K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-11-2011, 21:34   #1
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Hvad skal/kan der nu ske??

Hvis man får afslag på fleksjob, fordi JC ikke synes, man opfylder betingelserne, hvordan er man så stillet økonomisk?
Kan ikke få kontanthjælp pga. min mands indtægt, er ej heller i en A-kasse.

Er jeg så bare "helt tabt" i systemet? Jeg er jo stadig for syg til at varetage et job på ordinære vilkår...

Tror JC har hevet fat i det allermindste halmstrå i min psykiaters statusattest "der kan vise sig et behov for ikke afprøvede medikamenter", men til gengæld skriver han også følgende:

1) "Der kan i øvrigt ikke peges på nye behandlingsmuligheder".

2) "Det vurderes ikke, at ændret behandling i væsentlig grad vil ændre ændre pt. funktionsniveau"

3) "Der tegner sig et billede af et vedvarende nedsat funktionsniveau og derfor et mere varigt skånebehov"

Disse 3 punkter hænger jo ikke helt sammen med dét, som jeg mener, at JC klamrer sig til, altså "der kan vise sig et behov for ikke afprøvede medikamenter".

Jeg har fået ressourceprofilen, som jeg kan kommentere på. Men inden jeg gør noget, kunne jeg godt tænke mig at høre, om der er mulighed for, at min psykiater kan lave en tillægsattest, som JC kan tage med i overvejelserne igen?

Mange tak og hilsener
mumrik
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 21:53   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mumrik Se meddelelser
Hvis man får afslag på fleksjob, fordi JC ikke synes, man opfylder betingelserne, hvordan er man så stillet økonomisk?
Kan ikke få kontanthjælp pga. min mands indtægt, er ej heller i en A-kasse.

Er jeg så bare "helt tabt" i systemet? Jeg er jo stadig for syg til at varetage et job på ordinære vilkår...

Tror JC har hevet fat i det allermindste halmstrå i min psykiaters statusattest "der kan vise sig et behov for ikke afprøvede medikamenter", men til gengæld skriver han også følgende:

1) "Der kan i øvrigt ikke peges på nye behandlingsmuligheder".

2) "Det vurderes ikke, at ændret behandling i væsentlig grad vil ændre ændre pt. funktionsniveau"

3) "Der tegner sig et billede af et vedvarende nedsat funktionsniveau og derfor et mere varigt skånebehov"

Disse 3 punkter hænger jo ikke helt sammen med dét, som jeg mener, at JC klamrer sig til, altså "der kan vise sig et behov for ikke afprøvede medikamenter".

Jeg har fået ressourceprofilen, som jeg kan kommentere på. Men inden jeg gør noget, kunne jeg godt tænke mig at høre, om der er mulighed for, at min psykiater kan lave en tillægsattest, som JC kan tage med i overvejelserne igen?

Mange tak og hilsener
mumrik
Sidste spørgsmål først... Ja hvis du kan overtale din læge/psykiater til det, så skal det indgå i vurderingen.

Det citat med ikke afprøvede medikamenter, er desværre nok til at skabe tvivl om du kan forbedre din arbejdsevne. Tror som ikke JC gør det for at "drille" dig, det er nok mere lægen/psykiateren som ikke ved hvordan JC vurderer.

(Det så jeg MANGE MANGE gange da jeg sad i sygedagpenge og bl.a. kørte flekjobs og pensionsansøgninger. Ringede endda nogle gange til læge-folket, og snakkede med dem om den dårlige formulering, der kan tolkes i øst/vest).

Og desværre, mht. din indtægt, så er du, ser det ud til, ramt af økonomien, altså på den måde at i vurderes til at tjene/have mere end grænsen, hvorfor du så ikke kan modtage kontanthjælp.
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 21:56   #3
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Jeg forstår det ikke - hvordan kan han på den ene side skrive, at der kan vise sig behov for ikke afprøvede medikamenter, men samtidig skrive, at der ikke er nye behandlingsmåder??? Det er jo sort snak og jeg ville helt sikkert kontakte psykiateren og bede denne uddybe og, hvis det vise sig at der har ligget en anden mening end der er skrevet, få uddybet det skriftligt til kommunen.
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 22:05   #4
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Tak for svar Ricki. Men man kan da ikke bare "sejle rundt i systemet", hvornår kan de så tage ens sag op igen?

Og Håber, nej forstår det heller ikke. Det er lidt selvmodsigende af ham... Desværre for mig. Men må prøve at kontakte ham.
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 22:06   #5
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Håber Se meddelelser
Jeg forstår det ikke - hvordan kan han på den ene side skrive, at der kan vise sig behov for ikke afprøvede medikamenter, men samtidig skrive, at der ikke er nye behandlingsmåder??? Det er jo sort snak og jeg ville helt sikkert kontakte psykiateren og bede denne uddybe og, hvis det vise sig at der har ligget en anden mening end der er skrevet, få uddybet det skriftligt til kommunen.
De har helt legalt i forhold til grammatik, tolket ordet "iøvrigt" som betydende "herudover" som igen betyder, at der ikke er andre behandlingsmuligheder end den unavngivne medicin (som han nok kun håber på findes, for ellers var det nok forsøgt)
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 22:15   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
typisk en udtagelse, hvor en psykiater ikke vil slå fast med syv tommer søm
at der ingen behandlingsmuligheder er
lægerne har en tildens til at skrive en lidt vag udtalelse
så lægekonsulenten kan slå huller i den
har været uden indtægt i 17 måneder, så det kan udmærket lade sig gøre
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 22:17   #7
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Mumrik

Citat:
"der kan vise sig et behov for ikke afprøvede medikamenter"
"Det vurderes ikke, at ændret behandling i væsentlig grad vil ændre ændre pt. funktionsniveau"
Citat:
"Der kan i øvrigt ikke peges på nye behandlingsmuligheder".
Han er ikke helt klar i spyttet lige her, for så havde den med medicinsk behandling ikke været nævnt !!!

Disse udsagn skal medføre, at det konkluderes, at det udelukkende er din LIVSKVALITET, der gavnes af endnu ikke afprøvede medikamenter.



Citat:
"Der tegner sig et billede af et vedvarende nedsat funktionsniveau og derfor et mere varigt skånebehov"
Endnu et eksempel på, at speciallæger burde på kursus for at lære hvilke ord,
der skal anvendes, så der ikke er nogen tvivl om, hvad der menes !!!
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 22:22   #8
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mumrik Se meddelelser
Tak for svar Ricki. Men man kan da ikke bare "sejle rundt i systemet", hvornår kan de så tage ens sag op igen?

Og Håber, nej forstår det heller ikke. Det er lidt selvmodsigende af ham... Desværre for mig. Men må prøve at kontakte ham.
Der er ingen tidskrav, så de kan ret beset vurdere den igen imorgen, MEN uden nye oplysninger får du bare samme svar...

Så start med at snakke med psyken
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 22:26   #9
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
typisk en udtagelse, hvor en psykiater ikke vil slå fast med syv tommer søm
at der ingen behandlingsmuligheder er
lægerne har en tildens til at skrive en lidt vag udtalelse
så lægekonsulenten kan slå huller i den
har været uden indtægt i 17 måneder, så det kan udmærket lade sig gøre
Men du er så stadig en del af systemet, eller?
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 22:29   #10
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser
Kære Mumrik

Han er ikke helt klar i spyttet lige her, for så havde den med medicinsk behandling ikke været nævnt !!!

Disse udsagn skal medføre, at det konkluderes, at det udelukkende er din LIVSKVALITET, der gavnes af endnu ikke afprøvede medikamenter.



Endnu et eksempel på, at speciallæger burde på kursus for at lære hvilke ord,
der skal anvendes, så der ikke er nogen tvivl om, hvad der menes !!!
Helt enig Florken!
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourseforløb - hvor længe skal i gå og hvad skal der ske mbo Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 19 01-09-2013 23:05
hvad mon der nu skal ske. KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 4 10-09-2012 22:35
Hvad skal der til...... MissMurphey Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 30-06-2011 12:06
Hvad skal jeg skrive/hvordan skal jeg gøre... FrkNorden Alt det andet 41 05-05-2011 13:10
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension