K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-09-2011, 17:40   #1
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Fleksjob og fravær

Er der nogen der ved om arbejdsgiver kan forlange, at man bruger ferie, hvis man er blevet henvist til gigtskole eller smertekursus, der ligger i arbejdstiden? Har en kollega, der har fået det svar fra vores fælles arbejdsgiver.

Jeg mener der er et eller andet med, at man som fleksjobansat skal have fri til de nødvendige undersøgelser/behandlinger, men kan selvfølgelig ikke lige finde stedet, hvor jeg har læst dette

Da jeg selv er blevet henvist til Gigtcentret i Middelfart, er det jo også lidt interessant at vide, om arbejdsgiveren kan forlange, at jeg også skal bruge ferie dér? Jeg regnede med at være sygemeldt i de 2-6 uger, så min arbejdsplads kunne få sygedagpengerefusion og ansætte en vikar til mine timer...

Håber nogen af I meget kompetente mennesker på k10 kan give et par svar
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2011, 17:47   #2
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
Jeg mener der er et eller andet med, at man som fleksjobansat skal have fri til de nødvendige undersøgelser/behandlinger, men kan selvfølgelig ikke lige finde stedet, hvor jeg har læst dette
eneste jeg ved 100% er man skal altid sørge for at få tandlæge syggehus besøg osv osv lang så det er når man har fri eller efter end arbejds dag.så mon ikke oså det gælder det her.for om man er flexjobber elelr almindelig ansat er det samme regler osv man er ansat under
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2011, 18:00   #3
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Hvis du er henvist af læge, så bør det gå som sygdom. Jeg havde diskussionen med en leder for en del år siden - hun ville have at jeg skulle tage nogle langvarige undersøgelser for allergi som ferie. "Du kan jo ikke få fri til at få en ny næsespray" var hendes kommentar. HR afdelingen hjalp mig, og der fik jeg at vide, at når man er henvist af læge til det ene eller det andet, så er det pr. definition sygdom. Når man er syg og skal behandles, så skal man ikke bruge sin ferie - men det er selvfølgelig en fordel for arbejdsgiveren, hvis h*n kan få en til det

Jeg har desværre ikke noget på skrift på det her. Prøv evt. at tage fat i kommunen omkring det og få dem til at hjælpe i sagen, når der drejer sig om fleks. Din kollega kan evt. tage fat i sin fagforening, hvis h*n er almindelig ansat.
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2011, 18:05   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Du er ligestillet med dine kollegaer i sådanne situationer. Det er uanset om man er fleksjobber eller ej, når man skal til undersøgelse og henvist fra læge. Dog kan man jo forsøge at få en tid, hvis en undersøge kan ligge udenfor arbejdstid f.eks. om eftermiddagen. Det er bare ikke altid, man kan få en anden tid.

Jeg har selv ikke så længe siden blevet opereret og her skulle jeg holdes i ro i nogle dage efter. Det var en henvisning til en operation. Der var ingen problemer, det havde jeg ret til. Jeg skulle bare sige det til arbejdspladsen i god tid. Min arbejdsplads får refusion for sygedagene, er selv fleksjobber.

Og nej jeg mener ikke, de kan tillade sig at sige, du skal bruge din ferie på det. Hvis det var noget, som man selv har taget initiativ til det, så var det noget andet. Men ved en henvisning fra læge/speciallæge, så vil jeg kalde det en sygemelding.

Hvis der opstår problemer, så må du tage kontakt med fagforening, hvis du er i sådan én.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2011, 19:03   #5
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Takker for de hurtige svar

Jeg har selv foreslået min kollega, at hun skal kontakte sin fagforening. Vi er begge i fleksjob, men organiseret i hver sin fagforening. Jeg mener, at hun er henvist til gigtskole af reumatologisk afdeling på OUH.
Jeg er henvist af egen læge og er officielt indlagt til genoptræning, hvis jeg bliver visiteret, så jeg tror heller ikke, at der bliver noget problem dér.
Ellers har vi de samme regler som vores kolleger: ansøgt tjenestefri til læge, tandlæge, begravelse af nær slægtning og meget mere, så det er meget gode forhold

Ha en god aften
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2011, 20:33   #6
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
man kan ikke forlange at få fri til almenligt lægebesøg men speciallæge mener jeg man har krav på at få fri.

smerte kliniker må gå ind under spicallæger,men jeg kan ikke forstille mig det er arbejdsskiver der skal betale løn imens,da det er planlagt ophold.

Håber du lige melder tilbage med svar hvis ikke andre kender svaret.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
"Lovligt fravær kontanthjælp" Adi_k Alt det andet 11 29-05-2012 10:54
Fravær i Folketinget sane Politik og Samfund 3 20-06-2010 16:11
Ulovligt fravær af handicapråd! buster Politik og Samfund 2 13-04-2010 21:54
Vigtigt! Nye regler ang. fravær og arbejdstider! MadWoman Dit og Dat 4 25-01-2008 14:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension