K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-03-2011, 17:34   #21
dasq
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 42
Styrke: 14
dasq er ny på vejen
Ja, jeg er nød til at prøve det.. hvad er mine muligheder med hensyn til omskoling? og ja, jeg kan ikke vende tilbage til min fag
min SB argument for at jeg IKKE var egnet til omskoling var at man ikk kan blive omskolet når man har muligheden for "bare" at gå på SU kan dette være rigtigt for så har alle vel muligheden for at gå på SU også ville ingen vel blive omskolet?
dasq er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2011, 17:55   #22
5dia
Elsker at være her på K10
 
5dias avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2010
Indlæg: 86
Styrke: 14
5dia er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dasq Se meddelelser
syntes det virker helt i skoven... hvad har jeg af flex/omskolings muligheder.?
og er de realistiske?
Hej.

hvor gammel er du?

Du kan evt. se min historie 5dia i denne tråd, så kan du se en historie der er endt med revalidering(omskoling).
http://www.k10.dk/showthread.php?t=17274
5dia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2011, 17:59   #23
dasq
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 42
Styrke: 14
dasq er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af 5dia Se meddelelser
Hej.

hvor gammel er du?

Du kan evt. se min historie 5dia i denne tråd, så kan du se en historie der er endt med revalidering(omskoling).
http://www.k10.dk/showthread.php?t=17274
Jeg er 26.
dasq er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2011, 18:50   #24
5dia
Elsker at være her på K10
 
5dias avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2010
Indlæg: 86
Styrke: 14
5dia er ny på vejen
Jeg tror at du skal prøves af i forskellige arbejdsprøver. Som Sibt skriver skal man prøves af i mange forskellige funktioner, uanset hvor man så ender.
Og fordi du er så ung vil de ikke snakke fleks.

Desværre kan din læge ikke sige at du skal omskoles, men han må gerne mene det. Det er sagsbehandleren der bestemmer.

Du skriver ikke hvad din skævhed i ryggen kaldes? Der findes noget som kaldes Morbus scheuermann. Det er en skævhed og hvor man til tider låser helt fast, og ondt i ryggen har man næsten altid. Det er ikke noget man tager nævne værdig hensyn til, man kan bare vælge et arbejde som ikke belaster ryggen- hmm sir´de.
I bedste fald kan man få en § 56, http://www.adir.dk/sw24556.asp.

Jeg ved godt er de ikke er særligt opløftende, de indlæg jeg skriver, men du skal ikke miste modet. Men du skal nok se på hvordan din økonomi vil se ud hvis din udredning trækker ud.

Jeg så ikke lige om nogen havde nævnt at du kan bruge din fagforening til at støtte dig, men det kan du.
5dia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2011, 18:58   #25
dasq
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 42
Styrke: 14
dasq er ny på vejen
jeg må bare tage det lange og hårde slid så.. og se hvornår min ryg siger fra..
dasq er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2011, 01:08   #26
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
5dia:
mb scheuermann er IKKE en skævhed, men at rygknogler er slidt kileformet, over 4-5 sammenhængende, før der er tale om scheuermann.
Der er 3 forskellige udgaver, i brystdel, i overgang mellem bryst og lænd, og i lænd.
Sidstnævnte er ofte ryginvaliderene. se i fagdokumenter.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2011, 01:16   #27
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
dasq:
Sygeopfølgningsplanen, tilføjer du bemærkningen om, at kommunen er erstatningsansvarlig overfor forværring af eksisterene lidelser, som du således også påfører.
Du må skrive dette i hånden, sammen med din underskrift.

Dette tager du en kopi af, til dig selv og aflevere orginalen.
(du er IKKE dækket imod forværring igennem kommunes forsikring, det er derimod eget ansvar, hvorimod dette dokument vil gøre dem ansvarlig).

Lav gerne en kopi til aktiveringsstedet.

Flaskedreng, med din ryg. det er efter min mening;VANVID!

Har sagsbehandler indhendtet dine lægedokumenter eller bedt om en speciallægeerklæring.
Hvis ikke, efterspørger du dette, i et brev.

I brevet efterspørger du også hvor i lovgivningen der står at du IKKE kan sygemelde dig for din eksisterene lidelser, hvis du ikke kan klare omtalte AKTIVERING,

Og vedr aktiveringen, UNDRE du dig over at du ikke får en real bred AFKLARING af din arbejdsevne, således at der kan blive et grundlag for din fremtidige vej på arbejdsmarkedet.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2011, 14:18   #28
dasq
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 42
Styrke: 14
dasq er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
dasq:
Sygeopfølgningsplanen, tilføjer du bemærkningen om, at kommunen er erstatningsansvarlig overfor forværring af eksisterene lidelser, som du således også påfører.
Du må skrive dette i hånden, sammen med din underskrift.

Dette tager du en kopi af, til dig selv og aflevere orginalen.
(du er IKKE dækket imod forværring igennem kommunes forsikring, det er derimod eget ansvar, hvorimod dette dokument vil gøre dem ansvarlig).

Lav gerne en kopi til aktiveringsstedet.

Flaskedreng, med din ryg. det er efter min mening;VANVID!

Har sagsbehandler indhendtet dine lægedokumenter eller bedt om en speciallægeerklæring.
Hvis ikke, efterspørger du dette, i et brev.

I brevet efterspørger du også hvor i lovgivningen der står at du IKKE kan sygemelde dig for din eksisterene lidelser, hvis du ikke kan klare omtalte AKTIVERING,

Og vedr aktiveringen, UNDRE du dig over at du ikke får en real bred AFKLARING af din arbejdsevne, således at der kan blive et grundlag for din fremtidige vej på arbejdsmarkedet.

VH Popiae
Ja, jeg syntes også det er VANVID at ryge derud... men hvad kan jeg gøre?
ud over at vente på at jeg har så ondt at jeg må få min læge med ind over...

og ja, min SB har indhentet mine lægedokumenter og speciallægeerklæring
min speciallæge sige at jeg er smerte forpint og ikke kan lave tunge løft og min egen læge siger at han syntes det ville være op lagt med en omskoling..
dasq er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2011, 01:03   #29
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal lave et dokument hvor du gør dem ansvarlig for evt forværring af eksisterene, fordi det meget hurtigt, vil motivere dem, til at finder på noget andet!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2011, 14:17   #30
5dia
Elsker at være her på K10
 
5dias avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2010
Indlæg: 86
Styrke: 14
5dia er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
5dia:
mb scheuermann er IKKE en skævhed, men at rygknogler er slidt kileformet, over 4-5 sammenhængende, før der er tale om scheuermann.
Der er 3 forskellige udgaver, i brystdel, i overgang mellem bryst og lænd, og i lænd.
Sidstnævnte er ofte ryginvaliderene. se i fagdokumenter.

VH Popiae
Hej popiae.

Jeg sætter lige et link. Mit indlæg var ikke en diktering med et oplæg til reflektion for dasq, så han/hun kan få en fornemmelse af hvor H/H befinder sig i sit forløb.

Jeg har selv en MS og det individuelt hvad det betyder for ens funtion, og det kan være svært at vejlede dasq hvis ikke, der er flere fakta på bordet.

http://dagenssundhed.dk/ondt-i-kropp...us-scheuermann

VH 5dia
5dia er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
HJÆLP!! Kontanthjælp og aktivering kylle Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 19-03-2013 09:57
aktivering - hjælp bmp24 Spørgsmål ang fleksjob 4 16-06-2011 23:21
Har brug for hjælp, ang. aktivering/arbejdsprøvning missjane Alt det andet 2 05-04-2011 09:51
Er du blevet sendt i aktivering under sygedagpenge? Miamaria Alt det andet 3 02-09-2010 11:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension