K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-01-2007, 21:58   #1
maarhus
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2007
Indlæg: 4
Styrke: 0
maarhus er ny på vejen
På vej i flexjob

Hi

Jeg har brug for lidt hjælp. efter at ha trukket rundt med kommunen i et par år, har de nu endelig set at jeg ikke bliver i stand til at kunne klare et alm 37 timers job. og derfor skal i flex job. Dog siger de jeg skal blive under kontant hjælp, fordi jeg ikke har fundet et job endnu og først vil kunne få ledigheds ydelse, efter at være ansat i mindst 1 job.

Men nu er vi kommet dertil at vi har fundet et job, som vi skal ud og snakke med. Et det er job jeg kan lide, så tager jeg det jo nok.

Men jeg har lige spørgsmål til det med at forhandle løn. Er der noget specielt jeg skal gå ud fra her ?

Jeg skal ansættes i 20 timer om ugen incl dib pauser og skåneting. selve jobbet består i noget modtagelse af vare og styring af "lageret" dertil skal jeg også udføre div. pedel jobs i huset. Derfor er jeg lidt i tvivl om hvilket fag område, jeg vil høre under her. Er det noget lager eller padel "halløj"

Håber nogen kan hjælpe her.
maarhus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2007, 22:21   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: På vej i flexjob

Hej maarhus og tillykke med at du har fået fleks og forhåbentligt snart også et job...

Når der skal forhandles løn, så er det lønnen for det overenskomst lønnen for det område du dækker...

Det mest normale vil være at hvis det er mest lagerarbejde, så er det lagerarbejde lønnen og dermed deres overenskomst, er det mest pedel arbejdet så er det deres mindsteløn efter deres overenskomst...

Normalt bliver man tilbudt at have fagforeningen med i lønforhandlingerne og hvis du ikke får tilbuddet kan du selv bede om at der kommer en fag. repræsentant med ..

Det kan stærkt anbefales Held og lykke med det hele


MVH

Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 31-01-2007, 22:45   #3
maarhus
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2007
Indlæg: 4
Styrke: 0
maarhus er ny på vejen
RE: På vej i flexjob

Hej Hejdien

Nu er det sådan at jeg aldrig har været medlem af nogen fagforening. da jeg har været sygemeldt siden jeg var 18 (er 21 nu). så har ikke rigtigt haft brug for det.

Samtid har jeg læst lidt rundt omkring. Og kan læse at nogen mener man skal og andre ser ingen fordel ved at melde sig ind i en fagforening, når man er i flex job.

Så er lidt alene i forhandling af løn i første omgang, derfor jeg spurgte efter lidt råd herinde
maarhus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2007, 22:56   #4
OdinTor24
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2006
Indlæg: 54
Styrke: 0
OdinTor24 er ny på vejen
RE: På vej i flexjob

Hej maarhus

Der er en del indlæg herinde, som omhandler løn og vilkår for flekxjobbere.

Hvis jeg var dig ville jeg undersøge på nettet, hvilken fagforening der dækker dit overenskomstområde og ad den vej finde ud af hvad mindstelønnen er på området.

Det kan nogle gange være svært at stå alene.

Held og Lykke
OdinTor
OdinTor24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2007, 12:18   #5
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
RE: fagforening og fleksjob

Jeg snakkede med HK forleden. Det er sådan, at når man skal ansættes i et fleksjob skal fagforeningen fastsætte mindstelønnen, og det er det beløb som kommunen giver tilskud udfra. Så er arebjdsgiver selvfølgelig mere end velkommen til at give mere.
Når man ansættes i fleksjob ansættes man i forhold til overenskomsten på området, uanset om arbejdsgiver har overenskomst med fagforeningen.

Jeg synes, det er en fordel at være med i en fagforening, men man kan selvfølgelig vente med at melde sig ind til man evt skal ansættes.

Jeg har forstået det sådan, at kommunen retter henvendelse til den relevante fagforening, når der skal oprettes fleksjob, idet lønnen skal fastsættes i samarbejde med de faglige organisationer.

Det man ikke har brug for som fleksjobber er at være med i en a-kasse. Mange fagforeninger har nedsat kontingent for fleksjob-visisterede.

Held og lykke med det hele.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension