K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-03-2011, 10:52   #1
bastian46
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Indlæg: 1
Styrke: 0
bastian46 er ny på vejen
flex som selvstændig

Forsøger pt. at komme i flex i egen forretning, det ser ud til at man ikke vurderer på virksomhedens økonomi, eller arbejdspladser, kun indtægt, som ligger langt under de 429.000 kr som er max.
Jeg har 25% erhvervsevnetab i ben, piskesmæld samt div. der ikke er sat % på. Burde jeg ikke kunne få flex??? Økonomisk er jeg gået kraftigt ned i løn de sidste 2 år grundet mén og uarbejdsdygtighed. Store lønudgifter til mine ansatte, kortere åbningstider, og fremtidigt måske mindre endnu, og så kan vi ikke overleve, hverken jeg eller have råd til ansatte. Har læst flexloven-ordningen igennem, men kunne godt tænke mig at høre fra nogle i ca. samme situation, eller erfaringer mvh B46
bastian46 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2011, 11:23   #2
Andepigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: København
Indlæg: 157
Styrke: 14
Andepigen er ny på vejen
HAR du en flexbevilling - eller søger du om flexudredning/arbejdsprøvning i eget job?

I tilfælde af det sidste er det nok et long shot. Man skal afprøves i andre erhverv end det, man normalt bevæger sig i - for at få testet, om arbejdsevnen er varigt nedsat indenfor ethvert erhverv.
Andepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2011, 13:42   #3
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af bastian46 Se meddelelser
Forsøger pt. at komme i flex i egen forretning, det ser ud til at man ikke vurderer på virksomhedens økonomi, eller arbejdspladser, kun indtægt, som ligger langt under de 429.000 kr som er max.
Jeg har 25% erhvervsevnetab i ben, piskesmæld samt div. der ikke er sat % på. Burde jeg ikke kunne få flex??? Økonomisk er jeg gået kraftigt ned i løn de sidste 2 år grundet mén og uarbejdsdygtighed. Store lønudgifter til mine ansatte, kortere åbningstider, og fremtidigt måske mindre endnu, og så kan vi ikke overleve, hverken jeg eller have råd til ansatte. Har læst flexloven-ordningen igennem, men kunne godt tænke mig at høre fra nogle i ca. samme situation, eller erfaringer mvh B46
25% erhvervsevnetab er nok i underkanten... jeg fik at vide, at hvis vi var over 20 timer pr. uge, så svarede det til at jeg bare kunne tage et deltidsjob. Det handler ikke om, hvor mange timer du er på arbejdspladsen, men om hvor mange timer du reelt yder i arbejdsindsats, og om der er skånehensyn mv. Du skal forberede dig på, at det kan blive meget langvarig affære at blive afklaret.
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Selvstændig på flex Peter8 Spørgsmål ang fleksjob 2 22-07-2012 20:31
Selvstændig hobbymanden Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 05-02-2011 19:43
Selvstændig. boowam Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 22 28-03-2010 11:24
Selvstændig erhvervsdrivene på flex medimedi Din historie 3 06-02-2010 08:39
selvstændig i flex netbasse Spørgsmål ang fleksjob 1 17-10-2007 19:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension