K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-06-2016, 17:04   #1
hjulben
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-07 2015
Indlæg: 59
Styrke: 9
hjulben er ny på vejen
Jeg skal i rehab

Da jeg i god tid fik at vide jeg skulle til møde med min sagsbehandler.
Skrev jeg et brev til ham.

Til Steffen Kim Fabricius
Mette Toftager og Pia Johansen

Hej Steffen vi skal have møde den 26 maj 2016 kl 13.
På dette møde ønsker jeg svar på de spørgsmål jeg har sendt til jer. Pia Johansen har skrifteligt oplyst mig at du kan svare på dem, og du har jo god tid til at forberede dig og undersøge tingene.
Spørgsmålene er som følger.
Når i skriver i partshøringen ”medicinen angiveligt er justeret ind”. Kan det tolkes som en tvivl, om medicinen er justeret ind. I såfald, at der er "tvivl" kan der indhentes journaloplysninger fra psykiatrisk klinik
1 Er min medicin korrekt justeret ind? Jeg har været på denne mængde og type medicin i over 3 måneder. Som jeg har forstået det plejer det at være en retningslinje for, at man forventer, at man har opnået den effekt, at der kan opnås. Er dette ikke korrekt forstået?

2 Den 18-8-15 Charlotte, var med mig til samtale på dambruget i forbindelse med opstart af virksomheds praktik, efter mødet skriver Charlotte. Jeg vurdere at afprøvning af arbejdsevne er formålsløst. Denne vurdering kommer efter hun har set mig i situationen, og hun har set, at jeg på trods af en kraftig forværring af symptomerne på min sygdom, og advarslerne fra egen læge alligevel gør forsøget. - hvilken effekt, eller progression afventer I før, at I vil iværksætte afklaring af min arbejdsevne, i henhold til indstillingen fra rehabiliteringsteamet
Har Charlotte ikke de kompetencer der skal til for, at vurdere en borger, især når hendes iagttagelser meget nøje svare overens med det egen læge vurdering af 30-6-15.?.
3 Har jeres praktiksteder større og bedre kompentancer end AS3 medarbejder.

I jeres svar til mig den 22 februar 2016 skriver i at jobcentret vurder fortsat, at eventuelle nye oplysninger vil kunne indhentes som et led i den videre sagsbehandling i ressurceforløbet.

Hvilke oplysninger mangler og skal indhentes før sagen er tilstrækkeligt belyst?.
Hvornår sker det?.

Der skrives ligeledes
Reahabiliteringsteamet vurdere, at der er behov for en længerevarende og helbredsorinteret indsats, hvor der kordineres en samlet plan med paralle indsatser med henblik på udvikling af erhvervsevne.

Jeg ønsker derfor, at dem der har behandlet mig er tilstede på mødet således vi kan få afklaret om jeg er færdig behandlet eller hvad der mangler at blive behandlet.
I Indsatsplanen står der desuden at forløbet skal aftales med læge og psykiater.
Hvorledes kommer de aftaler i stand.?

Da lægerne i psykiatrisk klinik har afsluttet mit forløb, og jeg er færdigbehandlet, kan jeg ikke skaffe yderligere behandling.
Endvidere er det mig bekendt, at jobcenteret ikke kan tilbyde behandling, men kun foranstaltninger med et erhvervsrettede henblik – jeg ønsker derfor en udbydning af hvem og hvilken behandling der skal iværksættes af sundhedssystemet, endvidere ønsker jeg, at der inddrages en lægefaglig person, eventuel min egen læge til brug for iværksættelse af eventuel behandling


Det er meget belastende og angstprovokerende når i ikke vil give relevante svar der kan afklare min situation.
.
Jeg ønsker en fuld udtømmende plan. Således jeg ved hvad der mangler af behandling og afprøvning. Denne viden har i, ellers kan i ikke sige, at der mangler behandling.

Hvem skal behandle mig, og hvordan for jeg, en for mig ikke afprøvet relevant behandling af en læge.

Jeg har en klar forventning om at alle involverede partner er tilstede på mødet.
Det skal oplyses at jeg har modtaget svar fra ASK jeg er tilkendt et erhvervstab på 80 %.

Hvis i mener jeg er for syg til at få afklaret min erhvervs evne ønsker jeg førtidspension.
Således jeg kan få den ro der er behov for.

Jeg ønsker, at samtalen bliver optaget. Således jeg kan gennemgå samtalen med mit netværk og jeg dermed bedre kan forstå hvad der er aftalt og hvilke konsekvenser det for.
Dette skal også sikre et korrekt referat.
Hvilket jeg ønsker tilsendt.

Jeg har en tidligere kollega og tillidsmand med til mødet samt muligvis min kone

Med venlig hilsen.



På mødet mødte jeg en meget nervøs sagsbehandler. Han havde ingen svar, og ikke indkaldt andre til mødet.

Jeg har tidligere 3 gange skrevet efter et svar til dem der har været ansvarlige for beslutningen for resurseforløb og dem der har skrevet begrundelsen for resurseforløbet efter rehab.
Jeg har ikke modtaget et svar. Jeg har også fortalt dem at det er magtmisbrug når de ikke vil fortælle mig hvad der mangler af behandling og om medicinen er korrekt. Jeg har intet hørt.

Min sagsbehandler gider heller ikke svare når jeg skriver til ham.

Tilbage til mødet

På mødet siger sagsbehandleren at han ikke ved hvad han skal, han mener alt er prøvet nu. så han vil samle sammen til rehab igen, det er han så ved at gøre nu.
I det referat jeg langt om længe har fået af ham. Skriver han at jeg ønsker førtidspension og der derfor skal samles informationer sammen også skal jeg søge en §17.
Jeg har sagt til ham at det ikke er mig der skal søge pension men ham, hvis han ikke kan tilbyde mig eller ved hvad den manglende behandling er.

Jeg ønsker blot en afklaring, så bliver min arbejdsskade sag nemlig endeligt afsluttet.
Spørgsmålet er.
Hvad sker der hvis jeg ikke for en afklaring med førtidspension eller andet?
Jeg er over 50 år kan de sætte mig tilbage på det igangværende resurse (pause) forløb.
Sagen er i øvrigt anket til ankestyrelsen de kommer med et svar omkring August.
Den 7 juli har jeg tid ved lægen til lægeerklæringen der skal bruges i rehab.
Så jeg risikere at få en afgørelse fra ankestyrelsen inden jeg skal i rehab.
Hvad hvis ankestyrelsen og rehab kommer frem til forskellige modstridende ting.
Hvad vil der så ske.
hjulben er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2016, 09:56   #2
hjulben
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-07 2015
Indlæg: 59
Styrke: 9
hjulben er ny på vejen
Det hele endt med at jeg nu har fået førtidspension, så det hjælp at udfordre. Papirerne skal selvfølgelig være iorden
hjulben er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension