K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Jeg har fået job.

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Jeg har fået job. Her kan dem der bliver ansat i job, skrive det til andre som en lille opmuntring og så vi alle kan se at det kan lade sig gøre.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-03-2014, 12:19   #11
Cykeltyv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2014
Indlæg: 189
Styrke: 11
Cykeltyv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vika Se meddelelser
Faldt lige over dette indlæg et andet sted på K10

Det er lykkes mig i marts 2012, at blive godkendt til flexjob i egen virksomhed.
Det tog nogle år, men det lykkes.
I noget af perioden hvor ansøgningen blev behandlet, har jeg modtaget sygedagpenge på 50% og 75% (Det vil sige, at jeg godt måtte arbejde, når jeg kunne, samtidig med jeg modtog sygedagpenge).
Mit spørgsmål er.: Min flex-jobydelse er bevilliget med tilbagevirkende kraft, ca. tre år.
Hvordan med de sygedagpenge jeg har modtaget i samme periode, bliver de modregnet som 50% og 75% eller en hel arbejdsdag ?

På forhånd
Det handler om en der havde virksomhed inden godkendelse til fleks.
Cykeltyv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2014, 12:28   #12
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Stuen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Cykeltyv Se meddelelser
Det handler om en der havde virksomhed inden godkendelse til fleks.
Det er rigtigt, det fik jeg også at vide af min gamle jobkonsulent. At man skulle have egen virksomhed INDEN fleksgodkendelsen.
__________________
Fleksjobber
Lyt til andre men mist ikke din egen stemme...
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2014, 12:32   #13
Vika
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 20
Styrke: 11
Vika er ny på vejen
Tak... Så lærte jeg også noget i dag :-)
Vika er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2014, 03:38   #14
pugna
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2014
Indlæg: 7
Styrke: 0
pugna er ny på vejen
det er sku da genialt ja, godt gået har selv engang tænkt på hvorfor ikke mange gjorde dette.
pugna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2014, 07:24   #15
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
der er ikke ret mange der selv finder en praktikplads fordi, at man sjældent har overskudet når man er i kamp med komunnen
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2014, 09:23   #16
Vika
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 20
Styrke: 11
Vika er ny på vejen
Men tilbage til udgangspunktet for denne tråd.. Det er da super at ejvindjohan fandt "åbningen" i hans liv.. Det kunne jo være at vi er andre der kan finde lignende løsninger..

Begyndelsen af denne tråd. Ejvindjohan, han har fundet sin vej ud af labyrinten, hvilket jo er helt kanon. Når jeg læser hans indlæg, så virker han glad.. Det kan jo være vi er andre der ser muligheder som man ikke lige havde set.
Vika er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2014, 10:09   #17
Cykeltyv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2014
Indlæg: 189
Styrke: 11
Cykeltyv er ny på vejen
Der er da masser af folk der selv finder deres fleksjob... det er da godt, men behøver da ikke særlig udmærkelse... derimod burde dem der sidder og venter på at der ruller en appelsin ned i turbanen rejse sig fra de hænder de sidder på og komme igang.

Lad denne tråd være inspiration til alle om at komme igang med at tage ansvart for egen jobsituation... der er ikke noget arbejdsgiver der gider ansætte folk der ikke selv ønsker at være fremme i skoene.

Jeg har selv søgt alle mine fleksjob uopfordret og fået dem.
Cykeltyv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2014, 11:01   #18
pugna
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2014
Indlæg: 7
Styrke: 0
pugna er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Cykeltyv Se meddelelser
Der er da masser af folk der selv finder deres fleksjob... det er da godt, men behøver da ikke særlig udmærkelse... derimod burde dem der sidder og venter på at der ruller en appelsin ned i turbanen rejse sig fra de hænder de sidder på og komme igang.

Lad denne tråd være inspiration til alle om at komme igang med at tage ansvart for egen jobsituation... der er ikke noget arbejdsgiver der gider ansætte folk der ikke selv ønsker at være fremme i skoene.

Jeg har selv søgt alle mine fleksjob uopfordret og fået dem.
Det kan jeg da delvis godt give dig ret i Cykeltyv, men der er bare en anden side af den mønt. Jeg bryder mig ikke om udtrykket konkurrence for at kunne overleve!

Hvis vi se på forhold i USA og hvad det vil sige for at kunne være en anset person skal du have et godt job og tjene masser af penge, foruden det vil du overleve skal du fra du næsten kan gå have et eller andet talent ellers bliver du ikke til noget. Du bliver ikke anset nok hvis ikke du har gået på en eller anden kendt skole osv.

Jeg syntes hele udtrykket er forkert arbejde for at overleve, man burde være glad for sit arbejde og man burde arbejde for at være en del af et samfund og for at gøre et samfund beder, ikke for at kunne overleve som menneske. Og det skal slet ikke være en konkurrence, bare min mening. Og måske også værd at tænke over eftersom lige det har en del at gøre med vores samfunds problemer også at det netop er gået hen og blevet en konkurrence at have og få arbejde.

Og bare det i sig selv ødelægger en masser mennesker. Jeg mener man som menneske skal arbejde/uddanne sig frem til og være dygtig til et fag ja, men for at give et samfund og verden beder muligheder, sku ikke for at kunne leve som menneske og gøre sig hævet over andre, og påstår ikke dette er tilfældet for de fleste.. Jeg ved indlægget her er lidt ved siden af dit eget men ville lige give min egen mening også hvad jeg mener arbejde også handler om.
pugna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2014, 15:12   #19
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Og her er en artikel fra det lokale nyhedsorgan om Ejvind
http://www.fyens.dk/article/2413946:...ige-hofmusiker

Også som fleksjobber kan det betale sig at være om sig - men ingen skam da til dem der ikke er sådan
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2014, 16:16   #20
Vika
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 20
Styrke: 11
Vika er ny på vejen
Det er da ganske enkelt genialt. Super kanon historie
Vika er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension