K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-01-2012, 15:36   #1
FTP ansøger
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2011
Indlæg: 5
Styrke: 0
FTP ansøger er ny på vejen
Post Førtidspensionsklage i BAN

Kære alle

Jeg håber, at I kan give mig nogle råd, så jeg kan komme videre med min sag.

Jeg har efter længere tids sygemelding, ansøgt om førtidspension på det foreliggende grundlag pr. august 2011.

Jeg fik afslag i oktober 2011. Jeg sendte en klage til kommunen og blev meddelt afslag igen.

Sagen med alle dens bilag er nu videresendt til Beskæftigelsesankenævnet.

I klagesagen indgår den generelle helbredsattest fra egen læge (LÆ 145), dateret pr 31.marts 2011.

Jeg overvejer nu at få lavet en opdateret helbredsattest (LÆ 145) hos min egen læge via min kommune, og så fremsende den til Beskæftigelsesankenævnet.

Vil LÆ 145 kunne indgå i klagesagen hos Beskæftigelsesankenævnet?

Har I andre råd, jeg kan gøre?

TAK.

Mvh

FTP ansøger
FTP ansøger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2012, 15:50   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Så vidt jeg ved, er man velkommen til at sende oplysende bilag - men de kan ikke lægges til grund for beslutningen, da beslutningen skal baseres på det der var tilgængeligt for pensionsnævnet, da de traf den beslutning der er klaget over.

Men de nye oplysninger kan vurderes af BAN og de kan ved en evt. tilbagevisning skrive hvordan de vurderer de nye papirer.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2012, 18:49   #3
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Jeg indsendte ny lægefaglig vurdering af reumatolog til BAN, før BANs afgørelse og oplysninger fra reumatologen blev videregivet til lægekonsulenter i BAN...

...så det ignoreres ikke i BAN.

P.S.

Husk at be' om aktindsigt i BAN, så du er sikker på, at de har modtaget alt fra kommunen.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2012, 11:18   #4
FTP ansøger
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2011
Indlæg: 5
Styrke: 0
FTP ansøger er ny på vejen
.

Tak for jeres input. Det lyder godt.

Carmen, du nævner aktindsigt, så du er sikker på, at BAN har modtaget alt fra kommunen.

Men i det brev, som jeg har modtaget fra Kommunen, om at sagen er videresendt til BAN, er der opremset hvilke dokumenter og bilag, der er fremsendt til BAN.
Senere har jeg modtaget dette brev fra BAN.
BAN har stempet kommunens brev (Indgået 7 december 2011).

Så BAN er klar over hvad der skulle vedlægges sagen..

Hvis kommunen så ikke har vedlagt det, så går jeg udfra, at BAN rekvirerer det selv fra Kommunen!

Mvh

FTP ansøger
FTP ansøger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2012, 11:38   #5
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
Du skal ringe til BAN og bede om aktindsigt.

Skrev BAN ikke til dig, at du kunne komme med flere notater eller komentarer?

Hilsen Isabel
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2012, 13:36   #6
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
ja ring derover...jeg gjorde det ikke, da jeg også modtog en kopi fra kommunen om hvad de havde sendt med...der viste sig så at mangle en meget vigtig lægeerklærring fra neurolog og det er meget svært at komme igennem til dem efter deres afgørelse....selv om vi lavede en klage og henviste til manglende medsendte papirer, ja det valgte de ikke at tage hensyn til. og ankestyrrelsen tog det heller ikke alvorligt ....."#&/)= så hold dem i ørerne fra starten af...
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2012, 13:58   #7
Jutta1502
Hjemmevant på K10
 
Jutta1502s avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2009
Lokation: Midtjylland, Hedensted
Indlæg: 272
Blog Indlæg: 2
Styrke: 16
Jutta1502 er ny på vejen
FTPansøger

Du må ALDRIG stole på kommunen, aldrig!. De gør alt hvad de kan for at passe på pengene og "snyde" borgeren, især dem der ikke klager, for så har de deres på det tørre.


Det er meget vigtigt at du får den aktindsigt. For på den måde kan du se om kommunen vitterligt har medsendt ALLE relvante papirer, eller om det kun er dem der er relavante i kommunens øjne.

Jeg har selv været ude for det, hvor kommunen havde fremsendt sagens akter til BAN, problemet var blot at det var relevante papirer , der var relevante i kommunens øjne og ikke mine.
Så jeg skyndte mig at at fremsende alt det jeg havde og som jeg vidste kommunen også havde, men blot havde "glemt" at medsende for at kommunen kunne være sikker på at sagen ville falde ud til deres side.

Behøver jeg fortælle at min kommunen fik en LANG næse og fik besked på at gøre det om igen .
__________________
_______________________________

Førtidspensionist pr.1 november 2010

Carpe Diem.. Grib dagen
Jutta1502 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2012, 14:48   #8
archibald
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2009
Indlæg: 117
Styrke: 15
archibald er ny på vejen
Man kan også bare skrive mail til Ban og bede om aktindsigt , sidst jeg ringede til BAn var jeg nr 28 i køen , det tog over en halv time .

I mit tilfælde havde fik jeg også brev om hvad pensionsområdet ( 1 sagsbehandler) havde sendt til BAN , men da jeg fik aktindsigten havde de sørme sendt 2 næsten ens rp med , bortset fra at den ene havde 1 ekstra side som aldrig var blevet præsenteret , partshørt elign . Plus mailkorrespondence mellem sb og pensionsområdet ( jeg havde bedt om aktindsigt hos pension men fik ikke disse mails ) Så du kan blive overrasket .

Jeg har sendt masser af dokumenter løbende til BAN, i mit pt 4 mdrs forløb , Da jobcenter jo stadig har "råderet" over os selvom der kører en klagesag . Min er pt til hastebehandling , så alt er krydset og holder næsten vejret

Det er også vigtigt at du kommenterer på pensionsområdet grunde til afslag , især misforståelser , fortolkninger osv .
Pøj -Pøj og go vind
archibald er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension