K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-01-2012, 21:02   #1
sporup
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2007
Indlæg: 7
Styrke: 0
sporup er ny på vejen
1/2 fleksjob

Jeg har kontakt med en arbejdsgiver, der gerne vil lave en aftale på halv tid, hvilket vil sige 9 1/4 time for mit vedkommende.
Det kan så bare ikke lade sig gøre medmindre jeg vil arbejde for det samme som jeg får uden et job.

Hvis jeg får ledighedsydelse i den resterende tid, er der et økonomisk incitament. Men altså - det kan åbenbart ikke lade sig gøre.

Jeg undrer mig såre over kommunens håndtering.
Kender du reglerne - og henvis gerne til en lov, bekendtgørelse eller lign.
sporup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2012, 23:03   #2
Basco
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Alder: 61
Indlæg: 69
Styrke: 14
Basco er ny på vejen
Du kan vel blive deltidsansat ??? det er der jo mulighed for hvis man kommer fra deltidsjob , problemet er så bare at mister du jobbet så vil du heller ikke kunne få ledighedsydelse som fuldtids... så det skal du tænke længe og godt over...

men hvorfor vil arbejdsgiver ikke ansætte dig på fuldtid som normen er ved godt at du så kommer til at koste ham lidt mere end du yder, men det er jo sådan det fungere...

ellers vil rygtet vide at den nye reform skulle kigge på at man får alm løn for den tid man arbejder og så supppleres man op til en ydelse .. men det ligger jo noget ude i fremtiden ...
Basco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2012, 01:16   #3
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
...noget ude i fremtiden... ???

Er tilbagetrækningsreformen ikke vedtaget? -for er den dét, så gælder de nye regler omkring; førtidspension, efterløn osv. jo allerede...


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2012, 01:21   #4
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
...noget ude i fremtiden... ???

Er tilbagetrækningsreformen ikke vedtaget? -for er den dét, så gælder de nye regler omkring; førtidspension, efterløn osv. jo allerede...


.
Tilbagetrækningsreformen og flexjob er da 2 forskellige ting... det du tænker jo er efterløn - ik

Det er her i 2012 at de skal til at lave reformer af flex - kontant - og skat..

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2012, 12:11   #5
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Tilbagetrækningsreformen og flexjob er da 2 forskellige ting... det du tænker jo er efterløn - ik

Det er her i 2012 at de skal til at lave reformer af flex - kontant - og skat..

Knus Lone

Hej Lunasdatter

Undskyld det sene svar, så ikke dit svar før nu...

Og jo, jeg blander vist noget sammen... -der kommer jo - måske - også en reform omkring fleks og førtidspension, så tak for hjælpen

Og min forvirring kommer sikkert fra(udover fejl 45), at der også i tilbagetrækningsreformen er kapitler omkring førtidspension, fleksjob og seniorførtidspension m.m.

Ps. Helt overordnet burde <>Tilbagetrækningsreformen<> vel hedde: <>bliv længere på arbejdsmarkedetreform<> eller: <>senere tilbagetrækningsreform<>


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!

Sidst redigeret af Multe; 02-01-2012 kl. 13:11. Årsag: Tilføjelse...
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2012, 12:27   #6
sporup
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2007
Indlæg: 7
Styrke: 0
sporup er ny på vejen
Jeg har spurgt dukh.dk:

Svaret er:
I lovgivningen fremgår det, at fratræk sker i ledighedsydelsen ved arbejdsindtægt, og jeg tolker derfor, at såfremt det er fordi der ikke findes arbejde tilsvarende din fulde arbejdsevne, så kan der ydes ledighedsydelse med fratræk jf. henvisningerne.
Men du skal være opmærksom på, at såfremt der findes jobtilbud der modsvarer din reelle arbejdsevne så skal du stå til rådighed herfor og ellers vil du ikke være berettiget til ledighedsydelse.
Du kan bede kommunen om en afgørelse og derved opnå klageadgangen.

Der henvises til:
”Bek. 1236 af 04/11 2010 – Bek. om beregning af ledighedsydelse, fradrag i ledighedsydelse og varsling af ferie med ledighedsydelse”, særligt § 15. Endvidere Lov om aktiv socialpolitik § 74 d stk. 3 som endvidere omhandler når der sker fradrag i ledighedsydelse.



Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Hej Lunasdatter

Undskyld det sene svar, så ikke dit svar før nu...

Og jo, jeg blander vist noget sammen... -der kommer jo - måske - også en reform omkring fleks og førtidspension, så tak for hjælpen
Og min forvirring kommer sikkert fra(udover fejl 45), at der også i tilbagetrækningsreformen er kapitler omkring førtidspension, fleksjob og seniorpension m.m.

Ps. Helt overordnet burde <>Tilbagetrækningsreformen<> vel hedde: <>bliv længere på arbejdsmarkedetreform<> eller: <>senere tilbagetrækningsreform<>


.
sporup er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension