K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-02-2011, 14:57   #21
MM73
Elsker at være her på K10
 
MM73s avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Nordsjælland (Furesø kommune)
Indlæg: 70
Styrke: 14
MM73 er ny på vejen
Bare et problem, når de NÆGTER at udl. det man beder om.

HVOR går man så hen ?!




Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Du har ret til at få aktindsigt både hos kommunen og div. læger og hospitaler m.m.
Øverst på siden er der noget der hedder "Nyttige Links", hvis du klikker på det kommer du til en hel masse nyttige links, langt nede på siden er der formularer du kan printe ud og bruge til at få aktindsigt.

Det er altid en god idé selv, at have en kopi af div. lægeudtalelser, bl.a. kan man selv følge med i hvad der sker og man kan supplere kommunen med oplysninger hvis de smider deres kopi væk.
MM73 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 15:51   #22
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Futtefreja...tak for oplysningerne Har været inde og se lidt på herlevs hjemmeside og kunne læse at det er som du beskriver. Regner med det bliver engang i næste uge jeg kommer derind. Er noget nervøs ved de samtaler man kommer igennem...frygter de sætter fingeren på noget psykisk også, og at det vil betyde jeg skal igennem behandling for dette også Pokkers det her skal være så stressende...

mm73...hvad er det for en smertelæge på Herlev du omtaler?
Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 16:05   #23
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Borgerrrådgiver er ikke det samme som Borgerservice

Citat:
Oprindeligt indsendt af MM73 Se meddelelser
Bare et problem, når de NÆGTER at udl. det man beder om.
HVOR går man så hen ?!

Er du i nærheden af Fredensborg?

http://www.fredensborg.dk/borgere/borgerraadgivning

Ellers goggle på ordet BORGERRÅDGIVER.

En person som skal hjælpe dig med at klage over kommunens sagsgang - bare for at få taget hul på noget.
Desværre har alle kommuner endnu ikke én ansat....

Jeg væmmes ved at læse om den behandling du er blevet udsat for!
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 18:54   #24
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af fibro Se meddelelser
Futtefreja...tak for oplysningerne Har været inde og se lidt på herlevs hjemmeside og kunne læse at det er som du beskriver. Regner med det bliver engang i næste uge jeg kommer derind. Er noget nervøs ved de samtaler man kommer igennem...frygter de sætter fingeren på noget psykisk også, og at det vil betyde jeg skal igennem behandling for dette også Pokkers det her skal være så stressende...

mm73...hvad er det for en smertelæge på Herlev du omtaler?
Fibro
Du skal også tale med en psykolog, men rolig. Hun er meget sød og sympatisk.
SOm Hun sagde. Der er jo ingen der får en kronisk sygdom med smerter uafbrudt, der ikke bliver psykisk belastet.
Det gør ALLE og det er helt normalt.

Jeg var tilfreds med at gå der.

Jeg havde nu den kvindelige Læge, og hende kunne Jeg slet ikke med.
Men det var så ikke så meget man har med dem at gøre.
Det er mere det kursus man bruger tid med.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2011, 00:30   #25
MM73
Elsker at være her på K10
 
MM73s avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Nordsjælland (Furesø kommune)
Indlæg: 70
Styrke: 14
MM73 er ny på vejen
Det er Herlev hospital, jeg er henvist til.
Søren Frølich har vist med det at gøre, ham mailede jeg til, om mit forløb på Intact Hillerød, hvor han sagde, at min sag vist trængte til "friske øjne".
Og så bad jeg min læge, om en henvisning deril.
Med meget diskution, fik jeg det, min læge syntes jo det var meget underligt, når jeg nu egentlig var tilknyttet Intact via kommunen.
Jeg bad jo også om en henvisning til MR scanning, men det nægtede han.
Men i det mindste, er jeg henvist til Herlev, så må jeg jo bare vente de 12 måneder.
Uanset hvad der sker i mellemtiden, så skal jeg jo have noget hjælp, vedr. min smerte.

Og for at få ryddet op i det møg de har sagt oppe på Intact, omkring at jeg har personlighedsforstyrrelser mv., går jeg nu hos en psykiater, jeg selv har været hos lægen og bedt om at blive henvist til.
Håber ikke at nogle af jer andre, har været hos den psykiater de bruger, jeg ved at han arbejder i Vordingborg også.
Og har skrevet flere artikler om, at folk ikke er syge, men bliver syge af medicinen de får.

Og kostede en MR scanning ikke 4-5.000,- kr., betalte jeg SELV for sådan en.
Syntes det er tankevækkende, at jeg IKKE må få sådan en.
Nej for tænk nu, hvis man reelt kunne se, at der VAR noget galt i min ryg...
Uhadadada...

Bare for meget (undskyld) at jeg SELV skal gøre alt muligt, for at få ryddet op i noget, som jo er kommunens sag og de der kompetente mennesker på Intact's sag.

Psykologen fra Intact (L.F.S), arbejder også i Herlev's PRIVATE smerteteam, har jeg set på deres personale-liste, som nogle af jer skal hen på/starte på.
Det samme gør smertelægen (M.W), som jo har skrevet det l.o.r.t, der gør at jeg er i narkoman-kategorien og derfor ikke må få ordentlig smertestillende.
Tak for den kære læge, dejligt at få smidt i hovedet.
Ved ikke om man må nævne navne herinde, derfor forkortelserne.
Så pøj pøj...
Men det er jo ikke sikkert, at du/i ryger i kategorien narkoman, pga. jeres forældre eller får afvide at i selv kan rode med ting som personlighedsforstyrrelser/depression mv. derhjemme.

Maybe Im just lucky

Og hold jer for guds skyld VÆK fra Remoutologen (B.T), jeg var hos i Hillerød, hun har kun 2 kategorier for folk med smerter:
1) du er for fed.
2) det er noget psykisk.
Jeg talte med en anden på Intact, der var slank, men som havde nakkesmerter, hun havde også været deroppe og der var beskeden: det er bare noget noget psykisk.

Vedr. hvor jeg bor, så bor jeg i Farum = Furesø kommune.

Egentligt poster jeg jo mange personlige ting herinde, på den anden side, er jeg faktisk snart skide ligeglad efterhånden (undskyld), for det er ikke MIG der er galt på den.. men jeg er sgu ved at blive bims i låget efterhånden, må jeg tilstå, af alt det her, bare se hvordan min krop reagere, udover at jeg tuder over det ene og så det andet, fuldstændig umotiveret.
Jeg vil jo gerne have, at andre kan læse hvordan man bliver behandlet på Intact og i min kommune, hvis man som jeg, er syg.
Nårh nej, jeg er jo ikke syg, kun mentalt, det hele er en stor fantasi, inde i mit hoved

MM73 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2011, 18:05   #26
MM73
Elsker at være her på K10
 
MM73s avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Nordsjælland (Furesø kommune)
Indlæg: 70
Styrke: 14
MM73 er ny på vejen
Min mor mødte en gammel bekendt, der bor i samme kommune som mig og har søgt om førtidspension, pga. skade i ryg/ben.
Hun fortalte ham kort om min sag.
Det viste sig så, at denne person OGSÅ havde været oppe på Intact i Hillerød (der hvor jeg jo er tilmeldt/placerte af kommunen) og nu går han på Herlev hospital.
Han's tid på Intact, var en stor slåskamp og fejl-diagnoser (betryggende) og han sagde at han ikke bestilte andet end at diskuttere med dem, hele tiden.
Han fik også bare udskrevet den gængse medicin, hvilket ikke hjalp en dyt.
Nu er han så som sagt på Herlev hospital og oplyste at de er super søde, forstående og dygtige der, samt at man bliver taget seriøst.
Han få bl.a. nu udskrevet metadon og morfin, til sine smerter mv.
Og der bliver taget alle mulige prøver samt scanninger.
Han sagde, at han havde hørt før, at børn af stofmisbrugere/narkomaner, bliver behandlet som om de selv var, pga. deres forældre.

Min mor fik han's nummer, så jeg kunne ringe til ham, hvis jeg havde lyst.
Jeg glæder mig til at høre hvordan det hele hænger sammen mv.

Hvor pudsigt, hva ?!
Nu hvor jeg jo selv er tilknyttet Intact og har søgt på Herlev hospital, efter mail med Søren Frølich.

Dette gav mig et lille håb, men alle sager er jo forskellige.
Men..
Måske miraklernes tid ikke er ovre, ho ho..
Glæder mig også til at se/høre, hvad min psykiater finder frem til, skal til samtale/test d. 26 Feb.

__________________
"Venlighed er for hjertet, hvad solen er for blomsterne"
MM73 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2011, 21:17   #27
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
MM73-vi er så forskellige alle sammen,jeg har lige været ved en spical læge mange syntes er grov og hårdhendet,jeg frygtede det værste ,men syntes dog han var grundig uden at øge "vold" på mig,men han var hurtig og jeg måtte rette han i noget af det der bliv indtalt på bånd-så er spændt på hvad han har fået skrevet til min ejen læge i papiret.

Jeg tror mange gange det handler om kemi,svinger man ikke rigtigt sammen,så kan man hurtig snakke forbi hinanden eller tillæke ordne for meget eller noget forkert måske.

Bliver man hendvis til smerte klinik skal man nok være meget åben for at afprøve nye metoder og det kan være meget svært for nogle,for tror der vil blive rykket/pillet lidt ved ens livsstil,vi har jo alle forskellige granser..

Jeg håber du kan komme det andet sted hen når det er det du har mest mod på og at du får noget godt ud af det .
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 00:47   #28
MM73
Elsker at være her på K10
 
MM73s avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Nordsjælland (Furesø kommune)
Indlæg: 70
Styrke: 14
MM73 er ny på vejen
Hejsa.

Ja mangel på kemi kan ødelægge meget.
Der bliver lægerne og behandlerne, dog nødt til at være professionelle, bør de ikke ?!
Men mange af de mennesker der sidder i de der teams mv., ser jo nye mennesker hele tiden og det bliver en slags samlebånds-system.
Ligesom nede på kommunen..
De samme "undskyldninger" og de samme "sø-forklaringer", man kan jo nærmest se det på dem..

Jeg kunne bl.a. se det på remoutologen, lige med det samme, at hun tænkte "fede ko" (undskyld udtrykket), kunne se det på hendes blik, hun kiggede koldt op og ned af mig, der jeg tog tøjet af (meget ubehageligt), og hendes hmm hmm hmmmm..., når jeg forklarede min historie og min hverdag og så sad hun bare der med armene over kors, under hele samtalen.
Da jeg f.eks. skulle bøje mig fremover, pressede hun mig længere frem og sagde: nu overdriver du vist, det kan ikke være rigtigt at du ikke kan komme længere ned.
Det gjorde så ondt bagefter, at jeg mest havde lyst til at pande hende en.
Resultatet blev, at jeg dårligt kunne få mine sko på, hvortil hun sagde: jeg kan godt se at du er besværet, det er jo din store mave der hæmmer dig, hvordan klipper du egentlig tå-negle ?!
Ved ikke hvor professionelt det er ?!

Og psykiateren jeg var til (han er tilknyttet Intact), det havde mere travlt med min hårfarve, mit fødenavn, samt at kalde mig misbruger fordi jeg har fået 20 stk. beroligende & 10 stk. sovepiller udskrevet i hele mit liv (efter jeg var brudt fuldstændig sammen og havde kontakte Hillerød Psyk. Afd, som er tidl. beskrevet i denne tråd) og meget andet (gider ikke komme ind på det her), der INTET har med min ryg/sygdom at gøre.
Bagefter denne samtale, konkludere han så, at jeg lider af 6 personlighedsforstyrrelser og en depression.

Så jeg må jeg have ufattelig dårlig kemi, med rigtig mange mennesker.
Dette oplever jeg ellers ikke i min hverdag, får altid afvide at jeg er et meget åbent og hjertelig mennesker, der tænker på andre, selv om jeg selv har det hårdt.

Jeg kom med åbent hjete, fordi jeg jo gerne ville hjælpes og troede at de kunne finde en brugbar diagnose samt hjælpe mig medicinsk.
Nu havde jeg jo selv gået med det her i 9 år (nu 11) og var ikke blevet taget seriøst, kun af min daværende kiropraktor og daværende Fys. klinik.

Nu er jeg jo så i stedet bare psykisk bims i bolden, bare overvægtigt/doven, potientiel narkoman, samarbejdsvanskelig og skal bare tage mig sammen.

Min nye psykiater har sagt, at bl.a. 2 af de forstyrrelser han har sagt jeg har (psyk. på Intact), kan man overhovedet IKKE have samtidigt..
Så det bliver jo spændende.

__________________
"Venlighed er for hjertet, hvad solen er for blomsterne"

Sidst redigeret af MM73; 17-02-2011 kl. 00:55.
MM73 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 01:47   #29
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MM73 Se meddelelser
Bare et problem, når de NÆGTER at udl. det man beder om.

HVOR går man så hen ?!

Jeg går ud fra at du har bedt om aktindsigt skriftligt? selv om dette ikke er et krav. Der er nemlig ingen krav til, hvordan du beder om aktindsigt. Det kan være via telefon, mail, alm.brev eller face to face.

Hvis du har bedt om aktindsigt gør du som neden for stående

Så henvender Du dig til din Statsforvaltning og beder om, at komme til at tale med tilsynet og forklare dem sagen.

Tilsynet i Statsforvaltningen går så ind og kigger på om din hjemkommune har overholdt de 10 dages svarfrist, som gælder for aktindsigt. Har din hjemkommune ikke det, retter tilsyntes henvendelse til kommunen og kommunen skal derefter redegøre for, hvorfor de ikke har kunnet overholde 10dagesfristen.

Tilsynet vil herefter give kommunen på påkrav, om at give dig aktindsigt med øjebliklig virkning

Vh.'
Maybeline2you
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 01:57   #30
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MM73 Se meddelelser
Hejsa.

Ja mangel på kemi kan ødelægge meget.
Der bliver lægerne og behandlerne, dog nødt til at være professionelle, bør de ikke ?!
Men mange af de mennesker der sidder i de der teams mv., ser jo nye mennesker hele tiden og det bliver en slags samlebånds-system.
Ligesom nede på kommunen..
De samme "undskyldninger" og de samme "sø-forklaringer", man kan jo nærmest se det på dem..

Jeg kunne bl.a. se det på remoutologen, lige med det samme, at hun tænkte "fede ko" (undskyld udtrykket), kunne se det på hendes blik, hun kiggede koldt op og ned af mig, der jeg tog tøjet af (meget ubehageligt), og hendes hmm hmm hmmmm..., når jeg forklarede min historie og min hverdag og så sad hun bare der med armene over kors, under hele samtalen.
Da jeg f.eks. skulle bøje mig fremover, pressede hun mig længere frem og sagde: nu overdriver du vist, det kan ikke være rigtigt at du ikke kan komme længere ned.
Det gjorde så ondt bagefter, at jeg mest havde lyst til at pande hende en.
Resultatet blev, at jeg dårligt kunne få mine sko på, hvortil hun sagde: jeg kan godt se at du er besværet, det er jo din store mave der hæmmer dig, hvordan klipper du egentlig tå-negle ?!
Ved ikke hvor professionelt det er ?!

Og psykiateren jeg var til (han er tilknyttet Intact), det havde mere travlt med min hårfarve, mit fødenavn, samt at kalde mig misbruger fordi jeg har fået 20 stk. beroligende & 10 stk. sovepiller udskrevet i hele mit liv (efter jeg var brudt fuldstændig sammen og havde kontakte Hillerød Psyk. Afd, som er tidl. beskrevet i denne tråd) og meget andet (gider ikke komme ind på det her), der INTET har med min ryg/sygdom at gøre.
Bagefter denne samtale, konkludere han så, at jeg lider af 6 personlighedsforstyrrelser og en depression.

Så jeg må jeg have ufattelig dårlig kemi, med rigtig mange mennesker.
Dette oplever jeg ellers ikke i min hverdag, får altid afvide at jeg er et meget åbent og hjertelig mennesker, der tænker på andre, selv om jeg selv har det hårdt.

Jeg kom med åbent hjete, fordi jeg jo gerne ville hjælpes og troede at de kunne finde en brugbar diagnose samt hjælpe mig medicinsk.
Nu havde jeg jo selv gået med det her i 9 år (nu 11) og var ikke blevet taget seriøst, kun af min daværende kiropraktor og daværende Fys. klinik.

Nu er jeg jo så i stedet bare psykisk bims i bolden, bare overvægtigt/doven, potientiel narkoman, samarbejdsvanskelig og skal bare tage mig sammen.

Min nye psykiater har sagt, at bl.a. 2 af de forstyrrelser han har sagt jeg har (psyk. på Intact), kan man overhovedet IKKE have samtidigt..
Så det bliver jo spændende.

Øj hvor mit iltre temperment har det svært lige nu.. for mangen til uproff behandling som du har været igennem, pisser mig totalt af.

Jeg har læst alle dine lange indlæg om, hvad du har været igennem og jeg syntes du skulle lave en kopi af det og sende hele dynen til din Borgmester, kommunalbestyrelse, forvaltningschef, jobcenterchef, teamchef og Sb. fordi de har godt af at høre sandheden om, hvad de er med til at udsætte syge mennekser for i deres jagt på en afklaring.

Jeg vil æde min gamle hat på, at der efter sådan en svada, er nogen der reagere på det, for man skal være usandsynlig kold i røven, hvis man ikke gør noget.

Der er bestemt nogen som må gå rundt med MEGET RØDE ØRE !

Mange støttekram
Maybeline2you
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension