K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Den nyttige viden vi alle har

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Den nyttige viden vi alle har Her kan du sætte link tips og andet ind, som andre i din situation kan have nytte af at vide

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-01-2018, 23:19   #21
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Fysioterapien skal spotte os for Funktionelle Lidelser.....

.... nu ønsker de GudHjælpeMig også at spørge mig ind til mit sexliv.

Hold Jer til Jeres spidskompetance og lad mig om mit sexliv.

Noter intet i min journal om "Funktionelle Lidelser", det rager ikke Jer med forsker-diagnoser.

https://fysio.dk/nyheder/nyheder-201...mmer-All_Users

Fysioterapeuter skal spørge ind til patienternes seksualitet

Det ligger lige til højrebenet, at fysioterapeuter skal spørge ind til og guide patienter om seksualitet og sundhed. For seksualitet er en vigtig del af vores livskvalitet og trivsel, mener fysioterapeut og ph.d. studerende Helle Gerbild, som holder oplæg på fagkongressen.


Vrede hilsner
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 23-01-2018, 11:17   #22
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du skal være vågen når du befinder dig på Jobcentret

http://laegeservice.dk/konsulentydel...e-vurderinger/

Kliniske vurderinger

Vi tilbyder, at vores særdeles rutinerede reumatolog kommer i jobcentret, og i løbet af en dag foretager 9-12 reumatologiske vurderinger.Det kan f.eks. være borgere med fibromyalgi, skulder og knæproblemer, gigt mv.

Borgeren udfylder inden undersøgelsen et elektronisk spørgeskema, der giver reumatologen et fuldt billede. Der afsættes 1/2 time pr. borger. Vurderingen med fokus på eventuel videre udredning og skånehensyn foreligger indenfor 6 dage. Vi har stor fokus på det arbejdsrettede, i den udstrækning det kan lade sig gøre

https://www.livakurser.dk/vibeke-manniche

Vibeke Manniche er læge, ph.d. og søvnekspert.

https://www.avisen.dk/kim-sendt-ud-i...ge_473645.aspx

Det omstridte jobcenter har på ulovlig vis haft syge borgere indkaldt til samtaler hos en privat læge i et baglokale i jobcentret, selv om centret er uden beføjelser til at handle på den måde.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 29-01-2018, 14:53   #23
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
For meget uforløst vrede kan give dårlige knæ

https://totum.dk/for-meget-uforloest...n=Knæproblemer

Hvornår har du sidst lyttet til dine knæ? Sandsynligvis sidste gang, de prøvede at fortælle dig, at de ikke havde det godt. Man skulle tro, det var, fordi du havde udsat dem for noget fysisk belastende, men det kan også have med dit temperament at gøre. Det forklarer medstifter af Totum Skolen for Kropsterapi Jeppe Dalsgaard.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 29-01-2018, 15:06   #24
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Gemte følelser, der udløser diskusprolapsen.......

https://www.body-sds.dk/om-body-sds/...y-sds-hjaelpe/

Body SDS behandling af diskusprolaps foregår i flere etaper:

Først og fremmest handler behandlingen om at få lettet trykket væk fra nerverne, der er berørt. Når trykket falder nedsættes dine smerter. Dette trin er smertelindrende og øger gradvist din bevægelighed.

Derefter skaber Body SDS behandlingen plads og gennemstrømning i led der er påvirket og skaber fx rum mellem ryggens hvirvler. Det hjælper diskusprolapsen med at hele
.
Næste etape handler om at skabe bevægelse i leddet. Hvor hurtigt vi bevæger os igennem alle disse etaper er meget individuelt.

Efter Body SDS’ bedste overbevisning er der også et mentalt aspekt ved diskusprolaps, og at der kan være nogle gemte følelser, der udløser diskusprolapsen. Disse følelser kan vi også arbejde med.

phhmw

Invalideindustrien har set, at der er penge, mange penge, i patienterne.

Især med nye patienter med enhver lidelse, hvor disse hårdt ramte patienter naturligvis leder med lys og lygte efter en løsning.

Helst en HURTIG løsning.

Nogle har økonomi til, at igangsætte forskellige muligheder. Tiden går. Kostbar tid spildes, fordi sideløbende kører den kommunale sag med millimeters præcision.

Disse patienter løber ind i sygedagpengestop, hurtigere en de kan tælle til 100 og opfanger senere, at deres lidelse ikke berettiger dem til vederlagsfri optræning.

De kender endnu ikke de første lov§§, som skulle beskytte dem.

Alle er flinke, alle har skjulte dagsordner. Selvforsørgelse, og dine penge.

Selv din fysioterapeut bliver opfordret til at spotte om du skulle lide af en "Funktionel Lidelse" trods din læge har henvist dig pga FYSISK skade.

http://funktionellelidelser.dk/old/2...sioterapeuter/

Mit råd til uerfarne patienter:

Tæl til 3 og brug din sunde fornuft. Pas på dig selv og din økonomi.

Stol på dig selv og betragt din kommune, som din juridiske modstander, hvor kun dokumentation og beviser er gældende.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 29-01-2018 kl. 15:10.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 04-02-2018, 23:24   #25
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Regeringen ønsker Osteopater autoriserede

Regeringen ønsker at autorisere osteopater

https://fysio.dk/globalassets/docume...t-inhabile.pdf

Må patienten bed om ordet? TAK.

CC.: offentliggørelse samt andre interessenter

Kære alle patienter med problemer i bevægelsesapparatet og Danske Fysioterapeuter.

Optrænings industrien kommer nu med endnu et tilbud til patienterne. Patienter i det danske sundhedssystem kan konstaterer at industrien tilbyder ekstremt mange forskellige tilbud. Lige fra gynækologisk fysioterapi og undertøj der kan rette skæve rygge op til “Funktionelle Lidelser” og vejledning i at leve livet samt kostforslag.

Industrien har opdaget, at der er penge at tjene på os handicappede patienter.


Vi konstaterer at MR-scanninger bør reduceres da disse scanninger kan SYGELIGGØRE patienterne ved fund, ingen kendte til. Vi konstaterer at jurister ved Ankestyrelsen med et pennestrøg har gjort lumbale operationer for risikofrie.

Nu bliver vi tilbudt endnu en behandlingsform, hvor kun hænderne må bruges til at undersøge og behandle patienterne. Endda en autoriseret behandling underlagt Autorisationsloven samt Lov om Patienterstatning.

Patienten, som udtaler sig her, har 45 års erfaring inden for sundhedsvæsnet og i det sociale system, som kronisk smertepatient, § 4, adskillige lumbale diskusprolapser, hvor to i L5 -L4 og L2 - L1 er opereret, een med flot resultat blot med neourogene smerter, dropfod. Den anden prolaps med dårligt resultat, lammelser, Cauda epuina-syndromet smerter, genindlæggelser osv osv. Een prolaps i S1 samt Dystoni i højre abdome og rygstrækker og bruger af Boston og TLSO-korset. Udover dette “Sudden Deafness” med høretab, med kraftig tinnitus i hele højre ansigt og manglende balancecenter. “Funktionel Lidelse” påstår forskerne. En lidelse, som har ændret mit liv radikalt.

Jeg har afvist Botox-behandling, operation af prolaps i S1 samt indoperation af Bachlofeen-pumpe imod spasmer. Rigshospitalet afd Glostrup neurokirurgisk afd har forsøgt genoptræning 2 gange, ligeledes forsøg på genoptræning Amager hospitals smerteklinik, uden succes. Kørestol, seng i henholdsvis 2 år og i en kørestol 5 år 24/7, hjemmesygeplejerske 4 x døgnet for inj Morfin og afskrevet fra sundhedsvæsnet med Metadonbehandling, hvor der i mine lægejournaler nævnes “patienten udskrevet i Metadonbehandling og alle behandlingsmuligheder opbrugt”

Udover dette kan jeg oplyse, at jeg er autoriseret flymekaniker med personligt ansvar over for lovgivningen, nævnt for at indikerer min viden om autoriserede sundhedspersoners ansvar og arbejdsbetingelser, i forhold til patienten og lovgivningen

Når jeg taler om patienter, taler jeg om 2 former for patienter:

Den raske patient, som har gravet i kolonihaven eller spillet for meget golf og derved fået en muskulær skade. Muligvis et hold i ryggen. Patienten er ikke, på nogen måde handicappet. Patientens forløb, er nogle få sygedage, lægebesøg, pilleforslag, i værste tilfælde en henvisning til fysioterapi, kommunalt eller i praksissektoren, efter gældende regler, som kræver behandling via holdtræning.

Patienter, som i forhold til arbejdsmarkedet og videre behandling er ganske uinteressante. De bliver symptomfrie efter kort tid, med eller uden behandling.

eller

Børn, unge, voksne eller ældre patienter med alvorlige lidelser, som sclerose, muskelsvind, dystoni, lumbale, thorakale, cervikale, diskusprolapser, Spondylolistese, gigt, para - tetrapligikere osv. Som i den grad er interessante for arbejdsmarkedet og samfundsøkonomien.

Patienter med lammelser, smerter og i mange tilfælde juridisk “svært handicappet” iht Sundhedsstyrelsens retningslinjer for vederlagsfri behandling. En del har progressive lidelser.

Det er de sidstnævnte patienter, jeg udtaler mig om og intet andet.

Da jeg læser om at osteopater nu skal autoriseres bliver min nysgerrighed vakt da jeg aldrig har hørt navnet før og sandsynligvis aldrig er blevet behandlet af en osteopat. Derimod har jeg være behandlet af ca 40 fysioterapeuter, hospitaler, kommunal som i praksissektoren igennem mine 56 hospitalsindlæggelser. Uden succes overhovedet. Mange gange er jeg blevet tilbagehenvist til lægen påny, fordi fysioterapeuten ikke turde behandle mig.

Samtlige privathospitaler på Sjælland er konsulteret for en løsning af mine voldsomme problemer der forårsagede en førtidspension som 49 årig. Adskillige girokort, pålydende 1500 kr + Moms, var det eneste jeg fik ud af disse besøg.

At Sundhedsstyrelsen og regeringen nu ønsker en ny autorisation til fysioterapeuter, som har bestået et bestemt antal weekend forelæsninger om osteopati er ganske interessant for os patienter. Det er jo ikke hver dag, systemet giver autorisationer.

Som patient forventer jeg naturligvis, at der nu kommer en ny behandlingsform, som giver RESULTATER til handicappede patienter, med enhver afskygning af diagnoser. Autorisationen bliver vel givet efter nøje overvejelser og DOKUMENTATIONER for, at osteopater virkelig kan tilføje noget nyt, i behandlingstilbuddene.

SPØRGSMÅL

Jeg går også ud fra at behandlingen, i den nye “værktøjskasse” til fysioterapeuter, IKKE kan bruges på HOLDTRÆNING men udelukkende via en vederlagsfri INDIVIDUEL henvisning iht Sundhedsstyrelsens retningslinjer for vederlagsfri behandling med diagnoselisten? S.U.

https://www.sst.dk/~/media/D31352E52...2C6C95050.ashx


Hvad indebærer en osteopatisk behandling?

https://www.danskeosteopater.dk/oste...r-en-osteopat/

Filosofi
Hos en osteopat vil du blive behandlet ud fra 3 grundlæggende principper:


1) Din krop er en helhed og skal betragtes og behandles som sådan.
2) Din krop kan under de rigtige betingelser hele/helbrede sig selv.
3) Din krops struktur og funktion er gensidigt afhængige af hinanden.


En osteopat diagnosticerer, behandler samt forebygger muskel- og led problemer i hele bevægeapparatet.

Din osteopat indvier dig i deres undersøgelses fund samt en behandlingsplan, der er tilpasset din tilstand.

Din osteopat forklarer hvad de laver og vil bede om et samtykke til behandlingsplanen, herunder hvis der f.eks., indgår manipulationer af kroppens led i din behandling.

Behandlingen er manuel, hvilket indebærer, at osteopaten alene anvender sine hænder som redskab til både undersøgelse og behandling.

De anvendte behandlingsteknikker kan bestå af: manipulationer af kroppens led, ledmobilisering, strækteknikker samt massage af muskler og bindevæv, muskel-energi teknikker, fascielle teknikker og kranieteknikker.

Du kan til enhver tid stille spørgsmål til din osteopat, også hvis du er usikker på behandlingens formål, eller hvis du har bekymringer relateret til behandlingen eller dine symptomer.

Din osteopat kan desuden anbefale simple råd relateret til livsstilsændringer (kostanbefalinger, træning m.m.), bestemte øvelser der laves derhjemme, brug af varme/kuldebehandling, eller henvise dig til udredning hos egen læge, hvis dette skønnes relevant.

Det er ofte nødvendigt med 2-4 behandlinger, før der opleves en mærkbar forbedring af din tilstand.

Hvad er IKKE en del af en osteopatisk behandling?

Alle former for apparaturbehandling. Herunder eksempelvis behandling med laser, ultralyd, kortbølge, strøm og lignende.
Alle former for behandling med skarpe genstande. Herunder eksempelvis akupunktur og lignende.
Varme-og kuldebehandling. (I øverste afsnit må der IKKE bruges "Varme - og kuldebehandling)

SPØRGSMÅL

En fremtidig autoriseret osteopater, går denne ind for “Funktionelle Lidelser”? S.U.

En ny forskningslidelse, hvor man forsøger at finde fysiske lidelser med psykiske former for behandling, uden om FN`s af Danmark godkendte diagnosesystem WHOs diagnoseliste ICD-10

Patienterne er bevidste om, at fysioterapeuter bliver opfordret og vejledt i, at scanne deres patienter for eventuelle “Funktionelle Lidelser” og indfører det i patientens journal, som de kommunale sagsbehandlere har adgang til.

http://funktionellelidelser.dk/old/2...sioterapeuter/

"Mennesker med Funktionelle Lidelser har ofte symptomer fra flere forskellige organsystemer. Mange oplever smerter i bevægeapparatet, og fysioterapeuten vil derfor ofte være en af de fagpersoner, som vil blive kontaktet tidligt i forløbet.

Diagnosticering

For fysioterapeuten er det en forudsætning for et godt forløb, at mistanken om en funktionel lidelse bliver vakt. Til dette er en grundlæggende viden om funktionelle lidelser nødvendig. Meget af den nødvendige information vil kunne findes på denne hjemmeside og i den anbefalede litteratur.

Fysioterapeuten bør ved undersøgelse og behandling spørge ind til symptomer, som ligger ud over bevægeapparatet. Nogen vil opfylde kriterierne for svær funktionel lidelse, i forskningssammenhænge kaldet Bodily Distress Syndrom, eller forkortet: BDS."

Opfordret til denne scanning af “Funktionelle Lidelser" trods patienten er lægehenvist pga en en klart defineret fysisk diagnose. En fysioterapeut er som bekendt pligtig til at journalfører patienten, herunder handleplaner og resultater af en give behandling. Også for patienter der er henvist til holdtræning og ikke bare journalfører ankomst og afgangs-tidspunkter men en udførlig journalføring over hver eneste patient.

90% af nutidige osteopat er autoriserede fysioterapeuter.

SPØRGSMÅL.

Kan patienten selv bestemme, hvilken behandling der ønskes modtaget, når patienten er henvist til en fysioterapeut, som også er autoriseret osteopeut?

Spørgsmålet er særdeles relevant med de begrænsninger en osteorpat har i ovenstående begrænsninger: CITAT "alene anvender sine hænder som redskab til både undersøgelse og behandling.”CITAT slut

Fysioterapeuten som også er autoriseret osteopat, må nødvendigvis skifte kasket nogle gange under behandlingen, hvis fysioterapeuten ønsker at behandle både efter fysioterapien og efter de begrænsninger der findes som autoriseret osteopat.

Hvis nu patienten er en skulderpatient med en frossen skulder må osteopat IKKE bruge ultralyd i sin diagnosesætning men fysioterapeuten bliver opfordret til at bruge ultralydscanning.

Jeg bemærker en vis forvirring her.

Jeg, som patienten, føler stor utryghed ved de nye tider.

Jeg bemærker også, at bare 2 - 4 behandlinger så skulle der gerne vise sig resultater.

Jeg bemærker, at at behandlingen også kan erstatte både MR-scanning, CT-scanning, Diatisten for livsstilsændringer og ultrlydsscannere. Man bruger udelukkende hænderne til både undersøgelse og behandling.


Een af de første bøger jeg læste, som barn, var “Kejserens Nye Klæder” af H.C.Andersen.

Utrygge og triste hilsner

Peter Hansen
autoriseret flymekaniker, § 4 patient, som savner resultater af en given behandling og ønsker viden om præcis, hvad jeg bliver henvist til, uden skjulte dagsordner.


Bilag

Fysioterapien vs Funktionelle Lidelser

http://www.k10.dk/showpost.php?p=360198&postcount=114

Danske Fysioterapeuter Høringssvar til Folketinget

https://fysio.dk/globalassets/docume...n-744301_1.pdf

Hvad skriver din fysioterapeut om dig i din journal.

Vrede følelser kan give dårlige knæ

Vrede følelser kan UDLØSE diskusprolapser.


http://www.k10.dk/showthread.php?t=35727
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 05-02-2018, 10:59   #26
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Da jeg læser om at osteopater nu skal autoriseres bliver min nysgerrighed vakt da jeg aldrig har hørt navnet før og sandsynligvis aldrig er blevet behandlet af en osteopat. Derimod har jeg være behandlet af ca 40 fysioterapeuter, hospitaler, kommunal som i praksissektoren igennem mine 56 hospitalsindlæggelser. Uden succes overhovedet. Mange gange er jeg blevet tilbagehenvist til lægen påny, fordi fysioterapeuten ikke turde behandle mig.
Ja, vi er nødt til, at være skeptiske.

Men, min erfaring er, at vi også er nødt til, at være åbne hvis vi vil vores eget bedste.

Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Behandlingen er manuel, hvilket indebærer, at osteopaten alene anvender sine hænder som redskab til både undersøgelse og behandling.
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
De anvendte behandlingsteknikker kan bestå af: manipulationer af kroppens led, ledmobilisering, strækteknikker samt massage af muskler og bindevæv, muskel-energi teknikker, fascielle teknikker og kranieteknikker.
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Jeg bemærker også, at bare 2 - 4 behandlinger så skulle der gerne vise sig resultater.
Først må jeg pointere, at jeg ikke har nogen lidelse, der kan måle sig med det Peter er oppe imod.

Jeg har "kun" arcolyse med spondylolistese, diagnosticeret da jeg var ca. 22, d.v.s. godt 30 år siden.

Igennem nogle år hørte jeg min bror fortælle om sine gode erfaringer med hans "ostepat", altså en osteopat.
Jeg sagde ingen ting, men jeg tænkte mit.

Men nu har jeg fået min egen erfaring med en osteopat, eller rettere en fysioterapeut, der også benytter osteopati. Han var ikke uddannet osteopat, men har lært fysioterapi hos en, der også var osteopat. Og jeg er stadig meget overrasket.

Først vil jeg lige fortælle en lidt sjov ting fra jeg var barn.
Jeg var højst 7 år da jeg sad i badekarret og kaldte på min mor, som stod og vaskede op på den anden side af væggen, jeg ville have hende til, at komme med kartoffelskrælleren (den med 2 riller i), for den skulle jeg bruge til, at skære det hårde hud væk med, som jeg havde på fodballen ved storetåen, og som jeg har haft al den tid jeg kan mindes. Altså bortset fra det sidste lille års tid.

Sidste år i januar mødte jeg en kvinde, som jeg har lært at kende her fra bebyggelsen, vi har af og til udvekslet erfaringer omkring vores helbredsproblemer, bl.a. hvad vi har haft held med af behandlinger o.l. (Vi har begge fordøjelsesproblemer.)
Hun var blevet anbefalet en specifik behandler i nabobyen, han var fysioterapeut og bruger også osteopati.
Det hun kunne fortælle om ham lød interessant, og som noget der ihvertfald ikke kunne skade (en, efter min mening, vigtig detalje). Og eftersom han havde titel af fysioterapeut, så kunne man jo få tilskud hvis man fik en henvisning fra egen læge.

Vi fik det tilrettelagt, så vi kunne følges til behandlinger, så jeg kunne køre med hende i stedet for at tage offentlig transport.
Da det blev min tur startede osteopaten med, at stille sig bag mig, og med hjælp fra hans arme og ben pressede han min ryg ind i den stilling den burde have. Inden i mig skreg det nærmest, at ”sådan kan jeg s’gu da hverken gå eller stå”.
Så skulle jeg tage noget af tøjet af, og op på briksen, først på ryggen, senere på maven. Han startede i nakken, hvor han ”trak” lidt i forskellige retninger for at løsne op, intet ubehageligt i det.
Senere da jeg lå på maven ”gik” han med fingrene ned langs hver side af min rygrad, og der var nogle ømme punkter.
I bilen på vej hjem kunne jeg mærke ”et eller andet” i ryggen. Hmmm, lidt mystisk.
Den ”sjoveste” oplevelse kom da jeg skulle ud med hunden efter aftensmaden. Da vi kom ud på gaden følte jeg, at jeg gik som en karikatur-tegning, præcis med den holdning, som osteopaten havde forsøgt at få min ryg ind i. I starten føltes det underligt og forkert, men efterhånden føltes det mere normalt.
Dertil har jeg kunnet jeg mærke, at jeg har fået flyttet noget vægt fra for-foden til hælen, hvilket har kunnet mærkes hele vejen op gennem benene.
Efter én behandling mere mente han, at jeg var færdig, men jeg valgte en behandling mere, bare for en sikkerheds skyld. D.v.s. 3 behandlinger i alt.
Og det hårde hud under fodballen ved store-tåen, tjaaa, det er næsten væk, der er aldrig mere end den fine side af fod-filen kan klare det. Det har jeg s’gi aldrig prøvet før.
Dette har resulteret i nogle lidt pudsige oplevelser omkring mit fodtøj. Tidligere blev mit fortøj altid meget ”ud-jokket” ved for-foden, så det blev meget bredt foran. Det har jeg aldrig tænkt på som noget forkert, vi mennesker er jo forskellige, også vores fødder. Men nu bliver mine nye sko og støvler ikke brede foran mere. Ja nye, for jeg har været nødt til, at købe både nye sko og støvler, for de gamle blev for små. Mine fødder er simpelthen blevet rettet ud, så de ikke længere er (for) brede, men til gengæld lidt længere.
Jeg kan jo bare undre mig over, at alle de reumatologer der har kigget på min ryg, aldrig har nævnt noget om min holdning. Men sådan er der jo så meget.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2018, 08:43   #27
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
30/30-KONCEPTET, 30 min samtale & 30 min funktionelle øvelser

https://nordichealthinstitute.com

.......... så er den ged barberet.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 19-03-2018, 10:44   #28
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Vi vil gerne tage de fleste af de rutineprægede opgaver fra fysioterapeuten

https://www.business.dk/digital/et-s...-genoptraening

Et sæt briller kan spare det offentlige for udgifter til genoptræning

Boost-vinder Gonio VR

I 2015 købte fysioterapeuten Jesper Aggergaard en VR-brille. Han begyndte at overveje, hvordan man kunne anvende VR i genoptræning af f.eks. skulder- og nakkeskader.

I samarbejde med Hammel Neuro*center udviklede han softwaren til de genoptræningsspil, som Gonio VR i dag tilbyder.

Gonio VR vandt Berlingske Business Boost-konkurr ence i efteråret 2017.

I 2018 har Gonio VR et samarbejde med genoptræningscentrene i Brøndby, hvor spillene anvendes i fysioterapien. Fremtiden byder på et landsdækkende pilotprojekt og et kommende samarbejde med den finske plejehjemskæde Folksam og Samsung.

Briller, der sender brugeren ind i en virtuel verden, kan forkorte genoptræningsperioden og spare fysioterapeuterne tid.


»Genoptræning er kedeligt. Det er demotiverende, at man ikke kan se sin progression. Vi tager det sjove ved computerspil og fører det over i genoptræningen,« siger Jesper Aggergaard.

Verden over kaster virksomheder sig ud i virtual reality, VR. Internationale virksomheder som Google, Samsung, HTC, Sony og Apple poster store summer i VR-projekter, og flere af dem har sendt headset på markedet, som sender brugeren ind i den virtuelle verden.

I Danmark er der også masser af virksomheder, som er overbeviste om, at den nye teknologi kan blive en god forretning.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 30-03-2018, 08:39   #29
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Vi behandler ondt i ryggen helt forkert.

https://www.facebook.com/DRNyheder/v...EfwuYlTeW9konU

https://www.facebook.com/groups/1490301027910427/

Der skal træning og fysioterapi til frem for medicin og operation, viser stort forskningsprojekt.

Færre operationer.

Færre MR-scanninger

Færre mediciner

Ondt i ryggen skal behandles af fysioterapeuter.

phhmw.

Bemærk nu og i fremtiden, hvor mange fysioterapeuter der bliver professorer og der skriver Ph-d afhandlinger.

Bemærk at der kommer flere og flere fysioterapeuter som har specialtitler.

Ingen taler om, hvilke patienter der tales om.

Fru. Hansen, som har været i haven og tildraget sig et hold i ryggen?

En ung kvinde med lumbal dese, stivgjort, over flere led?

En ung mand med en diskusprolaps i S1 - L5 på sygedagpenge og ingen økonomi til optræning da en simpel diskusprolaps ikke giver mulighed for vederlagsfri behandling.?

https://www.sst.dk/~/media/D31352E52...2C6C95050.ashx

Eller tale vi om den unge sclerosepatient, med en progressiv diagnose, som vi først hjælper med vederlagsfri behandling EFTER denne er havnet i kørestol?

Unge rygpatienter, vær aktiv og sæt dig ind i reglerne og stil krav om resultater af en given behandling.


Træningsprogram fra Rigshospitalet afd Glostrup hospital fysioterapien:

https://publikationer.regionh.dk/pdf...rygsmerter.pdf

Måske kunne en professor eller en autoriseret fysioterapeut forklare mig hensigten med øvelse # 7 for en rygpatient med lumbale problemer? S,U.

Vi kunne muligvis blive enig om, patientens tryk i disk-kernen, ved udførelsen af øvelsen, vil stige til et niveau, som muligvis ikke er befordrende for patienten helbred? S.U.


https://www.youtube.com/watch?v=_T-eQJnZRRk

Hilsen Peter

Bilag, som burde læses af, især unge, rygpatienter:

https://fysio.dk/nyheder/nyheder-201...-rygbehandling

http://sundhedspolitisktidsskrift.dk...andlingen.html
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 30-03-2018, 14:03   #30
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Gladryg...........

https://fysio.dk/nyheder/nyheder-201...mmer-All_Users

SDU er ved at udvikle et GLA-forløb for ryggen

http://gladryg.sdu.dk/index.php?page...ar-om-glad-ryg

Hvad er formålet med GLA® Ryg?

Formålet er, at patienter med rygbesvær skal have adgang til et velbeskrevet behandlingsforløb, der bygger på bedste evidens og er udviklet til at give patienter større mulighed for selv at kunne håndtere deres rygbesvær. SDU tilbyder derfor fysioterapeuter og kiropraktorer redskaber til at levere et evidensbaseret forløb med patientuddannelse og træning. Samtidigt sikrer GLA Ryg, via registreringer i et klinisk register, at der skabes ny viden om rygsmerter, så tilbud til rygpatienter løbende kan forbedres.

Hvilke patienter kan deltage i GLA® Ryg?

Programmet er udviklet til patienter med langvarige eller tilbagevende rygbesvær, der påvirker hverdagen negativt. Det er patienter og behandlere der i fællesskab afgør om GLA Ryg er relevant for den enkelte. Der kan desuden i de enkelte regioner være vedtaget forløbsprogrammer af betydning for, hvilke patienter der tilbydes holdinterventioner.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 30-03-2018 kl. 14:05.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension