K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-09-2011, 13:31   #1
ETSL
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2011
Lokation: sønderjylland
Indlæg: 15
Styrke: 14
ETSL er ny på vejen
Nyt Flexjob ? Hjælp

Hej Alle
Jeg er ansat i et 20 timers flexjob i en stor virksomhed, er også meget glad for mit daglige arbejde.
Nu er det så sket det at jeg er blevet tilbudt mit drømmejob ved en andet firma,også 20 timer ,men de er nød til at hav mig i en arbejdspratik,for at se at mine skånebehov kan tilgodeses.
Hvad gør jeg nu siger mit job op,derefter i arbejdspratik 4uge og så ansat i nyt job---hvad nu hvis mine skånebehov ikke kan tilpasses ind i det ny job,så bliver jeg jo ledig efter 4 uger,kan jeg så få ledighedsydelse.

ETSL.
ETSL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2011, 17:51   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Hvis du selv mener, at dine skånebehov er opfyldt til det nye job, så kan man starte der uden arbejdspraktik.

Jeg har selv søgt nyt job og startede der så snart alt var i orden med papirerne... Ingen pause mellem gamle og ny job, gik direkte til det nye job.

Hvis det er jobcentret, der kun siger det, mens det nye arbejdsplads jo bare vil ansætte dig, og du synes skånebehovet er opfyldt, så bør det ikke være nogen problem bare at blive ansat med det samme. Så er det bare papirerne... Jobcentret skal finde ud af løn osv... og ordne papirerne (kontrakt om løntilskud og skånebehov mellem virksomhed og jobcenter).

Det jeg gjorde var at holde et møde, hvor der blev snakket om alt... Arbejdsgiver, mig og jobkonsulent. Der blev snakket om løn blandt andet. Her kan man snakke om skånehensyn og timer. Da det blev ordnet, og jeg underskrev ansættelseskontrakten, så kunne jeg sige op på den tidligere arbejdsplads. Ikke før.

Lad være med selv at sige op på dit nuværende job uden at du er helt sikker på at have ordnet den nye ansættelseskontrakt, for så mister du ledighedsydelse.

Håber du finder ud af det...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2011, 17:56   #3
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis du siger dit job op, og nøjes med en praktik med mulighed for at det ikke ender ud i job, så kan du vel også risikere at du mister ledighedsydelsen og ryger på kontanthjælp - fordi du så er selvforskyldt ledig...

Hvis de forventer at du siger op i et job du har - så må de også tilbyde at tage dig uden praktik...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp med flexjob tm1978 Spørgsmål ang fleksjob 49 21-03-2014 21:50
Hjælp mig ny i flexjob LeneNK Spørgsmål ang fleksjob 11 02-08-2010 21:25
Hjælp ang. flexjob ? SoLost Spørgsmål ang fleksjob 8 19-07-2010 22:30
Hjælp ang flexjob madina Spørgsmål ang fleksjob 6 09-07-2010 17:17
Hjælp til flexjob. hyber Er det overhovdet til at få fleksjob? 10 07-02-2009 01:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension