K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-11-2007, 22:56   #81
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
GODT GÅET!!

Det er skønt når nogle bliver hørt og der er udsigt til at det bliver bragt op på højere instanser.

Jeg vil følge det tæt her på K10 og håbe på at der virkelig kommer et kæmpe fokus på uterlighederne, landet over og på borgen!

Mvh
majs
majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2007, 10:11   #82
Lise W
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2007
Lokation: Helsingør (Gud bedre det;-)
Indlæg: 48
Styrke: 17
Lise W er rigtig godt på vej
Kære Jytte

SÅDAN - hvor er det stærkt gået! Jeg glæder mig til at følge reaktionerne på mødet i går......er meget spændt på hvor mange ringe i vandet der bliver

Jeg er ked af jeg ikke kom i går, men jeg havde en særlig slem smerte dag, og magtede ikke at komme afsted

Pøj pøj med det hele, Jytte - du er sq en gæv Quinde
Lise
Lise W er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2007, 12:11   #83
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Thumbs up

Citat:
Oprindeligt indsendt af pia e larsen Se meddelelser
vi var til pressekonf. igår. jeg synes det gik godt, men kunne godt savne mere medie opmærksomhed. dog var Ekstra Bladet der, og meldingen er at der kommer nogt senere. de skal lige sætte sig ind i stoffet, og det ved alle her er omfattende.
Men jytte fik konkretiseret sin poiente, så alle forstod det.
min far har optaget det på vidio, så jeg håber at jeg kan lægge det på nettet, senere. vh popiae

Citat:
Oprindeligt indsendt af lyslys Se meddelelser
Skønt din far optog det på video.
Håber det kan lægges ud på nettet, så mange ser det.
Har ringet til journalisten, men fik ikke kontakt. Skriver det til Jer, når hun har fortalt, hvordan de vægter en sådan historie.
Mine bøger er et konstant arbejde for vores sag. Selv folk jeg omgås næsten dagligt, er rystede, forfærdede og chokerede over, at få alle skandalerne at se , sort på hvidt, i hurtig rækkefølge.
Ugeskrift for Læger siger, at de vil bringe en anmeldelse af bøgerne, og hvis de gør det, vil kendskabet til ulovlighederne blive ret udbredt. Almindelige læger vil ikke bryde sig om at læse om kollegernes makværk. Det at jeg har sat navnene i på de korrupte læger, vi efter min mening betyde, at mange flere læger vil læse den, for at se, hvad kollegerne kan finde på.
I kan hjælpe med udbredelsen ved at bede Jeres bibliotek om at tage den hjem, så så mange som muligt får mulighed for at læse den.
Hvis biblioteket skal vide hvad den handler om, så kan I læse bagsideteksterne på www.bod.dk, eller på www.saxo.dk
Jeg måtte jo bruge et forlag, hvor jeg selv måtte betale hele udgiften og øge min gæld, for de "pæne" danske forlag, ville ikke udgive en bog, som havde et så snavset indhold.
I vil glæde Jer over at læse, specielt bind 1, det føler jeg mig overbevist om.
mvh Jytte Hestbech

Citat:
Oprindeligt indsendt af majs Se meddelelser
GODT GÅET!!

Det er skønt når nogle bliver hørt og der er udsigt til at det bliver bragt op på højere instanser.

Jeg vil følge det tæt her på K10 og håbe på at der virkelig kommer et kæmpe fokus på uterlighederne, landet over og på borgen!

Mvh
majs

Hej allesammen, mødedeltagere såvel som ikke mødedeltagere.

Jeg var skeptisk før mødet. For tænk om der ikke blev skrevet noget om vores problemer med lægekonsulenters "ikke retsstridige" arbejde som administrativ medarbejder ved kommunerne, og dermed som "firmaets mand".

Når en læge fungerer som administrativ medarbejder i en kommune, kan han således "straffefrit" og uden at være bundet af sit "som læge" aflagte lægeløfte, komme af med sine eventuelle opsparede agressioner eller sine SM tilbøjeligheder, til skade for os.

Jeg lod mig fortælle derinde, at der vil blive skrevet om mødet!

For nogle uger siden var jeg tæt på, at smutte. Men efter, at jeg mødte Jytte og hørte hendes udlægning af kommunalt ansatte lægekonsulenters "misbrug af andre lægers klienter", kan jeg igen se lyset for enden af tunnellen.

Med Jyttes udlægning om fritstillede administrative lægers ansvar, kan jeg omsider forstå hvorfor, jeg ikke "kunne/måtte" vinde retssagerne mod Gladsaxe Kommune og den jeg førte separat mod lægekonsulenten!

PS. I nat sov jeg ikke så meget, jeg tænkte! (er sket før, så det skræmmer ikke).

Jeg talte med Line Barfod derinde, og det gav mig ideen til næste projekt i kampen mod lægekonsulenter. (jeg vender tilbage når jeg ved mere).

Jyttes bøger skal der gøres reklame for, til glæde for hende, til glæde for os, men ikke til glæde for lægekonsulenter og kommuner.

Benny-G.dk
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2007, 12:15   #84
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
Jeg har bestilt bogen på det lokale bibliotek og glæder mig til at læse den!!
Synes det er så godt gået, Jytte. Håber det lykkedes at få råbt nogle op...
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2007, 15:49   #85
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja selvfølgelig skal der gøres reklame for Jyttes bog...

Ærgerligt at det ikke er en gratis bog....for så kunne vi havde lagt den frem her på K10 til fri download....det ville nok havde været med til at udbrede budskabet...

Vi kan håbe at Ugeskrift for Læger holder ord og at de vil skrive om dem...

Budskabet skal jo helst ud til alle de mennesker som IKKE er i vores situation og som IKKE har oplevet det på egen krop...

Jeg vil da se om ikke jeg kan få vores bibliotek til at tage den hjem...
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2007, 18:40   #86
lyslys
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2007
Lokation: Frederiksberg
Indlæg: 56
Styrke: 17
lyslys er rigtig godt på vej
lægekonsulenternes ulovligheder

Jeg har nu fået at vide, at ekstra bladet vil lave noget dybdeborende arbejde om et par sager. Dem det drejer sig om er blevet kontaktet af bladet. Måske kommer det først om en måned, fordi de vil gøre et stort arbejde ud af det.
Selv er jeg ikke blevet kontaktet.
Men det der betyder noget for os alle, er, at det bliver kendt, så de ikke kan blive ved med at forulempe og plage så mange mennesker, som har brug for hjælp.
Det er et skønt udbytte af mødet.
Angående bibliotekerne, så tror jeg nok, at de helst vil være fri for at have bøger stående, som omtaler den offentlige sektor så dårligt, som jeg gør. Der er to sklerosepatienter, som er afhængige af blindebiblioteket, og som har bedt om at få bøgerne indlæst. Men de bliver tilsyneladende ignoreret.
En sklerosepatient prøvede at låne dem, og bibliotekaren sagde: "Vi kan jo ikke købe hvad som helst hjem"!
Men der findes ikke andre bøger om dette emne, som er skrevet af en bruger af systemet. Der findes kun den af Ellen Ryg Olsen, og hun skriver jo som professionel og ansat.
Jeg syns ikke det er nødvendigt, at folk, som er blevet snydt for så mange penge som os, skal være nødt til at købe bøger hjem, når de kan lånes gratis, hvis bibliotekerne ikke dømmer bøgerne ude på forhånd.
Så der er brug for et pres fra de af Jer, som vil skubbe på.
Tak til Benny, fordi du hjalp mig ind i dette forum og for det du skriver.
Mvh Jytte Hestbech
lyslys er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2007, 18:45   #87
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Pyha... Jytte. Endnu et kedeligt eksempel på manglende rettigheder, når man ikke engang kan få adgang til bøger.

Hvem laver den censur? For det er vel censur, ikke?

Jeg har en bøn til dig. Jeg har læst omtalen på de link, du har lagt til dine bøger.

Har du mulighed for at komme med flere oplysninger her om dine bøger til os, der ikke har mulighed for at låne eller købe dine bøger?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2007, 19:46   #88
Metro
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Pyha... Jytte. Endnu et kedeligt eksempel på manglende rettigheder, når man ikke engang kan få adgang til bøger.

Hvem laver den censur? For det er vel censur, ikke?

Jeg har en bøn til dig. Jeg har læst omtalen på de link, du har lagt til dine bøger.

Har du mulighed for at komme med flere oplysninger her om dine bøger til os, der ikke har mulighed for at låne eller købe dine bøger?

Jeg kan ikke se, hvilke oplysninger skulle det være - kære zuza... medmindre bøgerne blev lagt ud på Nettet til fri læsning.

Hvis Jyttes formål med at skrive bøgerne er at udfordre systemet og medvirke til at tingene bliver lavet om - er det jo ikke os, der har magten og er målgruppen for Jyttes bøger, men alle de andre, der har indflydelse og evt. kunne overtales (v.h.a. bøgerne) til at gøre noget ved tingene.

For vores eget vedkommende kunne jeg ønske, at disse bøge udkom en skønne dag som en e-bog, folk kunne købe til download for beløb, selv en kontanthjælpsmodtager havde råd til. Denne form for bogsalg er ved at vinde frem og man kan allerede se, at antal af titlerne udgivet på denne måde stiger nærmest fra måned til måned. Se hvordan det fungerer - her: http://www.saxo.com/shop/news.asp?ty...1663&show=news
  Besvar med citat
Gammel 13-11-2007, 10:38   #89
lyslys
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2007
Lokation: Frederiksberg
Indlæg: 56
Styrke: 17
lyslys er rigtig godt på vej
lægekonsulenternes ulovligheder

Jeg kan se, at en bruger, C18, har bestilt bøgerne hjem fra biblioteket. Vil du godt skrive hvad biblioteket sagde til den bestilling?
Bogen kommer ikke elektronisk de første 5 år, for jeg har kontrakt med forlaget BOD i 5 år. Og de skal jo tjene penge på at trykke og sælge bogen.
Bind 1 er tilegnet "Mennesker, som lider under følgerne af magtmisbrug fra de danske myndigheder", så den er jo beregnet på folk der læser k10. For at give Jer en vis oprejsning. Den er på 290 sider og koster 220 kr.
Det er jo altid en glæde at blive forstået og blive mødt på de problemer, som I har fået forærende af myndighederne, så derfor tror jeg, at I vil være glade for at læse den, og glade hvis nogle af jeres venner og bekendte læser den.
I bogen sparer jeg ingen. Man kan sige, at jeg "trækker bukserne ned", på alle de opblæste og magtsyge idioter, som boltrer sig med at sparke til folk, som ligger med i forvejen.
Som læge har jeg jo haft en enestående mulighed for, at analysere og beskrive hvordan lægerne "glemmer" deres lægelige viden, bare fordi de ikke kan retsforfølges. Og hvordan Retslægerådet og landsretten fusker med tingene.
Når jeg foreslår Jer at bestille bogen hjem fra bibliotekerne, så er det fordi jeg ikke selv kan gøre det, som forfatter.
Hvis bogen står på så mange biblioteker som muligt, så vil almindelige mennesker måske også læse den.
Der er en her på siden, som opgiver, bare fordi bibliotekerne helst vil undgå denne bog, men hvis vi så let mister vores kampiver, så kommer vi aldrig ud af den suppedas vi sidder i.
Vi må arbejde på, at alle mennesker ved, hvor groft vi bliver behandlet, og hvilket mareridt der venter de næste, der henvender sig til en socialforvaltning, i tillid til, at vi har et velfærdssamfund.
Jeg tror man kan bestille biblioteksbøger på nettet, ellers kan man ringe og beskrive bogen som den eneste af sin art, og presse på.
Gid det hele må lykkes for os.
mvh Jytte Hestbech
lyslys er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2007, 11:35   #90
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Hej Jytte

Jeg prøver lige på mit biblo også

Kanongodt initiativ du tager hele vejen - lad det lykkedes

Lena
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kom ind i kampen! vito Fremtiden for fleksjob og førtidspension 4 13-03-2012 15:35
Så er kampen slut Fodfolket Dit og Dat 75 12-09-2011 12:14
Kampen er forbi nu Fæhunden Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 29 03-09-2010 10:29
Kampen om førtidspension. Fæhunden Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 06-08-2010 11:31
Tak for kampen!!!!!!!!!!!!!!!!! Lotte A. Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 21-05-2008 21:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension