K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-11-2007, 08:13   #21
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Ser man det!

har modtaget brev fra Socialministeriet den anden dag.

Læg mærke til;

Beskrivelsen af lægekonsulenternes rolle har karakter af anbefalinger til kommunerne, da lægekonsulenterne er kommunalt ansatte administrative medarbejdere. Fastlæggelse af lægekonsulenternes arbejdsopgaer er en del af det kommunale personaleansvar.

Der er ikke planer om ændringer på disse områder. Hertil kommer, at ændringer, fx i form af bindende retningslinier for kommunernes ansatte, ville forudsætte indgriben i kommunernes administrative ansvar for forvaltningen af de sociale sager.


Kan også læses som "syge er totalt retssløse"
Vedhæftede thumbnails
Klik på billede for større version

Navn:  scan0001.jpg
Visninger: 484
Størrelse:  481,9 Kb
ID: 65   Klik på billede for større version

Navn:  scan0002.jpg
Visninger: 431
Størrelse:  119,0 Kb
ID: 66  
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2007, 09:27   #22
lyslys
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2007
Lokation: Frederiksberg
Indlæg: 56
Styrke: 17
lyslys er rigtig godt på vej
de ulovlige lægekonsulenter

Jeg ved jo godt selv hvordan det er at blive ydmyget og nedgjort af den svindel der foregår for at unddrage os vore lovbefæstede rettigheder. Men jeg kunne godt bruge en række små historier, hvor I beskriver, hvordan I hver især har oplevet, at Jeres sygdoms -eller ulykkes symptomer bliver ændret eller fjernet af en læge, som I aldrig har set.
I kunne skrive en besked til mig, helst bare 4-5 linier, om hvad det har betydet for Jer. Så kan jeg tage det med.
Jeg har ikke hørt fra Line Barfod efter at jeg fandt fram til K10, men det er hende selv, der har foreslået en pressekonference, hvor hun vil være tilstede, så jeg har tillid til, at det kører.
Jeg forsøger at gå ind på K10 selvom jeg er i London, men ved ikke om det kan lade sig gøre. Ellers hører I fra mig igen på tirsdag.
I går fik jeg et boghandlerkatalog fra mit forlag, hvor de beskriver udgivelserne fra det sidste kvartal, ialt 54 bøger. Blandt fagbøgerne står jeg som nr 1 på deres bestsellerliste. Så efterhånden vil de grovheder, som vi kender alt for godt, blive mere kendt blandt de sunde og raske.
Kh Jytte Hestbech
lyslys er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2007, 11:31   #23
lyslys
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2007
Lokation: Frederiksberg
Indlæg: 56
Styrke: 17
lyslys er rigtig godt på vej
lægekonsulenternes ulovligheder

Jeg har lige opdaget flere indlæg, som jeg først ser nu.
Jeg tror nok, at Ellen Ryg Olsen syntes godt om min bog, men hun ville ikke skrive forord, på grund af det med navnene.
Som offentligt ansat læge kunne hun risikere aldrig mere at få job, hvis hun anbefalede min bog. Det skal hun ikke lastes for.
Jeg sendte bøgerne til Mette Frederiksen engang sidst i august. Og jeg har mailet med hende, men hun vil ikke tage disse problemer frem. Som det fremgår af bogen, så forværredes vores i situation i 1998, da socialdemokraterne var ved magten, mens Karen Jespersen var socialminister. Da blev det bestemt, at man ikke skal bruge de uafhængige speciallægers udsagn, men kun udsagn fra læger, som ikke har set os, for de skal ikke udvise omhu og samvittighedsfuldhed, fordi man kalder dem "Papirlæger" og har fritaget dem for ansvar.
På den måde er alle partier infiltreret i dette fuks, og alle har en interesse i at skjule det.
TV2 har udvalgt mig til at være talsmand for Ny Alliances medlemmer og kommer og spørger om jeg stadig vil stemme på dem, hve gang der sker noget. Jeg har sendt materiale til ny Alliance, men de vil vente til senere med at se på det, og de har ikke rigtigt noget socialt program. Derfor vil jeg heller ikke stemme på dem. Det sagde jeg også sidst TV2 var her, men det blev klippet væk.
Baastrup har jeg ikke nået at sende en bog til, desværre. Line Barfoe bad jeg selv om at mødes med, for hun kom med en udtalelse i et interview om min bog.
Jeg skal til møde på Invalideorganisationerne med den sociale konsulent Kirsten Plambech den 8 nov. Jeg ved ikke hvad der kommer ud af det.
Alle de store aviser, incl Ekstra Bladet har fået bøgerne til anmeldelse. Ingen gider læse hvad det går ud på. På Politiken sagde de, at de ikke mente det vil interessere tilstrækkeligt mange af deres 100000 abonnenter. Undertitlen på bind 1 er: "Om korruption og magtmisbrug i den offentligfe sektor".
Vi skal bryde igennem den tykke dyne der ligger over Danmark, som hedder:"Hurra, vi har et skønt velfærdssamfund!" Ingen vil kende virkeligheden.
Men jeg håber stadig!!
Mange hilsner
lyslys er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2007, 13:09   #24
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Dette indlæg har jeg sat ind i debatten hos SF og så må vi se om der kan kommen noget respons fra den side.....


Er det ikke sådan at en hver politikker hytter sit eget ?

Der kommer en masse forblommet ord her op til valget , men når det kommer til stykket er der nogle ting som der ganske enkelt ikke ønskes at tage stilling til fra en bred kam af politikere en af disse ting er lægekonsulenternes rolle og deres mulighed for at ødelægge et menneske fuldstændigt .

Det har ikke været muligt for en stor gruppe mennesker at råbe politikerne op ang lægekonsulenters rolle når man behandler sager hos kommuner, og det til trods for at der finde overvældene dokumentation for at lægekonsulenterne arbejder i modstrid med deres lægeløfte.

Og lovgivningen, trods adskillige henvendelser til politikere så er det ikke noget man kan få dem til at røre med en ildtang, hvordan kan det være ?

vil SF gå ind og se på lægekonsulenternes rolle ? er SF viden om at mange syge mennesker i Danmark hver dag får krænket deres rettigheder som de er sikret ifølge retssikkerhedsloven ? og er det noget man fra SF side vil tage op .

Dette er en skrivelse vi fik ind på vores hjemmeside for flekser og førtidspensionister , det bekræfter ting vi som borger længe har vist og prøvet at råbe op om, men det er som at slå i en dyne.

Det er nu blevet påvist, at lægekonsulenterne arbejder ULOVLIGT. Man har fritaget dem for at stå til ansvar i forhold til lægeloven, og det kan man ikke uden at ændre loven.

Jeg er selv læge og har undervist de lægestuderende i lægeloven og da jeg fik dissemineret sklerose opdagede jeg al den svindel og humbug, der findes i den offentlige sektor.

Jeg har beskrevet og dokumenteret overtrædelserne af lægeloven i bogen: "Velfærd eller Svindel?", som I kan læse lidt om på www.saxo.dk eller www.bod.dk. I kan også søge på Google.

Jeg har forelagt Line Barfod de pågældende ulovligheder, og da hun også er jurist er det jo skønt, at hun giver mig ret.

Hun har foreslået, at vi afholder en PRESSEKONFERENCE i næste uge, så vil hun deltage.

Jeg vil så fremlægge:

1: Hvordan man på Patientklagenævnets hjemmeside fusker med lægeloven, idet man tager noget fra "Lov om Patienters Retsstilling", og sætter ind, som om det tilhører Lægeloven, og vupti, så gælder Lægeloven pludselig kun for lægeligt arbejde, hvor der er tale om behandling!!
Det er bedrageri, for lægeloven gælder alt lægeligt arbejde.

2: Man lader lægekonsulenterne arbejde uden at stå til ansvar i forhold til lægeløftet. Det er en overtrædelse af Lægeloven, hvor der præcist står, at for at få autorisation og kalde sig læge, skal man have bestået eksamen OG HAVE AFLAGT LÆGELØFTET. Kun da kan Sundhedsstyrelsen tildele folk en autorisation og kun da må nogen kalde sig læge. Jeg har ringet til Sundhedsstyrelsens afdeling for tildeling af autorisationer, og de siger: "Det betyder ingenting" og hermed tilsidesætter de lovens bestemmelser.

3: Lægeforeningen bakker op om alle disse ulovligheder og siger, at lægekonsulenterne heller ikke skal stå til ansvar for lægernes etiske regler.

I Folketinget har man henvist til et MOMSCIRKULÆRE fra EU, som laver et skel i det lægelige arbejde på netop denne måde: Patientbehandling/andet lægeligt arbejde, idet lægelig behandling ikke er momsbelagt.
Politikerne har så lavet den studehandel, at sige, at det kun er det momsbelagte, der hører under Lægeloven!! Det er helt volapyk.

Alt dette er strikket sammen for at man kan undertrykke og snyde de kronisk syge, de ulykkesramte og ofre for arbejdsskader.

Min bog Velfærd eller Svindel? udkom i august, men ingen medier eller politikere ønsker at tage indholdet frem. Bogen var sat til anmeldelse i Ugeskrift for læger mandag den 29, men anmeldelsen blev udsat foreløbig i 2 uger.

Hvis magthaverne kan tie dette ihjel er vores kamp forgæves. Derfor ønsker jeg Jeres opbakning ved en pressekonference, vil I være med? Skriv til mig hvis I vil møde op, og også hvis I bare vil bakke op her på siden.


Det er ret uhyrligt at det forholder sig på den måde har vi der er i systemet længe vidst , men at det når der så fremkommer klare og konkret beviser slet ikke er muligt at råbe nogen op , så har vi ikke længere retssikkerhed i Danmark man kan få den ide at det er fordi alle politiske partier er for involveret i dette i sær da en foreslår at man skal henvende sig til Mette Frederiksen og svaret fra forfatteren så er .


jeg sendte bøgerne til Mette Frederiksen engang sidst i august. Og jeg har mailet med hende, men hun vil ikke tage disse problemer frem. Som det fremgår af bogen, så forværredes vores i situation i 1998, da socialdemokraterne var ved magten, mens Karen Jespersen var socialminister. Da blev det bestemt, at man ikke skal bruge de uafhængige speciallægers udsagn, men kun udsagn fra læger, som ikke har set os, for de skal ikke udvise omhu og samvittighedsfuldhed, fordi man kalder dem "Papirlæger" og har fritaget dem for ansvar.
På den måde er alle partier infiltreret i dette fuks, og alle har en interesse i at skjule det.


Jeg kunne som medlem af SF godt tænke mig at vide hvordan SF forholder sig til det her spørgsmål omkring lægekonsulenter, er det noget de har tænkt sig at tage op gøre noget ved ?

Jeg håber ved at skrive her ude i det offentlige at få svar på dette spørgsmål.

Hvis man ønsker yderlig dokumentation så er der en mini undersøgelse her i denne tråd http://www.k10.dk/showthread.php?t=3237 hvor brugerne har udfyldt et skema ang deres kommunale erfaring .
Disse skemaer er allerede i SF`s varetægt da de er sendt til Anne Baastrup .

Da vi kan se at der er en stor overvægt af SF vælger på vores hjemmeside (har lavet en poll undersøgelse) er jeg helt sikker på at de også gerne vil høre et svar..

Hvordan forholder SF sig i spørgsmålet lægekonsulenter og syge borgers retssikkerhed ?
  Besvar med citat
Gammel 01-11-2007, 13:24   #25
freja
På vej til at lære K10
 
frejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2007
Lokation: København
Alder: 58
Indlæg: 3
Styrke: 0
freja er ny på vejen
Hej
SF er kritisk overfor lægekonsulenternes rolle og retsikkerheden for syge mennesker. Det kan man læse om på dette link til SF´s holdninger til førtidspension og ansøgningsprocessen:

http://www.sf.dk/index.php?article=8398



De kunne være gode at få med.

Sidst redigeret af freja; 01-11-2007 kl. 13:26.
freja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2007, 13:32   #26
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
freja tak skal du have og ja den har jeg læst og har også bemærket årstallet for det, derfor syntes jeg da at det ville være rart med en opfriskning , bare sådan en jamen det har vi jo ikke glemt

der er meget stille omkring lægekonsulenter og syge mennesker her til lands og det kan jo godt undre når man nu ser at der i dag er flere på sygedagpenge end på kontanthjælp og man kan undre sig om de ved hvad de går ind til (men den tager jeg i en anden tråd så vi ikke ødelægger fokus i den her )
  Besvar med citat
Gammel 01-11-2007, 16:00   #27
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Penge contra helbred???!!!

Det er enorme økonomiske kræfter, man er oppe imod, når det gælder lægepapirer. Det er måske derfor, så mange politikere kryber udenom.

Erhvervslivet vil nu i lighed med kommunerne DOKTORSHOPPE og så tvivl om de praktiserende lægers vurdering af deres patienter.

Tja... Det erhvervsliv, som er MED TIL AT GØRE FOLK SYGE, vil selvfølgelig IKKE tage medansvar - eller leve op til social ansvarlighed.

Læs her:


Citat:
Dansk Erhverv:
Det er for let at få en lægeerklæring01. nov. 2007 13.17 Penge

Hvis sygefraværet skal mindskes, skal det være sværere at få lavet en lægeerklæring. Det mener Dansk Erhverv.

Beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksen har netop offentliggjort en plan, der skal nedbringe sygefraværet med 20 procent frem til 2015, og beregninger fra Dansk Erhverv viser, at en reduktion af sygefraværet i den offentlige sektor til niveauet i den private sektor vil give cirka 10.000 flere hænder i den offentlige sektor.

Lægeerklæring per automatik
Men det kræver først og fremmest, at læge ikke udskriver lægeerklæringer per automatik, mener Dansk Erhverv.

- Mange virksomheder oplever, at det er for nemt for medarbejderne at få en lægeerklæring. Derfor er det yderst vigtigt, at man strammer op på reglerne for lægeerklæringer. Dansk Erhverv foreslår, at man skal kunne henvise medarbejderen til en uvildig læge, hvis virksomheden oplever det som nødvendigt. Vi er bekymret for, at der er for meget automatik, når egen læge udsteder lægeerklæringer til medarbejderen, siger formand for Dansk Erhverv Poul-Erik Pedersen.

Større sygefravær i kommunerne
Organisationen mener også, at der skal gøres en aktiv indsats for at få sygefraværet i kommunerne ned.

I 2006 var ansatte i den kommunale sektor i gennemsnit syge i 14,6 arbejdsdage, mens det tilsvarende tal for ansatte i den private sektor var 9,9 dage.

Dermed er de kommunalt ansatte i gennemsnit syge 4,7 arbejdsdage mere syge end ansatte i den private sektor, viser den kommunale fraværsstatistik og Dansk Erhvervs beregninger.
http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2007/11/01/130153.htm
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2007, 16:49   #28
Metro
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af lyslys Se meddelelser
Ingen gider læse hvad det går ud på. På Politiken sagde de, at de ikke mente det vil interessere tilstrækkeligt mange af deres 100000 abonnenter. Undertitlen på bind 1 er: "Om korruption og magtmisbrug i den offentligfe sektor".
Hmm.... hvis du nøjedes med "Korruption og magtsmisbrug" og undgik div. udtryk der indkluderer ord som "offentlige", "sektor" eller "uretfærdighed" m.v. i bogens første 2-3 kapitler - havde du nok oplevet større interesse fra mediernes side.

Problemet i Danmark er, at vi ikke har ordentlige journalister mere.... Vi har medieklovne, der danser i TV, lader sig interwieve til "Idioternes Kogebog" eller soler dem i skyggen af politikernes piedestaler.

Det er små, småtbegavede mennesker, der havde opgivet den faglige integritet mod 15-30 minutters fame, med jævne mellemrum.... Du går ikke glip af noget - kære Lys.... disse dårlige journalist-efterligninger ville alligevel ikke kunne yde dit arbejde den fornødne respekt og indsigt i den nødvendige dybde til, at kunne kommentere på, hvad for dem kunne lige så godt foregå på Månen.

Men bare rolig... vi finder på noget.

Citat:
Oprindeligt indsendt af lyslys Se meddelelser
Vi skal bryde igennem den tykke dyne der ligger over Danmark, som hedder:"Hurra, vi har et skønt velfærdssamfund!" Ingen vil kende virkeligheden.
Men jeg håber stadig!!
Mange hilsner
Vi kan oprette en fond med det ene formål, civilt at sagsøge alle de læger og lægeorganisationer der enten tilsidesætter deres lægeløfte eller ser stiltiende til, når det sker. Hvis en læge overholder ikke sit lægeløfte eller lægger det til side, efter forgodtbefindende - er han I MIN verden - ikke nogen læge mere.

Hvis jeg skal kunne overlade mig selv i en læges varetag - er jeg NØDT til at være tryg ved, at lægeløftet ALTID gælder, uanset nogen form for ydre forhold. En læge uden sin integritet er værdiløs! Så enkelt kan det siges.

Så selv om der kan være tale om forskellige ydre forhold, politik m.v. er det ALENE lægernes opgave at opretholde og forsvare deres lægeløfte. Man kan få nok så mange påbud eller ordrer - adlyder man ikke - er den skid slået. Det er lægerne alene, der skal passe deres lægeløfte, så den kan forblive intakt. Ingen andre. Kun lægerne selv.

Vi "snakkes" :-)

Sidst redigeret af Metro; 01-11-2007 kl. 16:52.
  Besvar med citat
Gammel 02-11-2007, 01:37   #29
Kimse
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kimses avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2007
Lokation: Mors
Indlæg: 154
Blog Indlæg: 5
Styrke: 17
Kimse er rigtig godt på vej
Støtte fra Kim Jensen

Hej

Vi er helt enige om, at det bestemt ikke bliver nemt og derfor vi jeg meget gerne støtte op. Er der noget der ikke er lovlig og bliver misbrugt overfor syge ledige så er LA med.

Oplys venligst om planen for en pressekonference ved dato eller ønskes der hjælp til at planlægge den. Mail eller ring, 86 toogtyve toogtyve 64.

Hilsen Kim Jensen / Næstformand LA - www.ladk.dk
E-mail [email protected]

Sidst redigeret af Kimse; 02-11-2007 kl. 01:39.
Kimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2007, 12:35   #30
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
jeg er også med og hej Kimse ...godt du er kommet...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kom ind i kampen! vito Fremtiden for fleksjob og førtidspension 4 13-03-2012 15:35
Så er kampen slut Fodfolket Dit og Dat 75 12-09-2011 12:14
Kampen er forbi nu Fæhunden Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 29 03-09-2010 10:29
Kampen om førtidspension. Fæhunden Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 06-08-2010 11:31
Tak for kampen!!!!!!!!!!!!!!!!! Lotte A. Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 21-05-2008 21:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension