K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-08-2011, 07:42   #14
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Hej.
Vender lige tilbage til et af dine tidligere indlæg.
Citat:
Nu har jeg ifølge lægekonsulenten ikke fibromyalgi mere.
En diagnose jeg har fået af reumatologen på Næstved sygehus.

Jeg tror misforståelsen opstår ved at da jeg første gang møder på reumatologisk klinik, bliver der lavet en journaloptagelse hvor der står : Pt er øm over samtlige triggerpoints, men også øm over kontrolpunkter, hvorfor man ikke umiddelbart kan tolke det som fibromyalgi.

Jeg får så lavet alle mulige blodprøver og scanninger osv og intet af det viser noget.

Reumatologen afslutter mig med disse ord : Informerer pt om blodprøver samt mistænkte diagnose, at hun har kronisk smertetilstand/ fibromyalgi og at vi ikke har nogen hverken yderligere udrednings- eller behandlingstilbud.

Jeg har fået den diagnose udleveret skriftligt.

Men nu siger lægekonsulenten så at jeg ikke har fibromyalgi. Jeg har ringet og snakket med reumatologens sekretær som sagde at det var diagnosen og den kunne Næstved jobcenter ikke ændre. Og jeg skulle udskrive fra sundhed.dk den diagnose og sende op til jc ,og det har jeg så gjort men de mener stadig at det ikke er diagnosen da der står :mistænkte diagnose: så er der tvivl om diagnosen siger jb.
En læge vil altid arbejde ud fra en arbejds hypotese. At han ved dit første besøg skriver at det ikke umiddelbart kan tolkes som fibromyalgi, er jo fordi han vil være sikker på at der ikke ligger andre sygdomme bag. Du gennemgår så en masse prøver og undersøgelser, der ikke viser andre sygdomme. Hvorfor lægen så kan udelukke andre sygdomme og konkludere fibromyalgi. Sådan er det jo med alle sygdomme. Så det holder ikke at din sagsbehandler ikke anerkender diagnosen. Diagnosen er jo netop lægens konklusion.

Citat:
Samtidig skriver sb i partshøring at der fortsat er behandlingsmuligheder i form af vægttab i kognitiv behandling, der ville øge livskvaliteten.

Og der roder hun så 2 ting sammen.

Jeg har en psykiatrisk udtalelse som siger : socialfobi af middelsvær til svær grad med panikanfald og undvigeadfærd.
Aktuelt er funktionstilstanden samlet set nedsat til det ubetydelige og varigt nedsat.
Den samlede tilstand har varet for længe og har haft mulighed for at blive kronificeret i udtalt grad. Selvfølgelig er der behandlingsmuligheder, men disse må udelukkende ses som livskvalitetsforbedrende og ikke andet. Jeg vil anbefale at undersøgte på ny går til psykiater for at kunne udvide sin aktionsradius, ikke mindst fordi hun har sit mindreårige barn at tage hensyn til. men jeg må fastholde at funktionstilstanden er nedsat til det ubetydelige. Jeg vil ikke anbefale arbejdsprøvning/ aktivering da dette formentligt vil forværre helbredstilstanden og måske bringe undersøgte på et endnu lavere niveau end hun er forvejen.
Her beskrives dit funktionsniviau ikke din arbejdsevne. Jeg ville fluks søge §100 med den udtagelse.

Din sagsbehandler roder vist begrebet arbejdsevne og funktionsevne sammen, når hun mener vægttab kan forbedre din arbejdsevne. Få på skrift hvordan det hænger sammen.

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
randers jobcenter hjælp skivehansen Spørgsmål ang fleksjob 8 16-04-2012 08:23
Hjælp til Brev fra Jobcenter København Baldersgade nr. 2 Kio Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 25 30-12-2011 00:04
Hjælp fra Jobcenter Psenbesen Er det overhovdet til at få fleksjob? 5 08-11-2010 15:52
forklar mig venligst... buster Nyt om loven 3 29-08-2008 14:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension