et samfund bør bedømmes på, hvordan det behandler sine svageste. Pleje og omsorg af ældre, syge og handicappede er en offentlig opgave, som aldrig bør opfattes som byrdefuld, men derimod en kær opgave, som vi skal varetage med glæde.

Vi vil sikre, at de svageste borgere, uanset hvor de bor i landet, får et værdigt og trygt liv. Såvel vore folketingsmedlemmer som vore regionsrådsmedlemmer og byrådsmedlemmer rundt om i de nye storkommuner arbejder hele tiden på at forbedre forholdene for ældre, syge og handicappede.
http://www.danskfolkeparti.dk/Socialpolitik.asp
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2008, 15:14   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Typisk for dansk Folkeparti som ikke fatter en halv brik

Ja de har for vane at være dobbeltmoralske.

jeg gad godt sende PiaK og CO. i 8 arbejdsprøvninger under tvang.

Ved de hvor udmattende det er at skifte virksomhed hver uge ?????
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2008, 15:47   #4
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Hvor er det vildt og sørgeligt...

Selv som det er nu, halter retssikkerheden i mange kommuner
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2008, 16:39   #5
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
jeg har ikke andet end foragt for DF netop fordi de spiller de svages beskyttere og gør lige det modsatte dog ikke overfor deres kernevælgere : førtidspensionisterne.... dem giver de en tør skorpe gammelt brød.

Ahrrrrgh...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2008, 16:40   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja jeg kunne sige og skrive meget om det emne

Også til de herre fra DF og S (og det gør jeg nok også senere) de få gang vi har fået respons fra DF ang feks flekser har det været i form af håndvasken ....


desværre vi er ikke med i fleksforliget derfor kan vi ikke tage stilling til noget som helst (oversat , vi vil ikke tænke selv )

Og S er heller ikke for gode , ved kontakt til Mette Fredriksen under valgkampen var det hammer godt at vi skrev (var hendes besked) og nu skulle der ske noget (hun jævnede det da også i en enkelt debat ) siden da er der ikke kommet så meget som en auto svar mail ved henvendelse til hende,....

Thomas Adelskov må vi så sige har været flink til at svare ....

Det er over den hele politiske linje at der er ligegyldighed over for feks fleks og førtidspension for de kan garenteret ikke selv finde ud af det makværk det har skruet sammen

Lige nu skal jeg lige have en slapper , så kommer jeg tilbage for jeg har meget mere at sige he he he (surprise )
  Besvar med citat
Gammel 21-02-2008, 16:54   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Som psykisk syg (siden barndommen), vil jeg sige BÅDE OG!

Det der gør MIG nervøs er, at kommunen så også skal til at eksperimentere med psykiske lidelser, som ikke altid har nogle standarter. Man kan således ikke sige at den ene psykisk syges heldige arbejdsprøvning, vil ramme lige så heldigt på næste syge borger - faktisk kan en arbejdsprøvning forværre ens tilstand hvis man er meget medtaget. Mine egne psykiske lidelser flammer således kraftigt op når jeg bryder mine cirkler, hvorfor en arbejdsprøvning for MIT vedkommende ville sende mig direkte ud i tvangsritualer/tanker med store konsekvenser for de 4 børn jeg har. Jeg ville simpelthen IKKE kunne tage mig af dem, og da slet ikke når det hele ender i en depression som jeg kun med møje og besvær overlever (jeg er i selvmords-risiko-gruppen). Så for mit vedkommende er forslaget bidragende til at jeg blot ved tanken, går adskillige skridt tilbage.

Men. Det kunne være en god ide i NOGLE tilfælde, hvor man måske 'kun' lider af depression, idet depression KAN lettes enormt ved hjælp af terapi og medicin og hvor et lille job (ikke for krævende) kan få en borger der ellers ville isolerer sig, ud blandt andre - dét i sig selv kan også bidrage til at depressionen holdes nede. Så for den gruppe kunne det være en god ide. Men igen, så synes jeg at det hele kommer meget an på den psykisk syges lyst til at deltage, med et godt sikkerhedsnet, ingen pres og stor forståelse og indsigt i lidelsen, kan en syg guides rigtig langt. Men den hjlæp kan jeg ikke få umiddelbart øje på hos kommunen, som jo bekendt ikke engang kan finde sager, erklæringer eller jobs til flexere. Så dette vil de jo heller aldrig kunne mestre!!
Og bare tanken om at JEG nu skulle headhuntes som mulig arbejdskraft kan gøre mig fuldstændig skrækslagende - det ville simpelthen blive min død, min undergang, en families splittelse. Jeg har et fuldstidsarbejde!! Det er et fuldtidsarbejde at være mig, og en livslang opgave at holde mig oppe, sørge for mine børn, vores hjem og at alt kører som det skal. Hvis der bliver pillet ved dét.....tja, så er det slut. Men så spare de selvfølgelig også en kontanthjælp og/eller en førtidspension.
Føler det lidt som om politikerne nu håber på en jagt efter psykisk syge, så disse med tiden begår 'kollektivt selvmord' overalt i landet. For der vil helt klart være nogle der har det så skidt at de vælger at tage billetten og få den fred og ro, som de aldrig nåede at opleve på pension.....

Der skal fandeme trædes varsomt og professionelt! Og mit største skrækscenarie er, at de til April/Maj udsender standart skemaer der er henvendt til jobkunsulenter/sagsbehandleere der er i kontakt til psykisk syge...gyys.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2008, 18:23   #8
Lost
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-11 2007
Indlæg: 18
Styrke: 17
Lost er ny på vejen
Rystende, som DF er foregangsmænd for, rabiate udmeldinger, og de levner kun plads for eliten.
”DANMARK I BRAND”, har der stået i medierne, i de sidste dage, sanktioner og sanktioner lyder der fra politikerne.
Alt hen over hovedet på borgerne, og de ”svage” kan kanøfler, uden der lyder bare et lille piv, fra nogen overhovedet.
”DANMARK I BRAND” – det måtte jo komme, jeg har længe undret mig, og har hele tiden troet at, oprøret ville komme fra de arbejdsledige. Som jo i årevis har været udsat for, sanktioner og straffeforanstaltninger, lagt for had, mistænkeliggjorte, været uønskede i samfundet, nægtes at søge boliger, i bestemte områder, får et vide dagligt at de er en belastning, for samfundet, og m.m.m.m.
Magtesløsheden, frustrationerne, hos arbejdsledige, må jo være de samme som nu udløser: ”DANMARK I BRAND”..

Sidder og tænker lidt på kommunesammenlægningen, ---- der blev der råbt op om, at de stakkels kommunale ansatte, måtte melde sig syge på grund af stress, og iiiihhhh hvor var det synd for dem.
Men samme ansatte, udsætter arbejdsledige for samme stress faktor, i dage, uger, måneder, og år. Og samme kommunale ansatte, finder det helt ok, ” det er jo arbejdsledige, uden retssikkerhed, som kan behandles efter, forgodtbefindende” .

Det der sker nu, er et udslag, af den magtesløshed, frustrationerne, over af at være betragtet som udstødt i et ååååhhh så rigt, samfund. Dette kun p.g.a. noget de udstødte ikke selv er herre over. Det er forbryderisk, at være arbejdsledig, eller have en anden hudfarve. Det er dagens DK.

DF, jo noget er de gode til. At puste til ilden.

Lige for en god ordens skyld.: Jeg har ikke sympati for metoderne i: ”DANMARK I BRAND” overhovedet ikke, man må ikke lade sine, frustrationer, og magtesløshed, gå ud over helt uskyldige mennesker.
Men jeg har stor forståelse for den, magtesløshed og de frustrationer, nu kommer til udtryk. Og havde egentlig forventet at det kom fra anden side.

Men jo der pustes til ilden, med også nu, DF som foregangsmænd.
Lost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2008, 19:12   #9
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
DF har hele vejen været støtte for regeringen og derfor direkte ansvarlig for alt det makværk og alle de overgreb på love og regler der foregår ude i kommunerne, det er til at brække sig over at høre dem stille op og forgive at være de svages beskyttere

Og vi må desværre også konstatere at Socialdemokratiet har lagt en kurs som mere lefler for at tiltrække stemmer end kæmpe for de svageste i samfundet, ikke mærkeligt at SF vokser hele tiden, det varer nok ikke længe før SF er større end S...

Jeg troede man betalte en høj skat her i Danmark for at have et velfungerende sikkerhedsnet og gode læger, men nu skal pengene pludselig bruges til til at pine og stresse syge mennesker med en strøm af tilfældige arbejdsprøvninger og lægerne gider man ikke lytte til mere
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2008, 00:14   #10
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Cool

Ja, man kan kun igen og igen, konstatere at ligegyldigt hvilket parti, der er i vælten, så rammer det " svage" borgere.

Der er sq ingen forskel på samvittigheden" overfor os, og vores problemer, samme svada, på alle spørgsmål, som bliver tilsendt diverse politikkere, ævle bævle:mad

Jeg ønsker ingen noget ondt", men kunne da godt bytte " liv" et lille stykke tid, med en fra Borgen, og se hvordan, det ville gå.

Slås med dynen hver og hver anden dag, når tvivlen nager: hvad mon det næste skridt bliver, for min fremtid .o.s.v

Nå f... jeg giver ikke op for deres sindsyge regler og nye nye restriktioner konstant.

Nu skal jeg på AS3 kursus, det bliver da " spændende, vil møde med optimistisk syn og blive glad, hvis jeg derved kan få/ finde et fleksjob, så kryds fingre og hvad der ellers kan krydses, for mig.... please
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Brudt psykisk ned af håbløse arbejdsprøvninger nocturne Politik og Samfund 4 13-04-2012 09:44
En, to eller flere arbejdsprøvninger? Solnedgang Alt det andet 5 03-07-2011 23:05
Forum for psykisk syge. annagw Et godt link! 0 14-01-2010 11:29
Flere førtidspensionister er psykisk syge Webmaster K10 Nyheder 0 23-03-2009 08:51
Psykisk syge får nu samme rettigheder som fysisk syge Thelma Nyt om loven 4 28-10-2008 02:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension