K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-10-2016, 09:48   #1
GB2
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2015
Indlæg: 14
Styrke: 9
GB2 er ny på vejen
Exclamation Sygedagpenge eller resourceforløbsydelse ved ikke afgjort arbejdsskadesag.

Jeg blev igår idømt 5 års resourceforløb.

Jeg er på skrift - af kommunen - blevet lovet sygedagpenge indtil ASK/AES har afgjort mit erhvervsevnetab.

Men igår fik jeg så meddelelsen, at jeg bliver frataget mine sygedagpenge og overgår til resourceforløbsydelse.

Med en tildelt kvalificeret svagelighedspension, betyder det, at kommunen skal betale mig lige præcist NUL kroner, da pensionen bliver modregnet.

Er der nogen med kendskab til fortilfælde, hvor borgeren faktisk har fået lov at beholde sine sygedagpenge under et resourceforløb?

Eller nogen, der kender noget lovtekst, der kan hjælpe mig?
GB2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2016, 12:57   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Aktivloven §68
"Stk. 4. For personer, der forud for visitationen til et ressourceforløb modtog sygedagpenge efter lov om sygedagpenge, udgør ydelsen et månedligt beløb svarende til den hidtidige ydelse. Ydelsen efter 1. pkt. ophører dog på det tidspunkt, hvor personen ikke længere ville være berettiget til sygedagpenge efter kapitel 8 i lov om sygedagpenge. Er personen inden visitationen til et ressourceforløb omfattet af en forlængelsesregel efter kapitel 9 i lov om sygedagpenge, ophører ydelsen efter 1. pkt. på det tidspunkt, hvor personen ikke længere ville være berettiget til sygedagpenge efter den pågældende forlængelsesregel. Ydelsen efter 1. pkt. kan ikke udgøre et beløb, der er mindre end hjælpen efter stk. 2. Personer, hvis ydelse efter 2. og 3. pkt. er ophørt, modtager en ydelse efter stk. 2. "

Men hvorvidt du er omfattet af den, ved jeg ikke, da jeg ikke har så meget styr på sygedagpengeloven.
Men satsen skifter navn uanset hvad, når man kommer i ressourceforløb. Forskellen er størrelsen på beløbet

Aktivloven: http://www.socialjura.dk/content-sto...ktivlov/#c1039
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2016, 13:28   #3
GB2
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2015
Indlæg: 14
Styrke: 9
GB2 er ny på vejen
Dét, der er kernen i mit problem er, hvad de kalder ydelsen.
For resourceforløbsydelsen modregnes min tjenestemandspension, det gør sygedagpenge ikke.
GB2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2016, 13:37   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Så er der desværre ikke så meget at gøre, for det er navnet på ydelsen, når man er i ressourceforløb :/

"§ 68. Personer, der er visiteret til et ressourceforløb efter kapitel 12 a i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, modtager ressourceforløbsydelse, jf. stk. 2-5. Personen har ret til ressourceforløbsydelse uden hensyn til egen formue og en eventuel ægtefælles indtægts- og formueforhold. "
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2016, 13:44   #5
GB2
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2015
Indlæg: 14
Styrke: 9
GB2 er ny på vejen
Jeg takker.
Og sukker.
Og vidste det jo desværre allerede godt - inderst inde - at det var en umuligt håb.
GB2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2016, 14:41   #6
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af GB2 Se meddelelser
Jeg blev igår idømt 5 års resourceforløb.
Man kan næppe kalde noget for en dom, når det er frivilligt at deltage.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2016, 17:10   #7
GB2
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2015
Indlæg: 14
Styrke: 9
GB2 er ny på vejen
Frivillig tvang...
GB2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension