K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-07-2011, 18:05   #21
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af østerbro Se meddelelser
nu har jeg virkelig brug for et par ideer-
en bevist syltning af sag eller er det lovbrud?
hvor skal jeg sende en klage til og hvornår?
kan det nytte at spørge borgerrådgiveren?
Det er både en bevist syltning og lovbrud fra kommunens side.
De behandler ikke din ansøgning om pension på foreliggende dokumentationsgrundlag men efter pensionslovens paragraf 18.

Min sag har været for domstolene og kommunen har indrømmet at den har behandlet min sag efter 18 som en undersøgelsessag men overfor mig i næsten 1 år kommunen har løjet at den har behandlet min sag på foreliggende.
2 jobcenters chefer var involveret i min sag.....

Drop alt snak med jobcenter og vent på afgørelsen/afslag og skynd dig at sende sagen videre til BAN.

His du vil/kan ikke køre en retssag mod kommunen har du kun BAN tilbage som kan ændre afgørelsen.
Spar på din energi….
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2011, 15:29   #22
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
tusind tak vil i ikke også gerne med til mød, jeg kan lige se dem måbe hvis jeg + xxbisiddere møder op ;0
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2011, 21:38   #23
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
så fik jeg det forventede afslag på førtidspension søgt efter §17 på det foreliggende grundlag- med en negativ indstilling fra visitationsteam på musvågevej.
nøjagtig ordlyd socialforvaltningen som det visitationsteam/ Blytækker skrev i den negative indstilling.

De skriver:
du har efter vores vurdering en arbejdsevne som vil sætte dig istand til at blive selvforsørgende ved indtægtsgivende arbejde.
...så følge en meget korrekt opremsning af alle mine begrænsninger

...socialcenter vurderer ikke at dine nakkeproblemer i sig selv udelukker enhver selvforsørgende beskæftigelse, disse betinger dog angivne skånebehov.
vedr. slidgigt i nakke/halshvirvler:
symptomerne opstår ikke ved ergonomisk korrekt nakkestilling og brug af nakkestøtte samt mulighed for variation. her misforstår Blytækker et arbejdsmedicinsk fagudtryk, det er jo ikke min nakke der skal holder ergonomisk korrekt men arbejdspladsen som skal indrettes korrekt!

vedr. håndskade - skånebehov for højre hånd og arm.
vedr. tinnitus- skånebehov i forhold til støjende arbejdsmiljøer
vedr. min virksomhedspraktik-er ikke udtryk for din reelle arbejdsevne


socialcenter vurderer ikke at slidgigt, nakke-,højre hånd og skulder-problemer,tinnitus udelukker enhver form for selvforsørgelse, disse betinger dog angivne skånebehov.
arbejdsfunktioner- det grønne område, montage og ekspedient!

øv øv selvfølgelig skal der ankes- så gode formuleringer og hjælp modtages gerne

Sidst redigeret af østerbro; 10-09-2011 kl. 21:58. Årsag: afslag på §17
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2011, 22:54   #24
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Gør mig ondt, østerbro, at det blev afslag på § 17 på foreliggende dokumentationsgrundlag.

Har lige skimmet din tråd igen:

Afleverede du de to lægefaglige udtalelser, du erhvervede EFTER du havde søgt § 17, indenfor de 4 uger, som du havde til kommentarer, FØR Socialforvaltningen/Pensionsteamet traf en afgørelse?

Hvor er din posttraumatiske diagnose blevet af i din afgørelse? Glemt?
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2011, 00:39   #25
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
jeg fik afleveret de 2 speciallægeerklæringer og de blev"godkendt" og ref. i ressourceprofil,dog er de ikke kommenteret af lk. ptsd er blevet gemt som uidentificeret , psykologstatus ser de bort fra. de skriver at der indtraf en forbedring efter 1 år og det ikke begrænser mig. 2 psykiater erklæring siger kronisk ptsd og lk siger ptsd.
min klage over revalideringsag/stop og hjemvisning er tilbage hos BAN, så jeg skal igen til revalidering nok til en gang optræning igen.

kan jeg stille krav til kvaliteten af en ny optræning, så den ikke bliver tilfældig? jeg kan se for mig en endeløs afprøvning i alle fag og arbejdsfunktioner.
jeg har flere anerkendte skånebehov som skal tilgodeses, men så er det vel ikke mere tale om et almindeligt forekommen og ordinært job
hvem bestemmer hvilke arbejdsfunktioner som man skal optrænes i og kan man sige fra?
når jeg selv har søgt om ftp. er det jo fordi jeg ikke kan se mig selv ordinært job, jeg havde 6 t pr uge i den virksomhedspraktik som blev stoppet.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2011, 09:01   #26
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Østerbro

Suk herfra over dit afslag på § 17 på foreliggende grundlag. Og selvfølgelig modtagelse af brevet en fredag, hvor det ikke er muligt at dele indhold med evt. rådgivere!

Jeg kan ikke huske hele din sag, men undrer mig over at LK ikke kommenterer el. forholder sig til de 2 afleverede spec.lægeudtalelser, samt der ses bort fra PTSD i begrundelse for afslag via skånehensyn. Kan ikke læse det af dit skrevne, men måske er det der?

En helhedsvurdering må eft. min mening gå begge veje (selvom jeg fornemmer verdenen ser andereledes ud hos kommunen), og som jeg tidl. har plæderet for på K10, mener jeg, at arbejdsevnemetoden har den svaghed, at der skal fokusere på ressourcer og ikke netop helhedsbilledet, såvel barrierer som ressourcer.

Så spørger du:
Citat:
kan jeg stille krav til kvaliteten af en ny optræning, så den ikke bliver tilfældig?
. Den eneste lovmæssige vinkel jeg kan se på dette, er at der i lovgivningen siges, at man skal samarbejde, hvorfor jeg mener at samarbejdet må være mod et mål, som mest effektivt og hurtigt bringer til en afklaring, hvorfor jeg mener, der bør være kvalitet og ikke mindst mulighed for udbytte af en ny optrænning. Ellers må de jo argumentere for hvorfor man skal vælge noget som ikke bringer én derhen, som man fælles har som mål.

Dette mener jeg giver sig selv i forhold til Arbejsmarkedsstyrelsens vejledning nr. 112 af 11. november 2002 til bekendtgørelse om beskrivelse, udvikling og vurdering af arbejdsevne, hvorunder spec. retsikkerhedskraven må gøre sig gældende. Link: http://www.ladk.dk/jura/Blandet/beke...eskrivelse.htm

Du spørger også om flg.:
Citat:
[hvem bestemmer hvilke arbejdsfunktioner som man skal optrænes i og kan man sige fra?
. Er ikke helt sikker på om jeg forstår dit spørgsmål, mener du inden for hvilke erhvervsområde el. konkret hvilken genoptrænning, der menes at kunne bedre din arbejdsevne?

Ang.:
Citat:
vedr. min virksomhedspraktik-er ikke udtryk for din reelle arbejdsevne
. Dette håber jeg, de begrunder på en eller anden måde, som det fremstår her, er det jo bare en påstand. Og er der i rapporten fra denne virksomhedspraktik peget på, hvilke konkrete områder, der menes du kan anvende dine ressorcer indenfor konkrete erhverv, som tager hensyn til ALLE dine skånehensyn?

Forstår til fulde dit sidste afsnit, idet jeg finder at den praksis, der udøves overfor syge, som måske har en lille rest af arbejdsevne, den bliver opbrugt i systemmets nidkærhed med alt for mange tiltag, hvor målet glider alle af hænde, og som undervejs slider personen og den lille restevne op, alene pga. af økonomisk tænkning. Og hvem bliver taber, ja, desværre faktisk alle.

Stor sympati herfra på denne dårlige nyhed

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake

Sidst redigeret af gunvor; 11-09-2011 kl. 09:11.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2011, 10:25   #27
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
hej tak for meget brugbar svar, jeg har været i en 6 måneders revalideringsstøttet virksomhedspraktik- med det formål genoptræning til at kunne alle arbejdsfunktioner inden for området. jeg opgav det arbejde for 10 år siden pga problemer med skærmarbejde og sb gennemtrumfede alligevel en optræning i skærmarbejde mod mine forbehold. det er her sb se en u udnyttet arbejdsevne.

den ny revalidering er derfor nok stadig en optræning i en arbejdsfunktion og her skriver pensionsnævnet 3 fysisk belastende områder, som jeg ikke kan se hvordan når man skal overholde de nu anerkendte skånehensyn


hvor mange skånehensyn kan man ha for at det ikke mere er et ordinært job

fx kan man ha skånehensyn til ryg-nakke-skulder og knæ og stadig optrænes til et ordinært gartnerjob? ekspedient uden kundekontakt? montage uden at bruge armene?
ok jeg kan se at
1. jeg bruger din super henvisning,2. jeg leder efter principafgørelser og 3. jeg klager over den middelmådige sagsbehandling med fejl.
de kommer med mange u dokumenterede påstande, som jeg så må tilbagevise, og så føles det som sagen uden ende-hvorfor det er kun for at holde deres eget jobcirkus i gang. suk 5 år med sb sjusk

jeg flytter ind på k10 de næste 4 uger
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2011, 10:40   #28
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Tusind tak for superlink til vejledning, Gunvor!

Gunvor, kan du gennemskue, hvorfor Østerbro IKKE, som minimum, er visiteret til flex?
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2011, 10:41   #29
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
østerbro, det er skuffelse som kommer frem i dig nu, som er ganske normalt men nu skal du koncentrere dig om din klage til BAN. Jeg vil bare sige til dig, at meget af det som du fejler, fejler jeg også og det er blevet nævnt og inddraget som en af grunde for tilkendelse af min FP.
Hvis disse lidelser var helt uden betydning ville de slet ikke står i tilkendelsen.
Men det var BAN som har afgjort det, ikke jocenter eller pensionsteam.

Sidst redigeret af Karo; 11-09-2011 kl. 11:05.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2011, 10:43   #30
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Vil det sige at BAN kan komme med anbefaling omkring FP ??
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Når Jobcenter ikke overhold tid Louise-Lotus Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 15 03-06-2013 08:32
Jobcenter overholder ikke afgørelse hopper Alt det andet 37 15-08-2011 13:13
Sorø Jobcenter kåret som gazelle-jobcenter buster Politik og Samfund 2 11-09-2010 10:33
Jobcenter svarer ikke på min mail charho Alt det andet 11 15-01-2010 02:08
Først indstilling til førtidspension fra Jobcenter og så ikke alligevel?? afrodite Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 64 20-09-2008 03:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension