K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-11-2011, 22:23   #161
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
jeg vil absolut ikke søge en §17, når du er så langt i din sag
hvis det kun er for at spare tid
mener du kun er 26, så den vil de også have i mente, hvis du søger en §17

man søger kun en §17 hvis kommunen ikke er til at rokke ud af stedet
eller vil tage stilling til noget som helst

som jeg ser det kører din sag efter bogen

du skal huske en §18 godt kan tage et stykke tid, men vent til hvad lægekonsulenten har skrevet. For hvis denne mener der er behandlingsmuligheder
vil du få afslag på en §17

RP er altid din sagsbehandler, det er deres job
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2011, 22:27   #162
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Tak MTVR.
Jeg venter videre. Og presser forsigtigt på som hidtil



Vil stadig gerne høre hvordan med hvor mange led der er i sagsbehandlingen endnu...? Hvis vi leger at ALT går smooth fra nu af og det ender med pension.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2011, 22:35   #163
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
din sagsbehandler lave din RP færdig når alt er klaret
alså når sagsbehandler mener alt er i orden
hvis lægekonsulenten ikke har nogen spøgsmål og alle behandlingsmuligheder er udtømte.
så bliver den sikkert sendt til et team som lige gennem ser sagen
hvis de siger ok så bliver den sendt til pensionnævnet som har 3 måneder og afgøre den
som regel bruger de noget mindre
fordi den har jo været igennem en kontrol på vejen
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2011, 23:40   #164
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Jeg skal til "jobsamtale" (utroligt at de kalder de opfølgningsmøder det) på tirsdag. Det ser jeg som en mulighed for at finde ud af præcis hvad lægekonsulenten har skrevet og kontrollere at sagsbehandleren forstår min sag ret.
Og altså finde ud af hvor jeg står.
Med mindre lægekonsulenten anbefaler at de indhenter ny status fra min psykiater, så vil jeg mene, at min sag er klar. På nær RP...

Afvent mødet på tirsdag og se om sagen kommer til at køre efter bogen.

Mit råd om §17 var til, hvis de fortsætter med at sylte dig.

Men, hvis man søger en §17 på det foreliggende må kommunen færdiggøre rp'en, og intet andet, før sagen skal overgå til behandling efter reglerne om pension, altså sendes til pensionsnævnet (som i nogle kommuner kaldes pensionsteamet).
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2011, 18:31   #165
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Har været ved sagsbehandler.

Hun vil på visitationsmødet i morgen eller næste uge (hun ved ikke hvornår det bliver) gøre alt hvad hun kan for at få min sag videre til pension. Altså tale imod at den faglige konsulent vil holde sagen tilbage, hvis det bliver tilfældet.

Lægekonsulenten skriver de magiske ord varigt svært nedsat funktionsniveau, lidelsen kronisk, ingen behandling der afgørende vil bedre tilstanden.

Jeg er bare bange for, at den faglige konsulent vil slå ned på, at der til sidst står at der kan finjusteres i min medicin.

Nå... HVIS de på visitationsmødet sender den videre, skal der jo laves RP. Den vil der være mindst 3 måneders ventetid på, sagde hun.
GRR. Det er utroligt, at de skal være så underbemandede, når kommunen rask væk smider 20.000 afsted om måneden for at have os i aktivering/arb.prøvning o.l. i få timer om ugen. Brug dog pengene fornuftigt!
Og så vil der så også være behandlingstid hos Socialforvaltningen (pensionsudvalget) på den endelige beslutning.
Så... Jeg ønsker mig hermed førtidspension i fødselsdagsgave til sommer. Det kommer nok til at passe meget godt tidsmæssigt
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2011, 20:05   #166
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
håber du snart for en løsning på din sag
men nogenlunde samme tidspunkt regner jeg selv med

men skal da ikke ydeligere i arbejdsprøvning
det er slået fast med syv tommer søm
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2011, 22:08   #167
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Så krydser vi fingre for hinanden
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2011, 23:01   #168
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Anna... jeg kan godt ønske for dig, at du får den pension i fødelsdagsgave.. ♥

Og hvis hun skal ha 3 mdr til at opdatere den ressourceprofil.. jamen så skal hun jo bare ha fingrene ud et vist sted fra.. og se at komme i gang..
Knus Lone

PS...
Og også dig MTVRV1... den har ladet vente på sig længe nok...
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2011, 23:16   #169
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Anna... jeg kan godt ønske for dig, at du får den pension i fødelsdagsgave.. ♥

Og hvis hun skal ha 3 mdr til at opdatere den ressourceprofil.. jamen så skal hun jo bare ha fingrene ud et vist sted fra.. og se at komme i gang..
Knus Lone
Tak

Det er ikke hende der laver ressourceprofiler. Det er mega bureaukratisk indrettet og de er allesammen totalt underbemandede.

Der er gået 2 måneder siden den blev lagt lægekonsulenten, og de 3 uger af den tid har min sagsbehandler siddet med den, fordi den skal med på møde, hvor den faglige konsulent skal sige god for den - og de møder er med to ugers mellemrum hvor de den første uge ikke nåde mig og næste møde blev aflyst fordi den faglige konsulent blev kaldt til et andet møde - og så skal den sendes til den afdeling der laver ressourceprofilerne, og det er dem der er så underbemandede at det tager over 3 måneder, og så skal den videre til sidste instans som skal nå til den i deres bunke og træffe endelig afgørelse.

Kan ikke være sur på dem længere. Men på dem højere oppe i systemet som konstruerer de arbejdsforhold.
Burde skrive til cheferne, borgmesteren og ministeren og gøre opmærksom på hvordan det fungerer... Ikke klage, bare oplyse... Hvis jeg finder overskud til det...
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2011, 23:19   #170
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Hold da op ... det er da pokkers omstændigt ...
Men så må vi bare krydse fingre for at den hurtigt går igennem og at du får en skøn fødselsdagsgave...
KNus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension