K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-10-2009, 21:59   #1
maltheboy
På vej til at lære K10
 
maltheboys avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2009
Lokation: Holstebro
Alder: 43
Indlæg: 5
Styrke: 0
maltheboy er ny på vejen
Hjælp mig...Et par gode råd mm

Hejsa K10

Lige kort hvad det drejer sig om.....


Var ved min sagsbehandler på jobcentret angående en test jeg havde været til hos en erhverspsykolog for at finde ud af min arbejdsevne mm....

Den siger klart jeg egner mig til førtidspension.

Det bliver så taget op på jobcentret i et ledelsesteam af en art.

De går stik mod min sagsbehandler og mig samt hvad lægerne og den psykolog de lige har betalt en formue for. De siger istedet pga min unge alder at de vil teste mig i endnu en arbejdsprøvning

(tror ikke rapporten fra den psykolog de havde bestilt viste hvad de håbede på)

Det er jeg selvfølgelig ked af og uforstående overfor.

Min sagsbehandler spørger så om jeg vil søge på foreliggende grundlag.
Ja siger jeg..For mener en FTP er det rette for mig.

Spørger hende så direkte om hvis jobcentret havde sagt "god" for pension til mig på deres ledelsesmøde om det ville have gjort min ansøgning om ftp nemmere. Det siger hun klart Ja til

Så bliver jeg selvfølgelig en anelse "sur" og får et møde med jobcenter chefen angående hvad der ligger bag deres beslutning, efter papirerne fra bl.a psykologen på det kraftigste fraråder flere arbejdsprøvninger og siger pension er vejen frem.
Spørger ham direkte om den beslutning om ikke at sige god for min sag ville have indflydelse på min videre sag om FTP
NEJ NEJ siger han og kommer med en masse undskyldninger. HAr en mistanke om han fedter sig udenom aftaler der måske er under bordet.

Så har jeg lige været til møde med en sagsbehandler som har min pensionssag og skal sørge for at få den op på kommunen.Spurgte hende...HAr jobcentrets beslutning indflydelse ? ´Ville det gøre denne beslutning om pension nemmere for mig ?
JA siger hun.

Så blev jeg endnu mere forvirret...For ville det gøre min sag "nemmere" og specielt hurtigere hvis man kunne undgå adskillige måneders ventetid bagefter når jeg vil anke hvis jeg får nej, Så ville jeg gøre mit for at få jobcentrets beslutning ændret.

Nogen der har erfaringer omkring dette ?

Er en smule rasende og har nu skrevet til jobcenterchefen og min sagsbehandler igen for at få en forklaring. Ellers må jeg gå til socialudvalgsformanden,osv osv
maltheboy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2009, 10:18   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvis psykologen ikke har skrevet, at en arbejdsprøvning vil skade din tilstand permanent og derfor ikke kan anbefales, så kommer det somregl til at betyde at man skal arbejdsprøves endnu en gang....

Og ret ofte bliver det denne sidste arbejdsprøvning der lukker sagen, så jeg kan kun anbefale dig at gå med til det, selvom det umiddelbart synes formålsløst, men det ér altså din mulighed for at bevise at du vitterligt ikke kan....

Det er sagsbehandleren der indtiller til førtidspension. Sagsbehandleren kan indstille til afslag, eller at sagen overgår til reglerne om førtidspension....
Det er meget normalt at sagsbehandleren indstiller til afslag, hvis der mangler en arbejdsprøvning. Ligesom hvis du selv søger pensionen, vil få afslag på baggrund af, at de ikke mener din sag et belyst tilstrækkeligt og derfor mener du skal i arbejdsprøvning.

Så hvis det hele strander på arbejdsprøvningen, så kommer du nok til at bide i det sure æble og få den overstået - før eller senere.
Ved ikke at gå i arbejdsprøvning, så forhaler du sådan set selv sagen, og det ville jo være tosset....

Men jooo, du kan modsætte dig det, få afslag, klage og anke, men hvis det er en manglende arbejdsprøvning det drejer sig om, så får kommunen næsten altid ret, da arbejdsprøvningen er et værktøj til at få afdækket arbejdsevnen - og førtidspension gives på baggrund af, at der ikke er en arbejdsevne.
De vil SE det, ikke læse det fra psykologer, psykiatere, læger mf. Læger og den slags er kun brikker i 'spillet' og har ikke de afgørende ord.

Så, overvej det lige igen....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2009, 10:52   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
er helt enig med Helenekr.

samt angående ankesag, hvis det stadig bliver et nej. Så vil du står meget stærkere.
så sige ja og det viser også et du prøver, men kan ikke.
det er bedre der stå i ressouprofilen man er åben og ærlig og man kan prøvet at gøre en indsats. Det står der i min og jeg sagde også ja med det samme.
det er hårdt, men jeg indså først efter den. At pension nok var den rigtige vej.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp!!! Gode råd søges WhiplashRamt Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 28-03-2011 14:10
gode råd når man lige er blevet enlig mor,hvad kan man få hjælp til pjuske Dit og Dat 5 25-03-2009 13:15
Et råb om hjælp eller gode råd krebs25 Alt det andet 16 11-12-2007 09:32
gode råd søges fra gode mennesker;) nille Spørgsmål ang fleksjob 8 30-11-2007 18:47
Hjælp/gode råd søges maarhus Spørgsmål ang fleksjob 2 17-01-2007 11:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension