K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-11-2007, 00:20   #41
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg mener at alle sejl skal sættes ind på at få dette her i pressen, inden valgkampen slutter.
Håber virkelig at den pressekonferance bliver til noget.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2007, 00:33   #42
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
Det lyder både bekendt og endnu mere groteskt end først antaget, i og med at det jo så er en offentlig aksept af tilsidesættelse af vor retssikkerhed.
Jeg svinger hatten for at sådanne uterligheder bliver dokumenteret Jeg bakker op med mit skrip her, da jeg ikke formår at komme til pressekonference.

Dette berører virkelig mange her på K10, som af den grund sidder fast i systemet.
Der blev skrevet at det ikke var regeringens/socialministeriets opgave at ansætte lægekonsulenter / udarbejde deres ansættelses brev/beføjelser/ansvarsfrihed, men det må da i høj grad være i regeringens/socialministeriets interesse, at overvåge og sikre at kommunerne handler i overensstemmelse med den vedtagne retssikkerhedslov og i aller højeste grad at sikre at læger ikke arbejder i områder udenfor deres lægeløfte!

Jeg må også sætte spørgsmål ved hvilke personer det er, som har ladet sig uddanne til læge og så vil tjene penge på at arbejde på falske forudsætninger?

Må vi bede om at de øverst ansvarlige, omgående!, tager hånd om den retssikkerhed de selv har indført for os!!

Flot gået, at det er kommet frem og bliver dokumenteret. Jeg beder for al lydhørhed for fremlæggelserne!

Mvh
majs
majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2007, 17:08   #43
lyslys
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2007
Lokation: Frederiksberg
Indlæg: 56
Styrke: 17
lyslys er rigtig godt på vej
kampen mod lægekonsulenterne

Det er Løkke Rasmussen, som de sidste 6 år har været ansvarlig for, at lægelobven bliver overholdt. Line Barfod sendte et spørgsmål til ham om det, og han havde 4 uger til at svare i. Den uge svaret skulle falde blev der udskrevet valg og så kunne han vente indtil videre med at svare.
Jeg prøver nu at kontakte Line Barfod igen, og så hører I nærmere.
Mvh
lyslys er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2007, 17:48   #44
Metro
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af lyslys Se meddelelser
Det er Løkke Rasmussen, som de sidste 6 år har været ansvarlig for, at lægelobven bliver overholdt. Line Barfod sendte et spørgsmål til ham om det, og han havde 4 uger til at svare i. Den uge svaret skulle falde blev der udskrevet valg og så kunne han vente indtil videre med at svare.
Jeg prøver nu at kontakte Line Barfod igen, og så hører I nærmere.
Mvh
Måske ville det være mere effektivt at stille disse spørgsmål, specielt omkring lægeløftet - til Jørgen Winther, som er jo fortsat siddende folketingsmedlem for Venstre OG læge - samt - Kirsten Lee, der er forh. folketingsmedlem for De Radikale OG læge....

Forestiller mig, at disse to og specielt Jørgen Winther, der igen er opstillet... burde som læger - faktisk føle en pligt til netop at søge at besvare den slags spørgsmål idet det er jo den aktuelle politik, tegnet fra Christiansborg, der er ved at tage kål på tilliden til hele lægestanden.

Det er min oplevelse, at spørgsmål stillet til ministre fra EL og SF behandles lidt som om det var stædige fluer, der lige skal viftes af, væk fra lagkagen på bordet.

Personligt ville jeg gerne være flue på væggen den dag, Jørgen Winther blev tvunget til at vride sig for at finde et passende svar på spørgsmål om, hvordan det kan gå til, at i Danmark kan det regerende flertal skabe forhold, hvor lægeløftet kan tilsidesættes alt efter, hvis interesser skal beskyttes eller hyttes.
  Besvar med citat
Gammel 05-11-2007, 19:04   #45
lyslys
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2007
Lokation: Frederiksberg
Indlæg: 56
Styrke: 17
lyslys er rigtig godt på vej
Tilsidesættelsen af lægeloven

Når jeg som læge afslører disse ulovligheder, er det fordi jeg har undervist de lægestuderende i lægeloven og attestudskrivelse, ting som hører under faget retsmedicin. Og jeg har holdt mundtlig eksamen i dette. Så kender man stoffet. Alligevel blev jeg trukket gennem den sociale sektors søle i 19 år før jeg forstod, hvad der skete. Jeg havde sklerosen flammende i hjernen og kunne ikke huske, tænke eller kommunikere.
Jørgen Winther kender formentlig ikke lægeloven så godt, at han kan gennemskue disse lovbrud.
På den anden side skal vi ikke undskylde nogen. De sociale myndigheder hader de lægelige udtalelser, fordi de i mange år har været afgørende. For at vinde over lægerne og de syge har man sat lægerne ud af spillet.
Først fandt man på, at de læger, som ikke så patienterne, ikke var underlagt lægeloven, og så kunne man presse lægekonsulenterne til at skrive noget vås, som intet havde med lægelig viden at gøre, for "I kan ikke blive retsforfulgt for det", dernæst fik man Karen Jespersen til at underskrive Fælleserklæringen i dec 1998, sammen med lægeforeningen, hvor man enedes om, at erklæringer fra uafhængige speciallæger, som selv havde undersøgt os, ikke måtte bruges i de sociale nævn. De skulle bruge de konsulenter, som de havde ansat og som kun stod til regnskab for deres ansættende myndighed. Kan i forestille Jer en mere inhabilitets-skabende struktur?
"I skal kun stå til ansvar overfor mig, Jeres chef, (socialchefen) og jeg bakker fuldt op om at I benægter sygdomssymptomerne så meget som muligt. Du kan ikke retsforfølges. Hvis du ikke vil skrive erklæringer på de betingelser finder vi en anden!"
Hvis det bliver afsløret vil socialchefes sige:" Jeg anede ikke, at det ikke var korrekt lægelig viden!"
Jeg har desværre ikke hørt fra Line Barfod og prøver at kontakte deadline, selvom jeg har kontaktet DR før.
Kh Jytte Hestbech
lyslys er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2007, 19:28   #46
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
(socialchefen) og jeg bakker fuldt op om at I benægter sygdomssymptomerne så meget som muligt
HVIS det forholder sig sådan - og det tvivler jeg slet ikke på¨- så har selvsamme socialchef jo fyret sig selv, fordi:

HVIS man - ifølge socialchefen - INTET fejler, står man jo til rådighed for det ordinære arbejdsmarked, og så er der jo IKKE brug for en socialchef.

Men det er jo een stor selvmodsigelse, fordi:

HVIS man INTET fejlede, søgte man naturligvis SELV job på lige fod med alle andre raske.

MEN da man jo er syg, og da virksomhederne IKKE vil ansætte borgere med helbredsproblemer med risiko for sygedage, SKAL denne socialchef jo forholde sig til de reelle sygdomme borgeren har.

Forholder socialchefen sig IKKE til de reelle sygdomme, UDELUKKER han jo borgeren fra arbejdsmarkedet... eller førtidspension.

En kronisk syg borger har IKKE en kinamands chance for at få et job UDEN hensyn til sygdomme og dermed er der jo BRUG FOR helbredsoplysninger.

Det er jo SVIGAGTIGHED, hvis en jobansøger FORTIER helbredsoplysninger, når han søger job.

Derfor mener jeg, at BÅDE Sundhedsministeren (som er chef for BÅDE kommuner OG Sundhedsstyrelsen) samt Beskæftigelsesminister OG Socialminister har et FÆLLES ANSVAR for, HVORDAN forvaltningen af lovgivningen sker i praksis.

Mit bud ville være at kontakte Sundhedsudvalget, Arbejdsmarkedsudvalget samt Socialudvalgets politikere.

Så får man orienteret lidt bredere politisk OG samtidig de relevante ansvarlige.

Bare mit bud.

Men om nogen vil røre ved emnet, er nok spørgsmålet, da det jo drejer sig om mange, mange penge, hvis det skal ændres.

Spørgsmålet er, om der bruges flere penge for at undgå at give borgere førtidspension, end det koster at holde det kæmpe apparat kørende, som er indrettet på at UNDGÅ førtidspension?

Hvad er billigst i drift? Flere førtidspensioner eller drift af socialforvaltninger?

Gad vide, hvor mange der - som Benny - har fået forværret deres helbred pga. disse sagsbehandlingsmetoder?

Hvor mange har ikke råd til medicin? Hjælpemidler?

Hvor mange har begået selvmord?

Holger Kallehauge, PTU, har jo kæmpet en sej kamp for borgere i årevis.

Han er måske også et bud på en, man kunne kontakte.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2007, 20:55   #47
lyslys
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2007
Lokation: Frederiksberg
Indlæg: 56
Styrke: 17
lyslys er rigtig godt på vej
Lærekonsulenterne

Jeg vil gerne sende en mail til Holger Kallehauge, men kan ikke finde en e-mail adresse på ham?
Kan nogen hjælpe mig?
I morgen skriver jeg også til Deadline, er for træt i dag.
Kh Jytte Hestbech
lyslys er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2007, 21:03   #48
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
Den eneste jeg har kunnet finde hedder [email protected]........
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2007, 22:17   #49
lyslys
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2007
Lokation: Frederiksberg
Indlæg: 56
Styrke: 17
lyslys er rigtig godt på vej
pressekonference

Jeg har nu hørt fra Line Barfod. Hun vil gerne deltage. Foreslår fredag eller lørdag. Jeg har meldt tilbage at jeg kan begge dage, men vil foretrække fredag. Det bliver om eftermiddagen.
Ved pressekonferencen vil jeg gennemgå ulovlighederne, så journalisterne kan forstå det. Dernæst vil alle vi, som er tilstede, sige noget om, hvad det har gjort ved vores liv.
Så: Hvem kommer?
Vi skal på en eller anden måde arrangere det sådan, så vi ikke sidder og siger det samme allesammen, der er jo nok at fortælle om. (Af ødelæggelser af vores liv, så vi kan jo ligeså godt trække mange forskellige ting frem.)
Hurra! Hurra! Hurra!
Kh Jytte Hestbech
lyslys er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2007, 23:08   #50
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja hvem kommer , det er nu det gælder om at komme ud med det man har , og få det ud så alle kan høre og forstå det, gør man ikke det så vil vi aldrig komme videre så jeg håber at mange melder ind på det her

Jytte godt gået jeg håber at du får mange med , hvor bliver det henne (der er jo en fordeling ud over hele landet her og derfor er det nok begrænset hvem der kan være med alt efter hvor det er henne) men så må man jo sørge for at få sendt historier til jer der er med
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kom ind i kampen! vito Fremtiden for fleksjob og førtidspension 4 13-03-2012 15:35
Så er kampen slut Fodfolket Dit og Dat 75 12-09-2011 12:14
Kampen er forbi nu Fæhunden Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 29 03-09-2010 10:29
Kampen om førtidspension. Fæhunden Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 06-08-2010 11:31
Tak for kampen!!!!!!!!!!!!!!!!! Lotte A. Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 21-05-2008 21:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension