K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-11-2009, 19:30   #1
mulle24ok
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2009
Lokation: Frederikshavn
Alder: 41
Indlæg: 11
Blog Indlæg: 7
Styrke: 15
mulle24ok er ny på vejen
Exclamation Advokaten forlanger 15.000,- i Depositium??

Hej..

Jeg kører en arbejdsskadessag, men har lig fået konklutionen på at jeg som sagt ryger a mine sygedagpenge den 30/11-09 , og har været ved at snakke med min advokat om hvordan jeg bærer mig ad i denne sag..

MEEEEN, Nu har jeg så bare ET STORT problem, og det er at jeg fik a vide igår, at min advokat ikke kan hjælpe mig i denne situation, jo så skal jeg smide 15,000 kr i depositum, kan det virkelig passe????

kan det virkelig passe at man ikke kan få advokat hjælp, når man kører en arbejdssakdessag???

Og når man står og evt. ryger a sine sygedagpenge??
mulle24ok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2009, 19:42   #2
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
forstår ikke helt, hvad du skriver

men kan se du er fra Frederikshavn..

de her kan hjælpe med kommunen, hvis der er noget der ikke kører efter loven http://www.lo-frederikshavn.dk/news.php

ved ikke om det er noget for dig
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2009, 19:58   #3
hr.luko
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Indlæg: 204
Styrke: 15
hr.luko er ny på vejen
Hvis du har en familieforsikring (eller måske en ulykkesforsikring) så skynd dig at tage fat i dem - de fleste forsikringer indeholder nemlig en retshjælpsforsikring. Dette burde din advokat nok have fortalt dig.

At han vil have 15.000 i depositum er lidt overdrevet, så jeg ville se mig om efter en anden advokat.

Mht. sygedagpenge, så kunne jeg godt tænke mig at vide hvordan kommunen har tænkt sig at bære sig ad med at stoppe dine sygedagpenge.

Citat:
§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked,

2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,

3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,

4) den sygemeldte har en livstruende sygdom, hvor de lægelige behandlingsmuligheder anses for udtømte,

5) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller

6) der er påbegyndt en sag om førtidspension.

Stk. 2. Ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1, nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus.
__________________
"Den der ikke håber på at vinde, har allerede tabt" Jose Joaquin Olmedo
hr.luko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2009, 20:29   #4
mulle24ok
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2009
Lokation: Frederikshavn
Alder: 41
Indlæg: 11
Blog Indlæg: 7
Styrke: 15
mulle24ok er ny på vejen
Exclamation besvarelse til hr.luko & peacock

Hej HR.Luko
Jeg takker da for dit svar...

hmm det er fordi at jeg har nu gået sygemeldt siden den 27/4-08, og arbejdsskadesstyrelsen har sendt nogle papir til mig i dec 08 til en adresse jeg ikke havde boet på i ca 2 år hmm forstår ikke det kan ske ??? men den er så røget tilbage til Codan forsikring som min tidligere arbejdsskiver bruger, de har haste indsendt den igen til arbejdsskadesstyrelsen, og står og skal til min 3 operation ang mit venstre knæ her fredag den 27/11, men er heller ikke nok til den kan forlænges, de skriver bare til mig at jeg er så uopklaret at de ikke kan tage stilling til det... og jeg fik kommunen til at indrømme at de gik imod loven, for sådan gjorde de jo i Frederikshavn, og der er 2 andre der hørte den samtale, men okay bare træls de har ødelagt mig psykisk ved at rode i en masse ting, og fundet frem til jeg har en kraftig deprission, svær PTSD, og psykiskelidelser fra min barndom, det sørger de for jeg får lavet ved en speciallæge, og så derefter smider de mig af, for det er heller ikke en begrundelse for jeg er syg... ??? og den speciallæge har skrevet at jeg skulle gå sygemeldt i mindst 6 måneder når jeg startede på de behandlinger, men har jeg ikke råd til på kontanthjælp, for kan ikke gå, så kan ikke undværre min bil, og står og skal flytte igen pga kommunen det er 2 måneder siden de gav mig et indskud på 13000,- og nu skal jeg så flytte igen pga den er for dyr når jeg har min bil og ikke kan undværre den, min læge har sendt nogle andre papir til kommunen som de skulle søge på igen, for kommunen har ikke kunne se hva han mente med sin generelle helbreds attest, så de valgte at smide mig af og lægen blev sur...
Jeg har pressen inde i den her sag pga de mener hele mit forløb har været meget grotesk, og han vil nu kontakte regeringen for at få udtalelser og frem lægge denne sag for den der sidder på de love, så må vi jo se hva der kommer til at ske...

hej peacock

Jeg har ikke haft råd til fagforening pga jeg har gået syg så længe, så LO vil nok ikke hjælpe mig men takker..

Tommas Laursen
mulle24ok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2009, 20:49   #5
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
mulle24ok
hehe du har hvis ikke læst det ordenligt det link jeg gav dig

det er et åben tilbud til alle borgere i Frederikshavn Kommune.
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2009, 20:58   #6
Skade2006
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2009
Indlæg: 166
Styrke: 15
Skade2006 er ny på vejen
Det er der færrreste familie eller ulykke forsikringer der yder hjælp til advokaterne når det er en arbejdsskadesag.

Husk fremover at du kan følge din arbejdsskade på deres hjemmeside, tjek siden min. 1 gang om ugen, så du er sikker på at du har alle papir derfra.
Skade2006 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2009, 23:52   #7
mulle24ok
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2009
Lokation: Frederikshavn
Alder: 41
Indlæg: 11
Blog Indlæg: 7
Styrke: 15
mulle24ok er ny på vejen
okay, men jeg har først fået klarlagt nu at den var anmeldt den gang, for var ikke til samtale ved min læge som man nu skal, men fik klar lagt nu at den var der men de havde lavet fejl og undskyldte men sagde det kunne jeg ikke bruge, og de lovede de ville skynde sig, for den blev vider givet fra Coda i Torsdags, men ryger af den 30/11 og de kan først have den oppe at køre efter mandag der inde igen efter deres fejl... øvøv

hov sorry peacock min fejl, tjekker den lige og rigtig mange takker for din hjælp... Tommas Laursen

Hej peacock har tjekket siden ringer til dem imorgen

EDIT: Fjernet navn

Sidst redigeret af Stezu; 26-11-2009 kl. 19:16. Årsag: 3 indlæg lagt sammen - skriv venligst til flere brugere i samme indlæg
mulle24ok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2009, 00:16   #8
WilloW
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2009
Indlæg: 18
Styrke: 16
WilloW er ny på vejen
hej,, har smidt en pm til dig . har du fået den ??
WilloW er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2009, 01:41   #9
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
lad mig gætte det er hjulman og kaptain du har de ville også have jeg skulle lægge et total vildt beløb for at køre mig arbejds skade sag.ok min sag er heller ikek den leteste da jeg var under 18 og i lære den gang jeg blev kørt ned har selv blevet operet i mit knæ 4 gang kan kun sige at få hjælp fra frederikshavn komune er som en by i rusland men men jeg blev ved med at søge og klagede hver gang de afviste jeg har selv problemer med knæ .du skrive du har fået dem til at indrømme at de går imod loven det skulle du vil ikke have på skrift ?

Sidst redigeret af superkok; 26-11-2009 kl. 01:45.
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
De forlanger noget jeg ikke kan - Hjælp ! Yasmin Alt det andet 8 11-02-2010 17:19
Kan Kommunen forlanger Praktik uden for normal arbejdstid? Dorah Jeg er kommet i praktik. 4 22-01-2009 17:19
Hvorfor forlanger jobkonsulenten 12 timer pr. uge ? blak401 Spørgsmål ang fleksjob 3 05-11-2008 15:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension