K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-05-2008, 12:10   #191
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
de sidste sider

her kommer resten
Vedhæftede thumbnails
Klik på billede for større version

Navn:  scan0006.jpg
Visninger: 253
Størrelse:  10,1 Kb
ID: 100   Klik på billede for større version

Navn:  scan0007.jpg
Visninger: 258
Størrelse:  7,5 Kb
ID: 101  
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2008, 09:43   #192
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
POLITIANMELDELSE af PATIENTKLAGENÆVNET og SUNDHEDSSTYRELSEN


Kære Benny

I morgen (i dag) tidlig udsender Ritzau et telegram om, at jeg har meldt både Patientklagenævnet og Sundhedsstyrelsen til politiet.

Der medsendes også et kort interview til radioerne.

Dette bare så du er opmærksom, hvis du vil høre det. Jeg ved ikke hvem der bringer det før i løbet af dagen.
Kh Jytte


TV2 Tekstnyheder - TV2 NEWS rulletekster - og flere af aviserne skriver om, det.

Jeg aftalte med Jytte, at vi andre ikke lige nu skal fare i blækhuset og skrive til medierne.

Medierne skal have ro til, at konsultere de ansvarlige. Jytte vil senere i forløbet kunne inddrage nogle beviser, i form af mange eller flere personer der har fået et liv ødelagt af lægekonsulenter.

Læge angriber systemet for bedrageri

Patientklagenævnet lader læger arbejde uden ansvar for Lægeloven. Det betyder, at borgernes retssikkerhed sjofles, mener læge.


Fredag den 6. juni 2008, 05:01

Når man som patient går til læge og får en behandling, der ikke dur, er det muligt at klage over lægen i henhold til Lægeloven.

Samme muligheder burde også gælde, når lægekonsulenter i det offentlige laver fejlvurderinger, mener Jytte Hestbech, der i denne uge har meldt både Patientklagenævnet og Sundhedsstyrelsen til politiet.

- Patientklagenævnet manipulerer med loven, når de siger, at lægekonsulenter ikke er omfattet af lægeloven, siger Jytte Hestbech, der selv er læge og i flere år har undervist studerende i netop lægeloven.

Lægekonsulenter i det offentlige har ikke direkte kontakt til patienter. Deres arbejde består i at vurdere papirer, typisk andre lægers erklæringer, og dermed mener Patientklagenævnet ikke, at de arbejder under lægelovens regler.

- Det betyder, at utilfredse borgere må nøjes med at klage direkte til lægekonsulentens arbejdsgiver, der typisk er kommunen. Men den går ikke, siger Jytte Hestbech.


Berlingske tidende http://www.berlingske.dk/article/200...ark/806060308/

Jyllands Posten http://jp.dk/indland/article1362048.ece

Politiken http://politiken.dk/indland/article519528.ece

Et godt tiltag mod ulovlighederne!

Mvh. Benny G.

Sidst redigeret af Benny Gerhard; 06-06-2008 kl. 10:07.
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2008, 00:20   #193
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Benny tak for tippet og ja jeg så det godt lige hen over news i formiddags lige ud af øjenkrogen , men da jeg blev obs på at det nok havde noget med Jytte at gøre var det blevet udskiftet med finans nyheder og jeg fangede det ikke igen før til aften hvor jeg blev ringet op om det

(det er ikke sådan med det gode vejr, det tager jo alle timerne he he )

Jeg tror også at det er i alles interesse at man lige lader være med at bombardere journalister med det samme med egne historier , men har jytte brug for noget dokumentation så er vi mange der ligger inde med meget tydelige og ikke til at misforstå eksempler (jeg har et rigtigt godt et )

Så må hun jo bare skrive, men ok vi skal nok ikke glemme at meget omkring lægekonsulenter er i gang allerede fra andre sider og af mange bruger her på siden og dem der er ved at komme igennem til andre medier evt med andre indgangsvinkler skal selvfølgelig bare fortsætte...

Og så må vi jo se om der kommer mere om det i andre medier så som eb og bt og alle de andre som ikke gider at gøre noget normalt

men hils Jytte det er godt gået og hun har med garanti stor opbakning herinde fra til sit forhavende og er der noget nogen kan hjælpe med så er det at råbe op ...

Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 07-06-2008, 00:30   #194
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Her kan man læse lidt flere detaljer.

Citat:
Citat:
Cyklist måtte selv betale 2 mio. kr.

Jytte Hestbech nævner flere konkrete eksempler, hvor borgere er magtesløse i forhold til systemet. En cykelrytter blev påkørt af en bilist, og hans egen læge mente, at cykelrytteren havde brug for hjælp 24 timer i døgnet.

En lægekonsulent i den pågældende kommune vurderede dog på baggrund af papirerne, at otte timers hjælp i døgnet var nok, men efter en periode klagede cykelrytteren over lægekonsulentens vurdering.

"Det fik han dog ikke noget ud af, da klagen havnede hos kommunen, der ikke har en faglig baggrund til at vurdere klagen. Så den blev afvist," siger Jytte Hestbech.

Efter længere tids tovtrækkeri havnede sagen hos Ankestyrelsen, hvor offeret fik medhold. Men der var ingen kompensation for de over to millioner kroner, som han i løbet af sagsforløbet havde brugt af egen lomme på at få hverdagen til at hænge sammen.

Det har ikke været muligt at få en kommentar fra Patientklagenævnets direktør, Peter Bak Mortensen.
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-11915396.html

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2008, 09:34   #195
lyslys
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2007
Lokation: Frederiksberg
Indlæg: 56
Styrke: 17
lyslys er rigtig godt på vej
Lægekonsulenterne politianmeldelse

Jeg skrev i politianmeldelsen, at jeg i løbet af et par dage kunne fremkomme med et stort antal navne på borgere, som har lidt overlast på gr af disse ulovligheder. Så må vi jo se.
Lige nu handler det om, at få de ansvarlige for patientklagenævnet og sundhedsstyrelsen hængt op for deres bedrageri og lovovertrædelser. Sommetider kræver de, at man selv har lidt overlast for at kunne anmelde, og det har jeg jo.
Men hvis der bliver brug for flere, så skriver jeg det her.
Hvis alt går vel, så kommer vi alle frem med erstatningskrav, når de pågældende er blevet dømt.
Men indtil videre... Det handler kun om at bevise patientklagenævnets bedrageri og sundhedsstyrelsens lovbrud. Det kan jeg bevise. Alle de der lider under det må vente for ikke at forplumre sagen, som er helt klar og enkel.
Selvfølgelig kører I videre på alle fronter som I plejer, og I kan jo henvise til politianmeldelsen for at understrege, at det er alvor.
Hvis I læser mine bøger, især bind 1, kan I læse meget tydeligt om alt dette og også, at bogen er tilegnet folk som lider under myndighedernes magtmisbrug, så jeg tænker altid bredere, end til mig selv.
Alle med sygdomsrelaterede læseproblemer, for eks hjerneskader, dissemineret sklerose, synssvækkelse kan gratis blive medlem af blindebiblioteket, der kan mine bøger fås indlæst.
tlf 39274444 eller 39134600 eller [email protected]www.dbb.dk kan man se det fantastiske udvalg af indlæste bøger man kan bestille. Hvis man bestiller før kl 12 har man bøgerne med posten dagen efter. Det kræver at du kan få et stk papir fra din læge, hvor han skriver under på, at du har en sygdom, som generer din evne til at læse.
Bøgerne kan lånes på biblioteket, men der er flere måneders ventetid.
Tak for Jeres skulderklap til mig
Kh Jytte
lyslys er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2008, 02:41   #196
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
De taler meget på DR1 i nyhederne om, hvordan kommunerne underkender soldaters PTSD.

Den 7. juni 2008 omtales Michael Magelunds sag, hvor Odense Kommune underkender PTSD-diagnosen og gav afslag på førtidspension i februar.

Man kan se klippet her:

Citat:
Syge soldater får ikke førtidspension

07.06.08 kl. 18:30 på DR1AFSPILLER

Gennem hele ugen har vi her på TV AVISEN sat fokus på vilkårene for hjemvendte danske soldater. Vi har blandt andet beskrevet, hvordan mange ganske unge mænd bliver førtidspensionerede på grund af deres oplevelser i krigszoner.

07. jun. / 18:38:02 /2:10

se klip (0:02:10)

http://www.dr.dk/odp/default.aspx?te...30&autoplay=1#
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2008, 10:58   #197
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Thumbs up Godt gået LysLys

Dejligt at se du er på banen igen og har indgivet denne anmeldelse.

Bliver interessant at se hvad politikere m.fl. siger til den.

Og klar vi andre skriver videre. Vi stopper ikke før der sker ændringer til det bedre. Jeg gør det ivertilfald ej.

Anmeldelsen skrives om på flere steder og i blog. Nyheden skal ud i alle kroge og egne i Danmark.

Sidst redigeret af @PerChr; 08-06-2008 kl. 11:00. Årsag: Tilføjelse
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2008, 11:37   #198
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hvis nogen falder over blog og debatter om emnet så læg et link her , så kan vi andre debattere det andre steder også , sådan at der kommer mere fokus på det, jo flere steder det er ude jo større chance er der for at resten af befolkningen finder ud af hvordan det foregår i vores "velfærdssamfund"
  Besvar med citat
Gammel 08-06-2008, 12:37   #199
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Mit indlæg på BT Debat

http://debat.bt.dk/index.php?id=1&vi...read_uid=12340


Jytte svarer på BT Debat

http://debat.bt.dk/index.php?id=1&vi...d=12340&page=2


Benny G.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2008, 14:44   #200
lyslys
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2007
Lokation: Frederiksberg
Indlæg: 56
Styrke: 17
lyslys er rigtig godt på vej
politianmeldelsen

Jeg skrev i anmeldelsen til politiet, at jeg på få dage kunne skaffe et utal af borgere, som havde lidt overlast på grund af disse ulovligheder.
Hvis I vil arbejde med på politisagen, så kunne I begynde med at skrive et dokument på computeren, som I så kan sende til mig, eller til en anden, den dag det er godt for sagen. Hvis I har skrivelsen klar, kan I reagere, så snart der er behov for det.
Dokumentet skal indeholde Jeres navn og adresse og Jeres kommunes navn og navnet på den pågældende lægekonsulent.
På dokumentet skal du skrive og besvar følgende spørgsmål:
Hvilke alvorlige symptomer lod lægekonsulenten falde ud?
Hvilke ligegyldige symptomer fremhævede lægekonsuenten?
Hvilken forskel er der på lægekonsulentens konklusion, sammenligned med konklusionen fra den læge, som selv undersøgte dig?
Hvor mange penge har lægekonsulentens forvanskning kostet dig?
Hvor lang tids tab af livskvalitet har lægekonsulentens makværk kostet dig?

Hvis der er flere forskellige situationer, hvor lægekonsulenten har været indover og ødelagt noget for dig, så lav et dokument for hver sag.
Ingen andre kommunale ulovligheder skal anføres i denne forbindelse.

Hvis der er vigtige spørgsmål, som jeg har glemt, så skriv til mig om det. Som jeg vurderer sagen håber jeg, at så mange som muligt vil skrive sådan et stykke papir, så vi kan sende en hel stak til politiet, når sagen når så langt.

God arbejdslyst og skriv hvis I har andre ideer til spørgsmål.
Kh Jytte
lyslys er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kom ind i kampen! vito Fremtiden for fleksjob og førtidspension 4 13-03-2012 15:35
Så er kampen slut Fodfolket Dit og Dat 75 12-09-2011 12:14
Kampen er forbi nu Fæhunden Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 29 03-09-2010 10:29
Kampen om førtidspension. Fæhunden Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 06-08-2010 11:31
Tak for kampen!!!!!!!!!!!!!!!!! Lotte A. Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 21-05-2008 21:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension