K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-11-2017, 00:36   #1
michaelhobro
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2015
Alder: 30
Indlæg: 26
Styrke: 9
michaelhobro er ny på vejen
Flexjob?

Hej Brugere på k10.
Ville lige høre jer om flexjob.
Er pt i ressurceforløb, og er i butik 15 timer ugeligt, min chef har sagt han er klar til at bevilige mig et flexjob, men hvor stor er sandsynligheden for at rehabiliterings teamet kan sige ja til det,
For det er jo dem som bestemmer, men er der ikke en chance hvis man har et sted som gerne vil ansætte mig i flexjob, sagsbehandeleren mener os selv flexjob, og hvor mange timer må man have?
Nogen siger 20t ugeligt, men passer dette?

Lad mig høre fra jer,
michaelhobro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2017, 09:27   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
du må have 37 timer men din arbejdsevne skal være nedsat med 50%det vil sige arbejder du 100% må du max have 18 timer.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2017, 09:34   #3
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Antallet af timer varierer fra kommune til kommune, nogle siger maks 25 timers arbejde andre følger Ankestyrelsens principafgørelse der nu tilbagetrukket fordi den var for restriktiv, den sagde alt over 18,5 timer er selvforsørgelse.
Nu lyder Ankestyrelsens principafgørelse stadig på ca. 18,5 timer, men der skal laves et helhedsorienteret syn på timer, effektivitet og skånehensyn og ikke som i den tidligere ordlyd et snævert kig på timerne alene.

Den nedre grænse eksisterer tilsyneladende ikke, men her er det også forskelligt kommunerne imellem. Jeg ved ikke hvad det laveste tildelte timeantal er men jeg har læst om 2 * 20 minutter om ugen eller noget i den stil.

Da kommunerne har forskellig praksis er det utroligt svært at forudsige hvordan de vil tildele fleksjob.
Har læst om mange syge der bliver holdt på kontanthjælp eller ressourceforløb selv om de har været i arbejdsprøvning mange gange og nogle faktisk har et job på hånden.
Det positive er at hvis din sagsbehandler tror at du får fleksjob så tyder det jo ikke på at din kommune har samme praksis som nævnt ovenfor.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension