K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-04-2007, 10:15   #11
Bea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2006
Indlæg: 108
Styrke: 18
Bea er ny på vejen
RE: anket afslag - sagen hjemsendt til kommunen

Hej Dorthe

Jeg tror lægen har ret og det går i orden. Desværre tror jeg det har stor betydning i en sag, hvem man møder på sin vej. Der findes altså held og tilfældigheder også i sager om pensin.

Hæng i min pige. Det lyder som om du er ved at nå til vejs ende. Jeg kan selvfølgelig ikke love dig noget som helst, men synes jeg kan se og mærke de ud fra anken og dit brev.
Jeg ved hvor slemt det her kan vær både fysisk og psykisk. Lige nu sidder min veninde på femte år og kæmper med at få en pension. Hun har også været til lægen fordi og hente en speciallægerklæring. Lidt sjovt for de mente heller ikke for et år siden at dette var nødvendigt. Nu har kommunen og lægen modsagt sig selv så mange gange, at jeg tror at denne lægeerklæring bliver afgørende så bliver fri for at indrømme, de har gjort mange fejl. Det er som om i to står samme sted.
Det er forfærdeligt som man bliver trukket rundt i manegen. Jeg føler med dig, og håber du snart får ro nu.
Jeg kan fortælle dig, at de også hørte efter min egen læge efter han skrev den sidste erklæring til dem.

Jeg er selv lige tilkendt fleksjob ohghar følt det som at jeg har været i en "vridemaskine" inden jeg blev visiteret.

Held og lykke

Bea

Bea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2007, 10:31   #12
dorte
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Indlæg: 19
Styrke: 18
dorte er ny på vejen
RE: anket afslag - sagen hjemsendt til kommunen

Hej Bea og Inderlig
Tak for jeres indlæg til mig. Det hjælper lidt at få lidt opbakning. Og jeg håber i har ret mht til jeres forudsigelser om at den nok går igennem. Men jeg tror ikke på noget som helst før jeg har noget på skrift.
Sidder lige nu igen....... og venter på at posten skal komme. Måske er der nyt i dag:|
knus
dorte
dorte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2007, 10:40   #13
dorte
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Indlæg: 19
Styrke: 18
dorte er ny på vejen
RE: anket afslag - sagen hjemsendt til kommunen

posten har lige været her - og øv - heller ikke i dag kom der noget. Endnu en weekend i uvished
dorte
dorte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2007, 13:49   #14
inderlig
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2007
Indlæg: 5
Styrke: 0
inderlig er ny på vejen
RE: anket afslag - sagen hjemsendt til kommunen

Ja der er ikke noget værre end uvished. Selv venter jeg på og få svar på om jeg vil få bevilget handicapkørsel til mine fritidsinteresser, men det tror jeg ikke på, at jeg får bevilget
knus inderlig:@
inderlig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2007, 20:36   #15
dorte
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Indlæg: 19
Styrke: 18
dorte er ny på vejen
RE: anket afslag - sagen hjemsendt til kommunen

til socialformidleren
ser du har så mange gode og konkrete svar til alle . Ville blive så glad hvis du også ville svare/kommentere min tråd måske specielt det omkring hvordan jeg forholder mig til "måske" at have modtaget kontanthjælp uberettiget ??
På forhånd tak
dorte
dorte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2007, 21:17   #16
Metro
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: anket afslag - sagen hjemsendt til kommunen

Citat:
dorte skrev:
til socialformidleren
ser du har så mange gode og konkrete svar til alle . Ville blive så glad hvis du også ville svare/kommentere min tråd måske specielt det omkring hvordan jeg forholder mig til "måske" at have modtaget kontanthjælp uberettiget ??
På forhånd tak
dorte
Det er ikke sikkert, at socialformidleren ser dette indlæg. Du kunne måske sende socialformidleren en PB med linket til denne tråd.

God weekend
  Besvar med citat
Gammel 20-04-2007, 21:20   #17
dorte
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Indlæg: 19
Styrke: 18
dorte er ny på vejen
RE: anket afslag - sagen hjemsendt til kommunen

tak metro - meeeeeeeeeen hvordan gør man det
dorte
dorte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2007, 21:26   #18
Metro
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: anket afslag - sagen hjemsendt til kommunen

Citat:
dorte skrev:
tak metro - meeeeeeeeeen hvordan gør man det
dorte
O.K. jeg beder en admin om at sende en PB med linket til socialformidleren. Vil ske om lidt B)
  Besvar med citat
Gammel 21-04-2007, 10:37   #19
inger
Lukket Konto
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2006
Alder: 57
Indlæg: 167
Styrke: 18
inger er ny på vejen
RE: anket afslag - sagen hjemsendt til kommunen

Hej dorte

Efter nogle dage med smerter efter at overvurderet hvad min ryg kunne holde til ser jeg først dit indlæg nu.
Hvor jeg dog kan genkende det som du skriver. Mit eneste råd til dig er at få kommunen til at indstille dig til den psykiatriske speciellægeerklæring uanset hvad det kommer til at koste dem. Det var den undersøgelse som udløste at jeg fik min førtidspension i oktober 2006.

Til sidst vil jeg lige fortælle dig at du i hvert fald ikke er alene i din situation. Vi er vist nogle stykker herinde som har været det som du beskriver igennem. De følelser som du beskriver kender jeg og har oplevet på egen krop.B)

knus inger
inger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2007, 21:14   #20
dorte
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Indlæg: 19
Styrke: 18
dorte er ny på vejen
RE: anket afslag - sagen hjemsendt til kommunen

tak for jeres indlæg metro og inger
jeg går nu endnu en uge i møde hvor jeg ved at jeg fra tirsdag vil vente og vente når postbudet kommer. Burde tage mig sammen til at ringe til kommunen, men er nok bange for at mase på så de bliver irriterede på mig eller måske er jeg bange for at høre noget jeg ikke så gerne vil høre og ende i endnu en nedtur.
En snak med en "bekendt" i går gjorde det heller ikke bedre. Faktisk sagde hun direkte at hun simpelthen ikke forstod hvorfor kommunen ikke begyndte at stille spørgsmålstegn ved hvordan jeg kan passe min datter - HVIS jeg har det så skidt som jeg har fortalt. Det slog mig lidt ud af kurs. For selvfølgelig har både kommunen og min læge spurgt til hvordan min datter har det , men jeg har indtil i går bare tænkt at selvfølgelig kan de godt se at den rest af energi og overskud der er tilbage går til hende. Omvendt fokuserer jeg nu også på at jeg husker at have læst i sagen at min tidligere sagsbehandler og læge telefonisk har talt om at de kan være bekymrede for fremtiden mht min datter såfremt jeg ikke får tilkendt førtidspension og får den ro de mener jeg har brug for. Har egentlig bare opfattet det som et forsøg på - fra deres side - at understrege vigtigheden af at jeg får den ro. Men nu kører det i hovedet på mig - hvad kan kommunen finde på - er de igang med noget ift min forældrerolle. Jeg ved godt at tankerne måske kun er noget der foregår i MIT hoved , men kan alligevel ikke få det ud og væk. Jeg ved selvfølgelig godt med min fornuft at de ikke kan finde synderligt negativt (selvom hun selvfølgelig har været berørt af hele situationen). I skolen hører jeg altid kun at hun fungerer rigtig godt både socialt og fagligt og hun er også en aktiv pige i fritiden.
Gud hvor ville jeg håbe at jeg snart får fred og ro og ikke længere skal bekymre mig om breve fra kommunen
Dorte
dorte er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hjemsendt sag fra BAN samp Spørgsmål ang fleksjob 10 30-10-2012 14:39
Kommunen anker sagen Betina1953 Alt det andet 9 21-11-2010 12:34
Hvornår får jeg svar? anket afslag på ftp. Leduce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 08-11-2010 17:50
Hjælp afslag fra kommunen!! laurana Alt det andet 6 08-07-2010 12:55
Hvor længe må kommunen forhale sagen L. Hagenau Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 30-11-2009 22:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension