K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-10-2011, 13:33   #1
Jonsson3400
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2011
Indlæg: 8
Styrke: 0
Jonsson3400 er ny på vejen
Jobprøvning

Hej alle på denne fantastiske side.
Jeg er et af de mest uheldige mennesker der findes, hvilket min krop bære tydeligt præg af. 2 smadrede knæ, begge skuldre, og dårlig ryg.
Selvom jeg venter på operation af begge knæ 2x menisk, et korsbånd,( smerter hver dag). Og højre skulder( har været revet ud af led) er jeg blevet sendt ud i jobprøvning, hvilket som sådan også er fint nok, jeg har selv fundet stedet, et autoværksted, i kommunen og er nu startet men har spurgt min sagsbehandler omkring arbejdstøj og sikkerhedssko. Jeg har nu ringet til ham 8 gange og sendt 12 mails da jeg ikke mener at det er rimeligt at sende mig i jobprøvning et sted hvor sikkerhedssko er påkrævet ved lov, og uden arbejdstøj, nu har jeg ikke de store midler at gøre godt med, mener derfor ikke at det er rimeligt at jeg selv skal stå for denne udgift, når jeg nu imellem linierne er tvunget ud i jobprøvning.
Jeg har spurgt om de ikke havde et lager hvor jeg kunne låne noget arbejdstøj og nogen sko i perioden, men dette kunne ikke lade sig gøre. Så det er bestemt ikke for at trække penge op af kommunekassen.
Er der nogen af jer der kan være mig behjælpelig med en paragraf eller to,jeg kan smide i hoved på min jobkonsulent, da han mest af alt virker som om han er p.... ligeglad.

Det skal lige siges at Hillerød kommune ikke ville sætte mig igang med min uddannelse i Januar pga. mit højre knæ, og nu er der gået over 6 måneder så det afklaringsforløb jeg var på sidste år er ikke længere relevant, da jeg jo kan være blevet rask, øøhhh nej min situation er ifl. alle læger kronisk og bliver ikke bedre tværtimod

Håber i kan hjælpe en efterhånden meget frustreret borger
Jonsson3400 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2011, 20:51   #2
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Hvorfor en afprøvning på et værksted,det må da være meget belastende for alle dine skavanker.

Er du medlem af en fagforening,så må de kunne hjælpe,hvis værken sagsbehandler eller jobkonsulent er til at få fat i.

Der skal nok komme flere bud er jeg sikker på .

ps.det kan jo kun blive en vejlende vudering af din arbejdsevne ,da den vil være en anden efter knæ opratisonen vil jeg tro.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2011, 21:46   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Du kan ringe til kommunen og bede dem sende dig et skema til ansøgning om hjælp til enkeltydelse, og så søge om hjælp til tingene af den vej.

Det afhænger godt nok af din økonomi, men hvis du skriver, at du ikke kan deltage i jobprøvningen uden disse ting, så er der en chance for, at det vægter tungt.

For mange år siden mente kommunen, at jeg kunne revalideres , så jeg skulle starte med at tage nogle enkeltfag på HF (VUC).
Kort før start knækkede mine briller, så jeg søgte om hjælp til dem, som enkeltydelse, jeg skrev bl.a. noget om, at jeg ville få svært ved at deltage i undervisningen hvis jeg ikke kunne se hvad der blev skrevet på tavlen.

Den gik hurtigt igennem.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2011, 22:05   #4
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Jep, det er nemlig ved lov, at sikkerhedssko er påkrævet på et autoværksted.

Men jeg tænker så:
har du vendt dette med din fagforening? -det må da være en oplagt sag for dem
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2011, 11:07   #5
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
Jeg har spurgt om de ikke havde et lager hvor jeg kunne låne noget arbejdstøj og nogen sko i perioden, men dette kunne ikke lade sig gøre. Så det er bestemt ikke for at trække penge op af kommunekassen.
Den er ikke længer du skal have sikkerheds sko for taber du noget ned over dine føder dækker forsikringen som en skræder i helvet.så det er enda et lov krav lige som skridsikker sko i køkken er krav osv.så de skal betale de sko osv om de vil eller ej for det er krav + sikkerhed.
Citat:
Hvorfor en afprøvning på et værksted
Det er da noget der belaster dine knæ osv rigtigt meget. jeg ville personligt finde ngoet andet.men ja hvis det er noget man brænder for æder man desvære mange gange lidt extra smerter i sig.ved det af afaring.men ved også i det lange løb kan de gå galdt.
jeg fik selv skridsikker sko da jeg blev arb prøvet + var i aktivering fik jeg også skridsikker sko
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skadet under jobprøvning Jonsson3400 Alt det andet 11 23-05-2012 16:28
jobprøvning på sygedagpenge guldbjerg Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 29-09-2011 08:57
Sygdagpenge & Jobprøvning. Jette91 Alt det andet 9 26-09-2011 23:14
Jobprøvning. asse Spørgsmål ang fleksjob 5 02-10-2010 10:19
sigr fra ved jobprøvning hva så? aladdin Alt det andet 19 06-02-2008 14:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension