K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-10-2013, 16:36   #11
Lillemyr
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2013
Indlæg: 8
Styrke: 0
Lillemyr er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
du skal forlange en rigtig arbejdsprøvning og der vil jeg sige med hensyn til fleks
så er 5 uger alt for lidt.
5 uger eller mindre, er kun hvis vi snakker om pension og der ligger du ikke.

alt skal være afprøvet før man tænker i fleksjob

http://www.gigtforeningen.dk/et+godt...bejde/fleksjob
http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...0fleksjob.aspx

med den nye reform fra 1 januar, bliver det sikkert en kamp og få fleks
hvis du ikke har meget tydelig lægepapir på du har mistet 50 procent af
din funktionsevne. udfra det Speciallægen kan jeg alså ikke se din funktionsevne er nedsat 50 procent og så kan kommunen nok heller ikke.

så du skal i gennem et længere forløb og nok også have en bedre beskrivelse fra
Speciallægen omkring din funktionsevne.
ellers tror jeg alså ikke du kommer langt i forhold til fleks
Jeg har været i 5 forskellige praktikker/afklaringer på 4 uger - 6 mdr. Nogle nemme og nogle hvor jeg er kørt grædende hjem.


Speciallægen har i sit resume skrevet: Patienten har haft relevant traume mod venstre knæ. Patienten har gennemgået relevant behandling, og der er ikke yderligere at tilbyde udover yderligere smertebehandling. Dette dog næppe muligt pga. bivirkninger.
Patientens arbejdsevne er væsentlig nedsat. Patienten vil kunne arbejde 3-4 timer dagligt. Funktionsniveauet må betragtes som blivende nedsat. Tilstanden er stationær.
Diagnosen er kronisk smertetilstand efter traume mod venstre knæ.
Rekonstruktion af forreste korsbånd (pga. øget løshed ved forreste skuffeløshedsundersøgelse) vil ikke afhjælpe denne smertetilstand, og der er ikke med normale kriterier indikation for at foretage denne operation.
Lillemyr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2013, 17:44   #12
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du skriver at det først er for 3 mdr siden at det gik op for kommunen at der var et problem..

Så derfor har det nok været mere praktik end afklaring du har været i.

Inden afklaringen begynder, skal der være fokus på hvad det er der skal afklares, og det skal stå i de papirer der udfærdiges ved starten af forløbet.

Din erhvervsevne skal være varigt nedsat i ethvert erhverv, derfor skal man afprøves bredt.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2013, 21:16   #13
Lillemyr
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2013
Indlæg: 8
Styrke: 0
Lillemyr er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mumrik Se meddelelser
Godt jeg ikke har taget modet fra dig

Kan dårligt huske hvad begrundelsen for afslaget var, men kan sige så meget, at de havde hæftet sig ved 2 år gamle speciallægeattester, som på daværende tidspunkt så lidt lysere ud mht. fremtiden. De sidste og egentlig gældende (hvad JC så ser stort og flot på) siger varigt nedsat erhvervsevne, skånebehov i form af ikke stressende arbejde, forudsigelighed og i den dur. Neuropsykologisk test viste væsentlig nedsatte kognitive funktioner, en test JC i øvrigt selv havde foranlediget, men så åbenbart alligevel vælger at ignorere

Men de har jo heller ikke travlt, jeg er jo på ægtefælleforsørgelse...

I øvrigt har lægekonsulenten fra mit pensionsselskab vurderet at min arbejdsevne er varigt nedsat med halvdelen - og det ud fra de samme papirer som JC har vurderet ud fra!! Nå men jeg er så så heldigt stillet, at jeg får en lille fast månedlig ydelse herfra, og på den måde overlever vi...
Min første speciallægeerklæring gav også et lysere syn på fremtiden, dengang var der kun perioder med smerter og ingen daglige piller. Nu er der smerter hver dag og daglige piller. Mine skånehensyn er: ikke knæbelastende arbejde, skiftende arbejdsstillinger og mindst mulig siddende stillinger.

Jeg må se at få købt en stor portion tålmodighed, helst på tilbud, og så se hvor længe det holder

Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Du skriver at det først er for 3 mdr siden at det gik op for kommunen at der var et problem..

Så derfor har det nok været mere praktik end afklaring du har været i.

Inden afklaringen begynder, skal der være fokus på hvad det er der skal afklares, og det skal stå i de papirer der udfærdiges ved starten af forløbet.

Din erhvervsevne skal være varigt nedsat i ethvert erhverv, derfor skal man afprøves bredt.
Nogle af papirene står der afklaring på og andre praktik. Hver gang har jeg lavet en mundtlig aftale (jeg er nu klar over det skal være skriftligt) med SB om at vi skal se hvad/hvor meget og hvor længe jeg kan klare det. Alle gange er jeg mødt hver dag, lavet det arbejde jeg er blevet sat til, hele dagen. Kun den sidste gang sagde jeg stop, og gik hjem når jeg ikke kunne mere (og flere gange gik jeg for sent - den dumme dårlige samvittighed over for kollegaerne). Dette sted er de vandt til at have mennesker til afklaring, så går ud fra deres udtagelser bliver taget bare lidt alvorligt.

Det der lige nu er det vigtigste for mig er at der sat gang i processen - så må tiden vise hvor jeg ender.
Lillemyr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2013, 21:29   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lillemyr Se meddelelser

Jeg har dolol, men jeg skal virkelig tage mig sammen for at tage dem.
Må jeg have lov at spørge hvad dit problem er, i forhold til Dolol?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2013, 22:14   #15
Lillemyr
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2013
Indlæg: 8
Styrke: 0
Lillemyr er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Må jeg have lov at spørge hvad dit problem er, i forhold til Dolol?
Selvfølgelig må du spørge . Mit problem er 1. tanken om at tage morfin (ved godt det er kunstigt). 2. Jeg bliver skæv og svimmel 3. Hvornår skal jeg op i dosis (kender flere der har fået stærkere piller da de blev "immune")
Lillemyr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2013, 22:21   #16
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Jeg sejler også rundt hvis jeg tager Dolol.. så det kan jeg kun hvis jeg bliver liggende i min seng - med en spand indenfor rækkevidde for en sikkerheds skyld..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2013, 22:29   #17
Lillemyr
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2013
Indlæg: 8
Styrke: 0
Lillemyr er ny på vejen
Jeg har nærmere brug for en førehund for ikke at gå ind i ting. Har flere gange ramt en dørkarm i stedet for dørhullet
Lillemyr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2013, 07:06   #18
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lillemyr Se meddelelser
Selvfølgelig må du spørge . Mit problem er 1. tanken om at tage morfin (ved godt det er kunstigt). 2. Jeg bliver skæv og svimmel 3. Hvornår skal jeg op i dosis (kender flere der har fået stærkere piller da de blev "immune")
Det gør mig ondt at høre, for jeg har selv rigtig gode erfaringer med Dolol.

Første gang jeg tog en Dolol (50mg) gik jeg omkuld på sofaen, og var helt væk i en times tid.
Men så gav min mor mig det råd, at åbne kapslen og drysse lidt af indholdet ud.
Det gjorde jeg så i en længere periode, og det fungerede fint.

Det er ca. 10 år siden jeg begyndte på Dolol, og jeg er meget bedre smertedækket end jeg var med Ibumetin.
Hvis jeg har overbelastet ryggen, så det ikke er nok med Dolol'en, så supplerer jeg med pamol ell.l., sådan, at jeg tager Dolol'en som sædvanligt, og så tager jeg en Pamol en time efter.

I starten var jeg lidt betænkelig ved det faktum, at Dolol er vanedannende (hedder vist noget andet), men jeg kom frem til, at eftersom mine rygsmerter er kroniske, så skal jeg jo alligevel blive ved med, at tage smertestillende medicin.

Selvom jeg har fået dem i ca. 10 år, så har jeg stadig nok i de 50mg jeg tager 3 gange dagligt.

Men ja, Dolol kan godt kræve lidt tilvæning.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2013, 07:27   #19
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Til at starte med havde jeg også vrøvl med dolen men nu virker de fint, de giver min ryg rimelig fred.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Hvad Er Kvalitet??? Hvad Er Forebyggelse? zuza Politik og Samfund 0 21-08-2007 15:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension