K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-07-2011, 08:17   #1
nuvi
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Lokation: Kerteminde kommune
Alder: 63
Indlæg: 38
Styrke: 14
nuvi er ny på vejen
Arbejdsprøvning endte med Depression

Ja så endte det med en Depression her i weekenden pga af min arbejdsprøvning . Og som alle de dejlige mennesker her inde på k10 havde sagt så er arbejdssteden ikke gearet til sådan noget .

Jeg har haft rigtig mange problemer . Det hele starte da min Jobkonsulent havde lovet dem alt for meget i forhold til hvad jeg kunne . Så gik han på barsel og en anden tog over , hun var ikke bedre .

Jeg har helt lige fra starten sagt at jeg havde det bedst om formiddagen pga af at jeg kun får 2 til 3 timers søvn om natten pga af at jeg har meget svært ved at finde en måde at ligge/sidde og sove på , så jeg er nød til at få noget hvil om eftermiddagen ellers kan jeg ikke fungere.

Dette havde Firmaet ikke forståelse for , så de gav mig kun arbejdstider om eftermiddagen , da de havde en fastansat om formiddagen , men mangle arbejdskraft om eftermiddagen .

Både Jobkonsulenten og Firmaet mener jeg bare kan sove på forskud , jeg spurgte dem om de kunne det . Min Jobkonsulent læser heller ikke min dagbog som jeg sender hver uge , dette opdaget jeg da jeg sidst var til møde med hende og min mentor, hvis hun havde læst i denne ville hun havde vidst rigtig mange ting som hun spurgte mig om .

Jeg har sendt en mail til min sagsbehandler og min mentor her i weekenden og forklaret dem min situation . Mentoren har allerede svaret på min mail selvom at det var weekend , han skrev til mig at hvis jeg ikke kunne tage derud idag så skulle jeg ikke , de skulle nok finde på noget .

Hvad tror i nu at der sker, får jeg et andet sted at være når jeg får det bedre, jeg skal til min læge på onsdag hun har været der hele tiden for mig . Det er jo trist at jeg endnu engang skal i behandling med antidepressiv medicin pga af dette .

Venlig Hilsen

Nuvi
nuvi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2011, 10:55   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Uanset hvad der kræves af en, når man er i en afprøvning, er det vigtigt, at man siger fra når grænsen er nået.

Hvis de, stik imod al sund fornuft, forlanger at du skal arbejde om eftermiddagen, så må du vise dem, at dette ikke fungerer.

Det vigtigste i denne sammenhæng er, at du møder op, så vidt du overhovedet er i stand til det, men du siger fra og går hjem når du ikke kan mere.

Ellers kommer afprøvningen ikke til at give et korrekt billede af hvad du kan eller ikke kan.

Hvis du ikke allerede gør det, så synes jeg, at du også skal sende kopi af din dagbog til både mentor og sb.
Ved den du sender til din sb skriver du, at du forventer at den lægges i din sag.
Enten sender du den via mail eller også afleverer du den personligt ved skranken i jobcenteret og beder om en kvittering på, at de har modtaget den.

Hvordan sender du din dagbog til jobkonsulenten?
Kan du bevise, at han har modtaget den?

Har du bedt om kopi af de oplysninger, som din sb har givet jobkonsulenten om dig?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2011, 11:30   #3
Anne Mette
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 205
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Anne Mette er ny på vejen
Det er godt at høre du har din læge med på sidelinien, det er nemlig meget vigtigt.

Ellers tilslutter jeg mig Vovse ;O)
Anne Mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2011, 11:54   #4
nuvi
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Lokation: Kerteminde kommune
Alder: 63
Indlæg: 38
Styrke: 14
nuvi er ny på vejen
Jeg har sendt min dagbog hver uge til min sagsbehandler, som har vidresendt den til jobkonsulenten .

Min mentor er god nok , han har lige været på besøg idag fordi jeg har ringet til ham og han kom og vi fik snakket lidt om hele situationen. Han siger at der er blevet begået en masse fejl i min sag, og jeg ikke skal arbejdsprøves i denne virksomhed mere, det kan jeg ikke klare . De vil finde et andet sted til mig .

Kan jeg bare bede min SB om at få en kopi af hvad hun har sendt til jobkonsulenten. Jeg har også skiftet jobkonsulent 2 gange på 2 mdr hvilket ikke er godt for mig .

Nu har jeg fået at vide fra min mentor at jeg skalblive hjemme og komme lidt ovenpå igen, jeg skal ikke tænke over hvordan virksomheden har været over for mig .
nuvi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2011, 12:43   #5
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Du skal bare være klar over at hvis du bliver hjemme vil vurderingen af arbejdsprøvningen med 95% sikkerhed blive at de ikke har kunnet vurdere dig, og altså være = at du skal i en ny arbejdsprøvning for fra.

Især hvis du ikke har VIST som vovse også skriver at det bare ikke fungere om eftermiddagen, hvis du ikke er mødt op og så er taget hjem igen, man skal møde for at man kan vurderes, om end jeg nu nok mener manglende indmøde beviser en masse, men det er systemet nu ikke enig med mig i.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2011, 13:56   #6
nuvi
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Lokation: Kerteminde kommune
Alder: 63
Indlæg: 38
Styrke: 14
nuvi er ny på vejen
hej Lum

Tak for dit svar , jeg kan fortælle at min arbejdsprøvning indtil at den blev stoppet har varet i 4 uger . Jeg har været der hver dag og er kun gået hjem når det var eftermiddagstimer , hvis jeg skulle møde fra kl 11 til 14,30 så er jeg gået hjem 1 time før fordi jeg blev træt. Ellers har jeg været der hver dag.

I fredags fik jeg så nogle nye arbejdstider og de var alle om eftermiddagen selvom at de utrykkeligt havde fået at vide at jeg kun har kræfter om formiddagen, dette ville firmaet ikke acceptere også selvom at mentoren gik ind i sagen . Jeg skulle også være i firmaet i uge 31 med en arbejdstid der hed fra kl 12 til 17 , og det var fordi de ikke havde personale i den uge så skulle jeg passe det helt alene . Nu har mentoren stoppet min arbejdsprøvning de vil finde noget andet til mig som passer bedre for mig .
nuvi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2011, 14:02   #7
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nuvi Se meddelelser
I fredags fik jeg så nogle nye arbejdstider og de var alle om eftermiddagen selvom at de utrykkeligt havde fået at vide at jeg kun har kræfter om formiddagen, dette ville firmaet ikke acceptere også selvom at mentoren gik ind i sagen . Jeg skulle også være i firmaet i uge 31 med en arbejdstid der hed fra kl 12 til 17 , og det var fordi de ikke havde personale i den uge så skulle jeg passe det helt alene . Nu har mentoren stoppet min arbejdsprøvning de vil finde noget andet til mig som passer bedre for mig .
Hmmm .. nu er du i arbejdsprøvning .. du er ikke en arbejdskraft for det firma .. så godt at det er stoppet, for det er slet ikke ok

Sørg for at en af dine skånehensyn er arbejde om formiddagen... ♥
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2011, 16:36   #8
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nuvi Se meddelelser
Hvad tror i nu at der sker, får jeg et andet sted at være når jeg får det bedre, jeg skal til min læge på onsdag hun har været der hele tiden for mig . Det er jo trist at jeg endnu engang skal i behandling med antidepressiv medicin pga af dette .
Hej Nuvi.

Nu er der endelig blevet lyttet til dig. Når mentoren har skrevet sådan til dig, er jeg helt sikker på, at der nu bliver lavet gevaldigt om på tingene.

Jeg vil virkelig anbefale at lade være med at starte på medicin allerede.

Sygemeld dig fra arbejdsprøvningen med begrundelsen at du er depressiv og ikke formår at møde op.

Eftersom du skal til læge på onsdag, ved denne, at du er depressiv, og eftersom hun har fulgt dig længe, ved hun også, at det er forårsaget af stress/pres i forbindelse med arbejdsprøvning.

Det må hun kunne skrive i en eventuel lægeerklæring hvis kommunen vil have sådan en.

Jeg tror der er en ganske god chance for, at du kan manøvrere dig ud af depressionen uden medicin hvis du holder dig væk fra den arbejdsplads og er sygemeldt 1-2 uger hvor du kan få ro på.

Derefter må din sagsbehandler og mentor sørge for, at du kommer i arbejdsprøvning et andet sted hvis du fortsat skal arbejdsprøves.

Jeg syntes IKKE det er godt nok, at denne arbejdsplads fra nu af så indordner sig så du skal være der om formiddagen i stedet for om eftermiddagen. Det er for sent.

Hvis du om 1 eller 2 uger stadig har det lige så skidt som nu, SÅ kan du starte på medicin.
Vi ved bare, alle os der har taget / tager psykofarmaka, hvor svært det er at komme af det igen, så hellere se om ikke du kan klare det uden når du kommer væk fra de rammer som forårsager depressionen.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2011, 19:07   #9
nuvi
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Lokation: Kerteminde kommune
Alder: 63
Indlæg: 38
Styrke: 14
nuvi er ny på vejen
Kære annagw

Hvor det dejligt at der er sådan mennesker her på k10 som forstår mig og kan følge mig . Jeg kan fortælle dig og alle andre at min mentor har ringet til mig idag og fortalt at jeg ikke kommer mere på den virksomhed. Han var meget bekymret på mine vegne og undskyldte mange gange at det var dem der havde begået en fejl hele to gange .

Først ved at man lover 4 timers arbejde om eftermiddagen , sener skal jeg selv gå ud og meddele dem at min arbejdstid er nedsat til 3 timer og kun formiddag ,hvilket de jo blev meget sure over på virksomheden for det havde virksomhedskonsulenten ikke sagt noget om til dem .

Jeg har hele tiden kunne mærke på dem at de i grunden gerne ville af med mig igen , jeg var nemlig ingen guldgruppe for dem, jeg var for besværlig at have.

Nu kan jeg slappe lidt af , og du har helt ret i at det er meget svært når man først er kommet på antidepresiv medicin igen at komme ud af det, det kender jeg rigtig godt til , har prøvet det mange gange . Jeg har en rigtig god læge hun ved godt at det er arbejdsrelateret når jeg får det sådan, og hun støtter mig rigtig godt.
nuvi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2011, 21:33   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af nuvi Se meddelelser
Kan jeg bare bede min SB om at få en kopi af hvad hun har sendt til jobkonsulenten. Jeg har også skiftet jobkonsulent 2 gange på 2 mdr hvilket ikke er godt for mig .
Nu ved jeg ikke, om din jobkonsulent er en fra kommunen eller om han er fra en anden aktør.

Hvis han er fra kommunen, så burde du kunne se det i en aktindsigt.
Hvis han er fra en anden aktør, så spørger du ham simpelthen, om du må se de papirer, som din sb har sendt til ham om dig.

Formålet med at gøre det er, at opsnappe evt. fejl o.l., som kan være årsag til "fejlbehandling".

F.eks. opsnappede jeg, at en tidligere sb havde klokket i det da hun citerede en spec.lægeerklæring.
I spec.lægeerklæringen stod der "mere end 10 års varende rygsmerter", det havde en sb fået til "ca. 10 års varende rygsmerter".
Så ku' jeg bedre forstå, at min konsulent fra anden aktør kiggede underligt på mig da jeg oplyste ham om, at jeg havde haft rygsmerter i ca. 22 år.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning ( angst, depression og socialforbi) Tanjaw Alt det andet 14 12-05-2010 09:57
depression=ftp? knudsen Alt det andet 3 30-10-2008 14:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension