K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-01-2008, 15:43   #1
Mullejenten
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 60
Indlæg: 6
Styrke: 0
Mullejenten er ny på vejen
Har jeg misforstået noget?

Hejsa.......jeg er ny herinde og håber jeg ved, at have fundet denne side måske også kan få nogle svar på nogle spørgsmål

Sagen er den, at jeg pt. er i fleksjob og næsten har overstået prøvetiden på 3 måneder. Dette er mit 2. fleksjob.

Jeg var forleden dag til samtale hos min chef "personalechef" hvilket er noget vi skal en gang om året har jeg forstået.

Alt gik fint, de var glade for at have mig der og jeg glad for at være der.

Men så skete dette; Min chef siger til mig, at hendes intentition med mig var, at få mig op på fuld tid over en passende periode. Dette var hvad hun mente var meningen med et fleksjob

Jeg arbejder 4 timer om dagen, da det er dette jeg er visiteret til og hvilket var det jeg også arbejdede i mit tidligere fleksjob........uden problemer.
Men min chef synes at mene noget andet. Jeg kunne forstå, at hendes mening gik primært på, at jeg jo havde deltaget i sociale begivenheder såsom en 2 dages konferrence, samt deltaget i julefrokost og juleafslutning. Når jeg kunne det kan jeg vel også arbejde flere timer?

Så er det jeg var ved at gå i panik. Har hun ret eller er det ikke netop derfor jeg har fleksjob, altså så jeg også har en vis form for livskvalitet eller er det meningen, at jeg skal arbejde fuldtid og dermed intet privatliv have udover at ligge i min seng og samle kræfter til næste arbejdsdag??

Jeg føler lidt jeg er banket tilbage til den hæslige tid med arbejdsprøvninger, revaophold, rygskole osv. osv. samt psykisk stress med mavepine i over et år. Dette vil jeg gerne være foruden at prøve igen.

Jeg er ansat på vores lokale rådhus

Er det mig der har misforstået hensigten med fleksjob??
Mullejenten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2008, 16:05   #2
fiemie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2005
Alder: 51
Indlæg: 160
Styrke: 19
fiemie er rigtig godt på vej
Hej og velkommen til!

Det er ikke meningen med fleksjob at man skal op i fuld tid!!! Der er bare mange arbejdsgivere, som håber at de kan presse folk op i tid. Det er, som du selv skriver, meningen at man også skal have kræfter til sit privatliv. At din chef bruger det mod dig, at du har deltaget i sociale ting og en konference, er altså ret groft, synes jeg. Det er jo ikke noget, du gør hver dag, vel? Og ved hun hvordan du har det efter at have deltaget i disse ting?
Vi fleksjobbere og førtidspensionister er nok ofte gode til at se "bedre" ud end vi er/føler os. Det er nok meget naturligt, at man ikke vil fremstå alt for dårlig overfor andre. Det er der desværre bare mange, der ikke forstår eller tænker over. Så, vi skal nok også selv være bedre til at fortælle vores omgivelser hvordan vi har det. Men, når du er ansat i fleksjob burde det jo give sig selv, at du har begrænsninger.

Mange hilsner Fiemie
fiemie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2008, 16:50   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hej mullejenten og velkommen til.

Nej, du har IKKE misforstået noget, men det har din arbejdsgiver - kommunen.

Jeg kan lige se billedet for mig:

Alle sidder og skåler og drikker, mens du sidder forpint og arbejder.

Så kan du "fejre" din private jul - sengeliggende - og måske nytåret med!!!

Det er i den grad sjofelt at sige sådan, men det skyldes sikkert kommunens pengemangel. Så bruger den alle "midler" for at spare penge.

Det er korrekt, at der naturligvis skal være overskud til at restituere sig og til at fungere nogenlunde normalt i sin fritid... i LIGHED med raske mennesker.

Du skal IKKE finde dig i det. Du tager IKKE fejl.

Sig fra, hvis du orker.

Og grin ad dem i tankerne og tænk... MIG? 37 timer? Det koster kassen i sygedagpenge for kommunen. Det bliver ris til egen r..

Man er nødt til at prøve at vende det på hovedet.

Pas dit privatliv, som raske ville gøre, resten kan du så bruge på dit job... hvis du ellers har helbred til det.

Man er IKKE et ringere menneske, fordi man er syg.

Men meld dig fluks ind i evt. HK og få hjælp af dem. De gør vist meget for fleksere.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2008, 18:00   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej og velkommen til...

Den situation, du står i med den her arbejdsgiver, oplevede jeg lidt af det samme...
Jeg er også i 2. fleksjob, det var en stilling, jeg søgte. Den var godt nok på et par timere mere, end det timeantal, jeg var bevilget til at kunne klare. Da der ikke stod noget om timerne indeholdt frokostpause, søgte jeg den alligevel.
Kom til samtale, og der sagde jeg, at jeg kun kunne holde til de antal timer, jeg var bevilget til. Chefen var lidt "mistænksom", men de andre kollegaer sagde, at det ikke var noget problem for dem.
Jeg fik jobbet og var vildt glad.... Da jeg var til samtale senere igen, denne gang sammen med min jobkonsulent, sagde chefen, at hun håbede på, at jeg kunne gå op i timer. Her var det min jobkonsulent, som "slog i bordet" og sagde, at det kunne man bare ikke lige gøre, og at hvis jeg arbejdede over og dit og dat, så ville man reagere på det osv.... Mine kollegaer var stadigvæk på min side....
Jeg er siden aldrig blevet bedt om at gå op i tid... De har givet udtryk for, at de er meget glade for at have mig.

Du må få fat i din jobkonsulent og få hende/ham til at oplyse arbejdsgiveren om reglerne....

Håber du finder en løsning....

Sidst redigeret af curls; 17-01-2008 kl. 18:05.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2008, 18:19   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Mullejenten jeg giver Curls 110% ret...

Du burde endnu den dag i dag sætte dig ned og skrive hvad du har skrevet her til både din sagsbehandler og din jobkonsulent, og så skal du bede din jobkonsulent om at komme på banen med det samme...

Mange jobkonsulenter er desværre ikke gode nok til at bakke op om flekserne og derfor vil jeg anbefale dig at du tager din fagforening med til næste samtale (er du ikke i fagforening så kom det Hk har nedsat takster for flekser)

Det du oplever er desværre det mange af os kommer ud for (jeg har også prøvet det , jeg kunne feks droppe denne side og så tage mere arbejde for den energi jeg fik den vej )

Det er rigtigt vigtigt at du allerede nu får sagt fra og får fortalt hvad og hvordan dine skånehensyn er , når først du er ansat så er det enormt meget svære....

Jeg har også som Curls fortæller bedt min jobkonsulent om at fortælle hvordan mine skånehensyn så ud og hvad mit time antal var på , og det var ikke noget der kunne laves om på...

Jeg var også et sted hvor jeg havde overarbejde op til medie udgivelse og når det var nødvendigt med redaktionsmøder, men de timer jeg arbejde over skulle stå så jeg kunne tage fri på andet tidspunkt ...

Dette fik arbejdsgiver til at når jeg nu kunne i pres situationer så kunne jeg også til hverdag...

Derfor måtte jeg melde ud og sige ,,, fint ikke mere overarbejde til mig det kan jeg ikke holde til .. og skete der noget så jeg simpelthen var nød til det, så skulle jeg møde ind de timer senere dagen efter ...

Så når din arbejdsgiver bruger det i mod dig at du har deltaget i noget socialt og noget uddannelsesmæssig så må du sammen med din jobkonsulent fortælle at det er noget du har prioteret på bekostning af dit hjemmeliv og dit helbred, netop for at stå godt med arbejdspladsen og være en del af den...

Men nu er der jo ikke så mange der møder ind dagen efter en julefrokost ...

Det lyder som om at din arbejdsgiver mangler at få oplyst noget om hvordan det fungere med flekser ... (og så er vi igen fremme ved det manglede jobbevis )

Få fat i jobkonsulent, sagsbehandler, og fagforening og lad dig for gud skyld ikke presse til noget , det er vi en del der har gjort og tro mig det er dig der i sidste ende betaler og det er med dit hjemmeliv og dit helbred ....

Held og lykke med det hele og lad os vide hvordan det går ....

MVH
Hejdien

Velkommen til
  Besvar med citat
Gammel 17-01-2008, 22:17   #6
Mullejenten
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 60
Indlæg: 6
Styrke: 0
Mullejenten er ny på vejen
Tak

Tak for jeres svar allesammen. Rart at se det ikke er mig der er helt galt på den her.

Jeg er i fagforening dog i Frie Funktionærer, men har aldrig talt med dem.

Jeg har nu skrevet til min jobkonsulet og forlagt hende problemet. Min sagsbehandler er jeg ikke helt klar over længere hvem er og er det hende jeg har haft hele tide.......så er det nok ligemeget......da hun ikke har været til nogen gavn.

Er lidt trist at man så hurtigt kan miste lysten til sit job, som man ellers er glad for. Men med den udtalelse er meget af lysten forsvundet.

Tænk at hun "min chef" også sagde, at hendes mand som jeg havde en scheuermann......men han trænede og fik det kun bedre og bedre. Dejligt for ham........men måske han ikke lige fejler det samme som jeg
Tvivler på at han har gået 18 år med en ubehandlet bækkenløsning, samt har hypermobile SI-led (bækkenled). Tror faktisk heller ikke han har slidgigt i ryggen heller. Og så måtte jeg også lige høre, at hun jo selv arbejdede mindst 50 timer om ugen..............ja OG?
Mullejenten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2008, 23:06   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Mullejenten ja de vil desværre altid være der , både i virksomheder og ude i samfundet , alle dem der mener at de ved alt bedere og hvordan man løser alle problemer ....

Nu er det jo netop sådan med scheuermann at den ene kan leve et langt og godt liv med det uden plager og en anden kan være totalt invalideret af det ...

Det kan jo slet ikke sammenlignes alt afhænger af hvor den sidder og hvordan personen ellers har det med helbreddet ....

Selv om du ikke længere har din sagsbehandler så ville jeg dog anbefale dig at du skriver hele det her forløb ned, bed evt din jobkonsulent om at han fortæller til din sagsbehandler, eller få langt din forklaring ind i din sagsmappe, bedre at være safe than sorry ...

Og ja du har så ret i det med at et job man ellers er glad for kan ødelægges af en enkelt jeg bedre vide person, men derfor er det godt at du har haft praktikken og du har alt mulighed for at sige fra der, med den begrundelse at du ikke kan komme op på fuld tid, netop din nedsatte tid er jo et skånehensyn og der er ingen grund til udredning og arbejdsprøvninger hospital og lægebesøg hvis skånehensynene efterfølgende ikke overholdes


Bare du nu ikke lader dig presse det må være det vigtigste , du bliver ikke bedre af at din chef kan arbejde 50 timer.. hun er dygtig og det kan vi sige til hende når hun af åre går ned med stress
  Besvar med citat
Gammel 18-01-2008, 12:25   #8
Mullejenten
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 60
Indlæg: 6
Styrke: 0
Mullejenten er ny på vejen
Jeg lader mig ikke presse

Jeg blev ringet op af min jobkonsulet for for lidt siden. Hun undskyldte hun ikke havde ringet før jeg skrev til hende i aftes

Hun ville fortælle mig, at jeg kunne tage det helt roligt. Hun ville indkalde min chef og mig til opfølgningssamtale og hvis det opstod igen, at min chef ytrede noget om at sætte mig op i tid. Så ville hun tage alle mine lægepapirer samt ressourceprofil med og fortælle hende, at det ville aldrig komme på tale. Samt skulle vi fortælle hende, at hvis jeg prioterede at deltage i noget socialt så var det på bekostning af noget andet, bla. at ligge på min sofa efterfølgende.

Weeeeeee se hende kan man da bruge til noget. Dejligt med en forstående jobkonsulent. Hun sagde også hun lige ville ringe og fortælle mig det.....så jeg fik en god weekend

Tak for jeres gode svar og opbakning. Nu vil jeg læse mig gennem resten af dette forum.........måske nok i bider
Mullejenten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2008, 12:34   #9
fiemie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2005
Alder: 51
Indlæg: 160
Styrke: 19
fiemie er rigtig godt på vej
Hej Mullejenten! Hvor dejligt at høre, at din jobkonsulent vil tale din sag, og fedt at hun ringer og siger det til dig INDEN weekenden.

Håber alt løser sig nu.

God weekend!

Fiemie
fiemie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2010, 00:13   #10
Mullejenten
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 60
Indlæg: 6
Styrke: 0
Mullejenten er ny på vejen
Status 2010

Hej allesammen...........hvis I er her endnu

Læste lige dette gamle indlæg og vil da lige fortælle jer, at jeg stadig er i det samme job. Der er ikke flere problemer ang. arbejdstid og de er vældig glade for mig der og jeg for dem.

Desværre har jeg så nu gået sygemeldt i 3 mdr. med to diskusprolapser oveni alt det andet jeg fejler i ryggen. Skal opereres på fredag så håber det går godt og at jeg kan komme tilbage til mit arbejde igen snart.......hvor jeg iøvrigt er meget savnet
Mullejenten er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tror jeg har misforstået! FrkSilverfox Alt det andet 30 27-04-2011 08:16
er der noget jeg har misforstået? bam Dit og Dat 2 26-09-2008 11:33
ikke noget med noget at gøre Hejdien Dit og Dat 5 16-06-2008 14:48
øhh har jeg misforstået noget? buster Spørgsmål ang fleksjob 5 23-05-2008 09:43
Jeg kender ikke noget til noget Stella Politik og Samfund 4 28-04-2008 18:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension