K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-03-2012, 15:10   #1
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Fleksreform - eksempler

Beskæftigelsesministeriet har lavet nogle person-eksempler, hvor man kan se, hvad konsekvensen af reformen bliver i kroner og øre. Læs det har:

http://bm.dk/Aktuelt/Nyheder/Kort%20...eksempler.ashx

Der ligger også en beregner på nettet, hvor man selv kan indtaste og se konsekvensen for én selv:

http://k-doktor.dk/fleksjob/

(Håber det er ok jeg lægger link til beregneren ind...)

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2012, 09:21   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
der er ihvertfald ingen tvivl om, at jo mere syg/handicappet du er, jo mere bliver du økonomisk ramt!
STRAFFET!
Baseret på at man dermed vil have et lavere timeantal.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2012, 11:53   #3
Siv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2010
Indlæg: 136
Styrke: 14
Siv er ny på vejen
Ser at der er stor forskel på bruttolønnen alt efter om man er i a-kasse eller ej.

Hmmm, men de fleste flekser melder sig da ud af a-kassen som noget af det første når bevillingen er på plads...

Kan man mon forvente at få mulighed for at melde sig ind igen, eller er det kun forbeholdt kommende flekser at opnå det højeste tilskud?
__________________
Fra Siv
Med felxjobbevilling siden 12/12 2011

Vær opmærksom på dine tanker...de er starten på dine handlinger
Siv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2012, 01:32   #4
steine
Hvor skulle jeg ellers være
 
steines avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: Holbæk Kommune, Vestsjælland
Alder: 54
Indlæg: 138
Styrke: 15
steine er ny på vejen
Jeg blev automatisk udmeldt af min A-kasse da jeg blev flexjobber, for ifølge a-kasse lovgivningen (mener jeg det var) så må en flexjobber IKKE være medlem af en A-kasse, men skal istedet "bare" betale flexydelses bidrag som så også gælder som ens "a-kasse abonnement"

Så hvis ikke de ændrer de regler, ja så bliver det "sjovt" at se.
(kan være de er ændret, har ikke fulgt så meget med som jeg bør de senere år)
__________________
"Sikrest er når spares skal,
et spark til nedslidtes tryghed og fred"
Carl Scharnberg
steine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2012, 09:43   #5
tm1978
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Indlæg: 264
Styrke: 13
tm1978 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af steine Se meddelelser
Jeg blev automatisk udmeldt af min A-kasse da jeg blev flexjobber, for ifølge a-kasse lovgivningen (mener jeg det var) så må en flexjobber IKKE være medlem af en A-kasse, men skal istedet "bare" betale flexydelses bidrag som så også gælder som ens "a-kasse abonnement"

Så hvis ikke de ændrer de regler, ja så bliver det "sjovt" at se.
(kan være de er ændret, har ikke fulgt så meget med som jeg bør de senere år)
Jeps, det var også lige præcis det der skete i mit tilfælde. Er man flexjobber, så er man ikke i en A-kasse...
tm1978 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2012, 22:30   #6
Siv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2010
Indlæg: 136
Styrke: 14
Siv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af steine Se meddelelser
Jeg blev automatisk udmeldt af min A-kasse da jeg blev flexjobber, for ifølge a-kasse lovgivningen (mener jeg det var) så må en flexjobber IKKE være medlem af en A-kasse, men skal istedet "bare" betale flexydelses bidrag som så også gælder som ens "a-kasse abonnement"

Så hvis ikke de ændrer de regler, ja så bliver det "sjovt" at se.
(kan være de er ændret, har ikke fulgt så meget med som jeg bør de senere år)
Fleksydelses bidraget gælder ikke som ens a-kasse kontingent.
Det er nærmere at sidestille med ens efterløns bidrag.
__________________
Fra Siv
Med felxjobbevilling siden 12/12 2011

Vær opmærksom på dine tanker...de er starten på dine handlinger
Siv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2012, 10:49   #7
Piedeux
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2012
Indlæg: 24
Styrke: 13
Piedeux er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Siv Se meddelelser
Fleksydelses bidraget gælder ikke som ens a-kasse kontingent.
Det er nærmere at sidestille med ens efterløns bidrag.
Nemlig... og ønsker en flexjobber at få tilbagebetalt sit flexydelsesbidrag, som der er åbnet op for på lige fod med andres tilbagebetalinger af efterlønsbidraget... så risikerer en flexjobber at stå uden forsørgelse i en periode inden folkepensionsalderen.

Jeg citerer lige det jeg fik med posten fra mit kommunale ydelsesteam den 19 marts.

"Til din orientering skal du være opmærksom på, at du ikke kan modtage ledighedsydelse i mere end 6 måneder efter du ahr nået fleksydelsesalderen. Det betyder, at såfremt du ikke har noget arbejde, når du når fleksydelsesalderen, kan du risikere, at stå uden forsørgelse i 2½ år indtil du bliver folkepensionist (periode uden forsørgelse afhænger af ens fødselsår)"

Citat slut.

Med andre ord så kan raske lønmodtagere kvit og frit få deres efterløns indbetalinger udbetalt, det kan flexjobberne IKKE uden en risiko for at miste sit forsørgelsesgrundlag.

Godt vi har fede pensionsopsparinger... øhh nå nej, det har vi nok heller ikke - flexjobbere får normalt de ansættelser med de dårligste overenskomster uden pensionsordninger...

For ikke så mange år siden tog politikerne støvlen på højre fod og sparkede flexjobberne ud af a-kasse regi og over i det kommunale. Nu har de så også fået støvlen på den anden fod, og sørme om de så ikke sparker flexjobberne med den fod – fra det kommunale regi over i a-kasserne. Det tog godt nok lang tid at få begge støvler på hva?

Pas nu på i (politikkere) ikke sparker med begge fødder, for så ender i på halen.
Piedeux er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2012, 22:26   #8
Siv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2010
Indlæg: 136
Styrke: 14
Siv er ny på vejen
Nu skal vi også liiiiige passe på vi ikke bekræfter hinanden alt for meget i hvor dårligt vi er stillet....

Hvis "alm" lønmodtagere vælger at få deres efterløn Udbetalt er de også uden indtægt fra de når efterlønsalderen til de blir Pensionsberettiget hvis de er uden arbejde.
Desuden mister de retten til seniorjob.

Nuvel...de kan være medlem af a-kasse men den mulighed får flekser også....som jeg forstår de link risa har lagt ud....eller???
__________________
Fra Siv
Med felxjobbevilling siden 12/12 2011

Vær opmærksom på dine tanker...de er starten på dine handlinger

Sidst redigeret af Siv; 24-03-2012 kl. 22:34.
Siv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2012, 00:06   #9
Piedeux
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2012
Indlæg: 24
Styrke: 13
Piedeux er ny på vejen
Der er efter de gamle regler en mindre forskel Siv.

Når en flexjobber når flexydelsesalderen så er de ikke længere velkommen i det kommunale regi (vil formode at det kommer til at gælde for a-kasserne efter reformen), hvorimod normale modtagere af dagpenge fortsat kan stå i a-kassen frem til folkepensionsalderen.

Lille forskel men absolut vigtigt... hvis dette også gælder efter reformen, så kan almindelige dagpenge modtagere også komme i betragtning til eventuelle ledige jobs, hvorimod flexjobbere vel er uønsket - de får i hvert fald ikke automatisk del i jobpuljen - og får de et job så er det ske FØR flexydelsesalderen for at være berettiget til løntilskud med alt hvad det medfører...

Er ikke jurist men mener det skal tolkes på den måde... og meget of-topic så ikke mere herfra om emnet... sorry for spam af dine fine regneeksempler Risa.
Piedeux er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Indtægt ved fleksjob eksempler. phhmw Spørgsmål ang fleksjob 3 25-09-2013 13:46
arbejdsprøvning i 2013 fleksreform? østerbro Spørgsmål ang fleksjob 2 09-02-2013 16:18
Fleksreform fra et arbejdsgiver synspunkt? Ida Politik og Samfund 5 01-03-2012 19:43
Kom med BPA-eksempler fra slagmarken... phhmw Skal kommuner ikke overholde loven? 2 10-03-2011 16:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension