K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-09-2007, 18:22   #21
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Kære Benny G.

Jeg er godt nok ked af, at du er blevet udsat for sådan en situation. Det var rigtigt godt, at den sag kom for retten. Det er da utroligt, at kommunen så ikke 100 % så retter sig efter loven alligevel efter, at du havde vundet sagen i retten.
Hver gang, du har søgt noget, som er blevet afvist, også når det f.eks. gælder tilskud til fitness eller behandling, så klag endelig til Det Sociale Nævn. For du har retten til et bedre liv!!

Det er kedeligt, at sagsbehandlere ikke kan sætte sig ind i de forskellige love, men retter sig mere til deres egen vejledning.
Jeg arbejder selv indenfor hjælpemidler og har lige været på et kursus i lidt af loven omkring hjælpemidler til borgere. Det var meget interessant.
Bla. blev der nævnt, at det var utrolig vigtigt, at man så på, hvilke behov borgeren har.... sådan at borgeren kan få et normalt liv som muligt!
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2007, 18:24   #22
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hey igen...

Glemte lige at fortælle, at du har ret til at skifte en bil ud hvert 4. år....!!
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2007, 22:11   #23
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Kære Benny G.

Jeg er godt nok ked af, at du er blevet udsat for sådan en situation. Det var rigtigt godt, at den sag kom for retten. Det er da utroligt, at kommunen så ikke 100 % så retter sig efter loven alligevel efter, at du havde vundet sagen i retten.
Hver gang, du har søgt noget, som er blevet afvist, også når det f.eks. gælder tilskud til fitness eller behandling, så klag endelig til Det Sociale Nævn. For du har retten til et bedre liv!!

Det er kedeligt, at sagsbehandlere ikke kan sætte sig ind i de forskellige love, men retter sig mere til deres egen vejledning.
Jeg arbejder selv indenfor hjælpemidler og har lige været på et kursus i lidt af loven omkring hjælpemidler til borgere. Det var meget interessant.
Bla. blev der nævnt, at det var utrolig vigtigt, at man så på, hvilke behov borgeren har.... sådan at borgeren kan få et normalt liv som muligt!

Hej QUOTE

Du er ikke helt opdateret!

Det Sociale Nævn omstødte Gladsaxe Kommunes ulovlige nedskæring af hjælp til, at jeg er berettiget til, og har fået døgnhjælp hele ugen.

Erstatningssagen ved landsretten tabte jeg fordi landsdommerne valgte, at tilsidesætte mit bevismateriale i form af sagsbehandlers urigtige oplysninger til lægekonsulent, og dennes brug af disse.

Ankesagen til Højesteret måtte jeg afbryde, da Procesbevillingsnævnet i mere end et halvt år, havde nægtet, at bevilge fri proces.

Sagen med Gladsaxe Kommune er et angreb på min person, da jeg siden 1992 da kommunen fratog mig døgnhjælp har nægtet, at få installeret et nødkald i mit hjem. Jeg ville ikke bures inde!

SATS Fitness har sponsoreret mig træning de sidste 2 år, fordi jeg gjorde en god reklame for dem, mens jeg endnu kunne træne!

Lad os håbe på, at det kommer til at fungere igen???

Benny Gerhard
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2007, 12:56   #24
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Benny Gerhard Se meddelelser
Hej Antoniette

Jeg blev ikke såret, der skal mere til. Jeg skulle bare lige føre mig frem!

Ja, jeg mødte bilisten i byretten.

Da han blev frikendt for skylden, var det hans forsikringsselskab jeg var oppe imod, så han var kun med som vidne.

Det er uretfærdigt, at jeg skal slås mod et forsikringsselskab når han er dømt (bøde) som spritbilist.

Det var helt afgørende for mit sagsforløb, at jeg ikke havde slået hovedet og således var i stand til at skaffe vidner - når politiet ikke ville!

Men, jeg var stærkest.


Jeg må sige, at du også har haft dit at slås med.

Ha' det godt.

Benny Gerhard

Hej Benny

Jo, jeg har skam haft mit at slås med, det er også derfor at jeg beundrer dig for din styrke til at kæmpe i så mange år.

Hvordan var det at se bilisten som kørte dig ned? Følte du had eller tilgivelse eller hvordan? Jeg har nemlig aldrig set ham, som kørte mig ned, og det har irritereret mig ikke at kunne sætte et ansigt på.

Ved du om der findes nogle foreninger for overlevende efter trafikulykker?

Du er den første "overlever" som jeg har haft kontakt med (og jeg blev kørt ned i år 2000, da jeg var 24 år). Jeg har undret mig over, at der ikke er nogen samtale grupper/hjælp til trafikofrer.
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2007, 13:10   #25
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Antoniette
Jeg tænkte på den her, jeg kender den ikke selv men fandt den ved at søge på trafik ofre , måske der er nogen der du kan tale med og som kan hjælpe med at få beabejdet din forstålige vrede, hvis du kontakte dem så lad os vide hvad du mener om det, det kan være der er andre her der kan bruge dem

(gad vide om der er en forening for offer for systemet?? )

http://www.offerraadgivning.dk/
  Besvar med citat
Gammel 22-09-2007, 13:14   #26
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Antoniette
Jeg tænkte på den her, jeg kender den ikke selv men fandt den ved at søge på trafik ofre , måske der er nogen der du kan tale med og som kan hjælpe med at få beabejdet din forstålige vrede, hvis du kontakte dem så lad os vide hvad du mener om det, det kan være der er andre her der kan bruge dem

(gad vide om der er en forening for offer for systemet?? )

http://www.offerraadgivning.dk/
Hej Hejdien

Tak for link, jeg vil gå ind og kigge på den.
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2007, 15:03   #27
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Antoniette Se meddelelser
Hej Benny

Hvordan var det at se bilisten som kørte dig ned? Følte du had eller tilgivelse eller hvordan? Jeg har nemlig aldrig set ham, som kørte mig ned, og det har irritereret mig ikke at kunne sætte et ansigt på.

Ved du om der findes nogle foreninger for overlevende efter trafikulykker?

Du er den første "overlever" som jeg har haft kontakt med (og jeg blev kørt ned i år 2000, da jeg var 24 år). Jeg har undret mig over, at der ikke er nogen samtale grupper/hjælp til trafikofrer.
Hej Antoniette

Det sagde mig intet, at møde ham.

Det eneste der irriterede mig var, at han ikke spurgte til hvordan det gik med mig.

Om han var blevet straffet, kunne jeg heller ikke bruge til noget!

Det er dog kritisabelt, at myndighederne svigter når bilisten er plørefuld og det således bør være skærpende omsændigheder, at han kun ved held ikke blev drabsbilist?

Dert er min retssikkerhed der tilsidesættes, når jeg selv skal rejse civilt søgsmål, "hvis jeg kan?

Benny Gerhard
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2007, 18:31   #28
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Thumbs down

Socialministeriet har rettet henvendelse til Gladsaxe Kommunen p.g.a. at jeg tager mit liv!

Afdelingschef Elinor Kyhnauv der overordnet for sagsbehandleren der løj i min sag, (og som hun ikke har ville ændre på) har efterfølgende sendt en overlæge fra Distriktspsykiatrisk Center ud for, at vurdere om jeg var psykotisk, og skulle indlægges?

Det er hende der har ødelagt mit liv!





Benny Gerhard
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2007, 19:07   #29
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Benny det undre mig ikke at de har taget det tiltag , jeg har sådan set ventet på det.

De kan ikke lade dig tage dit eget liv , det er klart nogen vil have psykiatrien ud til dig for at hjælpe dig og andre for at kunne holde deres ryg fri hvis du skulle gøre alvor af din trussel.

Jeg ved godt at du mener det alvorligt, men også jeg ville syntes det var et kæmpe menneskelig spild hvis du gør alvor af det, du er tusind gange så meget værd som menneske end nogen af dem du har haft kontakt med igennem dit forløb, jeg forstår din frustration og din magtløshed..

men min personlige overbevisning er nu stadig at det ville passe meget godt for politikkere og alle andre i din sag hvis og så frem du skulle gå hen og tage dit liv, ikke mere besvær eller råben op med dig ..

Jeg syntes at du støder ind i en uhyggelig mur af tavshed og ansvarsforflygtigelse for alle ansvarlige politikkere og kommunalt ansatte og jeg håber ved gud at de har så meget pli at de ikke sover godt om natten ...

Det samme går for medierne , for trods at vi er rigtig mange herinde fra der har skrevet til div medier osv så vælger de ikke at gå offentligt frem med din historie , samtidig tvivler jeg ikke på at alt den dækning kommer den 2 oktober hvis du vælger at gennemføre , det er bare ikke den måde det skal foregå på ..

der sidder masser af mennesker der er ramt på den ene eller den anden måde ude i landet og lever en kummerlig tilværelse pga kommuner og regeringens totalt mangel på medmenneskelighed og humanitet ...

Og det gør vi bedst noget ved , ved at holde os i live og råbe op, en eller dag så må vi blive hørt ...

Jeg tvivler ikke på din forstand og jeg har respekt for dig hvad enten du gør det ene eller det andet (selv om mit personlige håb er at du dropper alle tanker om at tage dit eget liv og i stedet for vælger at kæmpe videre )

Jeg tror at du har gjort meget større indtryk på mange mange mennesker end du selv aner og folk med din viljestyrke og menneskelighed er ikke mennesker vi har råd til at miste i dette samfund...

Jeg ved ikke hvad jeg ellers skal sige, jeg kender dig ikke personligt men jeg ville godt nok være ked af at se at du har gjort alvor af dit forhavende og jeg ved at det gælder for alle på denne side


MVH
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 26-09-2007, 15:44   #30
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
MAIL TIL PROCESBEVILLINGSNÆVNET d. 26. september 2007.

Att. Anne Horstmann

Kære Anne Horstmann

Jeg foreslår, at Procesbevillingsnævnet omgående og i henhold til Menneskerettighedskonventionens art. 6 udreder de udgifter jeg har forelagt i mine 2 sager, hvor jeg har fået afvist fri proces og har betydet, at jeg ikke kan betale for advokat til at føre mine sager ved domstolene og derfor har droppet begge sager.

Nævnet skrev: At jeg "ikke havde rimelig grund" til, at føre sag, da ansøgning om fri proces blev afvist?

Nævnet skrev: At det "ikke havde nogen social betydning for mit liv", da ansøgning om fri proces blev afvist?

Procesbevillingsnævnet bør derfor omgående betale de 161,450,00 kroner der er afgørende for, at mit liv også fortsætter efter folketingets åbning tirsdag den 2. oktober 2007.

Venlig hilsen www.Benny-G.dk Benny Gerhard

----- Original Message -----
From: BENNY GERHARD
To: [email protected]
Sent: Tuesday, September 25, 2007 12:33 PM
Subject: Fw: Benny Gerhard / Fri proces


Att. Anne Horstmann

Kære Anne Horstmann

Jeg må have en afgørelse nu, ellers kommer nedenstående mail til, at stå ved magt?

Jeg ringer i dag kl. 14.00

Den Europæiske Menneskerettighedskonvention

Artikel 6 . Ret til retfærdig rettergang

Stk. 1. Enhver skal, når der skal træffes afgørelse enten i en strid om hans borgerlige rettigheder og forpligtelser eller angående en mod ham rettet anklage for en forbrydelse, være berettiget til en retfærdig og offentlig rettergang inden en rimelig tid for en ved lov oprettet uafhængig og upartisk domstol.

Mvh. Benny Gerhard


----- Original Message -----
From: BENNY GERHARD
To: [email protected]
Sent: Monday, September 24, 2007 3:40 PM
Subject: Benny Gerhard / Fri proces


Att. Frederik Biegumfeldt

Kære Frederik Biegumfeldt

Jeg har forsøgt, at ringe flere gange men forgæves.

Det er en direkte hån imod mig, at jeg ikke kan få en "retfærdig afgørelse" i min sag.

Procesbevillingsnævnet er direkte skyld i, at jeg har måtte stoppe 2 ankesager ved domstolene!

Procesbevillingsnævnet er direkte skyld i, at der bliver iværksat en fogedsag fra min advokat, for
manglende betaling af advokatsalær!

Snart er det slut: Se hjemmeside www.Benny-G.dk og Strasbourg tager over.

PS: Svar hurtigt.

Venlig hilsen

Benny Gerhard
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension