K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-10-2008, 17:33   #1
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Afslag :-(

Ja, så kom Beskæftigelsesankenævnets afgørelse i min sag: Kommunens afslag på at starte sag om tilkendelse af ftp stadfæstes... Det tog dem næsten 6 måneder at komme frem til den afgørelse. Begrundelsen fylder lidt over én side og er ikke det papir værd, den er skrevet på! Hvis så bare der fulgte et eller andet brugbart med det nej, men det gør der ikke. Ingen forslag til, hvad jeg så skal, ingen henvisning til jobfunktioner, jeg burde kunne varetage, ikke ét ord om, at jeg har været på KH i 3,5 år uden, at der har eksisteret bare en lille bitte plan for, hvordan jeg kommer tilbage til arbejdsmarkedet. . Nævnet anerkender, at jeg har en varig, kronisk psykisk lidelse (personlighedsforstyrrelse), men siger samtidig, at der stadig er behandlingsmuligheder (lykkepiller. På nær, at de ingen effekt har på en personlighedsforstyrrelse!)... Og så sætter de stort spørgsmålstegn ved min psykologs vurderings rigtighed og - hvad værre er! - de vender hendes udtalelse mod mig, og bruger dén som begrundelse for deres afslag! Jeg fatter ingenting mere... Aner ikke, om jeg skal grine eller græde... Men det ender nok med det sidste... Har talt med min fagforening. De fatter det heller ikke! Min nye sagsbehandler har sagt, at hun ikke kan hjælpe mig tilbage på arbejdsmarkedet, så hvis jeg for afslag, starter vi bare forfra igen med en ny ansøgning... Jo, livet er skønt... Så længe man ikke våger at blive syg i Danmark
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2008, 17:45   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
hej Risa hvor trist...jeg forstår godt du er forvirret...og træt....men står der ikke at du kan klage videre til ankestyrelsen ...det skal der.

De gør en sindssyg oven I hovedet med deres begrundelser ala volapyk...jeg kender selv til det ...tro mig.

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2008, 23:41   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
hvor trist at det ofte skal være så svært at blive hørt, læst og forstået korrekt!

Jeg ved du må være udkørt nu, træt og forvirret, men giv ikke op! Som din sagsbehandler siger, så må i klø på én gang til!

Mange herfra.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2008, 00:56   #4
Lynge
Føler sig hjemme på K10
 
Lynges avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2008
Lokation: Viborg
Alder: 58
Indlæg: 35
Styrke: 16
Lynge er ny på vejen
Hej Risa.
Ja det er meget hårdt når der kommer sådan en besked ind af døren, men som stella skriver så må du kunne anke den og jeg mener de skal oplyse dig om det på den besked du har fået.
Kan du ikke få din fagforening til at køre en anke sag, det skulle de da gerne have folk til at orden den slags ting for deres medlemmer, du skal ikke gøre det alene du skal have nogle til at hjælpe dig med at skrive den anke sag, måske du kan gå til de gratis advokat som er i alle kommuner i dag, de kan da give dig lidt hjælp på hvad du kan gøre.
Men tro mig det er ikke nogen let sag du har gang i, jeg syntes at kunne se at der skal meget mere til i dag, end for bare 2 år tilbage men jeg håber da du vil få noget godt ud af at anke din sag derfor ønsker jeg dig Held og Lykke Risa.
__________________
KÆRLIG HILSEN
LYNGE
Lynge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2008, 10:55   #5
Helenevind
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2008
Lokation: Vejen
Indlæg: 212
Styrke: 16
Helenevind er ny på vejen
Hej Risa

Er ked af det på dine vegne...ved slet ikke hvad jeg skal sige.

Kram Helene
__________________
Der er ingen problemer, blot udfordringer der skal løses
Helenevind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2008, 15:08   #6
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Tusind tak til jer alle for jeres søde kommentarer! Jeg har haft en lang og søvnløs nat, hvor jeg bare har spekuleret og spekuleret og været ked af det. Jo, der var en klagevejledning med. Men Ankestyrelsen tager sig kun af sager af principiel eller generel karakter, og dét ved jeg ikke, om min sag er... Selvom jeg må sige, at jeg synes, det er noget forbandetet svineri og under lavmål, at de bruger en indhentet psykologerklæring, der burde tale til min fordel, imod mig som begrundelse på afslaget! Det ville jeg egentligt gerne vide, om dét er i orden... Men så er der også sagsbehandlingstiden hos Ankestyrelsen, den er vist ret lang... På den anden side har der været tale om at indkalde til en rundbordssamtale med fagforening, kommune og sygehus, for ad den vej, at finde ud af, hvordan jeg kommer videre. Min nye sagbehandler har jo allerede sagt, at får jeg afslag, laver hun en ny §18-indstilling... Måske det bedste ville være at starte forfra... Min tillid til systemet er godt nok helt og aldeles forsvundet. Det er ikke indrettet til at hjælpe folk, men til at tilintetgøre dem...
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Evt afslag på FP maybeline2you Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 65 08-10-2012 13:35
Afslag rose Alt det andet 6 08-02-2012 13:27
Afslag på førtidspension - Hjælp til afslag FTP ansøger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 27-10-2011 12:36
bliver snart vanvittig afslag aflsag afslag mams Hjælpemidler til handicappede 36 11-07-2011 16:26
Afslag §34 pruttenQ34 Alt det andet 7 26-03-2009 10:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension