K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-11-2011, 23:21   #171
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Tak

Det er ikke hende der laver ressourceprofiler. Det er mega bureaukratisk indrettet og de er allesammen totalt underbemandede.

Der er gået 2 måneder siden den blev lagt lægekonsulenten, og de 3 uger af den tid har min sagsbehandler siddet med den, fordi den skal med på møde, hvor den faglige konsulent skal sige god for den - og de møder er med to ugers mellemrum hvor de den første uge ikke nåde mig og næste møde blev aflyst fordi den faglige konsulent blev kaldt til et andet møde - og så skal den sendes til den afdeling der laver ressourceprofilerne, og det er dem der er så underbemandede at det tager over 3 måneder, og så skal den videre til sidste instans som skal nå til den i deres bunke og træffe endelig afgørelse.

Kan ikke være sur på dem længere. Men på dem højere oppe i systemet som konstruerer de arbejdsforhold.
Burde skrive til cheferne, borgmesteren og ministeren og gøre opmærksom på hvordan det fungerer... Ikke klage, bare oplyse... Hvis jeg finder overskud til det...
Og jeg troede at tingene gik langsomt her i det mørke Vendsyssel (Hjørring Kommune). Hatten af for jeres tålmodighed.
Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 00:00   #172
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Det "bedste" af det hele er, at hende jeg var til møde med i dag sagde, at hun havde læst rapporten fra min arbejdsprøvning, og at det da var alt for længe jeg havde været der... Var der 5 måneder, hun mente bare det burde have været 3.

Men det her med at der er SÅ lange behandlingstider på noget så simpelt som at komme til et møde og få lavet en ressourceprofil er fuldstændig grotesk.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 10:37   #173
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Anna,

Det var også det jeg undrede mig over i din sag og skrev i et indlæg til samme, at du skulle i 5 mdr. arbejdsprøvning. Hvis der er nogen sager de har forsøgt at trække tiden, så er det vidst i din.

Jeg husker ikke hvad HKI har skrevet om time antal i din arb. prøvning, for jeg håber ikke at de kommer frem til at du skal indstilles til fleks, bare for at komme uden om ftp. Nu kan man håbe at den nye regering har ændret indstillingen i kommunerne til at yngre ikke skal have pension selvom de har været hele ploven igennem.

Ved du hvornår du hører noget ? Kan ikke huske hvornår teamet skulle mødes ?

Vi må simpelt hen hjælpe dig med en klage hvis ikke der makkes ret
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 13:42   #174
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Sagsbehandleren vækkede mig med dejligt nyt.

De har på visitationsmøde her til morgen sendt min sag videre til pensionsgruppen eller hvad hun kaldte dem. Altså til dem som laver ressourceprofiler.
Hun sagde ligesom i går, at jeg kan forvente MINDST 3 måneders ventetid på at det bliver min tur til at få lavet ressourceprofil, fordi de har ekstremt få medarbejdere.
Det er simpelthen utroligt. MØGirriterende for mig, og det må være virkelig stressende for dem.

Når ressourceprofilen er lavet skal sagen jo så til Socialforvaltningen, hvor der skal træffes beslutning. Ikke til at sige hvor lang tid det så vil tage...

Men jeg er glad for, at min sag kører som §18.

Har jeg forstået det korrekt, at der nu ikke vil blive indhentet flere oplysninger fx. fra psykiater? Det eneste der nu skal gøres er, at vi skal lave ressourceprofil, ik!?
Ikke at det betyder noget, men er jeg nu officielt "indstillet til førtidspension" eller er det først når ressourceprofilen bliver lagt i sagen og den lægges på de endelige beslutningstageres bord?
Uanset hvad, så kommer min sag helt sikkert til dem som giver tilsagn om eller afslag på pension, ik? Ikke noget at være bekymret for mere, vel?



HKI konkluderede, at det er meget vanskeligt at forestille sig mig gennemføre uddannelse eller varetage arbejde heller ikke på særlige vilkår.
Jeg var på HKI 3 dage om ugen i 4 timer og der blev ikke lagt op til at forsøge at øge det fordi det var tydeligt at det ikke ville føre noget godt med sig.
Med hensyn til effektiv arbejdstid står det noget kluntet, men 20 min. til 3 timer om dagen. Og under skånebhov står der bla. at jeg har svingende (skal sættes foran alle følgende ord) hukommelse, koncentration, stabilitet, søvnbehov, pausebehov, psykiske reaktioner og stabilitet. Samt at jeg har brug for rolige omgivelser, stor fleksibilitet i mødedage og mødetider og mere...

Psykiater og lægekonsulenten skriver at der ikke er mere at gøre der vil bedre mig synderligt, men at man kan lave finjusteringer i medicinen.
Lige det sidste er jeg bange for vil kunne bruges som argument mod pension, selvom det ikke vil ændre min arbejdsevne.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 13:59   #175
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Skøønt.. så er du over den første hurdle

Og så håber vi at de kommer til at tabe alle sagerne på gulvet og din popper op som den øverste i stakken.. så din ressourceprofil kan blive opdateret ♥
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 14:21   #176
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Sagsbehandleren vækkede mig med dejligt nyt.

De har på visitationsmøde her til morgen sendt min sag videre til pensionsgruppen eller hvad hun kaldte dem. Altså til dem som laver ressourceprofiler.
Hun sagde ligesom i går, at jeg kan forvente MINDST 3 måneders ventetid på at det bliver min tur til at få lavet ressourceprofil, fordi de har ekstremt få medarbejdere.
Det er simpelthen utroligt. MØGirriterende for mig, og det må være virkelig stressende for dem.

Når ressourceprofilen er lavet skal sagen jo så til Socialforvaltningen, hvor der skal træffes beslutning. Ikke til at sige hvor lang tid det så vil tage...

Men jeg er glad for, at min sag kører som §18.

Har jeg forstået det korrekt, at der nu ikke vil blive indhentet flere oplysninger fx. fra psykiater? Det eneste der nu skal gøres er, at vi skal lave ressourceprofil, ik!?
Ikke at det betyder noget, men er jeg nu officielt "indstillet til førtidspension" eller er det først når ressourceprofilen bliver lagt i sagen og den lægges på de endelige beslutningstageres bord?
Uanset hvad, så kommer min sag helt sikkert til dem som giver tilsagn om eller afslag på pension, ik? Ikke noget at være bekymret for mere, vel?



HKI konkluderede, at det er meget vanskeligt at forestille sig mig gennemføre uddannelse eller varetage arbejde heller ikke på særlige vilkår.
Jeg var på HKI 3 dage om ugen i 4 timer og der blev ikke lagt op til at forsøge at øge det fordi det var tydeligt at det ikke ville føre noget godt med sig.
Med hensyn til effektiv arbejdstid står det noget kluntet, men 20 min. til 3 timer om dagen. Og under skånebhov står der bla. at jeg har svingende (skal sættes foran alle følgende ord) hukommelse, koncentration, stabilitet, søvnbehov, pausebehov, psykiske reaktioner og stabilitet. Samt at jeg har brug for rolige omgivelser, stor fleksibilitet i mødedage og mødetider og mere...

Psykiater og lægekonsulenten skriver at der ikke er mere at gøre der vil bedre mig synderligt, men at man kan lave finjusteringer i medicinen.
Lige det sidste er jeg bange for vil kunne bruges som argument mod pension, selvom det ikke vil ændre min arbejdsevne.

Hej Anna,

Det lyder fuldstændig som håndtering af min pensionssag i slut forløbet. Hvis det er muligt så sørg for at holde kontakt til din sagsbehandler, og se til at hun stadig holder hånd i hanke med din sag og udarbejdelsen af din ressourceprofil.

Det var ligeledes en special enhed der sad med min rp. og efter at have spurgt dem 3 gange til status fik jeg en sur standard mail med at man kunne forvente op til 5 mdr. vente tid. Så mailede jeg til Erhvervs og socialudvalgs formanden i Glostrup kommune og så gik der en uge før jeg havde min rp. til godk.

Min rp. blev god og selvom der var een fejl - de skrev at jeg røg, det stoppede jeg med for 15 år siden , så godkendte jeg den for ikke at miste ydeligere tid. Sagen røg herefter over social service som efter 14 dage sendte mig en indstilling til pension. Derefter kom min sag i pensionsnævnet som havde den i 14 dage (til et afslag), selvom de må have den i max. 3 mdr. der.

Grunden til at jeg siger, at du skal holde fast i din nuværende sagsbehandler, er fordi man bare bliver overladt til sig selv, når hele muletjavsen ryger til special enheden. Ved ikke om hun kan følge dig til ende, men det er da et forsøg værd.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 19:59   #177
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Tak Lunasdatter

Enteneller; jeg vil blive ved med at holde hånd i hanke med hvordan det skrider frem, og tror faktisk jeg gør alvor af at skrive brev rundt om hvordan det kan lade sig gøre at der skal gå så lang tid.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2011, 14:02   #178
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Suk...

Nu skal der lige indhentes journaler fra SAMTLIGE indlæggelses-/behandlingsforløb og min psykiater skal lave en speciallægeerklæring med længere redegørelse af både mit livsforløb og hvorfor hun mener jeg fejler hvad hun mener.

Træls det ikke er blevet gjort noget før.

Så skal der laves ressourceprofil, hvorefter sagen skal med på visitationsmøde, hvor den FORHÅBENTLIG bliver indstillet til pension.

Jeg tudbrølede da jeg blev ringet op og fik det at vide. Havde fået at vide at sagen var klar...

Men i det mindste mener den nye sagsbehandler ikke at det kommer til at tage så lang tid som jeg fik sat i udsigt af den forrige, og hun mener - selvom hun ikke har nærlæst sagen og progressionsrapporter - at den peger på pension...

Hun sagde, at jeg vil få afslag hvis ikke alt det lægelige bliver indhentet, fordi statusattester ikke er tilstrækkeligt, og det giver jo på sin vis mening, men så kunne de da godt have gjort det noget før
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2011, 14:11   #179
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Anna.. jeg kan godt se at det lige var en slag i fjæset.... men som jeg læser det.. så er det et godt skridt at vente på.. særligt hvis det udløser pension ♥

Dine indlæggelsesforløb skal kommunen bare i sving med at indhente ... og garanteret din psykiater har det de beder om som mere eller mindre stikord..

Men det er træls at det ikke er gjort noget før.. ♥
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2011, 14:11   #180
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja suk
selvom jeg er blevet 100 procent lægelig udredt i denne uge
så regner jeg stadig med et lille år, til RP lægekonsulent og så videre
samt 3 måneder til at afgøre sagen
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension