K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-07-2008, 17:50   #21
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
Special lægen i psyk. har skevet omkring evt arbejds prøvning :

Hun vil muglivis - med en del besvær ( bl a med baggrund i transport problemer ) atter kunne indgå i et afklarings forløb under meget hensyntagen ( reduceret tid - beskyttede, strukturerede, forstående rammer med lavt stressniveau)
Med bagrund i mangeårig og ret massivt og iøvrigt behandlingsrefraktær psykopatologi vurderes M.N mulighederfor at fungere på et almindelig arbejdsmarked, selv i yderst begrænset omfang, som yderst ringe.
M.N ´s sociale og arbejdsmæssige funktionsevne skønnes varigt svært kompromitteret.

herudover findes de medicamentelle og iøvrigt psykoterapeutiske behandlingsmuigheder yderst begrænsede



Der står altså ikke at en arbejdsprøvning ville skade mig...min læge siger som sagt..at jeg nok desværre bliver nødt til at prøve ellers får jeg nok aldrig min pension..

Jeg ligger inde med alle kopier fra min sag

Der ligger ikke en kalgevejledning, men i bunden har de skrevet at jeg kan klage..
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2008, 18:18   #22
Jessica
Hvor skulle jeg ellers være
 
Jessicas avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2006
Lokation: Fredericia
Alder: 61
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Jessica er ny på vejen
Hej lunamaria.
Men hun skriver det her om dig:
Citat:
Oprindeligt indsendt af lunamaria Se meddelelser
Med bagrund i mangeårig og ret massivt og iøvrigt behandlingsrefraktær psykopatologi vurderes M.N mulighederfor at fungere på et almindelig arbejdsmarked, selv i yderst begrænset omfang, som yderst ringe.
M.N ´s sociale og arbejdsmæssige funktionsevne skønnes varigt svært kompromitteret.

herudover findes de medicamentelle og iøvrigt psykoterapeutiske behandlingsmuigheder yderst begrænsede

Så derfor forstår jeg ikke ,at kommune kan komme med at afslag på pension.

Jeg håber du får medhold i din klage.
__________________
Mvh. Jette
Førtidspensionist per d. 1/8 2010.
Jessica er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2008, 20:54   #23
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Okay, lunamaria - de har åbenbart hængt sig i sætningen, og jeg citerer: Hun vil muglivis - med en del besvær ( bl a med baggrund i transport problemer ) atter kunne indgå i et afklarings forløb under meget hensyntagen.

Det er faktisk en lille invitation til at kommunen kan gå ind og sige ,,orv, det skal forsøges!

Ord som begrænsede, burede have heddet, ikke eksisterende. Sætningen yderst ringe, burde også have været - ikke eksisterende på trods af begrænsninger. osv.

Men. HVIS så du ikke mangter denne arbejdsprøvning - og det er der jo en masse der tyder på du ikke kan, psykiateren tvivler jo også. Jamen så er dine muligheder udtømte, sort på hvidt. Det er åbenbart en sidste prøve inden pensionen, for 'tænk nu hvis'....
Psykiateren har nemlig ikke skrevet DIREKTE at du ikke må - det er sådan lidt vævende, hvis du forstår hvad jeg mener....

Jeg kan godt se at det er DYBT frustrerende, men brug evt arbejdsprøvningen til at bevise at du vitterligt ikke KAN, HVIS du altså ikke kommer til enighed med sagsbehandleren inden.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2008, 23:07   #24
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
Min sagsbehandler var her så i fredags...( og hold da op hvor har jeg tillid til hende . Hun er simpelthen alletiders.)
Arbejdsprøvningen fik vi på plads..Det med biblioteket droppede vi , da en konkret arbejdsprøvning på reva jo er nr 1 ..jeg bliver jo tjekket i hoved og r..-

Jeg tror at klager jeg over afslaget, så går der yderllige tid og når så det ikke hjælper noget alligevel ...altså måske , ja så er alle mine papirer forældet og derefter skal jeg starte forfra med ...opdate af ressource profil-speciallæge erklæringer m.m.Jeg orker simpelthen ikke mere..mobiliserer mine sidste kræfter og gør hvad pensionteamet vil have...
Min sagsbehandler var selv meget overrasket over at det var afslag..men vi tænkte på om "statestikken " evt. har noget indflydelse der ??..Men ligemeget nu jo...

På en måde er det også ok for mig, da jeg for mig selv gerne vil se hvad jeg i grunden kan og hvad ikke ...hvor meget jeg kan "passe på mig selv" og på hvilke områder, jeg kan arbejde med mig selv ....

Men åh - det tog virkelig meget af min energi..venten venten og så afslag..den skal godtnok tygges og synkes nu...
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2008, 00:35   #25
jbsm4
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Lokation: Århus
Indlæg: 46
Styrke: 17
jbsm4 er ny på vejen
kære Lunamaria..
har ikke så meget at sige..de andre har jo sagt det der skulle til...Men en ting vil jeg sige til dig..selvom jeg ved hvor sværet det kan være lige nu, Men Hold ud..og give aldrig op.Det skal nok lykkes i den sidste ende..
knus
JBSM
jbsm4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2008, 00:53   #26
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Enig med ovenstående!

Hold ud! Og PRØV om du kan finde en smule optimisme frem. Og som du skriver, så er det måske slet ikke så tosset at du får fundet ud af hvad du kan, og hvad du ikke kan. Tænk om du nu kunne bare lidt - nok til at du kunne få et godt liv opbygget på dét! Og omvendt, hvis du reelt ikke KAN, jamen så ved du også dét - og kommunen ved det.
Måske er det slet ikke så tosset endda.

Men selvfølgelig er det da ærgeligt med en 'ommer', det kan jeg godt se.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2008, 08:24   #27
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Selvom du klager over afslaget, kan din afklaring sagtens fortsætte.
Det har jeg selv gjordt.
Jeg synes at du skal klage, få evt. hjælp af fagforening, en anden mulighed er købenshavns retshjælp, stormgade. de kan evt hjælpe med at skrive.
Jeg har selv gjordt det samme.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2008, 00:13   #28
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
Jeg kom lige til at tænke : Hvor vigtig er det , at pensionsteamet ikke har indkaldt mig til høring , inden de afgjorde min sag..Min sagsbehandler undrede sig da også over at jeg ikke havde fået besked fra dem...
Måske har det jo slet ingen betydning, men er bare lidt undrende..
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2008, 00:37   #29
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det betyder, at afgørelsen er ugyldig, da det ikke kan udelukkes, at dit fremmøde kan have betydning.

Citat:
Stk. 3. Inden der træffes afgørelse om førtidspension, skal den person, som afgørelsen vedrører, have tilbud om i et møde at udtale sig over for den eller de personer, der skal træffe afgørelsen.
https://www.retsinformation.dk/Forms...px?id=20625#K3


__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2008, 11:26   #30
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
til sådanne en partshøring må man stille dem spørgsmål ?
ved at de ikke må
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
forskel på afslag på pension kbh Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 14-06-2012 22:19
Ved afslag på pension. Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 14-07-2010 22:52
Afslag på pension 520 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 39 17-06-2010 14:23
afslag på pension igen rolle Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 23-08-2008 15:13
Afslag på forhøjelse af pension.. jannie61 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 11-03-2008 02:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension