K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-07-2010, 09:34   #1
Tulle79
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2010
Indlæg: 4
Styrke: 0
Tulle79 er ny på vejen
Question Bevilliget Flexjob - og fundet job hvad så?

Hej

Jeg er helt ny her i dette forum, og håber at der er nogle der kan give mig nogle gode retningslinier og fifs.

Jeg er pr. 15.07.10 blevet bevilliget flexjob. Har fra den 02.08.10 et flexjob ved Davidsen (tømmerhandel) som kontor på 20 timer.

Men vi har ikke fået lavet en endelig kontrakt da kommunen først skulle finde ud af hvor meget tilskud de skulle have og det blev til en 2/3 del.

Mine spørgsmål er så følgende:

1: Forhandling af løn, er det noget jeg selv bare kan gøre med Davidsen eller hvad?

2. Kontrakt, er der noget jeg skal være ekstra opmærksom på at der står nævnt i sådanne en.

3. A-kasse skal jeg melde mig ud af, men vil det være en ide at forsat betale til efterløn?

4. Er der andre stedder hvor man som Flexjobber kan få noget ekstra tilskud eller rabatter som jeg skal være opmærksom på. (Ville ikke gøre noget da vi nu i 7 mdr. har levet af min mands indkomst - da kommunen lukkede kassen efter 12 mdr. sygedagpenge.. )

Håber der er nogen i dette forum der kan hjælpe mig.

Tulle79
Tulle79 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2010, 11:09   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tulle79 Se meddelelser
Hej

1: Forhandling af løn, er det noget jeg selv bare kan gøre med Davidsen eller hvad?

2. Kontrakt, er der noget jeg skal være ekstra opmærksom på at der står nævnt i sådanne en.
Ang. forhandling af løn betaler kommunen kun tilskud til mindstelønnen på overenskomsten på dit arbejdsområde, men du kan selv forhandle dig til en højere løn hos arbejdsgiveren.

Kommunen har ansvaret for at sørge for at papirerne er i orden med kontrakten mellem kommunen og arbejdspladsen. Jeg har prøvet at stå i samme situation, hvor kommunen ikke havde ordnet kontrakten endnu - de var ret langsomme, det tog mindst et par mdr. Ryk gerne i dem - det synes jeg, du skal gøre. Det er en god idé at holde et møde - jobkonsulenten, dig og arbejdsgiveren. Selve ansættelseskontrakten mellem dig og din arbejdsgiver må du sørge for, at der står, at du er under skånehensyn.

Citat:
3. A-kasse skal jeg melde mig ud af, men vil det være en ide at forsat betale til efterløn?
Du skal ikke være i a-kassen længere, men det er en god idé at være i en fagforening, hvis der senere kan dukke problemer op på arbejdspladsen. Som fleksjobber skal du betale fleksydelsesbidrag for at få "efterløn" (det hedder så fleksydelse for alle fleksjobbere). At være i en fagforening er op til én selv at afgøre, om man vil være medlem af den. Du skal melde dig til fleksydelsesordningen hos kommunen. De skal informere dig om fleksydelsesordningen - og de har pligt til at vejlede dig i fleksydelsesordningen mv..

Citat:
4. Er der andre stedder hvor man som Flexjobber kan få noget ekstra tilskud eller rabatter som jeg skal være opmærksom på. (Ville ikke gøre noget da vi nu i 7 mdr. har levet af min mands indkomst - da kommunen lukkede kassen efter 12 mdr. sygedagpenge.. )
Nej, der findes ikke sådanne rabatter til fleksjobbere ligesom til f.eks. til førtidspensionister. Forhåbentligt har du klaget over sygedagpengestop dengang? Du er måske blevet afklaret på "kontanthjælp" og er siden hen blevet visiteret som fleksjobber?

Du kan læse mere om fleksjobordningen osv. i denne link:
http://www.clh.dk/?id=1474

Kig også gerne under "Nyttige links" som findes på forsiden her på K10 øverst oppe.

Sidst redigeret af curls; 18-07-2010 kl. 11:14.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2010, 11:49   #3
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 15
maruus er ny på vejen
Thumbs up

[QUOTE=curls;114354]Ang. forhandling af løn betaler kommunen kun tilskud til mindstelønnen på overenskomsten på dit arbejdsområde, men du kan selv forhandle dig til en højere løn hos arbejdsgiveren.



Kommunen skal - i samarbejde med den fagforening du kommer til at hører ind under - finde frem til din rigtige overenskomst /løn - men det vil selvfølgelig bero på hvilke arbejdsopgaver du skal udføre.
Udgangspunktet er som Curls skriver mindsteløn på området .
Jeg vil også råde til medlemskab - Det har jeg selv haft god brug for .

Endvidere skal du være meget opmærksom på at du får skrevet - enten man formulerer det som den 6 ferieuge eller retten til FF dage ( feriefridage) ind i kontrakten.
Er det ikke nedfældet på papir kan du i tilfælde af fyring miste retten til ovennævnte - hvis arbejdsgiver ikke har indgået overenskomst. - men tal selv med din fagforening om dette emne. ( hk besvarer gerne spørgsmål
når du er fleksjobber )

Min ansættelseskontrakt var på plads inden fastansættelsen i fleksjobbet . Dvs. - straks efter endt praktik på 1 måned.

Men iøvrigt - tillykke med jobbet - håber det bliver til stor glæde for dig.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2010, 12:30   #4
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Ja tillykke med jobbet

Du skal også huske at, få sagt til Komm. hvis du skal have eventuelle hjælpemidler ( stol etc.) inden du bliver ansat, for ellers er det Arbejdsgiver der skal betale for dem.

fra Helle.
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2010, 18:30   #5
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Pas lige på !
jeg mener ikk du må stoppe med at betale til efterlønen gemmen akassen før du har papirne til at betale til flexydelseordningen.. for så ophører retten til det.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 18-07-2010 kl. 18:33.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2010, 22:20   #6
sfag
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2009
Indlæg: 21
Styrke: 15
sfag er ny på vejen
Mindstelønnen i landsoverenskomsten skal alene anvendes, hvis der ikke er en lokal aftale, der supplerer overenskomstens bestemmelser på dette punkt.For fleksjob oprettet efter 1. juli 2006 kan løntilskuddet højst beregnes ud fra en løn på 416.210 kr. (2008) på årsbasis eller 216,33 kr. (2008) på timebasis. Det betyder i praksis, at man som lønmodtager i fleksjob godt kan aftale sig frem til en løn, der ligger over 416,210 kr. på årsbasis, men virksomheden vil maksimalt få et løntilskud fra kommunen på 277.473 kr., hvis der gives et løntilskud på 2/3. Herudover gives tilskud til udgifter til ATP samt eventuelle udgifter til andre arbejdsgiverbidrag. Da loftet er beregnet ud fra en fuldtidsansættelse, er det timelønnen på 216,33 kr. (2008), der skal lægges til grund for beregningen af lønloftet for deltidsansatte

Ps.har selv fuld løn som 20 timers fleksjobber og det er ikke mit fags mindstesløn
sfag er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Weeeeee bevilliget fleksjob pspina Hvordan forløb det da du søgte fleks? 15 24-04-2016 18:18
Bevilliget fp, er der nogle jeg skal kontakte ? Leduce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 13-12-2012 13:57
Har fundet job Jøsses Jeg har fået job. 4 20-10-2012 18:32
Er nu bevilliget førtidspension Maije Din historie 13 21-05-2008 21:40
Jeg har fået bevilliget fleksjob Lotte A. Din historie 5 23-02-2008 23:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension