K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-03-2011, 11:22   #1
Johnnyrover
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
Johnnyrover er ny på vejen
Flexydelse eller førtidspension.

Hej
Jeg er på flexydelse i øjeblikket, min sagsbehandler syntes jeg skal søge om FTP. men ved ikke om det forringer vores økonomi meget, da jeg er gift og hun har en indkomst på ca. 220.000 kr. hun ejer hus og bil, Betyder det noget hvad hun ejer eller er det kun hvad hun har i indkomst, vi har 3 hjemme boende børn, skal jeg prøve at blive på flex eller sige ja til indstilling til FTP, vores økonomi er jo ikke så god i forevejen, skulle jo helst ikke blive dårliger.
Mvh. Johnny
Johnnyrover er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2011, 11:28   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er bedst, at kommunen indstiller.

Hvis hun har denne holdning, hvorfor indstiller sagsbehandler så ikke?

Alene af den årsag, bør man være på vagt.

Økonomisk, kan du se på borger.dk hvordan førtidspensionen for gifte, blier beregnet.

Der kommer nok flere svar, for de der ved mere om denne evt overgang, fra det ene til det andet.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2011, 11:59   #3
Johnnyrover
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
Johnnyrover er ny på vejen
Hej
Jeg formulerede mig nok forkert, det er sagsbehandleren der vil indstille mig til førtidspension, pga. mit lave time tal ca. 16 timer pr, uge.
Mvh. Johnny
Johnnyrover er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2011, 12:25   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Johnnyrover Se meddelelser
Hej
Jeg er på flexydelse i øjeblikket, min sagsbehandler syntes jeg skal søge om FTP. men ved ikke om det forringer vores økonomi meget, da jeg er gift og hun har en indkomst på ca. 220.000 kr. hun ejer hus og bil, Betyder det noget hvad hun ejer eller er det kun hvad hun har i indkomst, vi har 3 hjemme boende børn, skal jeg prøve at blive på flex eller sige ja til indstilling til FTP, vores økonomi er jo ikke så god i forevejen, skulle jo helst ikke blive dårliger.
Mvh. Johnny
Jeg har en mistanke om, at det er ledighedsydelse du er på nu, og ikke fleksydelse.
Fleksydelse svarer til efterlønnen.

En evt. fp vil påvirkes af, at du er gift, og muligvis også af din kones indtægt.

Hvis du er på ledighedsydelse og kan klare 16 timer pr. uge virker det mystisk, at sb snakker om fp.

Der er mennesker herinde på K10, som er visiteret til fleks på mindre end 10 timer og ikke kan få den fp de tydeligvis er berettigede til.

Jeg kender ikke de præcise tal, men jeg er sikker på, at du, økonomisk, er bedre stillet med ledighedsydelse og muligheden for, at komme i fleksjob.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2011, 13:30   #5
Johnnyrover
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
Johnnyrover er ny på vejen
Jeg er på flexydelse fik det tilkendt i oktober 2010, sagsbehandleren ringede i går, og sagde at mine arbejdsprøvninger viste 16 timer pr. uge og de havde svært ved at finde et flexjob til mig, så han ville gå vider for at få godkendt mig til fp.
Johnnyrover er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2011, 15:08   #6
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Johnnyrover Se meddelelser
Jeg er på flexydelse fik det tilkendt i oktober 2010, sagsbehandleren ringede i går, og sagde at mine arbejdsprøvninger viste 16 timer pr. uge og de havde svært ved at finde et flexjob til mig, så han ville gå vider for at få godkendt mig til fp.
Be om den sagsbehandler.
jeg har 5 timer pr uge og må bestemt ikke få ftp.
Hvilken kommune ?
pøj til dig.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2011, 15:43   #7
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Johnnyrover Se meddelelser
Jeg er på flexydelse fik det tilkendt i oktober 2010, sagsbehandleren ringede i går, og sagde at mine arbejdsprøvninger viste 16 timer pr. uge og de havde svært ved at finde et flexjob til mig, så han ville gå vider for at få godkendt mig til fp.
Flexydelse svarer til efterløn.

Ledighedsydelse svarer til dagpenge under ledighed/arbejdsløshedsunderstøttelse.

Som Vovse siger, der er folk her på K10, der bliver fastholdt i flexbevilling med langt (min tilføjelse) under 10 timers arbejdsevne pr. uge, så din kommune er ualmindelig "gavmild" (jævnfør indlæg af Wodpoulsen).
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2011, 16:19   #8
sibt
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Indlæg: 164
Styrke: 0
sibt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Johnnyrover Se meddelelser
Hej
Jeg er på flexydelse i øjeblikket, min sagsbehandler syntes jeg skal søge om FTP. men ved ikke om det forringer vores økonomi meget, da jeg er gift og hun har en indkomst på ca. 220.000 kr. hun ejer hus og bil, Betyder det noget hvad hun ejer eller er det kun hvad hun har i indkomst, vi har 3 hjemme boende børn, skal jeg prøve at blive på flex eller sige ja til indstilling til FTP, vores økonomi er jo ikke så god i forevejen, skulle jo helst ikke blive dårliger.
Mvh. Johnny
Det kommer jo an på, hvor meget fred du selv ønsker. Ved en fleksjobbevilling skal du stå til rådighed for ethvert rimeligt tilbud om fleksjob - og det er kommunen selv der skønner hvad der er rimeligt, derudover kan de sende dig i aktivering/kursus uden hensyn til egne ønsker.

På en pension er fordelen, fred og ro fra systemet lige til folkepensionsalderen.

Jeg troede også, at jeg ville gå meget ned i indtægt fra ledighedsydelse til pension, som gift og medejer af et hus. Men faktisk har jeg næsten det samme udbetalt som før, da min mand ikke tjener meget mere end din kone og der er endda plads til et mindre skånejob uden yderligere træk i pensionen.

Du kan ringe til din kommune, og bede om en beregning som passer præcis til dig og dine forhold. Meget tit bliver folk overrasket, over at træk i pensionen ikke er så galt som forventet. På borger.dk kan du selv lave en beregning og derfra tage stilling til hvad du ønsker.

Ledighedsydelse svarer ikke helt til arbejdsløshedsdagpenge, ledighedsydelse er 91% af højeste arbejdsløshedsdagpenge, da man ikke også skal betale A-kasse kontingent.
sibt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2011, 19:17   #9
Johnnyrover
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
Johnnyrover er ny på vejen
Tak for de mange svar, det kom også lidt bag på mig da han foreslog det, men fordi min sagsbehandler mener jeg skal på fp, er det jo ikke sikkert han kan få det gennemført, der er osse mange i min kommune (Frederikshavn) der har været længe på flex.
Ps. er der flere der ligner mit tilfælde må de gerne fortælle lidt om det.
Johnnyrover er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2011, 21:09   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Johnnyrover Se meddelelser
Jeg er på flexydelse fik det tilkendt i oktober 2010, sagsbehandleren ringede i går, og sagde at mine arbejdsprøvninger viste 16 timer pr. uge og de havde svært ved at finde et flexjob til mig, så han ville gå vider for at få godkendt mig til fp.
Jeg kan ikke forstå, at du kan være på fleksydelse samtidig med, at du skriver, at de har svært ved, at finde et fleksjob til dig.

Hvis du er på fleksydelse skal du jo ikke i fleksjob.

Fleksydelse svarer til efterløn.

Hvis du er ledig fleks'er, som venter på, at komme i fleksjob, så må du være på ledighedsydelse.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller? Bold Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 11-03-2012 20:05
flexydelse eller sygedagpenge? Nico Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 18-10-2011 20:28
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53
Førtidspension og flexydelse Niels B Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 04-08-2009 23:24
Revalidering eller førtidspension CHL Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 22-07-2009 21:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension