K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-10-2013, 15:06   #1
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Ledig fleksjobber

Hvis man har gået ledig i ca. 1 år og er visiteret til fleksjob, skal man så ud i en ny praktik og hvor langtid er denne praktiktid.
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2013, 15:29   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Som hovedregel vare en praktik ca 13 uger....men det er forskelligt fra kommune til kommune...

De skal revurdere dig når du har gået ledig i 1 år inden for en periode af 18 måneder...

Du kan læse mere om varighed i kapitel 10 og 11 i lov om en aktiv beskæftigelsespolitik her https://www.retsinformation.dk/Forms...d=146382#Kap10
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2013, 15:33   #3
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Jeg takker.
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2013, 16:05   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
i Herning er det kun 4 uger i rinkøbing skern kommune er det kun hvis du har lyst og max 4 uger.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2013, 16:48   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja i nogle kommuner....ja der får man ligefrem et mikro job på et par timer....da det bedre kan svare sig for kommunen end det de taber i refusion på flekseren der har gøet ledig ud over det år inden for en periode på 18 måneder...

Så det må siges...det er meget forskelligt alt efter hvilken kommune man bor i...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2013, 16:54   #6
Spunken
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2010
Indlæg: 97
Styrke: 14
Spunken er ny på vejen
I ringkøbing-Skjern kommune

er de 4 uger bestemt ikke frivillig for alle så. Min venninde er afsted i praktik/afklaring pga lang ledighed lige pt, og har indtil videre været der i 10 uger, og forventer at være der til slut November.

Tror altså mere de 4 uger er den praktik man skal i inden ansættelse i fleksjob, for at måle arbejdsintensiteten af, men det må jo så også godt tage længere tid at afmåle den.

De 2 praktikker/afklaringer er 2 forskellige, den efter 12 mdrs ledighed er for at vurdere om du stadig står til rådighed for arbejdsmarkedet. Den anden er for at måle arbejdsintensiteten i et nyt fleksjob.
Spunken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2013, 19:43   #7
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mand Se meddelelser
Hvis man har gået ledig i ca. 1 år og er visiteret til fleksjob, skal man så ud i en ny praktik og hvor langtid er denne praktiktid.
Jeg blev revurderet inden for de første 18 mdr. i 13 ugers virksomhedspraktik.
Protesterede over længden af praktik, hjalp ik.

Bagefter ved 3 mdr. individuel opfølgnings samtale, fik jeg at vide at nu skulle jeg til anden aktør, ville blive kontaktet af anden aktør, jeg skulle starte på 5 mdr. jobsøgningskursus, det var ik et tilbud men en pligt at deltage.

Ved ny individuel 3 mdr. samtale fik jeg at vide, at jeg nu skal revurderes igen. Vil blive indkaldt af anden aktør til 13 ugers virksomhedspraktik, svarede at jeg har læst det er 4 uger, men fik at vide at det er 13 uger.

Har surfet rundt på deres §, henvisninger til div. afsnit. Der står både 4 uger og 13 uger.

Hvis de mener man har lang tids ledighed, eller har behov for støtte til at finde arb. så er det 13 uger. Så hvis man er ledig, kan de under § 74c bare henvise en til det afsnit.

Har været inde på en anden netside. Der står at de under den nye reform 2013senere, i år 2014 vil indføre revurdering efter 6 mdr.
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2013, 20:26   #8
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg fik af vide at jeg ikke måtte tage en praktik uden der var job bagefter og helst kun 14 dage max.4 uger og jeg ville ikke ryge ud i praktik, så længe jeg selv søgte job, skulle lige forbi anden aktør i en uge.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2013, 21:25   #9
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
I København fik jeg umiddelbart tilbudt 4 ugers praktik til afklaring, men da det så på første møde gik op for dem at jeg bestemt ikke kunne klare mig indenfor rammerne af de skånebehov jeg allerede havde, blev vi enige om en reel afklaring i stedet.

Andre fleksjobbere som jeg kender her i byen, ryger ved hver afklaring ud i en ny 4 ugers praktik, og så tilbage i køen.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension