K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-03-2013, 21:53   #11
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
tak skal du have, nu kan jeg læse det
håber der kommer nogle gode råd til dig
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2013, 21:59   #12
Jamie36
Glad for at være medlem
 
Jamie36s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2013
Lokation: København
Indlæg: 83
Blog Indlæg: 26
Styrke: 12
Jamie36 er ny på vejen
Tusind tak for feedback ang. Mine beskeder jjasonn
Jamie36 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2013, 19:08   #13
Haltefanden
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2012
Indlæg: 37
Styrke: 12
Haltefanden er ny på vejen
@Jamieø36
Jeg kender godt det med at glemmesåsnart man har læst noget, det er ikke skide behageligt. Ikke desto mindre tror jeg virkeligt at du vil kunne lære noget om dig selv ved at læse nogle bøger omkring angst og ocd. Jeg tror at viden kan gøre rigtigt meget for at forbedre ens livskvalitet. Du siger du selv er sikker på at du har ADHD, hvad siger din psykiater til det?

@Helenekr
Puha, din historie lyder fuldstændigt som min venindes- bortset fra at hun venter på at få godkendt ftp nu efter at have tilbragt de sidste mange år i forskellige former for terapi. Hun er så heldig at være hyberintelligent så de(kommunen) kan ikke helt forstå at man kan være så klog og så ikke fungere på arbejdsmarkedet.
Jeg tror jeg har været utrolig heldig med enten min tilgang til kommunen, eller de var heldige med mig så jeg bare passede ind i de ting de sendte mig ud i (en gang skal jo være den første ikke? ) Jo jeg blev sendt ud i noget ***, blev sendt på idræthøjskole som svært overvægtig med angst og ocd hvilket holdt i 3 dage og bagefter på VUC for det måtte da være bedre. jeg kan virkeligt godt følge dig i at kommunerne mangler tilbud der er mere målrettet borgeren og ikke kassetænkningen i hvor de kan parkere dig billigst.
Jeg tror ofte at mennesker begynder at identificere sig med deres diagnose, jeg har f.eks i min tid mødt flere i behandling for borderline personlighedsforstyrrelse der præsenterer sig som "Jeg er" borderline somom det er den de er, istedet for at have borderline som en del af hvem de er - hvis du forstår?
Haltefanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2013, 20:23   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeps, det forstår jeg - og dog forstår jeg det ikke, for jeg er jo en af dem der lyver og lades som om jeg er fuldstændig frisk og frejdig. Når folk spørger hvorfor jeg er førtidspensionist, så siger jeg bare det er ''noget med ryggen og piskesmæld'' - jeg magter ikke at fortælle sandheden

- den del af mig der engang i mellem knalder ud, kommer de jo ikke til at møde alligevel.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2013, 20:43   #15
Haltefanden
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2012
Indlæg: 37
Styrke: 12
Haltefanden er ny på vejen
Haha det lyder sq som mig. Jeg plejer at fortælle folk at jeg har nogle kognitive problemer, de behøver jo ikke ligefrem vide at jeg har roterende fis i kasketten vel?
Haltefanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2013, 20:58   #16
Jamie36
Glad for at være medlem
 
Jamie36s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2013
Lokation: København
Indlæg: 83
Blog Indlæg: 26
Styrke: 12
Jamie36 er ny på vejen
Min psykiater sagde at jeg altid har haft ADHD, bare ikke hvad grad om det er:
let
moderat
svær
Han siger også at jeg har svær personlighedsforstyrrelse, jeg kan slet ikke læse, har prøvet og det eneste jeg fik ud af det var at jeg måtte tage 1600 mg Burana, så desværre.
Så kender du det med at glemme hvad man lige har læst Haltefanden!! godt nok irriterende.
Jamie36 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2013, 21:16   #17
Haltefanden
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2012
Indlæg: 37
Styrke: 12
Haltefanden er ny på vejen
Har du søgt aktindsigt så du ved hvad kommunen har af informationer og papirer om dig? ellers ville det være et rigtigt godt sted at starte. kan ikke helt finde ud af om du har søgt det allerede.. Og jo- det er forbandet frustrerende.
Haltefanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2013, 21:44   #18
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Jamie36Ø,

Formoder at man "stadig" kan søge ftp. iht. §17 på foreliggende grundlag og eget initiativ, så det kan du da "starte" med. Det koster jo ikke noget.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2013, 01:17   #19
Jamie36
Glad for at være medlem
 
Jamie36s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2013
Lokation: København
Indlæg: 83
Blog Indlæg: 26
Styrke: 12
Jamie36 er ny på vejen
Jeg har ikke søgt om aktindsigt da jeg ligger midt i separation og flytning, hvilket er hårdt, jeg vil helt sikker søge om aktindsigt især for at se, hvad der er skrevet om mig.

Jeg fik ikke sagt det, men min svære personlighedsforstyrrelse er kronisk, ved ikke om det har nogen betydning for at søge om ftp.

Tusind for jeres gode råd, jeg ved hvor jeg skal starte!!
Jamie36 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2013, 12:51   #20
Jamie36
Glad for at være medlem
 
Jamie36s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2013
Lokation: København
Indlæg: 83
Blog Indlæg: 26
Styrke: 12
Jamie36 er ny på vejen
Ang. Førtidspension

Jeg har spurgt min læge om, hvor store chancer jeg ville have hvis jeg søgte Ftp, men lige for øjeblikket var det ikke realistisk mente han. Det lyder som om at han så ikke helt udelukker det vel?

Jeg går ved en speciellæge i psykiatri har gjort det siden sommeren 2012, det skal siges at da jeg startede havde jeg diagnosen Borderline og Personlighedsforstyrrelse. Men jeg har siden da fået diagnoserne ADHD, svær personlighedsforstyrrelse, og depression. Jeg ved godt at man ikke kan få ftp udfra diagnoser, men mit spørgsmål er om jeg skulle spørge min speciellæge om, hvad hans mening er, eller bare gå udfra, hvad min læge mener? Jeg vil heller ikke vise at jeg ikke respektere min læges mening, men jeg er så forvirret.

Jeg har overvejet længe om at søge om aktindsigt, har endda sedlen liggende i tasken, men er så bange for at de bare fejer en af med et eller andet ****, har erfaret at der er lige så stor forskel på dem der arbejder i kommunen, som sagsbehandlere, nogle er flinke og forstående, andre er rigtig ubehagelige og afvisende.

Jeg har snakket med den sidst nævnte to gange endda, og to forskellige personer, de havde begge den samme mening, så hvis man søger aktindsigt, ville man så også få en eller anden næsvis besked om at de ikke ved, hvor man vil hen med den seddel.
Jamie36 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Spørgsmål til førtidspension Kasp1221 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 17-09-2012 00:13
førtidspension § 20 spørgsmål sjl Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 12-05-2012 21:44
Førtidspension og spørgsmål AKA Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 03-04-2012 15:11
Spørgsmål ang Førtidspension clauss Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 23-06-2011 15:39
Spørgsmål om førtidspension RikkeFejrskov Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 16-11-2007 17:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension