K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-07-2014, 09:46   #1
Yasmin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2008
Lokation: København
Alder: 66
Indlæg: 112
Blog Indlæg: 23
Styrke: 17
Yasmin er ny på vejen
Politikerne må vågne op...

Nu har jeg fået røntgenfoto af min ryg og venter på udtalelse fra en fys. Ringede til Jobcenter og der bliver jeg ikke meget klogere. Kan man sige til sin A.-kasse at men ikke kan arbejde med børn mere fordi ens ryg ikke kan klare det ? Men man kan godt klare job med voksne

De forventer jeg søger 37 timers job fordi jeg er fuldtidsforsikret. Ok det gør jeg så men jeg søger også de job som er realistiske for mig.

Helt ærlig, er der ikke et kæmpe stort hul i loven for os som ikke er syge men bare ikke magter de job som vi har haft i mange år.

Mvh. Yasmin
Yasmin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2014, 10:06   #2
henrikb
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2014
Indlæg: 117
Styrke: 11
henrikb er ny på vejen
Hvilket hul mener du??
eller med andre ord hvad mener du samfundet skal gøre ved du ikke lige kan holde til det job du bedst kan lide??

Det er ikke for at være hård men find dog et andet job, lev videre og glæd dig over du ikke sidder som en syg der ikke kan noget som helst job og stadig skal sendes ud i job
henrikb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2014, 14:22   #3
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Hvad siger din egen læge?

man kan(eller kunne da jeg havde brug for det for ca 7 år siden) få lavet en erklæring hos sin egen læge, hvori der står at man har begrænset rådighed for arbejdsmarkedet, forstået sådan at man står til rådighed fuldtid, men at man eks. ikke kan tage rygbelastende arbejde.

jeg fik i sin tid en erklæring på at jeg grundet min alvorlige stress ikke kunne tage job med voksne handicappede, prøv at undersøge om det stadig kan lade sig gøre med sådan en erklæring.

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2014, 14:49   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
den er da meget nem, find et andet job som ikke belaster din ryg i samme grad.

hvis du er så syg at du ikke kan arbejde eller kun halv tid, er det en helt anden sag.
for hvis du sygemelder dig, skal du på sygedagpenge og ikke fra din A-kasse.

men så længe du får fulde dagpenge fra din A-kasse, ja så skal du også søge arbejde på 37 timer. det er da kun rimeligt
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2014, 10:33   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Yasmin Se meddelelser
Nu har jeg fået røntgenfoto af min ryg og venter på udtalelse fra en fys. Ringede til Jobcenter og der bliver jeg ikke meget klogere. Kan man sige til sin A.-kasse at men ikke kan arbejde med børn mere fordi ens ryg ikke kan klare det ? Men man kan godt klare job med voksne
Måske vil du også kunne klare jobs, der slet ikke har med mennesker at gøre.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2014, 18:13   #6
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Yasmin Se meddelelser
Nu har jeg fået røntgenfoto af min ryg og venter på udtalelse fra en fys. Ringede til Jobcenter og der bliver jeg ikke meget klogere. Kan man sige til sin A.-kasse at men ikke kan arbejde med børn mere fordi ens ryg ikke kan klare det ? Men man kan godt klare job med voksne

De forventer jeg søger 37 timers job fordi jeg er fuldtidsforsikret. Ok det gør jeg så men jeg søger også de job som er realistiske for mig.

Helt ærlig, er der ikke et kæmpe stort hul i loven for os som ikke er syge men bare ikke magter de job som vi har haft i mange år.

Mvh. Yasmin
Jeg kan godt se dit problem og jeg mener også der er et hul.

Som arbejdssøgende på dagpenge skal man som udgangspunkt være fuldt til rådighed på arbejdsmarkedet, dvs. man skal kunne tage ethvert job, og man skal søge bredt.

Hvis du er i arbejde og nu har lægeerklæring på at du ikke kan bestride dit job med børn, men som du siger godt kan arbejde med voksne, giver det dig ikke ret til at sige dit job med børn op for at melde dig ledig til andet job. Du vil højst sandsynligt blive betragtet som selvforskyldt ledig med deraf følgende karantæne.

Det forhindrer dig jo ikke i at søge andet job der passer bedre til dit helbred. Så må du bare håbe på at det lykkes.

Jeg kan godt se problemet i at være for syg til arbejde, men for rask til at være syg (på sygedagpenge)

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2014, 18:40   #7
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Tal med ledelsen/tillidsmanden. Måske du kan fritages for særligt belastende opgaver. Det skal jo så nok udføres af kolleger. Men oftest er der stor forståelse for det.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2014, 14:42   #8
MNO
Banned
 
Tilmeldingsdato: 11-07 2014
Lokation: Århus
Indlæg: 11
Styrke: 0
MNO er ny på vejen
Yasmin.

1. - GLÆD dig over at du ikke er akvorligt syg.
2. - Søg et andet job.
MNO er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension