K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-09-2010, 22:44   #1
Lotz01
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Odense
Alder: 40
Indlæg: 23
Styrke: 14
Lotz01 er ny på vejen
Min historie -mit mareridt!

Hej folkens.

Jeg er ny herinde, og tænkte jeg lige ville smide min historie... den er laaaang, så læn jer godt tilbage, hvis i har mod på at læse det

Jeg håber sådan, i kan give mig nogle svar,gode råd eller opbakning, det er der tilsyneladende ikke er andre der kan...
Jeg er en 27årig kvinde med to fødsler på bagen. (2006 og 2009)
Jeg mangler en diagnose.... hver dag er efterhånden et smerte-*******, men jeg er ifølge 100 vis af blodprøver frisk som en havørn!
Min historie vil nok fremstå som den mest ynkede og hypokonder-agtige klagesang, men føler jeg bør beskrive alt, hvis i skal kunne danne dig et nogenlunde billede af, hvad der evt. er galt med mig og hvordan jeg har det.

Jeg ved ikke, hvornår det hele startede, et af mine spørgsmål går også på, hvorvidt det er muligt at skaden allerede er sket, mens jeg lå i min mors mave... Da hun var 5-6måneder henne, blev hun opereret i maven under fuld narkose (i 1983) Lægerne viste ikke, hvordan det ville påvirke mig, og efter utallige plukveer og blødninger kom jeg så til verden med 2 arme og 2 ben -ergo velskabt! Dog skreg jeg ca. 8 timer i døgnet, de første 2 et halvt år, og selvom jeg kunne gå. da jeg var 10mdr. nægtede jeg (sagde jeg havde ondt) så jeg kørte i klapvogn indtil skolestart.
Har gået til ALT sport, men har altid måtte stoppe grundet smerter.
I 5. klasse begyndte lægerne at bortforklare mine smerter med "vokseværk", det fortsatte til 9. klasse, skønt jeg ikke er vokset én centimeter siden 6.
Fik røngenfotograferet mine hænder for at vudere, hvornår jeg skulle have bøjle på mine tænder, og de konkluderede at jeg var langt fra færdig med at vokse, skulle blive 173... fik aldrig bøjle på og jeg er stadig kun 159!
Fik ny læge da jeg var 15år, og han konkluderede hurtigt, at jeg var hypermobil, sendte mig til reumatolog, som sagde jeg var hypermobil i 8 ud af 10.
På dette tidspunkt knækker mine knæ sammen eller låser, og jeg må gå på krykker ca. hver 3. månede i 3-7dage, lægerne kan ikke bryde "låsen".
Har været ved alverdens fysio. og kiropraktorere, laver masser af øvelser, men intet synes at hjælpe, får bare flere smerter. Fysioterapeuten sagde at mine muskler omkring leddene havde "knuder/hævelser".
Røngen ved Kiropraktoren viste for lille nakkesvej i forhold til mit enorme lændesvej.
-alle er enige om jeg fejler NOGET, men de ved bare ikke hvad, der er fællesnævneren-
Bliver henvist til reumatologisk på OUH, får taget et hav af blodprøver -intet unormalt udover højt kolosterol (6,7) og så var der noget der tydede på en eller anden tarmsygdom der kunne give muskel og led smerter, men inden næste konsulation, var det så åbenbart ikke relevant alligevel. Får tvunget dem til at tage røngen af min lænderyg, den viste noget med at nederste ryghvivel, som hæfter på bækkenet, sad i en forkert vinkel, men fik bare besked på, at de ikke viste, hvorvidt det kunne give smerter.......
Tvinger dem til at scanne mig, den lykkedes ikke helt, da jeg fik for ondt af at ligge der, og måtte stoppe før tid, men ellers "normale forhold". Knogleskintigrafi, også normal. Får taget en blodprøve som udelukker fibromyalgi.
Endvidre har lægen på OUH så skrevet, at hun ikke kunne genfinde diagnosen hypermobilitet, så selvom alle andre læger gennem tiden har været overbevist ved første øjekast, ja så er diagnosen nu strøget, og jeg står nu i det kommunale system, uden noget som helst lægeligt bevis -ikke optimalt!

Med smerter mener jeg som oftest:
Kronisk hovedpine, (der kommer ca. ved 9 tiden hverdag og blir' kræftigere i løbet af dagen) det gir' synsforstyrelser, kvalme og træthed.
Lænde/bækkensmerter, træthed i ryggen, jag og smerter ved bevægelse, især ved buk, trin og lette vrid (fx. ved støvsugning og aftørring). Smerterne herfra trækker hurtigt ud til både ben og skuldre, da jeg grundet smerter ikke kan gå rigtigt, og derfor halter, trækker skævt mm. Dette gør også fx. påklædning vanskeligt, da jeg ikke kan nå mine fødder.
Skulder/nakkesmerter, ømhed og smerter der forstærker hovedpinen og når skuldrene ikke vil op over 90 grader, blir' påklædning igen svært -hvis jeg vil undgå skulderen går ud af led.
Fingre/håndledssmerter, Kan ikke sætte fra fx. for at rejse mig, så jager det langt op gennem armen. Har svært ved at skærre kød ud og må åbne glas med låg, med et pensionist redskab! + at jeg nu kan konstatere, at jeg ikke længere kan spise en pind-is, da mine led gør så ondt, når jeg holder den, at jeg må stoppe på halvvejen og smide den i en tallerken! For f..... altså jeg er 27år!!! Min farmor på 87 er bedre til at spise is end mig!
Iskias-smerter, det gør bare ONDT, og uanset hvad jeg så foretager mig... kan hverken sidde, stå eller gå. Intet hjælper på det.
Knæsmerter, Det er som om der sidder noget i klemme, de låser og låser op som det passer dem, og er efterfulgt af stærke smerter indeni knæet, som gør mig søvnløs -endvidere fremkalder det hoftesmerter pga. halten, og hvis jeg går på krykker, smadre jeg mine håndled og skuldre -så der er ikke de vilde valgmuligheder der!
Halebens-smerter, føler jeg har en bule på halebenet, og den er så meget øm, kan ikke sidde tilbagelænet eller ligge fladt på gulvet.
Smerter i huden, brændende og øm fornemmelse på yderside af begge overarme og lår.
Mavesmerter, starter i solar plexus snørre sammen/spænder op, øverste del af maven blir' hård som sten og udspilet, det medføre vejrtrækningsproblemer og sammenkrøllet holdning, kan kun løfte benene ca. 10cm fra gulvet når jeg går. Det gør SÅ ondt, at jeg frygter, jeg falder død om (tænker det er stress, da det ikke umiddelbart hænger sammen med indtagelse af føde)

----------------------mine ankler har det meget godt pt.-------------------

Derudover skal tilføjes at jeg har haft hul i trommehinden (der er faktisk ingen trommehinde tilbage) siden jeg var 2år, lægerne har forsøgt at lappe hullet 3 gange men alle gange uden hel. Har nu fået en kronisk betændelsestilstand, så skal have foretaget en "udrensende" operation.
Har også knuder på stemmebåndet.

Jeg er pt. i afklaring omkring min arbejdsevne, og på trods af jeg kun kan klare 10-12 timer pr. uge, kører jeg hverdag direkte hjem og sover, for jeg er fuldstændig drænet, hovedpine som altid, og smerter et eller andet sted i kroppen. Sover for at få overskud og energi til at hente mine børn. Herfra prøver jeg så at være mor, så godt jeg kan, men det er bestemt ikke altid let, da smerterne jo ikke bare forsvinder. Vil gerne være i haven med ungerne, men efter jeg er startet er min hovedpine blevet værre, hvilket gør at jeg ikke engang kan gynge min datter i babygyngen, fordi jeg er ved at kaste op, og nærmest blir' søsyg. Desuden har jeg bemærket, at jeg er blevet mere lys-følsom, og hovedpinen bliver derved kræftigere. Max. en halv time i haven, så må jeg gi' op og kaste mig på sofaen, som havde jeg influenza, migræne og hoftebrud på samme tid! Kl. 17.30 "kravler" jeg så op og spiser aftensmad, som min skønne mand har lavet (og skåret ud som på et plejehjem). Jeg tvinger mig selv til at rydde væk, for at min mands liv ikke skal blive helt forpestet, noglegange må han (eller min lille søn på knap 4år) dog sætte i opvaskemaskinen for mig, fordi jeg ikke kan bukke mig. Børnene kommer så i seng kl. 19.
Aftenen herfra går med at sidde og irritere mig grænseløst, over de 8 maskinfulde vasketøj der skal lægges sammen, og som jeg SÅ gerne vil, men bare ikke magter, legetøjet på gulvet som jeg ikke kan bukke mig efter, og så alle de venner jeg burde kontakte, men som jeg bare ikke orker at forklare om min situation, som der alligevel ikke er mange, der forstår! Sådan har det været siden jeg startede i afklaring, INTET overskud, ingen livskvallitet på hjemmefronten og bare ondt! MEN tilgengæld er det nogle fantastiske mennesker jeg er sammen med,og hvor er det skønt, at have noget at fortælle om under aftensmaden! jeg glæder mig hver dag til at komme derind, så snyder derfor mig selv og min krop, til at "ha' det fint", og så tar' jeg "tævene" når jeg har fri... Er bare ked af det går ud over mine børn!
Mine weekender blevet så værdiløse... jeg er ubrugelig hele lørdagen, det er som om, at bare fordi jeg gir' min krop lov til at slappe af, så "indhenter" den lige alle gemte smerte-data's fra ugens løb, og det ramler så fuldstændig lørdag og søndag. Hvad fedt er der så ved at ha' weekend? Jeg savner at være MOR for mine børn, og det piner mig, hvis livet skal være sådan, at jeg SKAL opbruge alle kræfter og alt energi på at holde mig oprejst på et evt. arbejde, og det der så er tilbage til mand og børn, er de sørgelige rester
af et smerte-befængt kedsommeligt væsen, der ligger på sofaen og ynker! Kan det virkelig være rigtigt?


Psykisk: Det er utrolig opslidende og frustrende at være sygemeldt, noget som der ikke er nogen der forstår -andet end andre sygemeldte! Det at være syg er jo ikke noget, jeg selv har valgt! der såes konstant tvivl om hvorvidt jeg er syg eller ej -som om det er sjovt at gå sygemeldt! Nej det er det ikke, det er det hårdeste og sværeste jeg nogensinde har været igennem -og som jeg ikke ved om jeg nogensinde slipper ud af. Den tvivl og skeptis jeg er blevet mødt med de sidste 5år, kunne nemt ha' knækket mig totalt; det har den heldigvis ikke fået held til endnu, men det er sgu' langt fra sjovt eller afslappende af være syg!
Jeg er MEGET autoritetstro, og det volder mig ofte store problemer, det er svært for mig at sige nej, og jeg har stor respekt/angst for de folk der sidder med "mit liv" i deres hænder. Jeg ved ikke, hvordan jeg skal gribe det an, og når nu jeg ikke har nogen beviser på, at jeg har ondt, er det så utroligt svært -men jeg må jo heller ikke søge efter en diagnose. Jeg føler mig låst fast, og gør ALT hvad jeg kan for at samarbejde, og gøre hvad jeg blir' bedt om. Men i sidste ende tænker jeg, at der kommer til at sidde, en eller anden sociallæge jeg aldrig har mødt, og gir' mig en dom, udfra de ikke-eksisterende beviser der er rent lægeligt. Det er så opslidende at gå alt det her igennem, når jeg føler, jeg har "tabt" på forhånd.
Alt det lagt oveni alle de smerter, dræner mig for energi. Samtidig har jeg stadig selv meget svært ved at acceptere at min krop i løbet af 8-9år er blevet 60år ældre, føler mig magtesløs og ved ikke hvordan min krop er om yderligere 8år. Tanken om alle de ting, jeg har måske aldrig kommer til at opleve er uudholdelig, har fx. altid drømt om at lære mine unger at stå på ski, men måske får jeg aldrig et par ski på igen!
Jeg savner mit sociale liv på arbejdsmarkedet, det at have en titel, at være noget i andres øjne, og jeg hader tanken om at mine børn ikke kan sige "min mor er................."
Det at jeg ikke har en diagnose er så frustrende! og jeg frygter heletiden det væreste. Også i sygehussystemet føler jeg mig ignoreret, og kan hverken gøre fra eller til; uden en diagnose kommer jeg ingen vejne... ved ikke hvorfor jeg har det sådan, hvor længe, hvad jeg kan gøre, ingen medicin der virker, og aner ikke hvor slemt det måske er! Uvished er det værste....
Jeg føler ikke selv, at jeg har nogen form for psykisk sygdom, har ikke oplevet noget vanvittig tragisk eller haft en svær barndom (udover de konstante smerter) har altid passet ind og er generelt rigtig glad for livet. Når det så er sagt, så skal jeg da heller ikke være for fin til at sige, at jeg er overbevist om, jeg har stress, men det skyldes helt og holdent denne lange sygemelding (on/off i 5år) og magtesløsheden der følger med.
Jeg hader normalt smertestillende medicin, men det lokalbedøvelse og de piller jeg hidtil har taget, kan ikke længere tage smerterne, så har nu fået noget "mildt" morfin, som slår mig helt omkuld! De tager smerterne i ca. 2 timer, men jeg er "dum" i hovedet 5 timer efter og må ikke kører bil -altså fungere de kun som "natmedicin".
Heldigvis er jeg så heldig, at jeg på afklaringsstedet, kan få akkupunktur en gang i timen for smerterne, og det hjælper mig ofte igennem dagen -dog ikke helt smertefri...

Jeg håber virkelig, i vil komme med jeres mening. Har i evt. nogle forslag til hvilke undersøgelser der kunne tages i brug, og ikke mindst hvordan i hinlens navn, jeg kan få det gennemtrumfet!? Ville gerne have en muskelbiopsi (eller nej jeg tør faktisk ikke, men vil gerne ha' vished) Men lægerne siger "det er jo ikke sådan noget, vi bare lige laver, uden grundlag..." De tror vist ikke på mig, tror jeg har fået "hypokonder-stemplet"!

På forhånd tak, jeg krydser fingre.
Mvh. Lotte Nielsen
Lotz01 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2010, 23:01   #2
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
velkommen til, håber du finder hjælp herinde.

fællesskabet plejer at være en god ting, selvom vi ikke kan løse alle dine spørgsmål.

jeg føler med dig, lever selv i smerte hver dag, orker næsten ikke at være mor og slet ikke kone.. jeg har så diagnoser, men det hjælper ikke meget overfor mit jobcenter.

mit har varet i over 4½ år.

jeg har ikke lige nogen gode råd eller ideer til dig, ville bare sige velkommen og jeg har læst din historie. genkender meget, selvom vi ikke fejler det samme.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2010, 23:21   #3
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Puha, sikke en historie!
Jeg kan ikke komme med noget bud, men så alligevel lidt

Alting i kroppen hænger sammen. Vores lægestand er vant til at kigge isoleret på tilfælde. Har du ondt i maven, er det maven, de undersøger

I dit tilfælde, hvor alt er så kompliceret, er du nødt til at tage en holistisk tilgang til din egen krop, og prøve at se sammenhænge

Hvad, der så end er årsag til dine problemer, har jeg overhovedet ikke noget bud på. Måske du kunne kontakte ham TV lægen (Peter Quotrup?), som har lavet udsendelser om sjældne sygdomstilfælde, som man bare ikke kan finde en diagnose på, og han hjælper så med at finde de rette eksperter. Jeg ved ikke om de laver de udsendelser mere, men måske han alligevel vil være dig behjælpelig

Uden tvivl du slås med en masse følgevirkninger. Dine dårligdomme har spredt sig som ringe i vandet. Jeg er ikke ekspert, men kan give nogle hints, som du så selv kan følge op på

Hvis du forestiller dig at du har et dårligt knæ, og derved begynder at gå 'skævt' for at aflaste knæet, sker der en kædereaktion over tid. Du vil bruge musklerne mere i den anden side af kroppen, samt ikke holde kroppen ret længere. Det betyder at muskler kommer i spænd nogle steder. De har igen forbindelse til andre muskler, som derved heller ikke længere er i 'vater' så at sige, så her opstår også spændinger. På den måde kan du opleve at lide af spændingshovedpine, selvom dit problem rent faktisk findes i knæet. hvis du så får massage, kiropraktorbehandlinger ell a for dine skulderspændinger/hovedpine, vil der kun gå kort tid før hovedpinen kommer igen, fordi resten af kroppen stadig ikke er i 'vater' og muskelspændingerne derfor vil komme igen

Derudover kan dine skæve holdning betyde at din rygsøjle også bliver skæv. Den er straks mere træls, da det er din hovedfærdelsåre fra hoved til krop. Du kan få nerver i klemme, og yderligere muskelspændinger

Endelig har du organerne. Ikke mange ved det, men vores organer bevæger sig. Har deres helt eget bevægemønster (er man uddannet i det, kan mærke om organerne har det godt, ud fra den måde, de bevæger sig på). Ved en kronisk skæv holdning, vil det påvirke organerne, da de ikke længere har den nødvendige plads til at bevæge sig på. Er man svajrygget, eller har dårlig holdning, vil binyrene blive pressede, og derved stressede. Det skaber en fysisk stresstilstand i kroppen. Fysisk stress er et biokemisk fænomen, som bla inkluderer forhøjet produktion af hormonet kortisol, som ved længere tids overproduktion bla påvirker hippocampus i hjernen, som bla er vores indlærings- og lystcenter, hvor vores signalstoffer, som serotonin, dannes. Man kan derfor begynde at blive depressiv
Men der er ikke kun binyrene, det er alle organer, som kan påvirkes, alt afhængig af provokationerne i kroppen. De kan lede til åndedrætsbesvær, dårlig fordøjelse (meget ofte forekommende), diffuse mavesmerter, underlivssmerter, rygsmerter osv osv

Jeg er ikke ekspert, men for mig lyder det til at du er havnet i en veritabel ond cirkel, oprindelig skabt af en årsag, jeg ikke skal kloge i, men som nu påvirker hinanden på kryds og tværs i din krop, og giver dig et hav af følgesymptomer

Et bud kunne derfor være at gøre alt, hvad du kan for at få dine muskler til at slappe af, og få din krop i vater igen. Det vil bestemt ikke være en nem opgave
Varmtvandsterapi, svømning, sauna, kranio-sakral terapi, massage, yoga, tai-chi var måske noget, du skulle forsøge dig med

Held og lykke med det hele
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2010, 00:18   #4
kiskada
Elsker at være her på K10
 
kiskadas avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: Mors, Morsø kommune
Indlæg: 95
Styrke: 14
kiskada er ny på vejen
Velkommen i "klubben"


...også selvom det ikke er en "klub" man melder sig ind i af lyst, men af nød!


Du får nok aldrig svar på, hvad der konkret har startet alle dine skavanker..
men det er så heller ikke det vigtigste!

sidder her og tænker;
jeg har fibromyalgi
(er også hybermobil fra ung alder, alt for lidt svaj i nakke + div. andre ting),
og mange af de symptomer du beskriver, lyder som fibromyalgi...

...du skriver mht. til fib., at du fik taget en blodprøve,
som viste du ikke havde fibromyalgi...
men fibromyalgi kan IKKE påvises i en blodprøve!!

så måske du har misforstået, og slet ikke er blevet undersøgt rigtig??
Det er en reumatolog, der fastslår diagnosen fibromyalgi
(nogle privatpraktiserende læger, gør det også), man gennemgår en test,
hvor der bliver trykket m.m på forsk. fastlagte "tenderpoints" på kroppen..
har du fået en sådan undersøgelse???


Bliv her på tråden - der kommer flere kommentarer og hjælp...
også fra mig, men lige nu er mit ene ben på vej i seng





Kiskada
kiskada er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2010, 05:10   #5
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Hejsa og velkommen til K10, som kiskade også skriver, kan fibromyalgi ikke ses i en blodprøve, og du har mange symtomer der ligner fib. symtomer, jeg har også selv fib. jeg syntes du skulle bede din egen læge om en henvisning til en ny reumatolog, som tror på fin, en rigtig god læge er Hans Jacob Haga fra Reumaklinik danmark i Esbjerg.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2010, 06:43   #6
Peppe
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: Skive
Indlæg: 332
Styrke: 14
Peppe er ny på vejen
Hej og velkommen!

Jeg vil ikke gøre mig klog på dine diagnoser.

Jeg vil dog anbefale dig at skrive en dagbog. Time for time. Beskriv hvordan din dag forløber ned tiltagende smerter, træthed osv. Lav evt et karaktersystem. I stil med nedenstående.

1: ok
2: moderat smerte
3: stærk smerte
4: Uudholdelige smerter på randen af kollaps.

Ja find selv de beskrivelser der passer bedst på dig. Skriv karakterene først i din bog. og brug skalaen under skrivningen. Lad være med at "pynte" på din hverdag. Denne bog medbringer du ved div. undersøgelser og møder med sagsbehandler. Ofte har man en tendens til at "glemme" nogle ting når man støder sammen med systemet og alle det´s krav.
Peppe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2010, 07:27   #7
Tutti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tuttis avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2008
Indlæg: 137
Styrke: 16
Tutti er ny på vejen
Sidder også her og tænker - en har skrevet fibromyalgi, og jeg skriver HMS.

HMS er hypermobilitetssyndrom, hvor ens hypermobilitet giver mange smerter og også skader. En af de sekundære risisi vi har, er at udvikle sekundær fibromyalgi pga. vores smerter.

Det der bliver skrevet, at man uforvarende kommer til at lave fx. forkert benstilling for at aflaste, med deraf følgende smerter et andet sted osv. er en ond spiral, der kun går en vej - den forkerte.

Har du opbakning af din læge? Det kunne i hvertfald være en meget god ide, såfremt du enten for at få ovennævnte udelukket, eller bekræftet, at du gennem din læge får en henvisning til en "udredning og genoptræning" på gråsten gigthospital (der SKAL stå udredning og genoptræning i henvisningen fra din egen læge derned til)

De har også mange hypermobile dernede, og de skader vi får som følge af dette. Mange der er på et sådant ophold dernede, har flere operationer i bl.a. knæ bag sig. Da jeg var dernede, var der flere der fik diagnosen, men ikke bare det. Uanset hvilken årsag der er til smerterne, så vil det være en god ide, at få et 3 ugers ophold dernede, der er fysioterapeuter, varmtvandsbassin, ergoterapeuter og læger. De kigger på din krop som helhed, ligesom jeg også fik en snak omkring smertehåndtering. Der bliver lavet en plan direkte til dig. Det bliver hårdt, men det er det hele værd, og kan varmt anbefales - der er også tilknyttet en socialrådgiver man kan tale med omkring bla. fleksjob, pension, sygedagpenge osv.

Så uanset om diagnosen er det ene eller det andet, så vil du lære at stå, gå og bevæge dig mere hensigtsmæssigt, lære at hvile som du skal, lære at tage de hensyn til din krop, lære at sige fra. Du får oveni hatten så også en journal som er god at have overfor jobcentret, så de kan se, at læger, fysioteraputer, ergoterapeuter m.v. siger det samme, at din krop gør ondt, og sikkert også kan vi håbe, af hvilken årsag den gør ondt.

Journalen har været guld værd for mig sammen med de andre papirer overfor jobcentret. Men samlet set, har opholdet dernedet givet mig meget mere end det personligt, så på den baggrund vil jeg anbefale det til dig, for det lyder til at være en ond smertespiral du er ved at komme i.

Held og lykke

Hilsen Tutti (førtidspensionist marts 2010)
Tutti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2010, 07:50   #8
Tutti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tuttis avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2008
Indlæg: 137
Styrke: 16
Tutti er ny på vejen
dobbelt tryk - indlæg to gange = slettet

Sidst redigeret af Tutti; 29-09-2010 kl. 07:51. Årsag: dobbelt tryk - indlæg to gange = slettet
Tutti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2010, 21:46   #9
Lotz01
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Odense
Alder: 40
Indlæg: 23
Styrke: 14
Lotz01 er ny på vejen
Tak! Dejligt med en lille kommentar. Ønsker dig alt held og lykke med dit jobcenter -kender det alt for godt!
Kh Lotte
Lotz01 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2010, 22:05   #10
Lotz01
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Odense
Alder: 40
Indlæg: 23
Styrke: 14
Lotz01 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Puha, sikke en historie!
Jeg kan ikke komme med noget bud, men så alligevel lidt

Alting i kroppen hænger sammen. Vores lægestand er vant til at kigge isoleret på tilfælde. Har du ondt i maven, er det maven, de undersøger

I dit tilfælde, hvor alt er så kompliceret, er du nødt til at tage en holistisk tilgang til din egen krop, og prøve at se sammenhænge

Hvad, der så end er årsag til dine problemer, har jeg overhovedet ikke noget bud på. Måske du kunne kontakte ham TV lægen (Peter Quotrup?), som har lavet udsendelser om sjældne sygdomstilfælde, som man bare ikke kan finde en diagnose på, og han hjælper så med at finde de rette eksperter. Jeg ved ikke om de laver de udsendelser mere, men måske han alligevel vil være dig behjælpelig

Uden tvivl du slås med en masse følgevirkninger. Dine dårligdomme har spredt sig som ringe i vandet. Jeg er ikke ekspert, men kan give nogle hints, som du så selv kan følge op på

Hvis du forestiller dig at du har et dårligt knæ, og derved begynder at gå 'skævt' for at aflaste knæet, sker der en kædereaktion over tid. Du vil bruge musklerne mere i den anden side af kroppen, samt ikke holde kroppen ret længere. Det betyder at muskler kommer i spænd nogle steder. De har igen forbindelse til andre muskler, som derved heller ikke længere er i 'vater' så at sige, så her opstår også spændinger. På den måde kan du opleve at lide af spændingshovedpine, selvom dit problem rent faktisk findes i knæet. hvis du så får massage, kiropraktorbehandlinger ell a for dine skulderspændinger/hovedpine, vil der kun gå kort tid før hovedpinen kommer igen, fordi resten af kroppen stadig ikke er i 'vater' og muskelspændingerne derfor vil komme igen

Derudover kan dine skæve holdning betyde at din rygsøjle også bliver skæv. Den er straks mere træls, da det er din hovedfærdelsåre fra hoved til krop. Du kan få nerver i klemme, og yderligere muskelspændinger

Endelig har du organerne. Ikke mange ved det, men vores organer bevæger sig. Har deres helt eget bevægemønster (er man uddannet i det, kan mærke om organerne har det godt, ud fra den måde, de bevæger sig på). Ved en kronisk skæv holdning, vil det påvirke organerne, da de ikke længere har den nødvendige plads til at bevæge sig på. Er man svajrygget, eller har dårlig holdning, vil binyrene blive pressede, og derved stressede. Det skaber en fysisk stresstilstand i kroppen. Fysisk stress er et biokemisk fænomen, som bla inkluderer forhøjet produktion af hormonet kortisol, som ved længere tids overproduktion bla påvirker hippocampus i hjernen, som bla er vores indlærings- og lystcenter, hvor vores signalstoffer, som serotonin, dannes. Man kan derfor begynde at blive depressiv
Men der er ikke kun binyrene, det er alle organer, som kan påvirkes, alt afhængig af provokationerne i kroppen. De kan lede til åndedrætsbesvær, dårlig fordøjelse (meget ofte forekommende), diffuse mavesmerter, underlivssmerter, rygsmerter osv osv

Jeg er ikke ekspert, men for mig lyder det til at du er havnet i en veritabel ond cirkel, oprindelig skabt af en årsag, jeg ikke skal kloge i, men som nu påvirker hinanden på kryds og tværs i din krop, og giver dig et hav af følgesymptomer

Et bud kunne derfor være at gøre alt, hvad du kan for at få dine muskler til at slappe af, og få din krop i vater igen. Det vil bestemt ikke være en nem opgave
Varmtvandsterapi, svømning, sauna, kranio-sakral terapi, massage, yoga, tai-chi var måske noget, du skulle forsøge dig med

Held og lykke med det hele
Hej Tassi.
Tak for dit svar!
Jeg har faktisk skrevet til ham Peter, men har desværre ikke modtaget noget svar... endnu! Håber han skriver tilbage, eller nævner mit brev på mandag i aftenshowet
Ja, jeg er også overbevist om det er en seriøs kædereaktion, min krop har gang i, men det gør det desværre ikke nemmere at undgå smerterne... i hvert fald ikke så længe systemet tvinger mig til at presse min krop til max. hver dag.
Det med organerne du skrev, har jeg tilgengæld aldrig hørt om, så det var en øjenåbner og meget interessant læsning! Tak for det
Mht. dine forslag, så har jeg allerede prøvet det hele undtaget thi-chi... tak for dit svar og dine råd, jeg vil ha' det i tankerne.
Kh Lotte
Lotz01 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Mareridt slut !... Tid til at komme videre ! S_Phoenix Din historie 28 22-02-2011 13:46
12 års mareridt slut dibdab Din historie 12 29-11-2010 22:08
enden på mit livslange mareridt kandelsdorff Alt det andet 3 19-09-2010 17:33
Min Historie Benjamin Din historie 7 19-11-2008 13:14
min historie Antlia Din historie 1 30-06-2007 19:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension